power commander zx10r
Posty: 7
• Strona 1 z 1
power commander zx10r
witam ponownie ma ktos moze power c w ninji jak jest z jego podłaczenie jaki koszt kupna i czy warto?
- ggggrzesiek2
- Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 2/7/2010, 19:28
Sa dwie mozliwosci a wlasciwie jedna, zrobic to jak trzeba, podlaczenie PC to pryszcz, zanim jednak to zrobisz, nalezy zmienic uklad wydechowy (niektorzy mowia, ze nie trzeba, ale jak cos robic to albo dobrze albo wcale) na rejsingowy ktory nie bedzie legalny na drodze. Po wymianie ukladu i wydechu, zmianie filtra itd, nalezy takiego PC zmapowac, czyli potrzebna jest hamownia i ktos z komputerem kto sie na tym zna. Koncowy wynikt to moze byc cokolwiek miedzy 5-13 koni wiecej pod warunkiem, ze zrobisz to jak trzeba. Jesli postanowisz, ze chcesz zaoszczedzic i zalozyc pc i smigac to niestety ale najprawdopodobniej skonczysz z mniejsza iloscia koni niz zaczoles przed zalozeniem PC. Wielu ludzi zaklada PC i opowiada, ze teraz jest roznica, tak naprawde to tylko autosugestia. Osobiscie widzialem wiele takich motocykli, a nawet takie w ktorych ktos mial zmieniony wydech i PC a pozniej na hamowni okazywalo sie, ze maja mniej niz po odlaczeniu PC. Pisze z pierwszej reki, zadne tam, wydaje mi sie, slyszalem gdzies tam. Tuning motocyklowy jest bardzo drogi
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
Rosiboj napisał(a): (...) Wielu ludzi zaklada PC i opowiada, ze teraz jest roznica, tak naprawde to tylko autosugestia. (...)
Marzy mi się taki eksperyment: bierzemy dwa motocykle, do jednego zakładamy PC bez zmiany wydechu i tak dalej, i szukamy śmiałka, który sprawdzi oba. Ciekaw jestem czy dałoby się odgadnąć

-
Walenty - Moderator
- Posty: 3602
- Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
- Lokalizacja: SKL
Miałem PCIII w zx6r 03r. W tym, że nie miałem pełnego układu tylko końcówkę arrowa Race Tech plus filtr K&N. Pod popularne wydechy można ściągnąć mapę ze strony Dynojet. Motocykl stroiłem w Poland Position w Piasecznie. Uzysk około 6koni po całym zabiegu. Strojenie poprawia krzywą oddawania mocy. Motocykl ładniej się zwijał nie było problemów z falowaniem obrotów jałowych. Z kompletnym wydechem można uzyskać około 10-15 koni. Więcej kucy da się uzyskać z motocykli szosowo-turystycznych. Nie są aż tak wyżyłowane. Jeżeli chce się uzyskać więcej koni to już bez innych modyfikacji się nie obejdzie. Velocity stack polerowane (króćce ssące) są dość drogie. Można zmienić uszczelkę pod głowicą, dać ostre wałki rozrządu. Jest to dość droga zabawa i często już się wiąże ze skróconą żywotnością silnika. Jeżeli chcesz zmienić wydech a regulacja przepustnic nie pomoże ułaskawić obroty na jałowym, to PCIII lub V w zależności od modelu zx10r masz może pomóc. W przypadku Suzuki wystarczy przestroić mapy. PCIII jest nie potrzebne. Są jeszcze inne alternatywy typu Buzz etc...
Zazwyczaj dedykowany wydech nie spowoduje zawirowań.
Z perspektywy po sprzedaniu motocykla stwierdzam ,ze nie warto ładować kasę w moto jeżeli masz zamiar sprzedać. Miałem w motocyklu dodatki na 10.000 a sprzedałem motocykl za 12.700.
Jeżeli Ci się nie spieszy to warto przeglądać allegro w poszukiwaniu używki ~500pln. Nowy około 1500pln. U nas Power Commandery nie są zbyt popularne, a ludzie są do nich sceptyczni. Strojenie w Poland Position kosztowało mnie ~360-380pln już dokładnie nie pamiętam. Można mapę ściągnąć ze strony ale to nie to samo co strojenie na hamowni, gdyż każdy motocykl jest inny. Moc po z hamowaniu podana na tylnym kole będzie dużo niższa niż podana przez producenta na silniku. Warto shamować motocykl 160zł bez strojenia by później dokonać strojenia po założeniu dodatków i następnie zestroić. Niech Ci nikt nie wciska pomiaru mocy z wynikiem na silniku bo to jest bez sens. Każdy może wpisać sobie współczynnik i tym samym podciągnąć moc. Moce silników mierzone są na wale zdawczy omijając straty na skrzyni i łańcuchu. Przy pomiarach na hamowni można ją już tylko oszacować używając programów komputerowych. Moja 636 miała 105.6whp (bhp-na silniku/ whp - na kole). Wszyscy Japończycy podają moc katalogową w bhp.
Mam nadzieję ,że to co napisałem co nie co się przyda. Z perspektywy czasu wiem, że z 600 1000 nie zrobię i raczej drugi raz nie będę się bawił w hamowanie i PCIII chyba ,że będę cierpiał na nadmiar kasy.
Reasumując strojenie tak jeśli masz problemy z obrotami po zmianie wydechu i filtru.
Pozdrawiam Sebastian
Pozdrawiam Sebastian
Zazwyczaj dedykowany wydech nie spowoduje zawirowań.
Z perspektywy po sprzedaniu motocykla stwierdzam ,ze nie warto ładować kasę w moto jeżeli masz zamiar sprzedać. Miałem w motocyklu dodatki na 10.000 a sprzedałem motocykl za 12.700.
Jeżeli Ci się nie spieszy to warto przeglądać allegro w poszukiwaniu używki ~500pln. Nowy około 1500pln. U nas Power Commandery nie są zbyt popularne, a ludzie są do nich sceptyczni. Strojenie w Poland Position kosztowało mnie ~360-380pln już dokładnie nie pamiętam. Można mapę ściągnąć ze strony ale to nie to samo co strojenie na hamowni, gdyż każdy motocykl jest inny. Moc po z hamowaniu podana na tylnym kole będzie dużo niższa niż podana przez producenta na silniku. Warto shamować motocykl 160zł bez strojenia by później dokonać strojenia po założeniu dodatków i następnie zestroić. Niech Ci nikt nie wciska pomiaru mocy z wynikiem na silniku bo to jest bez sens. Każdy może wpisać sobie współczynnik i tym samym podciągnąć moc. Moce silników mierzone są na wale zdawczy omijając straty na skrzyni i łańcuchu. Przy pomiarach na hamowni można ją już tylko oszacować używając programów komputerowych. Moja 636 miała 105.6whp (bhp-na silniku/ whp - na kole). Wszyscy Japończycy podają moc katalogową w bhp.
Mam nadzieję ,że to co napisałem co nie co się przyda. Z perspektywy czasu wiem, że z 600 1000 nie zrobię i raczej drugi raz nie będę się bawił w hamowanie i PCIII chyba ,że będę cierpiał na nadmiar kasy.
Reasumując strojenie tak jeśli masz problemy z obrotami po zmianie wydechu i filtru.
Pozdrawiam Sebastian
Pozdrawiam Sebastian
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5223
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
A co seryjną moc w ZX-10R już ogarniasz na prostej i winklach że chcesz wsadzać PC?
Jak ci panie brakuje mocy w ZX-10R to albo jesteÅ› mistrzem prostej albo gonisz tym po torze.

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Ziomie ja miałem 10 II gen akrapy, pc, kny, zestrojone to było do kupy 184 km na tylnim kole wypluło i chlała mi z 3 litry więcej niż seria, odrzut był jak z armaty, ale po co, skoro zwykła seria i tak już robi miazgę. Nie ma sensu.
560 SMR
- Grzesku
- Świeżak
- Posty: 391
- Dołączył(a): 23/11/2010, 10:53
- Lokalizacja: Wrocław
warto tez moze przy okazji niejako dodac, ze mityczna "hamownia" to gowno warta informacja. Pomiar przed/po na tej samej hamowni w jak najbardziej zblizonych warunkach ma sens zeby zobaczyc czy zmiany cos daly czy nie, natomiast pomiar po to zeby dowiedziec sie "ile to ma kuni" kompletnie mija sie z celem. Moc mierzy sie na hamowni silnikowej, nie trwa to 10minut ani nie jest tanie.
- ZooL
- Świeżak
- Posty: 279
- Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości