jak sprawdzić łańcuszek rozrządu????
Posty: 19
• Strona 1 z 1
jak sprawdzić łańcuszek rozrządu????
Cześc,
Mam hondę CBR 600 F3. coś stuka przy silniku i podejrzewam, zę może to być obijanie sie łańcuszka rozrządu o obudowę.
chciałbym sprawdzić, czy to faktycznie to i potrzebowałbym paru informacji jak się tam dostać.
niektóre pytania pewnie będą może i śmieszne, ale żeby nie było od razu jakichś tekstów, ze totalny laik a bierze się za rozbieranie silnika czy innych tego typu, to powiem, że mam jakieś doświadczenie w mechanice, ale samochodowej
i chcę samemu zweryfikować czy to faktycznie łańcuszek zanim oddam do mechanika na zrobienie (albo juz wtedy sam wymienię)
1. gdzie jest ten łańcuszek
2. czy da sie go sprawdzić - rozumiem przez to zdjęcie obudowy i sprawdzenie, czy nie ma na niej śladów obijania - bez wyciągania silnika, tylko po zdjęciu owiewek, czy jednak konieczne jest wyjęcie silnika?
3. czy przed odkręceniem osłony muszę spuścić olej - moto "odstane", nie zaraz po jeździe, więc olej a pewno lezy na samym dole
Myślę, że te 3 "banalne" pytania pozwolą mi na samodzielne sprawdzenie, albo (jeżeli będzie konieczne wyjęcie silnika
)powiedzą, ze muszę jednak odstawić gdzieś od razu....
Mam hondę CBR 600 F3. coś stuka przy silniku i podejrzewam, zę może to być obijanie sie łańcuszka rozrządu o obudowę.
chciałbym sprawdzić, czy to faktycznie to i potrzebowałbym paru informacji jak się tam dostać.
niektóre pytania pewnie będą może i śmieszne, ale żeby nie było od razu jakichś tekstów, ze totalny laik a bierze się za rozbieranie silnika czy innych tego typu, to powiem, że mam jakieś doświadczenie w mechanice, ale samochodowej

1. gdzie jest ten łańcuszek

2. czy da sie go sprawdzić - rozumiem przez to zdjęcie obudowy i sprawdzenie, czy nie ma na niej śladów obijania - bez wyciągania silnika, tylko po zdjęciu owiewek, czy jednak konieczne jest wyjęcie silnika?
3. czy przed odkręceniem osłony muszę spuścić olej - moto "odstane", nie zaraz po jeździe, więc olej a pewno lezy na samym dole

Myślę, że te 3 "banalne" pytania pozwolą mi na samodzielne sprawdzenie, albo (jeżeli będzie konieczne wyjęcie silnika

- tytoos
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 30/8/2011, 14:04
- Lokalizacja: Poznań
no przepraszam
w googlach sporo roznych wychodzi, cos sciagnalem - sciagalo sie 10 min, ale to nie to było <bezradny>
pewnie będę musiał w domu czegoś jeszce poszukać
Po prostu do motorka podchodzę bardziej jak użytkownik i za wyjątkiem doładowania akumulatora nic w nim nie grzebałem, nie przyglądałem się, wychodząc z założenia, że to bardziej wrażliwa maszyna niż samochód i lepiej zostawić to fachowcom
ale coś trzeba zacząć samemu się przyglądać

pewnie będę musiał w domu czegoś jeszce poszukać
Po prostu do motorka podchodzę bardziej jak użytkownik i za wyjątkiem doładowania akumulatora nic w nim nie grzebałem, nie przyglądałem się, wychodząc z założenia, że to bardziej wrażliwa maszyna niż samochód i lepiej zostawić to fachowcom

ale coś trzeba zacząć samemu się przyglądać
- tytoos
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 30/8/2011, 14:04
- Lokalizacja: Poznań
Jak siedzisz na motocyklu to po prawej stronie jest taka pokrywa na środku z takim jakby korkiem na klucz. Pod tą pokrywą masz łąńcuszek rozrządu. Ale narazie czepiaj się napinacza. Wymień sprężynę na twardszą i zobacz czy to pomoże. Opisz jeszcze dokładniej ten dźwięk.
- tomek2102
- Świeżak
- Posty: 152
- Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
- Lokalizacja: Chełm
dzwięk słyszalny praktycznie zaraz po odpaleniu, na luzie, na biegu, przy wolnej i szybkiej jeżdzie. takie "cykanie", metaliczne pukanie... sam nie wiem jak opisać, ale właśnie podejrzewam łańcuszek obijający się o pokrywę
- tytoos
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 30/8/2011, 14:04
- Lokalizacja: Poznań
tytoos napisał(a):a skąd mogę ściągnąć serwisówkę??
Cbr 600 f3 service manual. Na pewno jest jakieś forum hondy cbr600f i tam na pewno w każdym temacie znajdziesz link do serwisówki, pewnie będzie to haynes.
Ew. możesz kupić:
http://www.haynes.pl/ksiazka,2996789,ho ... 1998.xhtml
A warto też wydrukować i zalaminować instrukcję obsługi.
<a href="http://tiny.pl/hv4l3">RADIOACTIVE</a>
- bober3
- Świeżak
- Posty: 400
- Dołączył(a): 28/6/2013, 00:20
- Lokalizacja: raz tu raz tam
Minuta szukania:
http://www.cbrextreme.com/downloads/
a tu masz bezpośrednio do F3
http://www.cbrextreme.com/downloads/man ... al-15.html
http://www.cbrextreme.com/downloads/
a tu masz bezpośrednio do F3
http://www.cbrextreme.com/downloads/man ... al-15.html
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
właśnie wróciłem z garażu po nasłuchiwaniu dźwięków. Słyszę, jakby stukało u góry
odgłos trochę podobny do tego: https://www.youtube.com/watch?v=xZNbxrwG6-A
ale dochodzi gdzieś z czapki, wiec nie sądzę, żeby to była panewka.. zresztą trochę już tak jeżdżę z tym stukaniem, więc panewka pewnie już dawno by strzeliła
ale czy zawory aż tak głośno by stukały??
https://www.youtube.com/watch?v=JeGeZ1Q0uqI - tutaj chyba bardziej przypomina stukanie u mnie
https://www.youtube.com/watch?v=QAaewnO6cqU - tutaj też przypomina moje stukanie - piszą, że napinacz..., ale czy to by stukało przy czapce?
no to teraz pytanie co zrobić. Nie mam możlisości pożyczenia napinacza, więc pewnie bede musiał go kupić. Używka - raczej nie wchodzi w grę, może zaraz być to samo. Nowy - 370 PLN to dużo...
Na allegro widzÄ™ jakieÅ› manualne: http://allegro.pl/napinacz-rozrzadu-hon ... 40848.html
ktoś może korzystał? warto taki nabyć?
pewnie dopiero wtedy będzie można stwierdzić, czy jednak trzeaba wymienić łańcuszek...
odgłos trochę podobny do tego: https://www.youtube.com/watch?v=xZNbxrwG6-A
ale dochodzi gdzieś z czapki, wiec nie sądzę, żeby to była panewka.. zresztą trochę już tak jeżdżę z tym stukaniem, więc panewka pewnie już dawno by strzeliła

ale czy zawory aż tak głośno by stukały??
https://www.youtube.com/watch?v=JeGeZ1Q0uqI - tutaj chyba bardziej przypomina stukanie u mnie
https://www.youtube.com/watch?v=QAaewnO6cqU - tutaj też przypomina moje stukanie - piszą, że napinacz..., ale czy to by stukało przy czapce?
no to teraz pytanie co zrobić. Nie mam możlisości pożyczenia napinacza, więc pewnie bede musiał go kupić. Używka - raczej nie wchodzi w grę, może zaraz być to samo. Nowy - 370 PLN to dużo...
Na allegro widzÄ™ jakieÅ› manualne: http://allegro.pl/napinacz-rozrzadu-hon ... 40848.html
ktoś może korzystał? warto taki nabyć?
pewnie dopiero wtedy będzie można stwierdzić, czy jednak trzeaba wymienić łańcuszek...
- tytoos
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 30/8/2011, 14:04
- Lokalizacja: Poznań
W tym modelu łancuszek rozrządu znajduje sie po środku silnika,zdejmujesz pokrywe zaworów i od góry jest wszystko widoczne,aby dostać sie do napinacza i tak bedziesz musiał rozczepic rozrząd,troche jest roboty ale proponuje wymienic kpl,łancuszek plus napinacz,bo moze byc podwójna robota.
- piotr_motoland
- Świeżak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 26/7/2011, 07:19
- Lokalizacja: polska
Sprawdź w serwisówce i zmierz ile ma wynosić długość kilku ogniw i będziesz wiedział czy rozrząd do wymiany. Mimo wszystko dla świętego spokoju bym wymienił bo pewnie tak wkrótce przyjdzie na niego czas i kolejne babranie w silniku.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
w sumie to moto mam wystawione na sprzedaż, i nie konieczie interesuje mnie wkładanie niemałej kasy przed sprzedażą - nei to, ze chcę opchnąć komuś padło :p
więc wolałbym spróbować wymienić sam napinacz, a dopiero jak to nie pomoże to cały łańcuszek.
Piotr - jesteś pewien, ze łańcuszek jest pośrodku? chyba jednak nie, bo napinacz jest na prawym brzegu silnika i wygląda, na łątwy do wyjęcia - 2 śruby i może prawą osłonę trzeba będzie ściągnąć, ale może uda się tylko przez osłonę serwisową. CBR-ki 1000 chyba mają (miały) rozrząd po środku, ael ja tam żadnym znawcą nie jestem
(ja mam CBR 600 F3 z 97 roku)
A napisze ktoÅ› coÅ› o tym wynalazku z allegro - manualnym napinaczu?
więc wolałbym spróbować wymienić sam napinacz, a dopiero jak to nie pomoże to cały łańcuszek.
Piotr - jesteś pewien, ze łańcuszek jest pośrodku? chyba jednak nie, bo napinacz jest na prawym brzegu silnika i wygląda, na łątwy do wyjęcia - 2 śruby i może prawą osłonę trzeba będzie ściągnąć, ale może uda się tylko przez osłonę serwisową. CBR-ki 1000 chyba mają (miały) rozrząd po środku, ael ja tam żadnym znawcą nie jestem

A napisze ktoÅ› coÅ› o tym wynalazku z allegro - manualnym napinaczu?
- tytoos
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 30/8/2011, 14:04
- Lokalizacja: Poznań
Co tu pisac, napiac napnie lanuch, malo polecane bo na dluzsza mete moze narobic wiecej szkod niz pozytku ale skoro sprzedajesz i nie chcesz pakowac kasy to powinien dac rade. Biedny kupiec ktory cos takiego kupic ;(
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
jeżeli długość jest taka sama jak oryginału, to nie powinno chyba być problemu ze zbyt mocnym naciągiem/rozciągnięciem łańcuszka. podobno ludzie wymieniają na manualny z Fazera
Nie chce robic jakiegos totalnego g... tylko pod sprzedaz, bo nie wiem kiedy moto sie sprzeda, moze jeszcze nim troche posmigam, poza tym nie jestem taki, zeby zakleic tasma klejaca zeby nie kapalo jak przyjdzie klinet ;p
ale jak mialbym dac 370 PLN za nowy napinacz to troche jednak duzo. jezlei by sie okazalo, ze jeszcze lancuszek do wymiany to jeszcze wiecej, wiec che troche oszczedzic...
Nie chce robic jakiegos totalnego g... tylko pod sprzedaz, bo nie wiem kiedy moto sie sprzeda, moze jeszcze nim troche posmigam, poza tym nie jestem taki, zeby zakleic tasma klejaca zeby nie kapalo jak przyjdzie klinet ;p
ale jak mialbym dac 370 PLN za nowy napinacz to troche jednak duzo. jezlei by sie okazalo, ze jeszcze lancuszek do wymiany to jeszcze wiecej, wiec che troche oszczedzic...
- tytoos
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 30/8/2011, 14:04
- Lokalizacja: Poznań
W CBR F3 tak jak i w F2 łańcuszek jest po prawej stronie silnika (tylko w f1 jest chyba po środku). Poza tym spróbuj wymienić samą sprężynę w napinaczu (jeśli w ogóle jest w nim sprężyna bo juz nie pamiętam dokładnie), są chyba na larsonie za niecałe 2 dychy, powinno pomóc. A jak nie pomoże to dopiero szukaj drugiego napinacza i ewentualnie wymień łańcuszek.
- tomek2102
- Świeżak
- Posty: 152
- Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
- Lokalizacja: Chełm
no i po problemie
dziś kupiłem sprężynkę za 19 PLN, ale ostatecznie wykorzystałem starą - naciągnąłem ją troszkę posiłkując się filmikiem na youtube (filmik polskiego mechanika w 3 częściach)
w sumie jakieś pół godzinki roboty, tylko musiałem zdjać całą boczną osłonę, a i tak dojście fatalne... jeszcze odkręciłem wspornik linki sprzęgła, poluzowałem kable na ramie... ogólnie trochę zabawy
Ale juz nie puka
(przynajmiej jak stał uruchomiony przez kilka minut 

dziś kupiłem sprężynkę za 19 PLN, ale ostatecznie wykorzystałem starą - naciągnąłem ją troszkę posiłkując się filmikiem na youtube (filmik polskiego mechanika w 3 częściach)
w sumie jakieś pół godzinki roboty, tylko musiałem zdjać całą boczną osłonę, a i tak dojście fatalne... jeszcze odkręciłem wspornik linki sprzęgła, poluzowałem kable na ramie... ogólnie trochę zabawy
Ale juz nie puka


- tytoos
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 30/8/2011, 14:04
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości