Zobacz wÄ…tek - Yamaha yz 125, jaki minimalny wzrost?
NAS Analytics TAG

Yamaha yz 125, jaki minimalny wzrost?

Enduro, Cross
_________

Yamaha yz 125, jaki minimalny wzrost?

Postprzez kacper755 » 15/7/2013, 19:08

Witam chciałbym się zapytać jaki jest minimalny wzrost aby w miarę jeździć na moto yamaha yz 125. Sam mam 168 cm wzrostu a wiem że ten motocykl ma siedzenie na wysokości około 997mm. Dam radę na nim jeździć? Ew chciałbym zakupić yz 250 ale siedzisko jest na tej samej wysokości i występuje ten sam problem. Przepraszam za założenie nowego tak głupiego tematu ale w internecie nie ma odpowiedzi na moje pytanie.
kacper755
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29/5/2013, 12:37


Postprzez Street4Fun » 15/7/2013, 20:06

Ciężko to powiedzieć, sama wysokość siedzenia nic nie znaczy, równie dobrze kanapa może być troszkę szersza i już inne odczucia, sądzę, że YZ250 odpadnie do twojego wzrostu, będzie ci niewygodnie według mnie. Tutaj trzeba się przysiąść do motocykla, niekoniecznie na YZ, równie dobrze możesz sprawdzić na CR, KX, itd.
Wzrost do motocykla ma się nijak, jest wiele rzeczy które całkowicie zmieniają odczucia siedzenia na motocyklu.
Po prostu dosiać konkretną maszynę i oceń, czy ci jest wygodnie, nikt nie jest w stanie powiedzieć jak będziesz się naprawdę czuł.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk


Postprzez kacper755 » 15/7/2013, 20:29

A dostanę nóżkami do gleby czy raczej będę musiał przechylać motocykl na bok? Niedługo jadę zobaczyć yamahę yz 250 więc zobaczę jak będzie się siedziało jeździło itd. I dziękuję ci za odpowiedź :P
kacper755
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29/5/2013, 12:37

Postprzez henio12323 » 15/7/2013, 21:15

yamaha 250 na 1 moto ? zapomnij, szkoda twojego czasu na jazde po sprzet bo cie z butów wyrwie. dla amatora zdecydowanie za mocne. i jeszcze z tym wzrostem - nie ogarniesz maszyny. 125tka bedzie duzo lepsza na tor crossowy. jak chcesz jeździc po lasach od razu szukaj enduro, one są zwykle nieco niższe wiec od razu wiekszy wybór. a co do crossówek nie ma czegos takiego jak minimalny wzrost... ale na pewno im jest wiekszy zapas, i jest sie czym podeprzeć w podbramkowych sytuacjach jest pewniej, i nawet swiadomosc tego że sie mozna podeprzeć sprawia, że inaczej sie jeździ. mam kumpla co ma 2 metry ponad wzrostu cr 125 wyglądała pod nim jak zabawka, ale jak na 1 moto dobrze ogarniał. a sporo mniejszych osób jak zauwazyłem ma problemy. potem jak juz sie opanuje maszyne, wzrost praktycznie nie odgrywa roli. bo podczas jazdy po torze praktycznie sie nie podpiera nogami, w enduro technicznym czasami, ale z tym wzrostem spoko dało by sie rade
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kacper755 » 15/7/2013, 21:32

Jeździłem już na wielu takich maszynach i spokojnie ogarniam yamahę xt600. A jakie enduro w 125 polecacie tak do 5 tyś? Wielu ludzi mi gadało że yz to enduro ale coś ciężko mi się w to wierzyło. Polecił mi ją kolega mówił że sprawdza się w terenie jak i na torze, trochę za duża pojemność ale powiedział że się przyzwyczaję.
kacper755
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29/5/2013, 12:37

Postprzez kacper755 » 15/7/2013, 21:34

Hmm.. Po torze nie będe jeździł bo nie ma w moich okolicach żadnego więc raczej teren, mieszkam na wsi więc jest tutaj dużo polnych dróg oraz lasy więc jednak muszę szukać enduro.. Co powiecie na Hondę cr 125? chodzi mi o mocny motocykl.
kacper755
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29/5/2013, 12:37

Postprzez henio12323 » 15/7/2013, 21:46

ale yamaha Xt nijak ma się do yz 250. xt to przy tym potulny sprzęt. edytuj posty tak w ogóle. mocny nie znaczy dobry. yz czy cr to jedna klasa. za mocny motocykl bedzie sie ciezko prowadził w zakrętach. chyba że jestes mistrzem prostej. enduro na takie scieżki sprawdzi sie duzo lepiej, mniej bedzie palił a przy okazji spoooro mniej kosztował w eksploatacji. ale za 5 tysie bedzie ciezko cos sensownego kupic. szukaj cos typy suzuki DR 350 fajnie tym mozna sie pobawic, moto nie jest słabe, po leśnych sciezkach i tak bedziesz tym szybciej latał niz crossówka. a kosztów dodatkowych praktycznie nie bedzie. a tką yz wjedziesz do lasu pół godziny i raz ze trzeba wracac bo pusto w baku, a dwa że kilka wyjazdów i silnik do remontu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kacper755 » 15/7/2013, 21:56

Właśnie wiem że koszty utrzymania takiej yz są bardzo duże. Czyli twoim zdaniem lepszy będzie większy motocykl 4t? Nie gustuje w 4t ale posłucham sie bardziej doświadczonych ;>.. Wiem powinienem zedytować ale jestem nowy na forum i dopiero teraz zobaczyłem że się da edytować ;/
kacper755
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29/5/2013, 12:37

Postprzez Street4Fun » 16/7/2013, 00:15

Według mnie powinien szukać czegoś pokroju DT 125, definitywnie sprzęt idealny, do 5k to wyrwiesz ciekawą sztukę.
DT 350 ? No skoro ujeżdżałeś Xt-ka to czemu by nie DR-ka, ale do 5k ?
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 16/7/2013, 08:13

w zasadzie to DR 350 ma moc porównywalną z DT 125 :D a oba moto jak pisałem nieporównywalnie tańsze, a do enduro sie super nadają, na początek do nauki techniki, na yztkach bedziesz bardziej walczył o przetrwanie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez papek23 » 16/7/2013, 09:14

kacper755 a tak w ogóle to ile masz lat ? kolega ma 17 i 180cm i ma właśnie yz 125 i dostaje do ziemi nie całą stopą to ty nie wiem czy dostaniesz może jak byś obniżył max to może byś dostał palcami do ziemi a na takim sprzęcie to bezpieczniej mieć całą stopę na ziemi :) nie kupuj 2t do lasu! kolega kupił tą yz 125 do lasu (góry) to ostatnio śmigaliśmy po takich skałach pod górę to myślałem że on wyzionie ducha :D ja na 4t sobie pyrkałem i wyszedł a jego trzeba było wyciągać pchać bo ogólnie yz ma słaby dół i jak ją tylko zadziadujesz i spadnie z obrotów to pod góre albo na sprzęgle albo strzał ze sprzęgła bo inaczej nie ma mowy :) albo szukaj dr 350 albo klx 250 lub 300 na początek super moto
henio12323 ee co do spalania yz w lesie to i tak jak klx spali 5l to yz 7l to ostatnio jeździliśmy typowo podjazdy i góra albo dół od 10-16 i yz jeszcze miała paliwo resztki bo resztki ale miała, to masz 6h na jednym baczku to jednaj jest trochę czasu to wiadome że jak by brał pod uwagę przerwy to bez przerw ok 5h to ale to i tak nie najgorzej :)
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez henio12323 » 16/7/2013, 20:37

my ostatnio latalismy z kolegą bostornem, to mi w KTMie praktycznie nic nie ubylo a u niego już trzeba było dolewki robić. bez porównania duzo wiecej żłopie. co do 2T spoko mozna kupic ale jak jest to enduro :P bo rzeczywiscie crossówka w lesie to porazka ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 16/7/2013, 20:50

Aż muszę spytać ile motorem w 4t zrobi się godzin na jednym baku(+/-) jazda turystyczna po lesie (ale co jakiś czas podjazd też wchodzi w grę)?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 16/7/2013, 21:43

swoim 525 na jednym baku robie w terenie 90-130 km. zależnie od jazdy, no ale zwykle nie pyrkamy 50 km h na prostej, tylko cisnie sie zwykle. a czasami mamy traski że praktycznie 70% to cisniecie ile się da to własnie koło 90 km zrobilismy i susza ;D na trasie asfaltowej wyszło mi około 3 litrów spalania wiec wyszło by dobre 250 km tak jechac koło 100 km h bez operowania gazem ( bo wiadomo pompka ssie najwięcej)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 16/7/2013, 22:17

a tak w przeliczeniu na godziny?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 16/7/2013, 22:22

to bardzo ciezko powiedzieć. bo raz ze nie jedziemy zwykle godzine, czasami mamy przejazd 10 minut - kilometr, a czasami 10 minut - kilka km. ostatni wyjazd od 14 do 18 to te 100 km pyknelismy i pełen bak praktycznie spaliłem. z tym że my pojechalismy na taką górkę kilkadziesiąt metrów pionowa sciana praktycznie, tam postalismy pogadalismy, kilka razy wjechałem, potem znów gdziestam postoj, wiec ciezko liczyc dokładnie czas. tymbardziej jak mówie duuuzo zalezy spalanie od terenu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 16/7/2013, 22:50

Czyli widzę że 2t aż tak bardzo spalaniem nie odbiega od 4t no bo na ostatnim moim wyjeździe od 9:30 do 14:30 niech będzie że 4h spaliłem zbiornik (tak moim sxem) a były podjazdy, tor, kawałek drogą i las :D
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez kacper755 » 17/7/2013, 05:56

Jednak yz 250 jest zdecydowanie za mocna i za wysoka jak dla mnie, Jak na pierwszy motocykl crossowy ponad 60 kucyków to za dużo :P... Poszukam w miarę sprawnego i nie zakatowanego Suzuki Dr tak jak mi radzicie.. Dziękuję wam bardzo serdecznie za doradzenie mi :) Co do wieku mam za kilka miesięcy mam 15 lat. Tata sam mi zaproponował yz 250 ale wasze opinie mnie przekonały że nie warto na pierwsze enduro. Pogadam z nim o Dr-ce jest o wiele słabsza od yz więc raczej się zgodzi. Pojadę na każdym motocyklu i ogarnę go spokojnie więc nie będzie z niczym problemu.
kacper755
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29/5/2013, 12:37

Postprzez henio12323 » 17/7/2013, 07:48

kris - 2T przy katowaniu jak my lecimy spaliło by 2X wiecej, jak mówie miałem porównanie z bostornem który leciał z nami. nam prawie nie ubyło a u niego trzeba bylo dolewki robić. nam wychodzi spalanei na setke koło 5-6 litrów. 2takt spoko 10 łapnie. nie wspomne o tym że często mamy przelot z prędkosciami nie do uzyskania przez małego 2T w crossówce ;P

na 15 lat to bym szukał czegos na prawde małego. taka DR 350 moze okazac sie również zbyt ciężka. ja w twoim wieku motorowerkami naginałem :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 17/7/2013, 08:54

rozumiem sam potrafilem yz dogonic do 5l/h mysle ze wiecej tez by lyknela :D ale widze tez ze przy endurzeniu mozna te 4h polatac :D gdzie wychodzi jakies 2l/h czyli spalanie 2t jest w granicach 2-6l/h :D tyle chialem
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê