Zobacz wątek - jak sprawdzić łańcuszek rozrządu????

jak sprawdzić łańcuszek rozrządu????

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

jak sprawdzić łańcuszek rozrządu????

Postprzez tytoos » 1/8/2013, 12:17

Cześc,

Mam hondę CBR 600 F3. coś stuka przy silniku i podejrzewam, zę może to być obijanie sie łańcuszka rozrządu o obudowę.
chciałbym sprawdzić, czy to faktycznie to i potrzebowałbym paru informacji jak się tam dostać.
niektóre pytania pewnie będą może i śmieszne, ale żeby nie było od razu jakichś tekstów, ze totalny laik a bierze się za rozbieranie silnika czy innych tego typu, to powiem, że mam jakieś doświadczenie w mechanice, ale samochodowej ;) i chcę samemu zweryfikować czy to faktycznie łańcuszek zanim oddam do mechanika na zrobienie (albo juz wtedy sam wymienię)
1. gdzie jest ten łańcuszek :evil:
2. czy da sie go sprawdzić - rozumiem przez to zdjęcie obudowy i sprawdzenie, czy nie ma na niej śladów obijania - bez wyciągania silnika, tylko po zdjęciu owiewek, czy jednak konieczne jest wyjęcie silnika?
3. czy przed odkręceniem osłony muszę spuścić olej - moto "odstane", nie zaraz po jeździe, więc olej a pewno lezy na samym dole ;)

Myślę, że te 3 "banalne" pytania pozwolą mi na samodzielne sprawdzenie, albo (jeżeli będzie konieczne wyjęcie silnika :( )powiedzą, ze muszę jednak odstawić gdzieś od razu....
tytoos
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30/8/2011, 14:04
Lokalizacja: Poznań


Postprzez bober3 » 1/8/2013, 12:24

Ściągnij serwisówkę.
<a href="http://tiny.pl/hv4l3">RADIOACTIVE</a>
bober3
Świeżak
 
Posty: 400
Dołączył(a): 28/6/2013, 00:20
Lokalizacja: raz tu raz tam

Postprzez rosiboj » 1/8/2013, 13:00

Proponowalbym ulatwic sobie zycie i zaczac od sprawdzania napinacza. W tym motocyklu to bardzo czesta wada.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2210
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez tytoos » 1/8/2013, 13:24

a skąd mogę ściągnąć serwisówkę??
tytoos
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30/8/2011, 14:04
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mentorsct » 1/8/2013, 13:30

Poszukaj na google :D faktycznie zadajesz śmieszne pytania :D
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez tytoos » 1/8/2013, 13:50

no przepraszam :) w googlach sporo roznych wychodzi, cos sciagnalem - sciagalo sie 10 min, ale to nie to było <bezradny>
pewnie będę musiał w domu czegoś jeszce poszukać

Po prostu do motorka podchodzę bardziej jak użytkownik i za wyjątkiem doładowania akumulatora nic w nim nie grzebałem, nie przyglądałem się, wychodząc z założenia, że to bardziej wrażliwa maszyna niż samochód i lepiej zostawić to fachowcom :)
ale coś trzeba zacząć samemu się przyglądać
tytoos
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30/8/2011, 14:04
Lokalizacja: Poznań

Postprzez tomek2102 » 1/8/2013, 15:57

Jak siedzisz na motocyklu to po prawej stronie jest taka pokrywa na środku z takim jakby korkiem na klucz. Pod tą pokrywą masz łąńcuszek rozrządu. Ale narazie czepiaj się napinacza. Wymień sprężynę na twardszą i zobacz czy to pomoże. Opisz jeszcze dokładniej ten dźwięk.
tomek2102
Świeżak
 
Posty: 152
Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
Lokalizacja: Chełm

Postprzez tytoos » 1/8/2013, 19:25

dzwięk słyszalny praktycznie zaraz po odpaleniu, na luzie, na biegu, przy wolnej i szybkiej jeżdzie. takie "cykanie", metaliczne pukanie... sam nie wiem jak opisać, ale właśnie podejrzewam łańcuszek obijający się o pokrywę
tytoos
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30/8/2011, 14:04
Lokalizacja: Poznań

Postprzez bober3 » 1/8/2013, 20:16

tytoos napisał(a):a skąd mogę ściągnąć serwisówkę??

Cbr 600 f3 service manual. Na pewno jest jakieś forum hondy cbr600f i tam na pewno w każdym temacie znajdziesz link do serwisówki, pewnie będzie to haynes.
Ew. możesz kupić:
http://www.haynes.pl/ksiazka,2996789,ho ... 1998.xhtml
A warto też wydrukować i zalaminować instrukcję obsługi.
<a href="http://tiny.pl/hv4l3">RADIOACTIVE</a>
bober3
Świeżak
 
Posty: 400
Dołączył(a): 28/6/2013, 00:20
Lokalizacja: raz tu raz tam

Postprzez mentorsct » 1/8/2013, 21:04

KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez tytoos » 1/8/2013, 21:31

właśnie wróciłem z garażu po nasłuchiwaniu dźwięków. Słyszę, jakby stukało u góry

odgłos trochę podobny do tego: https://www.youtube.com/watch?v=xZNbxrwG6-A
ale dochodzi gdzieś z czapki, wiec nie sądzę, żeby to była panewka.. zresztą trochę już tak jeżdżę z tym stukaniem, więc panewka pewnie już dawno by strzeliła ;)
ale czy zawory aż tak głośno by stukały??
https://www.youtube.com/watch?v=JeGeZ1Q0uqI - tutaj chyba bardziej przypomina stukanie u mnie
https://www.youtube.com/watch?v=QAaewnO6cqU - tutaj też przypomina moje stukanie - piszą, że napinacz..., ale czy to by stukało przy czapce?

no to teraz pytanie co zrobić. Nie mam możlisości pożyczenia napinacza, więc pewnie bede musiał go kupić. Używka - raczej nie wchodzi w grę, może zaraz być to samo. Nowy - 370 PLN to dużo...
Na allegro widzę jakieś manualne: http://allegro.pl/napinacz-rozrzadu-hon ... 40848.html
ktoś może korzystał? warto taki nabyć?
pewnie dopiero wtedy będzie można stwierdzić, czy jednak trzeaba wymienić łańcuszek...
tytoos
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30/8/2011, 14:04
Lokalizacja: Poznań

Postprzez piotr_motoland » 2/8/2013, 06:25

W tym modelu łancuszek rozrządu znajduje sie po środku silnika,zdejmujesz pokrywe zaworów i od góry jest wszystko widoczne,aby dostać sie do napinacza i tak bedziesz musiał rozczepic rozrząd,troche jest roboty ale proponuje wymienic kpl,łancuszek plus napinacz,bo moze byc podwójna robota.
piotr_motoland
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 26/7/2011, 07:19
Lokalizacja: polska

Postprzez Seba_ER5 » 2/8/2013, 08:54

Sprawdź w serwisówce i zmierz ile ma wynosić długość kilku ogniw i będziesz wiedział czy rozrząd do wymiany. Mimo wszystko dla świętego spokoju bym wymienił bo pewnie tak wkrótce przyjdzie na niego czas i kolejne babranie w silniku.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez tytoos » 2/8/2013, 09:07

w sumie to moto mam wystawione na sprzedaż, i nie konieczie interesuje mnie wkładanie niemałej kasy przed sprzedażą - nei to, ze chcę opchnąć komuś padło :p
więc wolałbym spróbować wymienić sam napinacz, a dopiero jak to nie pomoże to cały łańcuszek.

Piotr - jesteś pewien, ze łańcuszek jest pośrodku? chyba jednak nie, bo napinacz jest na prawym brzegu silnika i wygląda, na łątwy do wyjęcia - 2 śruby i może prawą osłonę trzeba będzie ściągnąć, ale może uda się tylko przez osłonę serwisową. CBR-ki 1000 chyba mają (miały) rozrząd po środku, ael ja tam żadnym znawcą nie jestem ;) (ja mam CBR 600 F3 z 97 roku)

A napisze ktoś coś o tym wynalazku z allegro - manualnym napinaczu?
tytoos
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30/8/2011, 14:04
Lokalizacja: Poznań

Postprzez rosiboj » 2/8/2013, 09:33

Co tu pisac, napiac napnie lanuch, malo polecane bo na dluzsza mete moze narobic wiecej szkod niz pozytku ale skoro sprzedajesz i nie chcesz pakowac kasy to powinien dac rade. Biedny kupiec ktory cos takiego kupic ;(
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2210
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez tytoos » 2/8/2013, 10:17

jeżeli długość jest taka sama jak oryginału, to nie powinno chyba być problemu ze zbyt mocnym naciągiem/rozciągnięciem łańcuszka. podobno ludzie wymieniają na manualny z Fazera
Nie chce robic jakiegos totalnego g... tylko pod sprzedaz, bo nie wiem kiedy moto sie sprzeda, moze jeszcze nim troche posmigam, poza tym nie jestem taki, zeby zakleic tasma klejaca zeby nie kapalo jak przyjdzie klinet ;p
ale jak mialbym dac 370 PLN za nowy napinacz to troche jednak duzo. jezlei by sie okazalo, ze jeszcze lancuszek do wymiany to jeszcze wiecej, wiec che troche oszczedzic...
tytoos
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30/8/2011, 14:04
Lokalizacja: Poznań

Postprzez tomek2102 » 2/8/2013, 16:23

W CBR F3 tak jak i w F2 łańcuszek jest po prawej stronie silnika (tylko w f1 jest chyba po środku). Poza tym spróbuj wymienić samą sprężynę w napinaczu (jeśli w ogóle jest w nim sprężyna bo juz nie pamiętam dokładnie), są chyba na larsonie za niecałe 2 dychy, powinno pomóc. A jak nie pomoże to dopiero szukaj drugiego napinacza i ewentualnie wymień łańcuszek.
tomek2102
Świeżak
 
Posty: 152
Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
Lokalizacja: Chełm

Postprzez tytoos » 2/8/2013, 17:43

Tomek - dzięki wielkie. To wydaje sie być najlepszym rozwiązaniem na poczatek. Faktycznie 19 PLN kosztuje i mam całkiem niedaleko do sklepu ;)
tytoos
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30/8/2011, 14:04
Lokalizacja: Poznań

Postprzez tytoos » 3/8/2013, 21:15

no i po problemie ;)
dziś kupiłem sprężynkę za 19 PLN, ale ostatecznie wykorzystałem starą - naciągnąłem ją troszkę posiłkując się filmikiem na youtube (filmik polskiego mechanika w 3 częściach)
w sumie jakieś pół godzinki roboty, tylko musiałem zdjać całą boczną osłonę, a i tak dojście fatalne... jeszcze odkręciłem wspornik linki sprzęgła, poluzowałem kable na ramie... ogólnie trochę zabawy

Ale juz nie puka :D (przynajmiej jak stał uruchomiony przez kilka minut ;)
tytoos
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30/8/2011, 14:04
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr