Zobacz wątek - Ustawienie tylnego koła suwmiarką
NAS Analytics TAG

Ustawienie tylnego koła suwmiarką

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Ustawienie tylnego koła suwmiarką

Postprzez dach12 » 7/7/2007, 00:27

Moto: GS500 F

Wiadomo że przy ustawaniu tylnego koła nie ma co patrzeć na znaki na wachaczu, bo i tak wyjdzie krzywo....

Z tyłu z wachacza wychodzą śruby regulacyjne, czy jeśli bedą one identycznie wystawały (taka sama długość) po obu stronach, to koło będzie w lini prostej ? Można zastosować taki wyznacznik ?

Zamiast patrzeć na znaki + sznurek zmierzyłbym suwmiarką ilość wystającej śruby i po drugiej stronie ustawił tyle samo, tylko pytanie jak mają się te śruby do koła... ?
dach12
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 16/4/2007, 09:39


Postprzez kendzior2k » 7/7/2007, 07:38

Dach12 nie patrz na śrbuby,

skoro chcesz się pobawić suwmiarą, to polecam w 2-3 tych samych punktach wachacza po obu stronach sprawdzić odległości do felgi, opony.
odległość w danym punkcie powinna być taka sama z prawej i lewej (pomiędzy wahaczem a felgą).

myślę że to jest w miarę rosądne wyjście, ja tak w swojej CeBRze zrobiłem po wymianie napędu. też mam śruby i podziałki ale im nie wierzyłem :) sprawdziłem suwmiarą i okazało się że jednak działają w miarę poprawnie.
Polecam też robić to na stojaku i po ustawieniu sprawdzić po paru km.
Avatar użytkownika
kendzior2k
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 23/6/2007, 21:27
Lokalizacja: Miękinia


Postprzez cichy » 7/7/2007, 08:24

kendzior2k napisał(a):odległość w danym punkcie powinna być taka sama z prawej i lewej (pomiędzy wahaczem a felgą).


Nie powinna i nie musi być taka sama, wahacze w większości są niesymetryczne.
Ustawia się podziałką przy śrubach, lub jeżeli ktoś chce dokładniej, to sznurkiem owiniętym za przednie koło.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez zbyniooo » 7/7/2007, 08:45

Z tą niesymetrycznością to mnie cichy zaskoczyłes :shock: Chociaz jestem w stanie Ci uwierzyc bo laik jestem i budowy wielu motocykli nie znam. U mnie np na 99 % jest symetryczny bo ustawiam zawsze patrząc na odleglość od wahacza słuzy mi do tego nie suwmiarka bo mi sie nie miesci(przeszkadza wydech) a zrobiony z drucika "pomagier" wygiety tak ze dopasowuje sie do kształtu wahacza i zawsze mam ustawione idealnie prosto. Jezdze przy predkościach ok 140 i nie ma wężykowania itp. czuje ze jest prosto.
zbyniooo
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 4/10/2006, 12:15

Postprzez dach12 » 7/7/2007, 09:17

cichy napisał(a):....lub jeżeli ktoś chce dokładniej, to sznurkiem owiniętym za przednie koło.


Napisz jak dokładnie sprawdza sie za pomocą sznurka bo nie wiem czy robie prawidłwo... sznurek musi opasać przednie i tylne koło na tej samej wysokości i kierownica musi być prosto ustawiona... Którędy go ciągniesz dołem pod moto czy środkiem ? Tyllko jak środkiem to wtedy przeszkadzają wystające elementy..

Obrazek
dach12
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 16/4/2007, 09:39

Postprzez elco » 7/7/2007, 11:51

ja suwmiarka sprawdzalem zawsze odleglosc sruby osi kola do konca wahacza. Trzeba wziac tylko pod uwage, ze nakretka jest troche wieksza i pozniej uwzglednic ta roznice. Kolo zawsze bylo ustawione prosto.
Z tymi wyznacznikami od naciagu tez nie mialem nigdy problemu. Nie wiem dlaczego u ciebie sa niedokladne.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez cichy » 7/7/2007, 11:52

Oplatasz z przodu koła, tak żeby szedł z obu stron.
Najlepiej żeby był wysoko, ale nie może się opierać po drodze o żadne elementy.

Potrzebna będzie pomoc drugiej osoby, która będzie trzymała napięte sznurki na tej samej wysokości, tak żeby jedynie lekko dotykały tylnej opony z obu stron.
Ważne jest, aby jedynie lekko jej dotykały, nie mogą się zginać.

Najpierw ustawiasz przednie koło mierząc odległość brzegów opony od sznurków, z obu stron tylnej części koła.

Następnie z tyłu, gdy sznurki opierają się z przodu koła o oponę, mierzymy odległości sznurków od opony w tylnej części. Odległości powinny być takie same z obu stron.

Metoda jest czasochłonna i stosuje się ją, jedynie żeby sprawdzić czy podziałka jest prawidłowo nabita na wahaczu, lub czy nic nie jest skrzywione.
Załączniki
2005suzukigs500fwt9.jpg
.
2005suzukigs500fwt9.jpg (23.92 KiB) Przeglądane 19016 razy
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez dach12 » 7/7/2007, 17:41

Dzięki, później sprawdze, Jeszcze jedno :)

1. W instrukcji GS500 F piszę że naciąg łańcucha w najbardziej naciągniętym miejscu ma wynosić 20-30mm tylko która wersja pomiaru jest prawidłowa (bo słyszałem już różne najczęściej a) i c) z rysunku a to jednak 1cm różnicy).

2. Łańcuch przy sprawdzaniu naciągać palcem bardzo mocno czy raczej delikatnie ?

Obrazek
dach12
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 16/4/2007, 09:39



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr