Pegaso 125; Rotax 123
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Pegaso 125; Rotax 123
Witam. Chciałem zasięgnąć paru informacji, a mianowicie.
Mam problem z uszczelnieniem połączenia cylinder-dyfuzor co wiadomo że w 2T ma duży wpływ na dynamike silnika. Stosuje różnej maści sylikony lecz jedne się wypalają, drugie stygną na kamień a pod wpływem wibracji wypadają, jak do tej pory najlepiej spisał się teflon w tasiemce. Przy ściąganiu dyfuzora zauważyłem że na stożku przykręcanym do cylindra jest jakby frez na jakiś oring tylko że u mnie jest dość przyniszczony i raczej nie do użytku. Myślałem nad kupnem nowego lub używanego z dobrym gniazdem gdyby było prawdą uszczelnienie na oringu. Wiec mam do was pytanie na czym faktycznie powinien być osadzony ten dyfuzor ?
Kolejne pytanie, czy oryginalny dyfuzor jest wystarczająco optymalnie zrobiony żeby wymiana końcowego wychechu wpłynęła na dynamike silnika ? Jeśli tak to gdzie moge takowy dostać lub prosiłbym o jakiś schemat lub temat na forum o zrobienu własnego.
Następna sprawa, ostatnio widziałem ciekawą rzecz: http://shop.mieloch.pl/boost-bottle-pol ... 4496.bhtml
Czy montowanie tego może mieć większy wpływ na dynamike jazdy lub spalanie ? Miał ktoś z tym do czynienia ?
W jaki sposób przejawia się zużycie płytek mambrany ? Czy da lepsze efekty wymiana na firmowe polini ?
Czym się charakteryzuje "przechodzona" świeca ? Jaka jest najlepsza firma i typ świecy do tego silnika ?
Mam problem z uszczelnieniem połączenia cylinder-dyfuzor co wiadomo że w 2T ma duży wpływ na dynamike silnika. Stosuje różnej maści sylikony lecz jedne się wypalają, drugie stygną na kamień a pod wpływem wibracji wypadają, jak do tej pory najlepiej spisał się teflon w tasiemce. Przy ściąganiu dyfuzora zauważyłem że na stożku przykręcanym do cylindra jest jakby frez na jakiś oring tylko że u mnie jest dość przyniszczony i raczej nie do użytku. Myślałem nad kupnem nowego lub używanego z dobrym gniazdem gdyby było prawdą uszczelnienie na oringu. Wiec mam do was pytanie na czym faktycznie powinien być osadzony ten dyfuzor ?
Kolejne pytanie, czy oryginalny dyfuzor jest wystarczająco optymalnie zrobiony żeby wymiana końcowego wychechu wpłynęła na dynamike silnika ? Jeśli tak to gdzie moge takowy dostać lub prosiłbym o jakiś schemat lub temat na forum o zrobienu własnego.
Następna sprawa, ostatnio widziałem ciekawą rzecz: http://shop.mieloch.pl/boost-bottle-pol ... 4496.bhtml
Czy montowanie tego może mieć większy wpływ na dynamike jazdy lub spalanie ? Miał ktoś z tym do czynienia ?
W jaki sposób przejawia się zużycie płytek mambrany ? Czy da lepsze efekty wymiana na firmowe polini ?
Czym się charakteryzuje "przechodzona" świeca ? Jaka jest najlepsza firma i typ świecy do tego silnika ?
- Puma559
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 3/9/2010, 19:47
a mocno puszcza spaliny ? czy tylko sie tam poci. póki nie dymi mocno z tego miejsca nie bawił bym sie w uszczelnianie tego na sztywno.
fabryczny wydech nigdy nie jest strojony pod pełne osiągi, zwłaszcza w enduro/szosowym itp. tuningowe są lzejsze, i zmieniaja charakterystyke, nie zawsze na lepsze. ale czy dostaniesz do swojego modelu - nie wiem a nawet wątpie. z wydechem bym nie kombinował za wiele, tymbardziej sam bo łatwo zrobic tak że moto bedzie jechało 1% szybciej a paliło 10 % wiecej... wiec bez sensu.
takie cos jest fabrycznie montowane w starych yamaszkach DT, szczerze jak sie dowiedziałem do czego to słuzy, zdemontowałem i zaślepiłem i nie poczułem zadnej róznicy. moze przy jakiś super tuningach jakis tam ułamek czegoś daje. ale nie liczył bym na zauwazalne zmiany w fabrycznym moto
jak sie membranki zuzyją to odstają albo pekaja. cośtam też da, ale nie za wiele. wiecej by dało wstawienie kompletnego króćca sportowego i le taki istnieje do tego silnika. ale też znów przy fabrycznej reszcie, róznica wg mnie bedzie niedekwatna do kasy jaka sie wsadzi w zakup membranek
nie sprawdzisz zuzytej, czy ma 1000 km przebiegu czy 5 tysi o ile wytrzyma moze nie miec róznicy. warto okresowo ją zmieniać. jaka swieca nie wiem, ale na ngk.pl ( chyba ta stronka ew wpisz sobie w google ) jest wyszukiwarka świec. ogólnie NGK albo DENSO najlepsze swiece, jak chcesz poczuc róznice zainwestuj w irydową, ona juz bedzie zauwazalnie lepiej pracowała. i pewnie zawsze pewniejsza niz zwykła
fabryczny wydech nigdy nie jest strojony pod pełne osiągi, zwłaszcza w enduro/szosowym itp. tuningowe są lzejsze, i zmieniaja charakterystyke, nie zawsze na lepsze. ale czy dostaniesz do swojego modelu - nie wiem a nawet wątpie. z wydechem bym nie kombinował za wiele, tymbardziej sam bo łatwo zrobic tak że moto bedzie jechało 1% szybciej a paliło 10 % wiecej... wiec bez sensu.
takie cos jest fabrycznie montowane w starych yamaszkach DT, szczerze jak sie dowiedziałem do czego to słuzy, zdemontowałem i zaślepiłem i nie poczułem zadnej róznicy. moze przy jakiś super tuningach jakis tam ułamek czegoś daje. ale nie liczył bym na zauwazalne zmiany w fabrycznym moto
jak sie membranki zuzyją to odstają albo pekaja. cośtam też da, ale nie za wiele. wiecej by dało wstawienie kompletnego króćca sportowego i le taki istnieje do tego silnika. ale też znów przy fabrycznej reszcie, róznica wg mnie bedzie niedekwatna do kasy jaka sie wsadzi w zakup membranek
nie sprawdzisz zuzytej, czy ma 1000 km przebiegu czy 5 tysi o ile wytrzyma moze nie miec róznicy. warto okresowo ją zmieniać. jaka swieca nie wiem, ale na ngk.pl ( chyba ta stronka ew wpisz sobie w google ) jest wyszukiwarka świec. ogólnie NGK albo DENSO najlepsze swiece, jak chcesz poczuc róznice zainwestuj w irydową, ona juz bedzie zauwazalnie lepiej pracowała. i pewnie zawsze pewniejsza niz zwykła
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dziękuje za odpowiedź, w sumie zaspokoiłeś moją ciekawość. Nie dymi z połączenia podczas pracy silnika, tylko nalatuje przepalonym olejem po pewnym czasie w jednym punkcie.
Mam jeszcze jedno pytanie, swego czasu motorek leciał mi jakieś 140km/h teraz osiągi spadły do 110, z męką 120. Wymieniałem wkład filtra powietrza i czyściłem gaźnik, w sumie nic to nie zmieniło. Dodam, że zdiagnozowałem ciekawe zjawisko, na zimnym silniku motorek kręci mi na biegach 1-5 do jakiś 9 tys. na 6 troszke gorzej bo jakieś 8. Lecz gdy się chociaż troszke zagrzeje (tak z 3 minuty) dość topornie wchodzi na obroty zaraz po otwarciu się zaworu wydechowego (ok. 7100), efekt jakby dostawał "mułka", szarpie, zachowuje się jakby brakowało mu czegoś choć nic nie grzebałem w układzie podawania mieszanki czy zapłonie. Zawór na 100% działa gdyż jest ten specyficzny dźwięk i teoretyczny przyrost mocy na króką chwile po której właśnie zaczyna go "mulić".
Mam jeszcze jedno pytanie, swego czasu motorek leciał mi jakieś 140km/h teraz osiągi spadły do 110, z męką 120. Wymieniałem wkład filtra powietrza i czyściłem gaźnik, w sumie nic to nie zmieniło. Dodam, że zdiagnozowałem ciekawe zjawisko, na zimnym silniku motorek kręci mi na biegach 1-5 do jakiś 9 tys. na 6 troszke gorzej bo jakieś 8. Lecz gdy się chociaż troszke zagrzeje (tak z 3 minuty) dość topornie wchodzi na obroty zaraz po otwarciu się zaworu wydechowego (ok. 7100), efekt jakby dostawał "mułka", szarpie, zachowuje się jakby brakowało mu czegoś choć nic nie grzebałem w układzie podawania mieszanki czy zapłonie. Zawór na 100% działa gdyż jest ten specyficzny dźwięk i teoretyczny przyrost mocy na króką chwile po której właśnie zaczyna go "mulić".
- Puma559
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 3/9/2010, 19:47
wiec nie ma co uszczelniać tego na siłe. takie pocenie sie nie zmienia osiągów.
co do mocy - moze silnik się już konczy
dawno miał robiony remont ?
co do mocy - moze silnik się już konczy

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Powiem że nie jestem w stanie ocenić, mam go od 3 lat. Pierwsze 2 lata miałem niesprawny licznik i dość mało nim jeździłem bo prawka nie miałem, ale od roku ma przejechane jakieś 7tys., rocznik silnika to 91. Więc nie jestem w stanie ocenić, niby siły mu jakoś nie brakuje tylko dziwne jest że zaraz po otwarciu zaworu zaczyna dostawać zmułka na wyższych biegach.
- Puma559
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 3/9/2010, 19:47
no to możliwe, że silnik juz sie konczy takie były by objawy. zdejmij wydech zobacz czy tłok nie ma rys głębokich itp. po 3 latach to profilaktycznie można by tłok wymienić
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości