Pierwszy motocykl do jazy na codzień
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Pierwszy motocykl do jazy na codzień
-Dane: 19 lat, 183cm, 78kg
-Doświadczenie: małe, przejeździłem trochę na Simsonie S51, i egzaminacyjnym Kawasaki ER6N
-Motocykl ma służyć do dojazdu do szkoły oraz sporadycznie na jakąś turystyki i do codziennej jazdy. Moc do 50km (prawo jazdy A2). Przyglądam się temu motorkowi http://otomoto.pl/honda-vt-250-M3638001.html ale nigdzie nie mogę znaleźć, jak w tej Hondzie ze spalaniem i ogólną kulturą pracy silnika. Byłbym wdzięczny za jakieś opinie. I zależy mi na tym, żeby koszt utrzymania maszyny był na niewysokim poziomie.
-Doświadczenie: małe, przejeździłem trochę na Simsonie S51, i egzaminacyjnym Kawasaki ER6N
-Motocykl ma służyć do dojazdu do szkoły oraz sporadycznie na jakąś turystyki i do codziennej jazdy. Moc do 50km (prawo jazdy A2). Przyglądam się temu motorkowi http://otomoto.pl/honda-vt-250-M3638001.html ale nigdzie nie mogę znaleźć, jak w tej Hondzie ze spalaniem i ogólną kulturą pracy silnika. Byłbym wdzięczny za jakieś opinie. I zależy mi na tym, żeby koszt utrzymania maszyny był na niewysokim poziomie.
- rafcio_100
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 30/7/2013, 17:50
kiedyś byłem tez w takiej samej sytuacj co ty zaczynałem od motorynki ,simsona i przyszedł moment ,że chciałem mieć trochę mocniejszy motor chociaz o 100cm3 zaryzykowalem i uzbierałem kaski i po namowie kolegi kupiłem MZ 251 okazał się strzałem w dziesiątke do szkoły na wakacje super sprawa ja kupiłem 251 w dobrym stanie długo mi służyła i druga rzecz obawiałem się czy sobie poradzę z tak energiczną maszyna udało się gdy nie będziesz starał się szaleć i popisywac to dobry wstęp w powazniejszą ligę
twój dylemat rozważałem mając równiez 19 lat
zrobisz jak zechcesz pozdrawiam
twój dylemat rozważałem mając równiez 19 lat
zrobisz jak zechcesz pozdrawiam
- tjmc
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 30/7/2013, 10:55
- Lokalizacja: olsztyn
Polecasz mi MZ-kę czy mówisz, że 250cm to dobry wybór?
nie orientuje się ktoś, jaki to jest dokładny model tej Hondy z linku?

- rafcio_100
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 30/7/2013, 17:50
Japonia z tych lat to loteria dla normalnego użytkownika. Koneserzy lubią wkładać pieniądze w swoje nabytki ale Tobie chyba chodźi o to żeby jeździć a nie wkładać. Oczywiście to nie jest regułą i japońskie motocykle nawet z tamtych lat są wytrzymałe, trwałe i wspaniałe z tym że ta Mz będzie po prostu tania w trzymaniu, prosta w obsłudze i całkiem nieźle wygląda
do 3tys to możesz szukać jakiego gs500 w miarę dobrym stanie (to się łapie na a2 ? ) ale skoro nie masz dużego obycia to narobiłbym sobie trochę wspomnień z ta Mz mimo wszystko 


Aprilia rx- remont
- hefaistos
- Świeżak
- Posty: 195
- Dołączył(a): 26/6/2007, 10:48
w tej kasie to szukaj jakiegoś gs 500, dużo osób wybiera go na pierwszy większy motocykl i dają radę go ogarnąć, częsci jest do niego dużo bo jest dośc popularny i nie są drogie, z resztą poszukaj w necie informacji o gs'ie- jest ich od groma i na pewno znajdziesz to co cię interesuje.
-
Screamer - Świeżak
- Posty: 175
- Dołączył(a): 26/8/2010, 18:05
Opinie to można brać pod uwagę, ale nie w takim leciwym sprzęcie, który ma prawie 30 lat
Tam może być wszystko i nic. Dostępność części będzie pewnie bardzo kiepska, a i bez włożenia na start kilku stówek również się nie obejdzie, bo jednak lata robią swoje, a nikt nie sprzedaje doinwestowanej maszyny za bezcen.
Koledzy wyżej dobrze radzą, żebyś rozejrzał się za ETZ251. Bardzo wdzięczny motocykl, daje frajdę z jazdy, a części jest cała masa i za śmieszne pieniądze - do tego dochodzi jeszcze prosta budowa.
Jak dobrze poszukasz, to może w tych pieniądzach znajdziesz Suzuki GN250, nie będzie aż taki wiekowy i dostępność części sporo lepsza.

Koledzy wyżej dobrze radzą, żebyś rozejrzał się za ETZ251. Bardzo wdzięczny motocykl, daje frajdę z jazdy, a części jest cała masa i za śmieszne pieniądze - do tego dochodzi jeszcze prosta budowa.
Jak dobrze poszukasz, to może w tych pieniądzach znajdziesz Suzuki GN250, nie będzie aż taki wiekowy i dostępność części sporo lepsza.
BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
Znalazłem coś takiego http://allegro.pl/etz-mz-250-i3436909899.html 

- rafcio_100
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 30/7/2013, 17:50
Najbardziej z tych motocykli z tego tematu podoba mi się właśnie ta Honda VT250F
ale nie wiem ile musiałbym do niej dołożyć i jak z dostępnością części. Mam takie pytanko jeszcze, jakie części najczęściej wymienia się w motorkach, przy normalnej eksploatacji, bo jestem w tym temacie zielony kompletnie.

- rafcio_100
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 30/7/2013, 17:50
W sprzęcie, który nie ma aż tyle lat, co ta Honda VT, to przy normalnej eksploatacji wymienia się w razie potrzeby: łańcuch, zębatki, opony, rozrząd, filtry, olej, świece, rzadziej płyn hamulcowy i chłodniczy. Co jakiś czas regulacja zaworów, synchro, czyszczenie i regulacja gaźników.
W 30 letnim motocyklu może wyjść (i zapewne wyjdzie) wiele innych kwiatków: wycieki, zużyte pierścienie, zawory, uszczelniacze zaworowe, uszczelniacze na lagach mogą puszczać, wszechobecna rdza (co już zresztą widać na zdjęciach), sparciałe elementy gumowe (węże hamulcowe, chłodnicze, elementy pompki hamulcowej), łożyska, problemy z elektryką - no po prostu wszystko, co tylko może się popsuć. Loteria, albo będzie dobrze, albo będziesz miał skarbonkę bez dna.
Osobiście mam motocykl z 1997r z podobnym przebiegiem, jak ta Honda i widzę, że już przy 16 letnim sprzęcie widać zużycie niektórych elementów - przy okazji regulacji gaźników wyszło, że iglice już starte, zaworki iglicowe też, na 1000km lubi sobie wypić jakieś 200 - 300ml oleju, stalowa rama w dolnej części już minimalnie koroduje. Wszystko jest do zrobienia, ale takiemu sprzętowi trzeba poświęcić jednak trochę czasu i pieniędzy - w moim przypadku za same iglice, dostępne tylko w ASO, wydałem 240zł
W 30 letnim motocyklu może wyjść (i zapewne wyjdzie) wiele innych kwiatków: wycieki, zużyte pierścienie, zawory, uszczelniacze zaworowe, uszczelniacze na lagach mogą puszczać, wszechobecna rdza (co już zresztą widać na zdjęciach), sparciałe elementy gumowe (węże hamulcowe, chłodnicze, elementy pompki hamulcowej), łożyska, problemy z elektryką - no po prostu wszystko, co tylko może się popsuć. Loteria, albo będzie dobrze, albo będziesz miał skarbonkę bez dna.
Osobiście mam motocykl z 1997r z podobnym przebiegiem, jak ta Honda i widzę, że już przy 16 letnim sprzęcie widać zużycie niektórych elementów - przy okazji regulacji gaźników wyszło, że iglice już starte, zaworki iglicowe też, na 1000km lubi sobie wypić jakieś 200 - 300ml oleju, stalowa rama w dolnej części już minimalnie koroduje. Wszystko jest do zrobienia, ale takiemu sprzętowi trzeba poświęcić jednak trochę czasu i pieniędzy - w moim przypadku za same iglice, dostępne tylko w ASO, wydałem 240zł

BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
- rafcio_100
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 30/7/2013, 17:50
Black-Ghost nie bądź taki policjant, wygenerujesz tym tylko kolejny temat. Jak już założył ten to niech zapyta.
Zresztą nieważne, to nie ja tutaj modzę
(taka sugestia tylko).
W każdym razie ja rzeczywiście jako tanie moto na co dzień wziąłbym GSa, oczywiście patrząc 100% pod kątem rozsądku, bo patrząc sercem wybrałem Bandita 400
Zresztą nieważne, to nie ja tutaj modzę

W każdym razie ja rzeczywiście jako tanie moto na co dzień wziąłbym GSa, oczywiście patrząc 100% pod kątem rozsądku, bo patrząc sercem wybrałem Bandita 400

Suzuki Bandit 400 był
Suzuki SV650 S jest
Suzuki SV650 S jest
-
Sykopson - Stały bywalec
- Posty: 1097
- Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
- Lokalizacja: Kraków (Zielonki)
Tylko to ja się później użeram z moderowaniem tego bajzlu nie ty.
Gs-a najłatwiej trafi.

Gs-a najłatwiej trafi.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
- rafcio_100
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 30/7/2013, 17:50
Jak się zużyje, to wymieniasz, akurat tarcze starczają na bardzo długo. To samo z klockami - ale klocki to tania rzecz i wymiana w kilka minut.
Jak miałem XJ600 to tam wymieniałem tarcze z przodu, od nowości były, wytrzymały 10 lat i 74 000km. W żadnym innym motocyklu nie musiałem wymieniać.
Jak miałem XJ600 to tam wymieniałem tarcze z przodu, od nowości były, wytrzymały 10 lat i 74 000km. W żadnym innym motocyklu nie musiałem wymieniać.
BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
No właśnie jak zobaczyłem cenę tarczy do GSa to wolałem zapytać
poza tym wnioskuję, że to dość tani w utrzymaniu motor, o ile nie jest awaryjny i nie wymaga częstych napraw.

- rafcio_100
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 30/7/2013, 17:50
Wiem, że to już nie pojemność na ten dział, ale zapytam. Zaciekawił mnie motocykl Honda NSR 125, przeglądałem ceny części i stwierdzam, że motorek dość tani w utrzymaniu, mogą wystraszyć jednak te widełki spalania (4-7l/100km). Jak ten motorek się sprawuje w praktyce?
- rafcio_100
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 30/7/2013, 17:50
MZ to bezsens... GS'kę ogarnie niemal każdy, podstawowy serwis przeprowadza się w garażu, wsiada się i lata bez problemów. a MZ, no nie jest to sprzęt nowy, nie jest to nawet sprzęt wysłużony, to drogowy archaizm, sam mieszkam na wiosce, i widzę jak MZ'tkowicze jeżdżą... raz w tygodniu zrobi kilka kilometrów i psuje się coś innego. Są wyjątki, ale nigdy takiego nie widziałem. Pytanie jest proste. Chcesz odbyć sobie prywatnie praktyki mechanika, czy kierowcy ? 

Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości