Zobacz wątek - z plecakiem, na codzień i nie tylko. do ok 14 000 zł
NAS Analytics TAG

z plecakiem, na codzień i nie tylko. do ok 14 000 zł

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

z plecakiem, na codzień i nie tylko. do ok 14 000 zł

Postprzez m0c4r » 18/7/2013, 15:02

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
Do tej pory około 10tys. Km na GS500F, wcześniej było MZ250, CZ350, i kilka różnych 50ccm

- Wiek, waga, wzrost,
24, 76kg, 178cm
24, 51kg, 164cm( Wymiary plecaczka, podaję gdyż codziennie siedzi na miejscu pasażera)

- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Motocykl służy mi do codziennych dojazdów do pracy w mieście, w korkach (a raczej między ) z plecaczkiem, oraz dłuższe weekendowe wypady również z plecaczkiem. Oczywiście nie może zabraknąć wypadów solo aby trochę poszaleć :D:D Moto ma być po prostu uniwersalne ;)

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
W poprzednim sezonie wyszło ok. 7 tyś, w tym jest już ok. 4tyś. więc do końca sezonu 10kkm pewnie wyjdzie.

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Tak, ciuchy były pierwszą rzeczą jaką kupiłem. Na motocykl planuję przeznaczyć około 14tyś zł (sam koszt zakupu)

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Ciężko podać konkretną wartość, nie jest mi to obojętne, im mniej tym lepiej ;)

- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Napewno nie enduro, nakedy, chopery, bardziej sporty i turystyki

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
FZ6S od roku 2004, GSF650, ER6F, GSX650F, CBF600
SV650S ale plecak nie byłby by chyba zadowolony :]

Szukam motocykla na którym jazda z plecaczkiem będzie dość komfortowa na dłuższych wypadach jak i w mieście. Nie jeździłem żadnym z powyższych moto, ciągle się zastanawiam który model by był najlepszy według podanych wyżej kryterium. Myslałem też o VFR800 ale dość ciężka i nie wiem czy dobrze będzie się nim jeździło w plecaczkiem jeżdżąc do pracy, przeciskając się w korkach. ER6F chyba najlepiej przypadł mi do gustu. Zwinny, lekki, niski środek ciężkości, fajne malowanie ze względu na bezpieczeństwo (zielony). Jeżdżąc na swojej żółtej GS500F, nie miałem problemu z tym żeby jakaś puszka mnie „przeoczyła” ;) Zastanawiam się czy nie będzie mu brakowało mocy, a chcę kupić coś czym pojeżdżę przynajmniej 4 lata. Pod tym względem z w.w. najlepszy będzie chyba FZ6S.

Chciałbym poznać opinie innych użytkowników dwóch kółek, nie znalazłem podobnych kryterii co do wyboru motocykla, no i doświadczenie nie pozwala mi na to abym świadomie wybrał coś co będzie dla mnie najlepsze. Być może są inne motocykle które świetnie zdadzą ten test i powinienem o nich pomyśleć, a tego nie zrobiłem?
Pzdr.
m0c4r
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21/11/2011, 11:37
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez GhastRider90 » 18/7/2013, 17:59

suzuki dl650 v storm, BMW GS 650, kawasaki versys 600, Bandit 650, - z tego wszystkiego polecam zdecydowanie BMW i Vstorm-a idelany do dalekich wypraw jazdy po miescie wygodnie dla 2 osob mało palą zasieg na baki konkretny, jezeli zaś lubisz przyciska to bandit bedzie spoko takze wygodny i jak dobrze jezdziszbedzie palił w granicy 6l max
Suzuki Bandit 600S 2001r still rolling...
Avatar użytkownika
GhastRider90
Świeżak
 
Posty: 271
Dołączył(a): 23/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Czarnoziem:)

Postprzez leff » 18/7/2013, 19:53

zdaje sie, ze autor nie jest zainteresowany enduro turystykami, poza tym GS650 troche slabowaty jest, nie sadzisz?
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez m0c4r » 18/7/2013, 20:13

Dokładnie GS650, Versys, czy DL650 odpadają... Bandit jest ok, ale gsx650f podoba mi się bardziej, a z tego co mi się wydaje to prawie to samo moto :) Poza tym... kto nie lubi przyciskać... :D
m0c4r
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21/11/2011, 11:37
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez leff » 18/7/2013, 21:22

ja mam gsx1250 a gabarytowo to to samo to 650, polecam
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez m0c4r » 19/7/2013, 09:18

leff dobrze gadasz, ale 1250 nie dorwę w tej cenie, ogólnie przeglądając oferty jest ich bardzo mało. Plusem w tym moto napewno jest ori wyświetlacz biegów ;) Długo już tym jeździsz? Mógłbyś napisać coś więcej o tym moto? Zastanawia mnie też jak wypada sprawa komfortu w porównaniu do FZ6.
m0c4r
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21/11/2011, 11:37
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez GhastRider90 » 19/7/2013, 09:57

Fz6 jak dasz wkładki żelowe to jest ok w innym wypadku kanapa to patelnia w B12 jest wygodny spalanie jest podobne do B6 lecz potrafi zadziwic:) bandit 1250 sensowny model zaczyna sie od 16,500tys w górę :) zobacz sobietez GSX 1250 wersja zagraniczna bandziora z lampą od GSX1000 takim ładnym diamentem :P ale cena od 23k w góre :)
Suzuki Bandit 600S 2001r still rolling...
Avatar użytkownika
GhastRider90
Świeżak
 
Posty: 271
Dołączył(a): 23/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Czarnoziem:)

Postprzez SkoQ » 19/7/2013, 19:19

Serio SV'ka jest aż tak niewygodna dla plecaczka ? Chce się tylko przy okazji dowiedzieć ;)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez leff » 19/7/2013, 20:08

GSX1250 to zadna wersja zagraniczna, dostepny jest rowniez u nas i kanape ma taka sama jak wersja 650. Przedtem jezdzilem hornetem i jesli chodzi o trasy z plecakiem to B650 bedzie lepszy z uwagi na nizej polozona krzywa momentu. Hornet mial moment przy 11 rpm i ciagle mieszanie biegami przy dluzszych przelotach wkurzalo mnie na maxa. Moja lokomotywa jezdze troche ponad rok i zrobilem jakies 12,5 kkm, ostatnio przez tydzien 3300 z czego 1300 w jeden dzien i im dluzej nim jezdze tym mniej mam powodow zeby zastanawiac sie nad innym motocyklem

wersje GSX650 mozesz wyrwac juz w Twoim budzecie

http://otomoto.pl/suzuki-gsx-suzuki-gsx ... 19110.html
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez relakzstyle » 21/7/2013, 10:08

er6f i sv650 od razu odrzuc. To nie jedzie a juz wogole z plecakiem, pozatym sa malutkie i beda sie zle prwoadzic w duecie. Majac twoje oczekiwania zastanowil bym sie raczej nad fazerem albo vfr. VFRka 800 super moto, fakt troche przyciezkawe ale fajny gang , wygodnie, swietne hamulce mocy i momentu nie brakuje
relakzstyle
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 24/5/2011, 16:07
Lokalizacja: Puck

Postprzez SkoQ » 21/7/2013, 11:03

,,To nie jedzie" nic mnie bardziej nie wkurza niż to określenie ;)
kojarzy mi się z gimbazą...
Przyspieszają tylko troszkę gorzej niż sportowe rzędowe czwórki, nie bardzo wiem czego się czepiasz :D
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Glenroy » 21/7/2013, 11:39

SkoQ napisał(a):,,To nie jedzie" nic mnie bardziej nie wkurza niż to określenie ;)

Mnie też to irytuje strasznie...
SkoQ napisał(a):Serio SV'ka jest aż tak niewygodna dla plecaczka ?

Nom, niestety, coś podobnego jak w przypadku Z750, tyle że na SV dochodzi jeszcze pozycja prawie, że embrionalna ;). Na krótkich odcinkach przejedziesz właściwie na wszystkim, ale po takich 100km plecaczek może mieć chęć Cię udusić :P
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Black-Ghost » 21/7/2013, 12:32

SkoQ napisał(a):,,To nie jedzie" nic mnie bardziej nie wkurza niż to określenie ;)
kojarzy mi się z gimbazą...
Przyspieszają tylko troszkę gorzej niż sportowe rzędowe czwórki, nie bardzo wiem czego się czepiasz :D


Ciekawe czy moja rzędowa 4 przyspiesza porównywalnie do Sv650 albo Er6 :lol: :D :D
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez leff » 21/7/2013, 19:22

a czy sekunda do paki robi roznice w turystyce?
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Glenroy » 21/7/2013, 19:32

a czy w ogóle przy normalnym użytkowaniu robi? ;)
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez leff » 21/7/2013, 20:04

nie, elastycznosc robi roznice
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez SkoQ » 21/7/2013, 21:04

Oj duchu wiesz o co chodzi no gdzie mi litre przy SV stawiasz :D postaw przy SV'ce Cebre na przykład F4i, przyspieszenie do sety będzie zależało dużo bardziej od jeźdźca niż od maszyny...

(,,nie jedzie" to sobie powiedz jak będziesz na konsoli przegrywał ;))
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez m0c4r » 22/7/2013, 07:28

ktoś zapodał VFR800 -cuuudne moto :], tylko czy nie będzie za ciężka do miasta? dochodzi jeszcze waga plecaczka... Nie wiem jak to ma się z prawdą ale słyszałem że utrzymanie też trochę kosztuje. Zostanę raczej przy FZ6 i GSX650F, a wezmę to co trafi się bliżej i w odpowiednim stanie ;)
m0c4r
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21/11/2011, 11:37
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Glenroy » 22/7/2013, 15:41

m0c4r napisał(a):ktoś zapodał VFR800 -cuuudne moto :], tylko czy nie będzie za ciężka do miasta? dochodzi jeszcze waga plecaczka... Nie wiem jak to ma się z prawdą ale słyszałem że utrzymanie też trochę kosztuje.


Kolega ma VFR 800, na prawdę fajny sprzęt, wygodny. Ale jak to twierdzi sam użytkownik, to typowy autostradowy krążownik, do miasta masakra, chociażby przez sam fakt, że promień skrętu ma jak kontenerowiec :). Utrzymanie? Od 6-ciu lat jeździ co wakacje za granicę, Włochy, Szwajcaria, Chorwacja, i oprócz paliwa i podstaw typu napęd, opony, olej, nie robił przy moto nic. Z resztą, silnik to legenda, a i V4 pazur pokazać potrafi, raczej komuś bez dobrego, na prawdę dobrego obycia z motocyklem, może ona odbić się na zdrowiu psychicznym i ciśnieniu :), a i fakt, jest ciężka, ale na tyle dobrze wyważona, że specjalnie tej masy nie czujesz...póki nie złapiesz "wagi" na jakimś parkingu, bo wtedy już raczej nie dasz rady jej zatrzymać przed położeniem :). Co nie zmienia faktu, że jest to świetny motocykl, szczególnie jeżeli planujesz jakieś dłuższe wypady.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez m0c4r » 23/7/2013, 08:40

Czyli sobie odpuszczę tego świetnego krążownika :) Wolę pomęczyć się czasem w trasie niż codzienie w mieście :P

Który będzie lepszy w trasy FZ6 czy GSX650F? Nie chodzi mi tu już o pozycję czy wygodę, a o moc, elastyczność itp.?
m0c4r
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21/11/2011, 11:37
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr