Zobacz wątek - Jakiego crossa kupić?
NAS Analytics TAG

Jakiego crossa kupić?

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Jakiego crossa kupić?

Postprzez Kits » 1/7/2013, 02:12

Witam!
Otóż mam lat 17 i 170 cm wzrostu (dodam, że jestem kobietą, bo możliwe, że jest to istotne), chciałabym zakupić sobie crossa. Wiadomo, że nie może być za mocny, myślałam nad jakąś 125, ew. 150. Wydaje mi się, że taki byłby w miarę, bo doświadczenie to ja mam nikłe w jeździe samemu :P. Prowadzić potrafię, zmienianie biegów również opanowane, bo jeździłam ze znajomym ktm'em exc 450..(ja z przodu, on siedział z tyłu-dla jasności), co prawda jeżdżę tylko na 3, bo pewności do tej machiny to ja nie czuję. No nic, przechodząc do sedna sprawy- mam problem- jaki crossik byłby dla mnie odpowiedni? Poprosiłabym o krótkie rozwinięcie się w temacie, czyli dlaczego taki, a nie inny, ile mniej-więcej waży?.. Bo zależy mi, by nie był zbyt ociężały, odpadają "odchudzania" takiego motorka (tzn. wywalanie świateł itp). Może jakaś mała porada jak o niego dbać? bo jednak chciałabym by moje cudeńko było dopieszczane :)
Zamierzam nim śmigać po lasach, łąkach, może trochę błotka , czasem podjechać pod jakąś niedużą górkę, tory odpadają. Byłabym wdzięczna za poradę, bo kto inny może tak dobrze doradzić, jak nie ludzie doświadczeni z tego forum :twisted: :D
Kits
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 1/7/2013, 01:40


Postprzez henio12323 » 1/7/2013, 06:42

witamy, po 1 na przyszłość zapraszam do działu OFF ROAD, po 2 crossy nigdy nie maja lamp :D a EXC i reszta moto z lampami to nie crossy tylko enduro ( tak dla ścisłości )
po 3 zależy też ile masz kasy, bo generalnie to nie bedzie łatwo czegoś wybrać.

napisz ile mozesz przeznaczyc na zakup moto, i na roczne utrzymanie plus pomysl o stroju
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kits » 1/7/2013, 12:16

ok ok.. obiecuję, że na przyszłość zajrzę do OFF ROAD :).. co do cross-lampa.. ahh wychodzi późna godzina pisania i brak zastanowienia nad treścią :P..
Mam ograniczenie do 8 tyś- i za to muszę sobie coś wybrać, ani grosza więcej :).. co do utrzymania- raczej z tym problemu nie będzie, koszt nieograniczony, co nie zmienia faktu, że wolałabym wydawać na niego mniej aniżeli więcej :P
Kits
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 1/7/2013, 01:40

Postprzez henio12323 » 1/7/2013, 21:10

trudna troche decyzja.

moje typy;
jakas crossówka 85 ccm
zalety;
moto bardzo lekkie koło 80 kg wagi, dosyc niskie bo kierowane do dzieciaków ponizej 16 lat, wiec tutaj nie bedziesz miała problemu z dostaniem do ziemi a na początek im łatwiej dostac do ziemi tym łatwiej sie uczyć jeździć, to że jest dla dzieci to nie znaczy że jest słaby 85tka niewiele odstaje od 125tki, bezproblemu na kilku pierwszych biegach idzie na gume z gazu i jest bardzo afresywny co w sumie na pcozątek jest troche na minus
no i wady;
jak pisałem troche agresywny, choc mozna pozmieniac zebatki tak by troszke go zamulić, wadą jest utrzymanie, jest to wyczynówka, takim moto śmiało mozna startować w zawodach, wiec duzo pali, często trzeba remontować
w tej cenie kupiłas byś na prawde fajną sztuke swieżą, bo takie moto niestety nie posiadają homologacji wiec nie mozna legalnie jeździc po ulicy, nie posiadają fabrycznie świateł itd. wadą moze byc też troche zawieszenie - nadaje sie super na tor, skoki itp. ale w lesie moze byc troszke za twarde, wiec trzeba od razu pobawic sie regulacjami
marka model ? obojętne, ktm sx, yamaha yz, suzuki rm, honda cr - praktycznie to co ci sie spodoba ;D


typ2
yamaha DT 125 albo inne soft enduro
soft enduro to moto na asfalt z możliwoscią wjazdu w terem charakteryzuje sie tym, że jest ekonomiczny, wytrzymały i prosty w obsłudze. a akurat yamaha DT jest wszystkoodporna, i praktycznie bez serwisów mozna kilka sezonów wyjeździc, potem zlać zuzyty olej, wlać nowy i latać dalej :D po prostu niemalże niezniszczalne moto.
zalety; tani w eksploatacji, za tą cene tez kupisz fajna sztuke zadbaną, moc i oddawanie mocy bardzo fajne jak na początek, moto nie jest zrywne jak wyzej opisywana crossówka, tylko spokojniej oddaje moc, ale mocy ma sporo i nie bedzie problemów że gdzieś pod górke nie podjedziesz :D
wady - skoro jest pancerna, to musi też swoje wazyc, jak crossówka wazy 80-90 kg, to taka DTtka cos koło 120-140 kg wazy, wiec sporo więcej, aczkolwiek tej masy aż tak nei czuć bo jest dosyc nisko ulokowana. zawieszenie też wyczynowe nie jest, choc na początek po polach i lasach spokojnie wystarczy
wybór też jest nieco wiekszy, ktm lc2, yamaha dt 125, to w sumie moi faworyci, kawaski kmx 125 ( założe się że Ci się nie spodoba wizualnie! ) aprilia rx

typ3
cos w stylu typu2 czyli soft enduro ale w 4 suwie

4T jest mniej kłopotliwe ze serwisiem, bo przy spokojnej jeździe, weekendowej, moze praktycznie wymagać jednego serwisu rocznie ( wymiana oleju, filtra ew jakis zaglądniecie do zaworów ) ma tą przewage że fajną ma charakterystyke silnika. w przypadku 2T silnik ciągnie najlepiej na wysokich obrotach, z kolei w 4T ciągnie od samego dołu, i wg mnie łatwo jest na tym jeździc, bo nawet na niskich obrotach moto chce jechać.
zalety : bardzo mało pali, prawie bezobsługowe moto,
wady - tutaj jeszcze wieksza masa niz w przypadku yamahy DT i pozostałych. ale jedna kolezanka uczyła się na czyms takim i teraz siadła na wieksze mocniejsze moto, czyli dawała rade :)
typu: kawasaki klx 250, tutaj w zasadzie polecam tylko jedno konkretne moto, klasa nie jest mocno rozbudowana, a inne nietypy są czasami kłopotliwe, jednak i tutaj klx 250 jest dosyc nietypowym moto i czasem cięzko kupic uzywany sprzet, bo moga stac albo bardzo stare zuzyte moto za 2-3 tysiace, albo nówki za 14 tysi.

typ4
motorowe mocny
tutaj też opcja nie głupia jak crossówka była by zbyt agresywna, a z kolei yamaha DT czy klx za mocny, to można pokusić się o jakiś fajny motorower nieco podkręcony oczywiscie, mówie tutaj np o yamaszce DT 50, HM CRE 50 ( w zasadzie HM to juz podchodzi pod takie bardziej wyczynowe sprzety i na obecnąchwile to chyba jedno z najlepszych sprzetów tego typu pod względem hamulców, zawieszenia i fabrycznego silnika) bo fabrycznie te silniki są prawie zawsze takie same, ( wychodziły praktycznie 2 rodzaje, od derbi i włoski silnik am6 od minarelli ) ale mozna kupic, albo samemu podtuningować taki silnik żeby był niewiele słabszy od crossówki ( mozna wsadzic cylinder o pojemnosci 80 ccm i masz wtedy niewiele słabsze moto od wyczynówki ) przy czym przełożenia, zawieszenie itp fajnie nadaje sie na las czy pola.
wadą - praktycznie nie ma wad
zalety - tanie w zakupie, za 3 tysie mozna mieć fajnie wyglądające moto, wsadzasz powiedzmy drugie 2 tysiące w tuning silnika i masz fajne lekkie moto, z w miare żwawym silniczkiem i na początek to wystarczy w zupełnosci
tutaj za duzo jest moto zeby wypisać nawet połowe :D najpopularniejsze yamaha dt, derbi senda, gilera rcr itp itd




troche sie rozpisałem, ale mam nadzieje że troszkę cie to nakieruje na to, czego potrzebujesz tak na prawde :D ew zapraszam też na PW jakbys chciała się o coś dopytać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr