Zobacz wątek - Większy komfort na motocyklu

Większy komfort na motocyklu

O wszystkim
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Miczab, leff

Większy komfort na motocyklu

Postprzez mar111cin » 15/7/2013, 22:12

Ponieważ motocykl ostatnio zamiast dawać przyjemność, daje mi solidne wkurzenie, to postanowiłem coś z tym zrobić. Miałem pomysł już na element podwyższający kierownicę, jednak poszukałem trochę na google i znalazłem, że jest takie coś wykonywane :

http://www.******/zestaw-pod ... mm,p,59325

http://www.motorus.pl/nadwozie/kierowni ... 17120.html

Jednak cena za ten nikły kawałek metalu poraża. Widział może ktoś coś takiego od innego producenta? Nie jestem tylko pewny czy kierownicę mam 22 czy 28mm
W ZX jest wyprofilowana półka pod rączki kierownicy, to nie widzę innego dobrego sposobu, żeby poprawić jej wysokość.

Dla lepszego podglądu o co chodzi, tak wygląda półka w ZX : http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 2BXG08EsYe i jej wolałbym nie zmieniać.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)


Postprzez bober3 » 16/7/2013, 00:58

A ja pomyślałem o czymś takim:
http://images.tinypic.pl/i/00417/lhby5dn9ripw.png
Generalnie kupujesz rurkę aluminiową o tej samej średnicy co stockowa (wew. jak i zew). Idziesz do zakładu z dobrą giętarką i stawiasz flachę, tam Ci gną pod odpowiednim kątem. Najprościej 180 deg, możesz dać inny i zamontować pod trochę innym kątem- wtedy będziesz mógł mieć rączki bardziej do siebie, albo będziesz mógł mieć je bardziej w dół, odpowiednikiem fabrycznego będzie jednak 180 stopni i orientacja pionowa poprzecznie do pow. ziemi. Generalnie im większy promień tym wyżej, nie wiem jakiego chcesz podniesienia, jeżeli ma być to niewielkie i maszyna nie da rady zgiąć, bo promień będzie za mały to jest inne wyjście- zgiąć na dwa razy- pierwsze pow. 180, drugi odpowiednio tyle co to powyżej, ale już w przeciwną stronę i będziesz mieć wtedy takiego zawijasa, ale też powinno dać radę :) Chodzi mi o wygięcie np. 200 deg i 20 deg w przeciwną.
Albo możesz dać jak najmniejszy łuk i jeśli będzie za wysoko to trochę przyciągnąć do siebie rączki pochylając je do siebie.
Albo wyciąć stare mocowania i próbować wkręcić takie pod kierownicę jak w turystykach. Musisz pomyśleć, czy nie będzie to lepszym rozwiązaniem.
Mam nadzieję, że pomogłem. Jeśli tak to wisisz mi (nie jedno) piwo.
bober3
Świeżak
 
Posty: 400
Dołączył(a): 28/6/2013, 00:20
Lokalizacja: raz tu raz tam

Postprzez mar111cin » 17/7/2013, 20:06

No i niestety te adaptery mi nie podejdą z dwóch powodów - pierwszy to widziałem fotke jak producent przewidział montaż. One są do kierownic całych na jednym pałąku (nie jak w ścigaczach są dwie osobne).
Druga sprawa mocowanie u mnie - nie rozkręcałem tego co prawda, ale w górnej półce są tylko otwory pod kierownicę, a zaciska się na śrubie, ale wkręcanej od czoła kierownicy, a nie jak myślałem, że śruby zaciskające są w półce.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez bober3 » 17/7/2013, 21:35

To też mam pomysł, o ile chodzi nam o to samo:
http://i39.tinypic.com/mwqu61.png
Ucinasz obecną kierę (o ile masz tanią albo kiepską), z wyciętego dorabiasz 2 kawałki jako podwyżki, dospawujesz lepszą kierę za ich pomocą i się cieszysz większym komfortem.
bober3
Świeżak
 
Posty: 400
Dołączył(a): 28/6/2013, 00:20
Lokalizacja: raz tu raz tam

Postprzez mar111cin » 17/7/2013, 22:52

Bober, chyba niezbyt widzisz, jak górna półka wyglada...
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Harakiri 7 » 18/7/2013, 07:34

mar111cin napisał(a):Bober, chyba niezbyt widzisz, jak górna półka wyglada...


Co gorsza nie wie, ze

1. jest niebezpieczne. Rurka niekoniecznie bedzie miala taka sama strukture metalu jak oryginal

2. tracisz homologacje

:wink:
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 555
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez suhy-19 » 18/7/2013, 08:20

ja pierdziele ktoś ci płaci za pisanie tych głupot o homologacji czy co bo ja już nie ogarniam
aprilia RSV4
Avatar użytkownika
suhy-19
Moderator
 
Posty: 2660
Dołączył(a): 18/12/2012, 13:35
Lokalizacja: DLW

Postprzez bober3 » 18/7/2013, 13:39

suhy-19 napisał(a):ja pierdziele ktoś ci płaci za pisanie tych głupot o homologacji czy co bo ja już nie ogarniam

Chłopak ma coś nie tak z banią, no ale cóż, ignorujmy, bo i tak mu nie pomożemy, a można tylko zaszkodzić.

ma przytoczyc Twoje glupoty w dziale prawo? nie cwaniakuj - leff
bober3
Świeżak
 
Posty: 400
Dołączył(a): 28/6/2013, 00:20
Lokalizacja: raz tu raz tam

Postprzez Walenty » 18/7/2013, 16:24

bober3 napisał(a):
suhy-19 napisał(a):ja pierdziele ktoś ci płaci za pisanie tych głupot o homologacji czy co bo ja już nie ogarniam

Chłopak ma coś nie tak z banią, no ale cóż, ignorujmy, bo i tak mu nie pomożemy, a można tylko zaszkodzić.


Mów za siebie :S
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3597
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez mar111cin » 18/7/2013, 18:12

Widzę, że nic się nie zmieniło... szybciej dostanę trolla niż poradę.
Widać nikt nie próbował rozwiązać w sposób mało ingerencyjny tego problemu w sporcie. wystarczyło by podwyższyć o 40-50mm kierownicę i już powinno być ok, jednak tracę pomysły na to, a ten adapter co wcześniej pokazywałem, jednak nie zda egzaminu....
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez rosiboj » 18/7/2013, 18:46

Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2210
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez bober3 » 18/7/2013, 20:00

mar111cin napisał(a):Widzę, że nic się nie zmieniło... szybciej dostanę trolla niż poradę.
Widać nikt nie próbował rozwiązać w sposób mało ingerencyjny tego problemu w sporcie. wystarczyło by podwyższyć o 40-50mm kierownicę i już powinno być ok, jednak tracę pomysły na to, a ten adapter co wcześniej pokazywałem, jednak nie zda egzaminu....

Dostałeś z dobre 5 pomysłów, od uciążliwych, po takie sobie, aż po te dobre, ode mnie na PW.
Ty to chciałbyś tak:
-solidnie
-szybko
-tanio
-bez ingerencji
Ale tak się nie da. To tak jak tani w utrzymaniu sportowy wóz, który mało pali :)
Pokazałem Ci risery, to jest dobry kierunek. Tylko trzeba wiercić w półce.
Możesz myśleć też nad czymś takim co wysłał Rosiboj, tyle że 200 funtów to jakiś tysiąc złotych :)
Wziąłeś pod uwagę, że możesz mieć problem z przewodami hamulcowymi? Mogą okazać się za krótkie. Jeżeli oprócz wyższej kiery dasz szerszą, to może tak się stać z innymi przewodami, musisz pomierzyć.
Ostatecznie możesz pójść do fachowca, żeby Ci wymierzył i zrobił coś takiego jak w pierwszym poście, tylko tam było pod kierownicę z 1 kawałka rurki, a mi chodzi o coś, co przypominałoby to stockowe, ale oparte na tamtej konstrukcji. Tyle, że jak mniemam- cena byłaby niezbyt niska.
bober3
Świeżak
 
Posty: 400
Dołączył(a): 28/6/2013, 00:20
Lokalizacja: raz tu raz tam

Postprzez mar111cin » 18/7/2013, 20:00

Rosi, to pierwsze by było ok, ale jakbym ja to założył teraz, do aktualnej półki, to raczej wyjściowo miałbym tą samą wysokość kierownicy (mocowanie kierownicy na półce już fabrycznie jest podwyższone)

Co do drugiego linka to wygląda już lepiej, ale nie za bardzo widać szczegółu jak to coś wygląda.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez mar111cin » 18/7/2013, 21:05

Bober... szukam pomysłu dobrego, pierwsze o czym pomyślałem, to coś takiego jak z podanego przeze mnie linku. Tylko zanim poszedłem z tym na warsztat to znalazłem taką rzecz handlową, jednak po analizie doszedłem do wniosku że nici z tego.
Bez ingerencji ponieważ ciężko potem taki motocykl sprzedać z nawierconymi otworami tutaj i tam.
Z przewodami hamulcowymi nie będę miał problemów, bo to tylko około 50mm, a niedawno zmieniałem na stalowy oplot i są dziwnie długie, reszta artefaktów też luźno wisi.

Szukam pomysłu, dobrego pomysłu, jak taki znajdę to kupię, jak bedzie to kosztowało 2tys zł, to zrobię rysunek tego i zrobią mi to na warsztacie. Już nawet żeby nie wykorzystywać CNC to myślałem nad zrobieniem pasowania ciasnego i na wcisk, elementy które wystają. Tanio hmm pojęcie względne, bo jeżeli coś co waży 0,5kg i koszt wytworzenia nie przekracza 30-50zł sprzedają za 800-1500zł, no to wiesz, jest to zdrowa przesada pod tytułem "panie, bo to jest do motocykla, to musi kosztować"

Co do pomysłu z wyginaniem pręta/rury w U-rurkę, to pomysł taki sobie, ponieważ nie wiem czy wiesz, ale minimalny promień gięcia to jest grubość materiału - 22mmx2=44mm do tego dodać dwa promienie, czyli znowu 22mm i mam 66mm, to już jest dużo i takie podwyższenie sprawi że kierownica albo będzie haczyła o owiewkę, albo uderzała o bak. Dodatkowo takie gięcie to już pewnie należało by robić na gorąco, a najlepiej jeszcze wyżarzać po takim zabiegu.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez bober3 » 19/7/2013, 01:25

Jeżeli masz możliwość zrobienia na warsztacie to to co pokazał Rosiboj możesz zrobić. Dlaczego to z pierwszego linku odpada? Jakby dać dłuższą część trzymającą właściwą kierownicę i dłuższą tę co wchodzi w miejsce stare kierownicy to by zdało egzamin, chyba.
A co do wygięcia to możesz zrobić jak pisałem- wygiąć ponad 180 deg, a później to co więcej niż te 180 wygiąć w drugą stronę i będziesz mieć niżej niż po wygięciu tylko o 180 stopni. I w takim przypadku możesz się bawić w odległości pomiędzy gięciami, w to o ile więcej wygiąć i też promień tego drugiego wygięcia zmieniać.
Szkoda, że nie mam w ręku tej półki, wtedy wpadłbym na jakiś pomysł :)
<a href="http://tiny.pl/hv4l3">RADIOACTIVE</a>
bober3
Świeżak
 
Posty: 400
Dołączył(a): 28/6/2013, 00:20
Lokalizacja: raz tu raz tam



Powrót do Hydepark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr