Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Czy w motocyklach offroadowych...
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Czy w motocyklach offroadowych...

Komentarze użytkowników
_________

[biblioteka] Czy w motocyklach offroadowych...

Postprzez Ścigacz » 3/7/2013, 10:11

Dyskusja na temat: Czy w motocyklach offroadowych potrzebna jest elektronika?
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Czy w motocyklach offroadowych potrzebna jest elektronika?
Ścigacz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16777167
Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00


Postprzez Komentatorzy » 3/7/2013, 10:11

"Już teraz zapisuje ono styl jazdy w pamięci, dealer może podpiąć specjalne urządzenie, które pokaże czy jeździło się po motocrossowym torze czy spokojnie po górach"
...i w razie potrzeby udowodni konieczność odmowy naprawy gwarancyjnej. Nie czarujmy się to główny powód wprowadzenia tego typu rejestracji parametrów w sterowniku silnika.<br><hr>Tomek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/7/2013, 10:26

Komentatorzy napisał(a):"Już teraz zapisuje ono styl jazdy w pamięci, dealer może podpiąć specjalne urządzenie, które pokaże czy jeździło się po motocrossowym torze czy spokojnie po górach"
...i w razie potrzeby udowodni konieczność odmowy naprawy gwarancyjnej. Nie czarujmy się to główny powód wprowadzenia tego typu rejestracji parametrów w sterowniku silnika.<br><hr>Tomek<br>
Motocykle enduro po zdjęciu blokad homologacyjnych tracą gwarancję więc zastanów się co piszesz.<br><hr>Józek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/7/2013, 12:08

Komentatorzy napisał(a):"Już teraz zapisuje ono styl jazdy w pamięci, dealer może podpiąć specjalne urządzenie, które pokaże czy jeździło się po motocrossowym torze czy spokojnie po górach"
...i w razie potrzeby udowodni konieczność odmowy naprawy gwarancyjnej. Nie czarujmy się to główny powód wprowadzenia tego typu rejestracji parametrów w sterowniku silnika.<br><hr>Tomek<br>
Komentatorzy napisał(a):Motocykle enduro po zdjęciu blokad homologacyjnych tracą gwarancję więc zastanów się co piszesz.<br><hr>Józek<br>
A czy nie rozumiesz, że wyznacza to kierunek w którym idą producenci (nie tylko motocykli). Przecież KTM tworzy także motocykle na rynek "cywilny", w których nikt po kupnie nie będzie natychmiast zdejmował blokad.
Już teraz wizyta samochodem BMW w ASO zaczyna się od odczytania danych z kluczyka.<br><hr>Tomek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/7/2013, 13:09

Poprostu porazka ;/ Niedlugo nie bedziecie mogli manetki odkrecic sami tylko komputer bedzie to za was robil bo np slisko jest ;/ Stare gole crossowki sa najlepsze ;]<br><hr>zniesmaczony
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/7/2013, 13:33

chyba po to żeby wam motocykl sam owiedział że wpadacie w poślizg :) PORAŻKA :)<br><hr>stary.nowy
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/7/2013, 13:48

Nie podoba mi się w jakim kierunku zmierza wkładanie wszędzie elektroniki. Już teraz duże firmy szpiegują większość naszych danych z komputerów czy smartphonów, brakuje jeszcze tylko żeby przy pomocy prostego urządzenia można było sprawdzić gdzie byłem na motocyklu, ile jechałem, jak długo byłem w danym miejscu itp... producenci przeginają i to ostro. Przecież to kwestia czasu zanim wszystkie motocykle zaczną zapisywać wszystkie trasy które robiliśmy, a na podstawie czegoś takiego będzie można łatwo odczytać czy np jeździsz po danym lesie legalnie, bo w większości lasów jeździć nie można...<br><hr>insanityman
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/7/2013, 16:11

od elektroniki nie da sie uciec, czas zacząć sie oswajać z tą myślą...<br><hr>IgoRR
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/7/2013, 19:19

Czytajac komentarze ludzi zniesmaczonych elektroniką mam wrażenie graniczące z pewnością ze nigdy nie jeździli motocyklem z dobrą elektroniką. Oczywiście mogę się mylić....<br><hr>DR
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/7/2013, 23:57

Komentatorzy napisał(a):od elektroniki nie da sie uciec, czas zacząć sie oswajać z tą myślą...<br><hr>IgoRR<br>
99% motocyklistow (nie-profesjonalistow) nie potrzebuje zadnej elektroniki w motocyklu cross lub enduro...<br><hr>txa
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 4/7/2013, 03:36

Producenci motocykli tworzą motocykle coraz mocniejsze, wymagające i kastrują je elektroniką.

Mam wrażenie, że to działanie dla przyszłego kupca - amatora z przerośniętym ego, który kupuje litra na pierwsze moto. Jednym słowem kierowca - cipa.<br><hr>s.
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 4/7/2013, 06:59

Komentatorzy napisał(a):Producenci motocykli tworzą motocykle coraz mocniejsze, wymagające i kastrują je elektroniką.

Mam wrażenie, że to działanie dla przyszłego kupca - amatora z przerośniętym ego, który kupuje litra na pierwsze moto. Jednym słowem kierowca - cipa.<br><hr>s.<br>
To wszystko sie zgadza. Ja tylko dodaj z moich obserwacji - problem nie lezy po stronie producentów motocykli, tylko klientów. Firmy motocyklowe robią takie motocykle jakie ludzie chcą kupic. A kazdy chce mieć najwięcej mocy, nawet jesli nie ogarnia.<br><hr>Uzi
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 4/7/2013, 07:02

Komentatorzy napisał(a):od elektroniki nie da sie uciec, czas zacząć sie oswajać z tą myślą...<br><hr>IgoRR<br>
Komentatorzy napisał(a):99% motocyklistow (nie-profesjonalistow) nie potrzebuje zadnej elektroniki w motocyklu cross lub enduro...<br><hr>txa<br>
Masz 100% racji. Ja obstawiam, że nawet profesjonalisci nie potrzebuja w MX i Enduro żadnej elektroniki, ale ona będzie sie pojawiała, chociazby narzucana przez UE. Kiedyś ABS był opcją, teraz będzie obowiązkowy (a w Brukseli nie wnikają czy pakowanie ABS do dwusuwowego enduro 250cc ma sens). Z kontrolą trakcji i pewnie zintegrowanymi systemami stabilizacji pojazdu będzie to samo. <br><hr>IgoRR
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 4/7/2013, 10:23

ewolucji nie zatrzymamy (inaczej byśmy biegali z maczugami w skórach z mamuta) ale pytanie czy ta z elektronika idzie w dobrym kierunku?<br><hr>pawulon182
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 4/7/2013, 15:45

Komentatorzy napisał(a):Czytajac komentarze ludzi zniesmaczonych elektroniką mam wrażenie graniczące z pewnością ze nigdy nie jeździli motocyklem z dobrą elektroniką. Oczywiście mogę się mylić....<br><hr>DR<br>
Jesli masz ma myśli wtrysk + ECU + caly peryferia to masz rację. Brak wpływu pory roku, zwlaszcza odpalanie po wywrotce i zalaniu w zimie .... :), zapomniałem do to dysze i pucowanie gaźnika.
Natomiast TC czy ABS w enduro czy crossie to jakaś pomyłka, oczami wyobraźni widzę jak TC pomaga kontrolować poślizg tylnego koła przy wyjściu z winkla gdzie mamy zbity suchy piach + kamienie, a potem nie wtrąca się na źwirowym stromym podjeździe.
:):):)<br><hr>Freshes
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 4/7/2013, 17:44

Elektronika jest jak najbardzej potrzebna- producentom tejże elektroniki do generowania zysków na kolejnych jeleniach.<br><hr>x
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 5/7/2013, 21:11

Komentatorzy napisał(a):od elektroniki nie da sie uciec, czas zacząć sie oswajać z tą myślą...<br><hr>IgoRR<br>
Komentatorzy napisał(a):99% motocyklistow (nie-profesjonalistow) nie potrzebuje zadnej elektroniki w motocyklu cross lub enduro...<br><hr>txa<br>
Komentatorzy napisał(a):Masz 100% racji. Ja obstawiam, że nawet profesjonalisci nie potrzebuja w MX i Enduro żadnej elektroniki, ale ona będzie sie pojawiała, chociazby narzucana przez UE. Kiedyś ABS był opcją, teraz będzie obowiązkowy (a w Brukseli nie wnikają czy pakowanie ABS do dwusuwowego enduro 250cc ma sens). Z kontrolą trakcji i pewnie zintegrowanymi systemami stabilizacji pojazdu będzie to samo. <br><hr>IgoRR<br>
na szczescie w przypadku crossow i enduro, ktore nie sa przeznaczone do ruchu po drogach publicznych UE moze sie najwyzej odpierd...<br><hr>txa
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 5/7/2013, 21:13

Komentatorzy napisał(a):Czytajac komentarze ludzi zniesmaczonych elektroniką mam wrażenie graniczące z pewnością ze nigdy nie jeździli motocyklem z dobrą elektroniką. Oczywiście mogę się mylić....<br><hr>DR<br>
czytelnicy rozumieja, że jezdziles na wielu crossach i enduro wyposazonych w dobrą elektronikę? napisz, jak bylo na Twoich ostatnich zawodach i nie zapomnij dodać w jakiej klasie jezdzisz?<br><hr>txa
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez kapselleek » 5/7/2013, 21:47

W samochodowych rajdach przeprawowych,nadal największym powodzeniem cieszą się stare modele land Cruiser'a, praktycznie pozbawione elektroniki, która może zawieść w najbardziej ekstremalnych sytuacjach. Sprzęt można przygotować na 100%, ale na elektronikę wpływu za bardzo nie mamy. Dlatego o ile może ona pomóc, to niech będzie, ale jeśli ma mieć decydujący wpływ na wszystko co się dzieje, to niech sobie poczeka do chwili gdy będzie w 100% pewna.
kapselleek
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 11/6/2013, 10:15

Postprzez Komentatorzy » 6/7/2013, 08:13

a jak dla mnie jest wszystko ok, i własnie to amatorzy powinni sie cieszyc z elektroniki, i zamiast moto uciekac spod tyłka na kazdym biegu, bedzie w pełni oddawało moc, ale bezpiecznie dla kierowcy. co za tym idzie - szybciej mozna nauczyc sie jeździć. elektronika dla zawodnika z pewnoscią przeszkadzać będzie. bo on ABS i kontrole trakcji sobie robi sam operując gazem i hamulcem. amator nie ma wprawy żeby odpowiednio hamować czy dozować gaz <br><hr>henio12323
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Następna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr