Zobacz wÄ…tek - Pegaso 125; Rotax 123
NAS Analytics TAG

Pegaso 125; Rotax 123

i inne małe pojemności
_________

Pegaso 125; Rotax 123

Postprzez Puma559 » 27/6/2013, 08:17

Witam. Chciałem zasięgnąć paru informacji, a mianowicie.
Mam problem z uszczelnieniem połączenia cylinder-dyfuzor co wiadomo że w 2T ma duży wpływ na dynamike silnika. Stosuje różnej maści sylikony lecz jedne się wypalają, drugie stygną na kamień a pod wpływem wibracji wypadają, jak do tej pory najlepiej spisał się teflon w tasiemce. Przy ściąganiu dyfuzora zauważyłem że na stożku przykręcanym do cylindra jest jakby frez na jakiś oring tylko że u mnie jest dość przyniszczony i raczej nie do użytku. Myślałem nad kupnem nowego lub używanego z dobrym gniazdem gdyby było prawdą uszczelnienie na oringu. Wiec mam do was pytanie na czym faktycznie powinien być osadzony ten dyfuzor ?

Kolejne pytanie, czy oryginalny dyfuzor jest wystarczająco optymalnie zrobiony żeby wymiana końcowego wychechu wpłynęła na dynamike silnika ? Jeśli tak to gdzie moge takowy dostać lub prosiłbym o jakiś schemat lub temat na forum o zrobienu własnego.

Następna sprawa, ostatnio widziałem ciekawą rzecz: http://shop.mieloch.pl/boost-bottle-pol ... 4496.bhtml
Czy montowanie tego może mieć większy wpływ na dynamike jazdy lub spalanie ? Miał ktoś z tym do czynienia ?

W jaki sposób przejawia się zużycie płytek mambrany ? Czy da lepsze efekty wymiana na firmowe polini ?

Czym się charakteryzuje "przechodzona" świeca ? Jaka jest najlepsza firma i typ świecy do tego silnika ?
Puma559
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3/9/2010, 19:47


Postprzez henio12323 » 27/6/2013, 11:48

a mocno puszcza spaliny ? czy tylko sie tam poci. póki nie dymi mocno z tego miejsca nie bawił bym sie w uszczelnianie tego na sztywno.


fabryczny wydech nigdy nie jest strojony pod pełne osiągi, zwłaszcza w enduro/szosowym itp. tuningowe są lzejsze, i zmieniaja charakterystyke, nie zawsze na lepsze. ale czy dostaniesz do swojego modelu - nie wiem a nawet wątpie. z wydechem bym nie kombinował za wiele, tymbardziej sam bo łatwo zrobic tak że moto bedzie jechało 1% szybciej a paliło 10 % wiecej... wiec bez sensu.


takie cos jest fabrycznie montowane w starych yamaszkach DT, szczerze jak sie dowiedziałem do czego to słuzy, zdemontowałem i zaślepiłem i nie poczułem zadnej róznicy. moze przy jakiś super tuningach jakis tam ułamek czegoś daje. ale nie liczył bym na zauwazalne zmiany w fabrycznym moto

jak sie membranki zuzyją to odstają albo pekaja. cośtam też da, ale nie za wiele. wiecej by dało wstawienie kompletnego króćca sportowego i le taki istnieje do tego silnika. ale też znów przy fabrycznej reszcie, róznica wg mnie bedzie niedekwatna do kasy jaka sie wsadzi w zakup membranek

nie sprawdzisz zuzytej, czy ma 1000 km przebiegu czy 5 tysi o ile wytrzyma moze nie miec róznicy. warto okresowo ją zmieniać. jaka swieca nie wiem, ale na ngk.pl ( chyba ta stronka ew wpisz sobie w google ) jest wyszukiwarka świec. ogólnie NGK albo DENSO najlepsze swiece, jak chcesz poczuc róznice zainwestuj w irydową, ona juz bedzie zauwazalnie lepiej pracowała. i pewnie zawsze pewniejsza niz zwykła
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Puma559 » 27/6/2013, 19:05

Dziękuje za odpowiedź, w sumie zaspokoiłeś moją ciekawość. Nie dymi z połączenia podczas pracy silnika, tylko nalatuje przepalonym olejem po pewnym czasie w jednym punkcie.

Mam jeszcze jedno pytanie, swego czasu motorek leciał mi jakieś 140km/h teraz osiągi spadły do 110, z męką 120. Wymieniałem wkład filtra powietrza i czyściłem gaźnik, w sumie nic to nie zmieniło. Dodam, że zdiagnozowałem ciekawe zjawisko, na zimnym silniku motorek kręci mi na biegach 1-5 do jakiś 9 tys. na 6 troszke gorzej bo jakieś 8. Lecz gdy się chociaż troszke zagrzeje (tak z 3 minuty) dość topornie wchodzi na obroty zaraz po otwarciu się zaworu wydechowego (ok. 7100), efekt jakby dostawał "mułka", szarpie, zachowuje się jakby brakowało mu czegoś choć nic nie grzebałem w układzie podawania mieszanki czy zapłonie. Zawór na 100% działa gdyż jest ten specyficzny dźwięk i teoretyczny przyrost mocy na króką chwile po której właśnie zaczyna go "mulić".
Puma559
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3/9/2010, 19:47

Postprzez henio12323 » 27/6/2013, 21:38

wiec nie ma co uszczelniać tego na siłe. takie pocenie sie nie zmienia osiągów.


co do mocy - moze silnik się już konczy :P dawno miał robiony remont ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Puma559 » 28/6/2013, 12:07

Powiem że nie jestem w stanie ocenić, mam go od 3 lat. Pierwsze 2 lata miałem niesprawny licznik i dość mało nim jeździłem bo prawka nie miałem, ale od roku ma przejechane jakieś 7tys., rocznik silnika to 91. Więc nie jestem w stanie ocenić, niby siły mu jakoś nie brakuje tylko dziwne jest że zaraz po otwarciu zaworu zaczyna dostawać zmułka na wyższych biegach.
Puma559
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3/9/2010, 19:47

Postprzez henio12323 » 28/6/2013, 21:14

no to możliwe, że silnik juz sie konczy takie były by objawy. zdejmij wydech zobacz czy tłok nie ma rys głębokich itp. po 3 latach to profilaktycznie można by tłok wymienić
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê