Zobacz wątek - Katana 750, kręci się do 10 tyś. kopci na czarno,

Katana 750, kręci się do 10 tyś. kopci na czarno,

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Katana 750, kręci się do 10 tyś. kopci na czarno,

Postprzez mackus1019 » 25/7/2013, 12:14

Witam! Jako, że jestem nowy na forum wypada się przywitać. Pochodzę z Płocka, od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem Suzuki Katany 750. Teraz do tematu. Wczoraj kupiłem katange i mam z nią problem. Mianowicie sprzedający cały czas nagadywał, że motor tylko "długo się rozgrzewa". Wracałem nią do domu ok 200km. i problem nie minął. Motor kopci na czarno, w zakresie od 1 tyś obr/min do 3 tyś totalny brak mocy, w zakresie od 3 do 9 git i potem staje. Na luzie motor nie wkręca się powyżej 10 tyś. Nie ma odcięcia itp. itd. Sprzedający twierdził, że dzieje się tak po regulacji i synchronizacji gaźników u jakiegoś domorosłego mechanika. Myślę, że to problem albo z gaźnikiem albo z zapłonem. Forumowicze ! Radźcie od czego zacząć, a i jeżeli ktoś się pokusi aby napisać, że "silnik złom" lub "najlepiej zaprowadź do mechanika" niech sobie oszczędzi z góry czasu.
Avatar użytkownika
mackus1019
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25/7/2013, 12:05
Lokalizacja: Płock


Postprzez qadrat » 25/7/2013, 15:32

Sprawdź, czy nie ma kombinacji z filtrem powietrza (powycinane dziury w airboxie itp.) oraz czy w ogóle filtr jest oryginalny. Może być też tak, że ktoś chciał stuningować sprzęt, dodać mu mocy, pozakładał większe dysze i teraz się zalewa.

U mnie tak było, że poprzedni właściciel cudował z podniesieniem mocy, założył większe dysze, podginał jakieś blaszki w gaźnikach, ale nie umiał tego potem wyregulować i objaw był taki, że poniżej 4000 obrotów nie dało się jechać, a po odkręceniu manetki do końca z rury kopcił na czarno.
BMW F650 Funduro.
Avatar użytkownika
qadrat
Świeżak
 
Posty: 276
Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez mackus1019 » 25/7/2013, 18:02

Jak tylko znajdę chwilę czasu postaram się to sprawdzić, bo jak się okazało motor dosyć dużo pali. Mam porównanie z kolegą, bo ma taką samą z tym, że jak wczoraj jeździliśmy jego spaliła prawie połowę tego co moja.
Avatar użytkownika
mackus1019
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25/7/2013, 12:05
Lokalizacja: Płock

Postprzez tomek2102 » 31/7/2013, 17:01

Przyczyn może być wiele, zaczynając od rozregulowanych gaźników a na zajeżdżonym silniku kończąc. Sprzedający mówił że dzieje się tak po regulacji gaźników, więc zacznij od ich regulacji w porządnym serwisie bo duże spalanie i czarny dym to właśnie objaw źle wyregulowanej mieszanki, więc raczej nie ma się co martwić. Jeżeli piec dymił by na niebiesko podczas zmiany obciążenia to wtedy był by problem. Poza tym nikt tu ci nie napisze co jest bezpośrednią przyczyną bo stawianie diagnozy z opisu to wróżenie z fusów.
tomek2102
Świeżak
 
Posty: 152
Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
Lokalizacja: Chełm



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr