Zobacz wątek - Urwana śruba w koszu sprzęgłowym.
NAS Analytics TAG

Urwana śruba w koszu sprzęgłowym.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Urwana śruba w koszu sprzęgłowym.

Postprzez mentorsct » 18/7/2013, 20:49

Witam.
Składając sprzęgło i dokręcając te 5 śrubek gdzie są sprężyny, jedna z nich pękła mi w środku :/ Pękła tak, że postanowiłem ten otwór lekko rozwiercić i zamiast M6 mam M8. Po rozwierceniu nagwintowałem otwór. Jest jakieś 10-12mm gwintu. Mam przygotowaną już uciętą odpowiednią śrubkę. Trapi mnie pytanie czy takie sprzęgło będzie działać poprawnie? Nie chce rozwalić skrzyni biegów.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada


Postprzez mati22252 » 18/7/2013, 21:28

Jeżeli skręcisz odpowiednio mocno sprężynę i nie będzie tarła nigdzie to tak. Problemem może być jedynie zbyt cienka ścianka w której gwintowałeś jak w Jawach i pęknąć może ale to objawi się waleniem sprzęgła.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań


Postprzez mentorsct » 18/7/2013, 21:38

Nie pęknie bo jak była tam śrubka M6 a ja dałem M8 (i pierwsza część otworu i tak była większej średnicy bo M6 miała luz) to delikatnie rozwierciłem wiertłem 6.5mm i potem nagwintowałem i mam z jakieś 10mm gwintu więc chyba powinno być dobrze.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez bober3 » 19/7/2013, 01:14

A pytanie z innej beczki- większa śruba to większa masa, niby zdjąłeś materiał i wkręciłeś też i większą śrubę, ale tego co wystaje będzie więcej i łebek większy, zatem czy asymetrycznie rozmieszczona masa nie wpłynie na wibracje tego elementu?
Swoją drogą dlaczego nie użyłeś wykrętaków?
<a href="http://tiny.pl/hv4l3">RADIOACTIVE</a>
bober3
Świeżak
 
Posty: 400
Dołączył(a): 28/6/2013, 00:20
Lokalizacja: raz tu raz tam

Postprzez mentorsct » 19/7/2013, 08:27

Tylko że ta śruba M8 będzie miała może 16mm długości. A te śruby M6 mają długość 60mm. Więc raczej masa M8 będzie mniejsza. Aczkolwiek powinno działać poprawnie.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez bober3 » 19/7/2013, 11:05

Na Twoim miejscu pojechałbym sprawdzić moto jadąc do najbliższego budowlanego i zakupiłbym wykrętaki, żeby następnym razem nie kombinować.
<a href="http://tiny.pl/hv4l3">RADIOACTIVE</a>
bober3
Świeżak
 
Posty: 400
Dołączył(a): 28/6/2013, 00:20
Lokalizacja: raz tu raz tam

Postprzez mentorsct » 19/7/2013, 16:12

Na nakrętce w manualu też jest takie coś i jest to opisane jako:
Lock the clutch sleeve hub nut with a center punch.
W jaki sposób to odkręcić? :/
Obrazek
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez tomek2102 » 19/7/2013, 16:27

Tak się zabezpiecza śrubę przed samoczynnym odkręceniem. Jeśli chcesz odkręcić to odegnij to zagięcie kołnierza na nakrętce i dalej odkręcasz normalnie:)
tomek2102
Świeżak
 
Posty: 152
Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
Lokalizacja: Chełm

Postprzez rosiboj » 19/7/2013, 17:00

odgiac delikatnie srubokretem zagnieciony kolnierz i odkrecic normalnie nasadka. Zagiecie zapobiega odkrecaniu sie od wibracji.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê