Cross/Enduro dla dziewczyny
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Cross/Enduro dla dziewczyny
Witam chcialabym kupic motor do jazdy w terenie, typowo na weekendowy offroad (lasy, piachy itp.) Ale mam konkretne wymagania co do sprzetu bo jestem raczej niska 163 cm wzrostu, 50 kg wagi. Teraz mam Yamaszke YZ85, w teren troche męcząca, wiadomo 2T i caly czas ja musze odkecac zeby jechal jak trzeba. Na 4T nawet nigdy nie bede startowac, bo nie mam warunkow fizycznych. Ale chcialabym sie przesiasc na cos mocniejszego, tylko mam problem ze wzrostem, no i jaka 125 kupic zeby lepiej jezdzila dolem. Czy wogole sa jakies nizsze 125, albo ewentualnie czy mozna je troche obnizyc, np inne kola. Ta moja YZ85 jest fajna, leciutka dla mnie, ale moglaby byc troche wyzsza (i tak mam na duzych kolach).Jak wsiadlam na Kawasaki 125 to byla kilka cm za wysoka. Czy znajde zloty srodek?? Prosze o fachowa porade. Chcialabym raczej cos w miare swiezego, ale w normalnych pieniadzach, rzedu 10 tys. Z gory dziekuje
- katja
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 8/7/2013, 18:55
pytanie czy ta kawa miala dobrze zawias wyregulowany pod twoja wage
zawsze mozna pobawic sie w obnizenie motoru (nizszy profil opony, usuniecie kawalka gabki z siedzenia). Ktm exc 125 jest mocniejszy z dolu porownujac do crossa 125. Jesli chodzi ci tylko o moc z dolu polecalbym exc 200 (z dolu idzie jak 4t) a z ramy i zawieszenia jest jak exc 125

sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Hmm dlaczego twierdzisz, że nie masz warunków fizycznych do 4T? Znam dziewczynę, która śmiga na KTM exc-f 250 i raz miałem przyjemność z nią jeździć
, aż mnie zatkało jak okazało się, że ledwie za nią nadążałem, a ma też ok 165 cm wzrostu i jest drobna, oczywiście ktm jest w miarę możliwości odpowiednio obniżony i trochę przez to gorzej się prowadzi, jeżeli radzisz sobie na Yz 85 na wysokich obrotach to z pewnością poradzisz sobie z 4t, który wybacza więcej błędów 


Ostatnio edytowano 8/7/2013, 22:25 przez Effendi, łącznie edytowano 1 raz
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
- Effendi
- Świeżak
- Posty: 248
- Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
- Lokalizacja: Białystok
wszystko zalezy od warunków fizycznych tez mam kolezankce co na ktm exc-f 250 gania... ale dziewczyna ogólnie sprawna, duzo biega, rower jakies piłki itp itd... ja to przy niej leń jestem... mimo to czasami z waga ma problem. wiec jak ktos mniej sprawny fizycznie, i nizszy ( bo chyba ona wyzsza) moze byc problem - mozna ale po przesiadce z konkretnymi umiejętnościami.
na pewno jakas 125 mozna obnizyć. ale ja radze wybrać cos z enduro, własnie ktm exc 125 byłby niezły. raz ze charakterystyka lepsza niż w crossówce - lepsze oddanie mocy itd. to dwa ze jest nieco nizszy fabrycznie, a i to zawsze mozna obnizyc opuszczając moto. teraz kwestia pojemnosci exc 125 za 10 tysi to ciekawa sztuka bedzie, EXC 250 w 4T to tak na pograniczu juz sie spoko cos kupi, ale super igiełka to nie bedzie.
na pewno jakas 125 mozna obnizyć. ale ja radze wybrać cos z enduro, własnie ktm exc 125 byłby niezły. raz ze charakterystyka lepsza niż w crossówce - lepsze oddanie mocy itd. to dwa ze jest nieco nizszy fabrycznie, a i to zawsze mozna obnizyc opuszczając moto. teraz kwestia pojemnosci exc 125 za 10 tysi to ciekawa sztuka bedzie, EXC 250 w 4T to tak na pograniczu juz sie spoko cos kupi, ale super igiełka to nie bedzie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam ponownie. Kawa ktorą mialam przyjemnosc przetestowac, nijak nie byla pode mnie regulowana, poprostu wsiadlam na motor kolegi zeby sie przejechac i przymierzyc na 125. I troche byla za wysoka zebym czula sie w pelni komfortowo. Jesi chodzi o 4T to raczej dla mnie za cieżki, tez lubie sport i aktywnosc, ale zbyt silna to nie jestem, a to juz dosc ciezkie motory. Moj mąż i brat jezdza Yamachami 250 4T, i ciezko mi je utrzymac. Wlasnie tez doszly mnie sluchy o tym KTM exc, ze lepiej idzie z dolu, jest plynniejszy. Ale chodzi mi tez zeby dobrze sie sprawowal w trudniejszym terenie, zeby mial odpowiednio mocy. (bo brat zawsze nas gdzies wywlecze) Raczej sklaniam sie do 125. Podpowiedzcie jeszcze gdzie najlepiej szukac takiego motoru. Na allegro nic ciekawego nie znalazlam, jakos malo tego,- to chyba rzadki sprzet? Czyli mowicie ze exc 125 powinno sie dac dopasowac do mojego wzrostu. Dziekuje za odpowiedzi
- katja
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 8/7/2013, 18:55
Jest ich mało, ale przeglądaj tablice i allegro a pewnie coś znajdziesz. 

Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
A co sÄ…dzicie o czyms takim: http://www.kawasaki.pl/KLX125 czy to jakis wynalazek? zwrocil moja uwage bo jest dosc niski, ale za to chyba slabiutki
- katja
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 8/7/2013, 18:55
nie kupuj 125 w 4T bo są słabsze niz yz 85
EXC mało ? to jest najpopularniejszy model enduro na świecie. pozatym nie kupuje sie motocykla z dnia na dzień. dobrej sztuki często szuka sie kilka dni..tygodni a nawet miesięcy. ja pół roku szukałem idealnego sprzetu. za 10 tysi szukałbym huski WR albo EXC
i rzeczywiscie skoro yamaha 250 jest za cięzka to EXC-f 250 w 4T tez bedzie za cięzki. wiec pozostają dwutakty
EXC mało ? to jest najpopularniejszy model enduro na świecie. pozatym nie kupuje sie motocykla z dnia na dzień. dobrej sztuki często szuka sie kilka dni..tygodni a nawet miesięcy. ja pół roku szukałem idealnego sprzetu. za 10 tysi szukałbym huski WR albo EXC
i rzeczywiscie skoro yamaha 250 jest za cięzka to EXC-f 250 w 4T tez bedzie za cięzki. wiec pozostają dwutakty
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
koleżanka na podobnej wielkości jest, jeździ gas gasem, silnik od crki, wiele rzeczy od crki by tam pasowalo, gas gas wersja enduro, lecz przerobiona na fulla, tzn brak swiatel i zbędnej elektryki.
zawias obniżony, i nie do konca dostaje, brakuje kilku cm, ale na 1 nodze mozna ustac, proponował bym własnie coś takiego, gas gas, ktm, huska, ale do modyfikacji, mozna kupic mniejsze, słabsze spręzyny na mniejsza wagę, i zawsze coś wyregulowac jeżeli chodzi o tył
a co do 4t, polecał bym Honde crf 150 podobne gabaryty co yz 85 itp ale inaczej się jeździ itp.
zawias obniżony, i nie do konca dostaje, brakuje kilku cm, ale na 1 nodze mozna ustac, proponował bym własnie coś takiego, gas gas, ktm, huska, ale do modyfikacji, mozna kupic mniejsze, słabsze spręzyny na mniejsza wagę, i zawsze coś wyregulowac jeżeli chodzi o tył
a co do 4t, polecał bym Honde crf 150 podobne gabaryty co yz 85 itp ale inaczej się jeździ itp.
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
moc bedzie praktycznie identyczna o ile mowa o sportowej torowej CRFce. jedynie oddanie mocy bedzie inne. wiec tak czy siak praktycznie progresu nie bedzie
a co do przeróbek, opuszczanie motocykla, bez wymina czesci trwa 10 minut ;P

a co do przeróbek, opuszczanie motocykla, bez wymina czesci trwa 10 minut ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
crfa 150 nie jest wcale taka słaba, mozna fajnie ją podkręcac, robic a i dzięki temu wejdziesz w świat 4t, nauczysz się na nich jeździc, zobaczysz ze jazda na 2t to inna bajka
http://www.youtube.com/watch?v=pL96SpgthFw takie male porównanie
http://www.youtube.com/watch?v=pL96SpgthFw takie male porównanie
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
katja ale, mówisz że ci przeszkadza że musisz kręcić yamaszke, więc ta crfa 150 będzie idealna. Może moc podobna ale w innym zakresie.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
Znalazlam cos takiego http://allegro.pl/honda-crf-150-f-cross ... 47483.html
nie wiem czym sie rozni wersja F od R. Jesi chodzi o to manewrowanie gazem w 85, to jest do ogarniecia, ale brat mi ciagle powtarza ze nie ma to jak 4T. tylko moja 85 ma okolo 30KM, a ta 150 chyba 22KM, wiem ze to innaczej wyglada przy silniku 4T, ale tez nie chcialabym zmienic na cos wyczuwalnie slabszego. Wiadomo ze wypada sie przejechac zeby zobaczyc.
nie wiem czym sie rozni wersja F od R. Jesi chodzi o to manewrowanie gazem w 85, to jest do ogarniecia, ale brat mi ciagle powtarza ze nie ma to jak 4T. tylko moja 85 ma okolo 30KM, a ta 150 chyba 22KM, wiem ze to innaczej wyglada przy silniku 4T, ale tez nie chcialabym zmienic na cos wyczuwalnie slabszego. Wiadomo ze wypada sie przejechac zeby zobaczyc.
- katja
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 8/7/2013, 18:55
o to chodzi aby kupic Rke, Fka jest sporo słabsza i ma wszystko na minus, hamulce, zawieszenie, prowadzenie, Rka jest porównywalna do YZ, a Fka jest klase niżej.
ty szukaj bardziej tego typu http://allegro.pl/honda-crf-150-i3364471242.html
typowa Rka chłodzona cieczą
ty szukaj bardziej tego typu http://allegro.pl/honda-crf-150-i3364471242.html

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości