Zobacz wątek - Ducati 750 Sport nie odpala [FILM]
NAS Analytics TAG

Ducati 750 Sport nie odpala [FILM]

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Ducati 750 Sport nie odpala [FILM]

Postprzez apatia00 » 31/7/2013, 16:59

Hej,

Zapewne będę musiał zjawić się z moim dukatem w serwisie, ale może powiecie co może być powodem takiego zachowania:
http://www.youtube.com/watch?v=-PnqEG5ctMs

Moto stało nieużywane ponad 2 tygodnie (nie było mnie w Polsce) - przez ten czas wielokrotnie padało, dodatkowo moto stoi przypięte przed blokiem na osiedlu, więc wchodzą w grę też zabawy jakichś dzieciaków (mogły coś uszkodzić). Nie jest to akumulator, bo lampy świecą normalnie. To coś z rozrusznikiem - ktoś wie czy da się to łatwo naprawić albo ile skasuje za to serwis? Prosiłbym o proste tłumaczenie - mechanik ze mnie żaden:P

Pozdro
apatia00
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26/3/2013, 17:44


Postprzez prowinski » 31/7/2013, 17:28

Pierwsza rzecz, sprawdź napięcie na aku, styki do niego dochodzące, w razie konieczności podładuj. Pompa pracuje? Jak przekręcasz kluczyk w stacyjce zegary działają normalnie? Przyczyn może być w ch^j. Być może padło ładowanie, regulator napięcia lub alternator. Można sobie gdybać. Zacznij od akumulatora, następnie będzie się myśleć dalej. Może gdzieś ci styki zalało albo osadziła się woda w miejscu gdzie nie powinna być.
<PIOTR>
prowinski
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 12/9/2010, 14:51

Postprzez Vergon » 31/7/2013, 17:41

Doładuj akumulator najpierw i sprawdź czy zakręci.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Chyllus » 31/7/2013, 18:06

Kolego nie męcz się tylko podepnij nowe akku. Ewentualnie pożyć od kogoś i podłącz. Ale koniecznie na orginalnych przewodach. Muszą być orginalne gdyż próba podłączenia innego akku poprzez przewody rozruchowe moze dać taki sam objaw jak teraz. Niestety rezystancja styku pomiędzy kablami jak ich sama długość powoduje zbyt duże spadki napięcia. Przy dużym prądzie na samych przewodach odkłada się duże napięcie, na tyle duże że rozrusznik nie kręci a przekaźnik rozrusznika daje pojedyncze stuki, czasem serie niczym z kałasznikowa :)
I jeszcze jedna bardzo ważna rzecz, akumulator w poczatkowej fazie umierania wygląda jakby było wszystko ok, czyli pod niewielkim obciążeniem trzyma ładne napięcie w olokicach 12-12,5V dlatego początkowe objawy mogą być mylące.
Jeśli nie masz akumulatora na podmianę to jedynie mozesz sprobowac z samochodowym ale wepnij sie przewodami rozruchowymi bezposrednio przy rozruszniku.
Sam niedawno to przerabiałem i gdybym miał obecną wiedzę to obyło by się bez rozkręcania połowy motocykla ;)
Pozdrawiam


---------------

Pochwali się Kolega wynikami? :)
Chyllus
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 14/6/2012, 06:16

Postprzez apatia00 » 1/8/2013, 22:03

Póki co się nie pochwalę:P

Dzięki za rady, w sobotę będę ładował dopiero aku, bo muszę pożyczyć prostownik od znajomego. Dam znać czy ruszył:)
apatia00
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26/3/2013, 17:44

Postprzez apatia00 » 2/8/2013, 16:47

Podładowałem aku prostownikiem, odpalił od strzała, kręci aż miło:D Po takim czasie go nie słyszałem, to jest dźwięk! Dzięki za rady:)
apatia00
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26/3/2013, 17:44

Postprzez Chyllus » 5/8/2013, 06:28

No to git! :)
Ale radzę zainteresować się nowym akumulatorem.
Pozdrawiam
Chyllus
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 14/6/2012, 06:16



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr