[biblioteka] Czy w motocyklach offroadowych...
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
[biblioteka] Czy w motocyklach offroadowych...
Dyskusja na temat: Czy w motocyklach offroadowych potrzebna jest elektronika?
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Czy w motocyklach offroadowych potrzebna jest elektronika?
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Czy w motocyklach offroadowych potrzebna jest elektronika?
- Åšcigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
"Już teraz zapisuje ono styl jazdy w pamięci, dealer może podpiąć specjalne urządzenie, które pokaże czy jeździło się po motocrossowym torze czy spokojnie po górach"
...i w razie potrzeby udowodni konieczność odmowy naprawy gwarancyjnej. Nie czarujmy się to główny powód wprowadzenia tego typu rejestracji parametrów w sterowniku silnika.<br><hr>Tomek
...i w razie potrzeby udowodni konieczność odmowy naprawy gwarancyjnej. Nie czarujmy się to główny powód wprowadzenia tego typu rejestracji parametrów w sterowniku silnika.<br><hr>Tomek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Motocykle enduro po zdjęciu blokad homologacyjnych tracą gwarancję więc zastanów się co piszesz.<br><hr>JózekKomentatorzy napisał(a):"Już teraz zapisuje ono styl jazdy w pamięci, dealer może podpiąć specjalne urządzenie, które pokaże czy jeździło się po motocrossowym torze czy spokojnie po górach"
...i w razie potrzeby udowodni konieczność odmowy naprawy gwarancyjnej. Nie czarujmy się to główny powód wprowadzenia tego typu rejestracji parametrów w sterowniku silnika.<br><hr>Tomek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A czy nie rozumiesz, że wyznacza to kierunek w którym idą producenci (nie tylko motocykli). Przecież KTM tworzy także motocykle na rynek "cywilny", w których nikt po kupnie nie będzie natychmiast zdejmował blokad.Komentatorzy napisał(a):"Już teraz zapisuje ono styl jazdy w pamięci, dealer może podpiąć specjalne urządzenie, które pokaże czy jeździło się po motocrossowym torze czy spokojnie po górach"
...i w razie potrzeby udowodni konieczność odmowy naprawy gwarancyjnej. Nie czarujmy się to główny powód wprowadzenia tego typu rejestracji parametrów w sterowniku silnika.<br><hr>Tomek<br>Komentatorzy napisał(a):Motocykle enduro po zdjęciu blokad homologacyjnych tracą gwarancję więc zastanów się co piszesz.<br><hr>Józek<br>
Już teraz wizyta samochodem BMW w ASO zaczyna się od odczytania danych z kluczyka.<br><hr>Tomek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Poprostu porazka ;/ Niedlugo nie bedziecie mogli manetki odkrecic sami tylko komputer bedzie to za was robil bo np slisko jest ;/ Stare gole crossowki sa najlepsze ;]<br><hr>zniesmaczony
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Nie podoba mi się w jakim kierunku zmierza wkładanie wszędzie elektroniki. Już teraz duże firmy szpiegują większość naszych danych z komputerów czy smartphonów, brakuje jeszcze tylko żeby przy pomocy prostego urządzenia można było sprawdzić gdzie byłem na motocyklu, ile jechałem, jak długo byłem w danym miejscu itp... producenci przeginają i to ostro. Przecież to kwestia czasu zanim wszystkie motocykle zaczną zapisywać wszystkie trasy które robiliśmy, a na podstawie czegoś takiego będzie można łatwo odczytać czy np jeździsz po danym lesie legalnie, bo w większości lasów jeździć nie można...<br><hr>insanityman
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Czytajac komentarze ludzi zniesmaczonych elektroniką mam wrażenie graniczące z pewnością ze nigdy nie jeździli motocyklem z dobrą elektroniką. Oczywiście mogę się mylić....<br><hr>DR
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
99% motocyklistow (nie-profesjonalistow) nie potrzebuje zadnej elektroniki w motocyklu cross lub enduro...<br><hr>txaKomentatorzy napisał(a):od elektroniki nie da sie uciec, czas zacząć sie oswajać z tą myślą...<br><hr>IgoRR<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Producenci motocykli tworzÄ… motocykle coraz mocniejsze, wymagajÄ…ce i kastrujÄ… je elektronikÄ….
Mam wrażenie, że to działanie dla przyszłego kupca - amatora z przerośniętym ego, który kupuje litra na pierwsze moto. Jednym słowem kierowca - cipa.<br><hr>s.
Mam wrażenie, że to działanie dla przyszłego kupca - amatora z przerośniętym ego, który kupuje litra na pierwsze moto. Jednym słowem kierowca - cipa.<br><hr>s.
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To wszystko sie zgadza. Ja tylko dodaj z moich obserwacji - problem nie lezy po stronie producentów motocykli, tylko klientów. Firmy motocyklowe robią takie motocykle jakie ludzie chcą kupic. A kazdy chce mieć najwięcej mocy, nawet jesli nie ogarnia.<br><hr>UziKomentatorzy napisał(a):Producenci motocykli tworzą motocykle coraz mocniejsze, wymagające i kastrują je elektroniką.
Mam wrażenie, że to działanie dla przyszłego kupca - amatora z przerośniętym ego, który kupuje litra na pierwsze moto. Jednym słowem kierowca - cipa.<br><hr>s.<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Masz 100% racji. Ja obstawiam, że nawet profesjonalisci nie potrzebuja w MX i Enduro żadnej elektroniki, ale ona będzie sie pojawiała, chociazby narzucana przez UE. Kiedyś ABS był opcją, teraz będzie obowiązkowy (a w Brukseli nie wnikają czy pakowanie ABS do dwusuwowego enduro 250cc ma sens). Z kontrolą trakcji i pewnie zintegrowanymi systemami stabilizacji pojazdu będzie to samo. <br><hr>IgoRRKomentatorzy napisał(a):od elektroniki nie da sie uciec, czas zacząć sie oswajać z tą myślą...<br><hr>IgoRR<br>Komentatorzy napisał(a):99% motocyklistow (nie-profesjonalistow) nie potrzebuje zadnej elektroniki w motocyklu cross lub enduro...<br><hr>txa<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
ewolucji nie zatrzymamy (inaczej byśmy biegali z maczugami w skórach z mamuta) ale pytanie czy ta z elektronika idzie w dobrym kierunku?<br><hr>pawulon182
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Jesli masz ma myśli wtrysk + ECU + caly peryferia to masz rację. Brak wpływu pory roku, zwlaszcza odpalanie po wywrotce i zalaniu w zimie ....Komentatorzy napisał(a):Czytajac komentarze ludzi zniesmaczonych elektroniką mam wrażenie graniczące z pewnością ze nigdy nie jeździli motocyklem z dobrą elektroniką. Oczywiście mogę się mylić....<br><hr>DR<br>

Natomiast TC czy ABS w enduro czy crossie to jakaś pomyłka, oczami wyobraźni widzę jak TC pomaga kontrolować poślizg tylnego koła przy wyjściu z winkla gdzie mamy zbity suchy piach + kamienie, a potem nie wtrąca się na źwirowym stromym podjeździe.

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Elektronika jest jak najbardzej potrzebna- producentom tejże elektroniki do generowania zysków na kolejnych jeleniach.<br><hr>x
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
na szczescie w przypadku crossow i enduro, ktore nie sa przeznaczone do ruchu po drogach publicznych UE moze sie najwyzej odpierd...<br><hr>txaKomentatorzy napisał(a):od elektroniki nie da sie uciec, czas zacząć sie oswajać z tą myślą...<br><hr>IgoRR<br>Komentatorzy napisał(a):99% motocyklistow (nie-profesjonalistow) nie potrzebuje zadnej elektroniki w motocyklu cross lub enduro...<br><hr>txa<br>Komentatorzy napisał(a):Masz 100% racji. Ja obstawiam, że nawet profesjonalisci nie potrzebuja w MX i Enduro żadnej elektroniki, ale ona będzie sie pojawiała, chociazby narzucana przez UE. Kiedyś ABS był opcją, teraz będzie obowiązkowy (a w Brukseli nie wnikają czy pakowanie ABS do dwusuwowego enduro 250cc ma sens). Z kontrolą trakcji i pewnie zintegrowanymi systemami stabilizacji pojazdu będzie to samo. <br><hr>IgoRR<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
czytelnicy rozumieja, że jezdziles na wielu crossach i enduro wyposazonych w dobrą elektronikę? napisz, jak bylo na Twoich ostatnich zawodach i nie zapomnij dodać w jakiej klasie jezdzisz?<br><hr>txaKomentatorzy napisał(a):Czytajac komentarze ludzi zniesmaczonych elektroniką mam wrażenie graniczące z pewnością ze nigdy nie jeździli motocyklem z dobrą elektroniką. Oczywiście mogę się mylić....<br><hr>DR<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
W samochodowych rajdach przeprawowych,nadal największym powodzeniem cieszą się stare modele land Cruiser'a, praktycznie pozbawione elektroniki, która może zawieść w najbardziej ekstremalnych sytuacjach. Sprzęt można przygotować na 100%, ale na elektronikę wpływu za bardzo nie mamy. Dlatego o ile może ona pomóc, to niech będzie, ale jeśli ma mieć decydujący wpływ na wszystko co się dzieje, to niech sobie poczeka do chwili gdy będzie w 100% pewna.
- kapselleek
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 11/6/2013, 10:15
a jak dla mnie jest wszystko ok, i własnie to amatorzy powinni sie cieszyc z elektroniki, i zamiast moto uciekac spod tyłka na kazdym biegu, bedzie w pełni oddawało moc, ale bezpiecznie dla kierowcy. co za tym idzie - szybciej mozna nauczyc sie jeździć. elektronika dla zawodnika z pewnoscią przeszkadzać będzie. bo on ABS i kontrole trakcji sobie robi sam operując gazem i hamulcem. amator nie ma wprawy żeby odpowiednio hamować czy dozować gaz <br><hr>henio12323
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość