Suzuki Bandit 600S problem z wrzucaniem biegu
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Suzuki Bandit 600S problem z wrzucaniem biegu
Witam,
zakupiłem niedawno Bandita 600S, jest to mój pierwszy motor więc generalnie w temacie jestem nowy. Bandit z 2000 roku, najnowszy nie jest, jeździ całkiem ok ale czasami występuje problem z biegami, mianowicie po zatrzymaniu się blokuje się na luzie i nie można wrzucić ani jedynki ani dwójki... Aby wrzucić bieg muszę go popchnąć kawałek i dopiero wtedy bieg wskakuje. Przy wrzucaniu biegów w trakcie jazdy nie ma problemów. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną i ile może kosztować naprawa? Byłem z tym raz u mechanika, ale posiedział, pozmieniał z jedynki na luz kilkadziesiąt razy przesuwając motocykl i ani razu się nie zblokowało. A trzymanie sprzęgła stojąc na światłach jest raczej rozwiązaniem tymczasowym.
Drugie zapytanie miałbym odnośnie spalania, jeżdżąc zazwyczaj na ok 6-7tys obrotów, trasy miejskie raczej krótkie- ok 20-30km przeważnie z pasażerem spalanie wynosi w okolicy 7l/100km, czy jest to spalanie w granicach norm? ew jak jeździć żeby było mniejsze?
Trzeci problem to kierunkowskaz przedni, działa zazwyczaj po poruszaniu kablami a w trakcie jazdy znowu pada, czy dostanie się do niego (zdjęcie obudowy) i wymiana kostki jest skomplikowana i możliwa do zrobienia samodzielnego czy lepiej zostawić to komuś kto się na tym zna?
Dziękuję za pomoc
Michał
zakupiłem niedawno Bandita 600S, jest to mój pierwszy motor więc generalnie w temacie jestem nowy. Bandit z 2000 roku, najnowszy nie jest, jeździ całkiem ok ale czasami występuje problem z biegami, mianowicie po zatrzymaniu się blokuje się na luzie i nie można wrzucić ani jedynki ani dwójki... Aby wrzucić bieg muszę go popchnąć kawałek i dopiero wtedy bieg wskakuje. Przy wrzucaniu biegów w trakcie jazdy nie ma problemów. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną i ile może kosztować naprawa? Byłem z tym raz u mechanika, ale posiedział, pozmieniał z jedynki na luz kilkadziesiąt razy przesuwając motocykl i ani razu się nie zblokowało. A trzymanie sprzęgła stojąc na światłach jest raczej rozwiązaniem tymczasowym.
Drugie zapytanie miałbym odnośnie spalania, jeżdżąc zazwyczaj na ok 6-7tys obrotów, trasy miejskie raczej krótkie- ok 20-30km przeważnie z pasażerem spalanie wynosi w okolicy 7l/100km, czy jest to spalanie w granicach norm? ew jak jeździć żeby było mniejsze?
Trzeci problem to kierunkowskaz przedni, działa zazwyczaj po poruszaniu kablami a w trakcie jazdy znowu pada, czy dostanie się do niego (zdjęcie obudowy) i wymiana kostki jest skomplikowana i możliwa do zrobienia samodzielnego czy lepiej zostawić to komuś kto się na tym zna?
Dziękuję za pomoc
Michał
- Raven007
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 5/8/2013, 19:11
Od1
Trudnosci z zrzuceniem biegów po zatrzymaniu najczesciej wystepuja jak np zatrzymasz moto na 3badz wyzszym biegu (dlatego powinno sie miec na uwadze dojechanie do skrzyzowania na 2 lub na zbijaniu biegów w okolice luzu) wtedy moze byc taka trudnosc ...
Ja sobie od dawna wycwiczylem "zdolnosc" dojezdzania na 2 i potem luz przed zatrzymaniem.... jesli masz na luzie stoisz i masz problem z wrzuceniem 1biegu to albo masz za luzna linke sprzegla albo klopot ze skrzynia lub szprzeglem....
od2
7l/100km jest w normie.
Jesli chcesz zaoszczedzic krec go do 4 tys/obr i to nie za szybko.... chodz nie wiem czy to ma sens predzej zmien na jakiegos skuterka 50cc
od3
sam sobie odpowiedziales na pytanie!
cos z kablami stykami lub zama zarowka...
piwo i sprawdzanie od miejsca gdzie nastepuje chwilowa poprawa do samej zarowki....
POWODZENIA!!!
Trudnosci z zrzuceniem biegów po zatrzymaniu najczesciej wystepuja jak np zatrzymasz moto na 3badz wyzszym biegu (dlatego powinno sie miec na uwadze dojechanie do skrzyzowania na 2 lub na zbijaniu biegów w okolice luzu) wtedy moze byc taka trudnosc ...
Ja sobie od dawna wycwiczylem "zdolnosc" dojezdzania na 2 i potem luz przed zatrzymaniem.... jesli masz na luzie stoisz i masz problem z wrzuceniem 1biegu to albo masz za luzna linke sprzegla albo klopot ze skrzynia lub szprzeglem....
od2
7l/100km jest w normie.
Jesli chcesz zaoszczedzic krec go do 4 tys/obr i to nie za szybko.... chodz nie wiem czy to ma sens predzej zmien na jakiegos skuterka 50cc
od3
sam sobie odpowiedziales na pytanie!
cos z kablami stykami lub zama zarowka...
piwo i sprawdzanie od miejsca gdzie nastepuje chwilowa poprawa do samej zarowki....
POWODZENIA!!!

Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Dzięi za szybką odpowiedź, tak rozwijając odrobinę temat:
1) Zatrzymując się robię redukcję do 1 z hamowaniem silnikiem, ew wrzucam luz przy małych prędkościach. Cenowo wymiana jakieś zębatki czy całej skrzyni z robocizną ile może kosztować?
2) Kupując jednoślada spodziewałem się mniejszego spalania niż w aucie
a przy jeździe do 4tyś jak jeździłem po zakupie ucząc się jeździć (bez "plecaczka") spalał ponad 7 więc małe obroty podwyższały spalanie...
3) Styki na kostce na pewno, to już sprawdziłem, kwestia czy się do nich dobiorę i wymienię kostkę bez jakiś specjalnych narzędzi, czasami zdjęcie samej obudowy bez wiedzy jak to zrobić bywa problematyczne jak się czegoś połamać nie chce
1) Zatrzymując się robię redukcję do 1 z hamowaniem silnikiem, ew wrzucam luz przy małych prędkościach. Cenowo wymiana jakieś zębatki czy całej skrzyni z robocizną ile może kosztować?
2) Kupując jednoślada spodziewałem się mniejszego spalania niż w aucie

3) Styki na kostce na pewno, to już sprawdziłem, kwestia czy się do nich dobiorę i wymienię kostkę bez jakiś specjalnych narzędzi, czasami zdjęcie samej obudowy bez wiedzy jak to zrobić bywa problematyczne jak się czegoś połamać nie chce

- Raven007
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 5/8/2013, 19:11
Ad 1 - sprawdż regulację linki - sprzęgła zanim rozbierzesz skrzynię
ad 2 - czy jest dobrze wyregulowany gaźnik? zawory ? świeczki ? zobacz jak wyglądają. filterek paliwa czysty? to bardzo wpływa na spalanie - do tego żeby jeździć oszczędnie trzeba pojeździć
, Jak zrobisz około 2000 km na tym moto będziesz wiedział że spala znacznie mniej
. Druga sprawa - lżejszy plecaczek
też będzie oszczędniej
. Za kilka tygodni spalanie spadnie - ale zobacz filterek. Ostatnio w fazerze widziałem taki zasyfiony że paliwo aż śmierdziało w wydechu nie spalone
ad 3 - jak nie masz dwóch lewych to nic nie zepsujesz
Pozdrawiam

ad 2 - czy jest dobrze wyregulowany gaźnik? zawory ? świeczki ? zobacz jak wyglądają. filterek paliwa czysty? to bardzo wpływa na spalanie - do tego żeby jeździć oszczędnie trzeba pojeździć





ad 3 - jak nie masz dwóch lewych to nic nie zepsujesz

Pozdrawiam
Wszystko jest trudne... nim, stanie siÄ™ proste
FZS 1000

FZS 1000
-
krzall - Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 19/1/2013, 21:43
7l to pali moja yamaha FJ 1200... takze sporo Ci pali jak na 600
tyle ze dla bandita 7 tyś to juz spore obroty, wiem ze to nie jest najszybszy motocykl lecz kręcenie go az tak wysoko nie jest obowiązkowe. Staraj się zmieniać biegi maksymalnie przy 4,5 tys a zobaczysz ze spalanie mocno zmaleje. Choć wiem ze jednośladem nie jezdzi się aby podróżować 50km'h na piątce 


- MroziuFSO
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 16/7/2013, 12:43
- Lokalizacja: Wrocław
Witaj,
W motocyklach z pewnym przebiegiem pojawiają się już problemy z wrzucaniem luzu po zatrzymaniu motocykla. Może to być kwestia klejenia się tarcz sprzęgła, które do końca nie przestaje lekko ciągnąć i dla tego trudniej jest wrzucić luz.
Na postoju trudniej jest wrzucić luz z jedynki, nieco łatwiej z dwójki (po zatrzymaniu z jedynki na dwójkę a z dwójki na luz).
Najlepiej (najłatwiej) wrzucać luz tuż przed zatrzymaniem się.
Drugą metodą jest lekkie przegazowanie przy próbie wrzucenia luzu.
Ja bym nic nie dłubał w skrzyni jak biegi nie wypadają, tylko nauczył się prawidłowo znajdować luz.
Jeżeli chodzi o spalanie to rzędówki palą swoje.
Paradoksalnie gaźnikowym 1200 możesz mieć średnie spalanie porównywalne do 600 (6,5-7 L/100km) gdyż ten pierwszy ma większy moment do 4 tysięcy, przez co w jeździe miejskiej mniej się go wkręca na obroty. Wagi moto są zbliżone.
Przy mniejszych pojemnościach tak nisko (do 4 tys.) zmieniając biegi i tak otwierasz mocniej przepustnicę, żeby moto poszło do przodu. Wchodząc na wyższy poziom obrotów (5-6 tys.) i tam zmieniając biegi otwarcie przepustnicy masz podobne lub mniejsze (mniejsze obciążenie silnika), a za to korzystniejszy moment. Kwestia "wjeżdżenia" się w moto.
Dopiero 4-5 bieg powinien oscylować około 4 tys. obrotów - do ekonomicznej jazdy.
Natywna ekonomia jazdy jest w V-kach. Tam średnie spalanie dla zbliżonej do 600 cm3 pojemności zawiera się pomiędzy 4,5-5,5 L. Oczywiście przy normalnej, spokojnej jeździe. Pałowanie w benzynie zawsze winduje spalanie nawet do 100% więcej.
Hmm. Kto powiedział, że jazda 600 cm3 będzie bardziej ekonomiczna od samochodu
Jak byś kupił 125 czy 250 to na pewno.
Przy pojemności >=600 cm3 poniżej 6 L benzyny/100 motorem jest czasem ciężej zejść, niż samochodowym 2 litrowym dieslem.
W motocyklach z pewnym przebiegiem pojawiają się już problemy z wrzucaniem luzu po zatrzymaniu motocykla. Może to być kwestia klejenia się tarcz sprzęgła, które do końca nie przestaje lekko ciągnąć i dla tego trudniej jest wrzucić luz.
Na postoju trudniej jest wrzucić luz z jedynki, nieco łatwiej z dwójki (po zatrzymaniu z jedynki na dwójkę a z dwójki na luz).
Najlepiej (najłatwiej) wrzucać luz tuż przed zatrzymaniem się.
Drugą metodą jest lekkie przegazowanie przy próbie wrzucenia luzu.
Ja bym nic nie dłubał w skrzyni jak biegi nie wypadają, tylko nauczył się prawidłowo znajdować luz.
Jeżeli chodzi o spalanie to rzędówki palą swoje.
Paradoksalnie gaźnikowym 1200 możesz mieć średnie spalanie porównywalne do 600 (6,5-7 L/100km) gdyż ten pierwszy ma większy moment do 4 tysięcy, przez co w jeździe miejskiej mniej się go wkręca na obroty. Wagi moto są zbliżone.
Przy mniejszych pojemnościach tak nisko (do 4 tys.) zmieniając biegi i tak otwierasz mocniej przepustnicę, żeby moto poszło do przodu. Wchodząc na wyższy poziom obrotów (5-6 tys.) i tam zmieniając biegi otwarcie przepustnicy masz podobne lub mniejsze (mniejsze obciążenie silnika), a za to korzystniejszy moment. Kwestia "wjeżdżenia" się w moto.
Dopiero 4-5 bieg powinien oscylować około 4 tys. obrotów - do ekonomicznej jazdy.
Natywna ekonomia jazdy jest w V-kach. Tam średnie spalanie dla zbliżonej do 600 cm3 pojemności zawiera się pomiędzy 4,5-5,5 L. Oczywiście przy normalnej, spokojnej jeździe. Pałowanie w benzynie zawsze winduje spalanie nawet do 100% więcej.
Hmm. Kto powiedział, że jazda 600 cm3 będzie bardziej ekonomiczna od samochodu

Jak byś kupił 125 czy 250 to na pewno.
Przy pojemności >=600 cm3 poniżej 6 L benzyny/100 motorem jest czasem ciężej zejść, niż samochodowym 2 litrowym dieslem.
Suzuki GSX 1200 Inazuma
http://inazuma.m4i.pl (otwórz link)
http://inazuma.m4i.pl (otwórz link)
- therminator
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 8/2/2013, 17:42
- Lokalizacja: Trójmiasto
Wszelkie regulacje i filtry były robione na początku sezonu, więc do spalania nie powinny mieć wpływu. Trudno, pali tyle to nic się pewnie nie poprawi po mieście.
Gorzej z biegami, naciąg linki ok, luz wchodzi bez najmniejszych problemów więc klejenia nie ma. Trzeba będzie podjechać do serwisu i rozebrać skrzynię zapewne... Orientuje się ktoś w kosztach i może polecić jakiś sprawdzony serwis w warszawie (najlepiej mokotów ale pod warszawą też ujdzie)?
Gorzej z biegami, naciąg linki ok, luz wchodzi bez najmniejszych problemów więc klejenia nie ma. Trzeba będzie podjechać do serwisu i rozebrać skrzynię zapewne... Orientuje się ktoś w kosztach i może polecić jakiś sprawdzony serwis w warszawie (najlepiej mokotów ale pod warszawą też ujdzie)?
- Raven007
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 5/8/2013, 19:11
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości