[Aktualności] Yamaha testowała nową skrzynię biegów...
Posty: 7
• Strona 1 z 1
[Aktualności] Yamaha testowała nową skrzynię biegów..
Dyskusja na temat: Yamaha testowała nową skrzynię biegów w Brnie
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Yamaha testowała nową skrzynię biegów w Brnie
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Yamaha testowała nową skrzynię biegów w Brnie
- Åšcigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
Mam pytanie do redakcji Dlaczego zawodnicy klasy MotoGP nie stosują przegazówek podczas redukcji biegu? Myślę, że robi to za nich elektronika, ale czy ktoś wie na jakiej zasadzie to działa? Być może działa to na zasadzie quickshiftera tylko, że odwrotnie... Komputer zamiast odcinać dawkę paliwa na wtryskach, na milisekundy zwiększa dawkę paliwa co powoduje zwiększenie obrotów (czyli jakbyś dodał gaz)...<br><hr>PeterQ
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
nie robia przegazowki, bo to jest bez sensu i zabiera za duzo czasu. o ile zmiany w gore jedzie sie z maneta odkrecona w opor, a "odpusty" zalatwia klikszifter, o tyle przy redukcji po prostu przegazowa to strata niezwykle cennego czasu. Wsluchaj sie w prace silnika w trakcie jazdy moturcykli w MotoGP - nawet, gdyby robila to elektronika, przeciez slychac by bylo wzrost obrotow. Przegazowki to dobre sa dla panow w krotkich spodenkach i t-shirtach scigajacych sie po miescie na 10 letnich podrutowanych sportach. Redukcja nastepuje jednoczenise z hamowaniem przeciez, aby przyspieszanie rozpoczac juz na optymalnym biegu, a nie redukowac dopiero wtedy, gdy trzeba juz przyspieszac.Komentatorzy napisał(a):Mam pytanie do redakcji Dlaczego zawodnicy klasy MotoGP nie stosują przegazówek podczas redukcji biegu? Myślę, że robi to za nich elektronika, ale czy ktoś wie na jakiej zasadzie to działa? Być może działa to na zasadzie quickshiftera tylko, że odwrotnie... Komputer zamiast odcinać dawkę paliwa na wtryskach, na milisekundy zwiększa dawkę paliwa co powoduje zwiększenie obrotów (czyli jakbyś dodał gaz)...<br><hr>PeterQ<br>
Przegazowka miala sluzyc zachowaniu stabilnosci motocykla przy redukcji.
A o to dbaja obecnie sprzegla antyhoppingowe i nne pierdy.<br><hr>Zdzihu
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
po części Zdzichu masz rację i w MotoGP jest tyle elektroniki i tak zaawansowane skrzynie biegów, że nie potrzebne im to. Ale w słabszych klasach na pewno występują przegazówki i tak jak poprzednik się pytał są do tego specjalne układy podobne do quickshifterów. Przykład takiego układu to CABS Auto Throttle Blipper <a href="http://www.youtube.com/watch?v=VF2FNfAzwdc" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=VF2FNfAzwdc</a> zasada działania jest dość prosta, w momencie zaciśnięcia sprzęgła są lekko zwiększane obroty na krótką chwilę i można zmienić bieg w dół. Są też układy zapewniające pełny quickshifter tak w górę jak i w dół bez sprzęgła <a href="http://www.youtube.com/watch?v=_z3W2RuSCMw" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=_z3W2RuSCMw</a><br><hr>malikowyKomentatorzy napisał(a):Mam pytanie do redakcji Dlaczego zawodnicy klasy MotoGP nie stosują przegazówek podczas redukcji biegu? Myślę, że robi to za nich elektronika, ale czy ktoś wie na jakiej zasadzie to działa? Być może działa to na zasadzie quickshiftera tylko, że odwrotnie... Komputer zamiast odcinać dawkę paliwa na wtryskach, na milisekundy zwiększa dawkę paliwa co powoduje zwiększenie obrotów (czyli jakbyś dodał gaz)...<br><hr>PeterQ<br>Komentatorzy napisał(a):nie robia przegazowki, bo to jest bez sensu i zabiera za duzo czasu. o ile zmiany w gore jedzie sie z maneta odkrecona w opor, a "odpusty" zalatwia klikszifter, o tyle przy redukcji po prostu przegazowa to strata niezwykle cennego czasu. Wsluchaj sie w prace silnika w trakcie jazdy moturcykli w MotoGP - nawet, gdyby robila to elektronika, przeciez slychac by bylo wzrost obrotow. Przegazowki to dobre sa dla panow w krotkich spodenkach i t-shirtach scigajacych sie po miescie na 10 letnich podrutowanych sportach. Redukcja nastepuje jednoczenise z hamowaniem przeciez, aby przyspieszanie rozpoczac juz na optymalnym biegu, a nie redukowac dopiero wtedy, gdy trzeba juz przyspieszac.
Przegazowka miala sluzyc zachowaniu stabilnosci motocykla przy redukcji.
A o to dbaja obecnie sprzegla antyhoppingowe i nne pierdy.<br><hr>Zdzihu<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
"Przegazowki to dobre sa dla panow w krotkich spodenkach i t-shirtach scigajacych sie po miescie na 10 letnich podrutowanych sportach." --> Tak myślisz? A co powiesz na to, że jeżdżę późną jesienią/wczesną zimą przy temperaturach bliskich 0 a nie raz nawet poniżej zera.... Bez przegazówki po prostu tył tańczy, a nie mam sprzęgła antyhoppingowego, ponieważ po prostu mój motocykl go nie ma (jeżdżę na nakedzie, nie na sporcie)...Komentatorzy napisał(a):Mam pytanie do redakcji Dlaczego zawodnicy klasy MotoGP nie stosują przegazówek podczas redukcji biegu? Myślę, że robi to za nich elektronika, ale czy ktoś wie na jakiej zasadzie to działa? Być może działa to na zasadzie quickshiftera tylko, że odwrotnie... Komputer zamiast odcinać dawkę paliwa na wtryskach, na milisekundy zwiększa dawkę paliwa co powoduje zwiększenie obrotów (czyli jakbyś dodał gaz)...<br><hr>PeterQ<br>Komentatorzy napisał(a):nie robia przegazowki, bo to jest bez sensu i zabiera za duzo czasu. o ile zmiany w gore jedzie sie z maneta odkrecona w opor, a "odpusty" zalatwia klikszifter, o tyle przy redukcji po prostu przegazowa to strata niezwykle cennego czasu. Wsluchaj sie w prace silnika w trakcie jazdy moturcykli w MotoGP - nawet, gdyby robila to elektronika, przeciez slychac by bylo wzrost obrotow. Przegazowki to dobre sa dla panow w krotkich spodenkach i t-shirtach scigajacych sie po miescie na 10 letnich podrutowanych sportach. Redukcja nastepuje jednoczenise z hamowaniem przeciez, aby przyspieszanie rozpoczac juz na optymalnym biegu, a nie redukowac dopiero wtedy, gdy trzeba juz przyspieszac.
Przegazowka miala sluzyc zachowaniu stabilnosci motocykla przy redukcji.
A o to dbaja obecnie sprzegla antyhoppingowe i nne pierdy.<br><hr>Zdzihu<br>
Po drugie co powiesz na to, że w klasie Moto2 większość zawodników robi przegazówki mimo to, że mają sprzęgło antyhoppingowe... Przypatrz się następnym razem co robią zawodnicy Moto2 podczas redukcji biegów, a zobaczysz że robią przegazówki... Szczególnie widać to w przypadku "Taki" Nakagamiego <br><hr>PeterQ
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
im placa za szybkosc, a nie dbanie o skrzynie, ona i tak dlugo nie pojezdzi. ja o swoja skrzynie dbam zeby nie byla pozniej podrutowana to robie z miedzygazem<br><hr>waesfgtsdfg
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Zdzichu pamiętaj tylko jak będziesz składał CV na mechanika to żebyś wpisał że znasz polski na poziomie podstawowym żeby potem nie było rozczarowań. Widziałem kiedyś kierowcę klasy Supersport to był chyba Vladimir Leonov, który redukując biegi nawet nie wciskał sprzęgła!<br><hr>Fak
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości