Zobacz wątek - Pierwszy motocykl na codzień do 10-12 tyś. zł
NAS Analytics TAG

Pierwszy motocykl na codzień do 10-12 tyś. zł

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Pierwszy motocykl na codzień do 10-12 tyś. zł

Postprzez kello » 26/6/2013, 14:39

Cześć,

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie)
5kkm skuter Piaggio 50 :)

- Wiek, waga, wzrost,
27, 67, 182

- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Szukam motocykla do codziennej jazdy do pracy (20km w jedną stronę ekspresówką lub alternatywnie przez wioski), krótkich wycieczek (do 300km) na jedeń dzień i jak się już zapoznam z tematem do wycieczek dalszych.
Interesuje mnie raczej jazda po mniej uczęszczanych drogach, nie w cięzkim terenie, raczej samemu, czasem z pasażerem. Generalnie dojazdy do pracy i turystyka bliższa. Nie lubię raczej jeździć po mieście, wolę po trasie i ciasne zakręty.

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Myślę, że 10 tyś. chcę a może być i więcej.

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
10-12 tyś. ciuchy mam, kupując skuter kupiłem ciuchy motocyklowe, brakuje tylko spodni.

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Tu raczej nie ma problemu.

- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Nakedy, turystyczne enduro.

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Honda VTR 250 -> lekki, dość mocny jak na 250, ładny, ale drogi i mało dostępny, ładny dźwięk V2
Honda CBR 250 -> podobno doskonały na 1 motocykl, ładnie wykonany, w trasie może być trochę słaby, w dobrej cenie można ją dostać i może skusiłbym się na nowkę po dołożeniu 3 tyś.
Honda CBF 500 -> też podobno dobry na pierwszy motocykl, wytrzymały silnik, sprawdzona konstrukcja, trochę ciężki jak na pierwszy motocykl?, bardzo podoba mi się stylistycznie
Honda Transalp 600V -> motocykl do wszystkiego, możliwość zjechania w teren, ciężki i chyba trudny do nauki i nieco ograniczający szkolenie w pokonywaniu zakrętów.
Suzuki Freewind -> taki mniejszy transalp i tańszy
kello
Świeżak
 
Posty: 165
Dołączył(a): 26/6/2013, 14:25


Postprzez Starski » 26/6/2013, 15:28

Zobacz sobie fazer 600 i thundercat, myślę, że w twoim przypadku byłyby do ogarnięcia.
Moto na A2: GS 500, NX 650, XT 660, YBR 250, Ninja 250R
Avatar użytkownika
Starski
Świeżak
 
Posty: 349
Dołączył(a): 25/1/2013, 14:30

Postprzez kello » 27/6/2013, 09:05

Wolałbym coś słabszego na początek. Raz, że nauka łatwiej mi pójdzie, dwa, że wyznaję zasadę, że szczęście i wrażenia trzeba dozować powoli, żeby się nie znudzić. :)

Ja się najbardziej skłaniam ku VTR 250 -> sprawdzony silnik V2 o ładnym dźwięku, nie za słaby, nie za mocny na początek, i do tego spala mało paliwa, lekki motocykl -> łatwy w nauce pokonywania zakrętów, manewrowaniu, bardzo ładnie wygląda, fajna rama kratownicowa, motocykl niczego nie udaje ( no może poza Ducati :) ), ładne wykonanie. Tylko cena wysoka i mała dostępność na rynku. Większość pewnie pochodzi ze szkół jazdy.
kello
Świeżak
 
Posty: 165
Dołączył(a): 26/6/2013, 14:25

Postprzez Cinka » 27/6/2013, 11:14

w fazerze skrzynia sie sypie, 2 wyskakuje
Cinka
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 19/6/2011, 20:56
Lokalizacja: Jastrzębie

Postprzez Glenroy » 28/6/2013, 14:28

Cinka napisał(a):w fazerze skrzynia sie sypie, 2 wyskakuje

Jak w każdym padle, które trochę zbyt często wchodziło na gumę ;).


Z tych które podałeś skłonił bym się ku CBF500, 58 koni wystarczy Ci na tych kilka sezonów a jeżdżąc raczej poza miastem, przyda Ci się trochę więcej mocy niż oferują 250-ki. Po tym co piszesz, wnioskuję, że masz głowę na karku i będziesz wiedział jak się obejść z takim sprzętem.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez SkoQ » 28/6/2013, 15:53

CBF500 potwierdzam. Dobry wybór :) w okolice setki koni bym się nie pchał, ale 58 to już całkiem przyjemne moto ;)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Starski » 28/6/2013, 16:38

Moim zdaniem do turystyki jednak przyda się trochę więcej niż 60km.. Jeżeli będzie obładowany jechał to może mieć problem przy wyprzedzaniu powyżej 120km/h.
Moto na A2: GS 500, NX 650, XT 660, YBR 250, Ninja 250R
Avatar użytkownika
Starski
Świeżak
 
Posty: 349
Dołączył(a): 25/1/2013, 14:30

Postprzez Harakiri 7 » 28/6/2013, 16:59

Starski napisał(a):Zobacz sobie fazer 600 i thundercat, myślę, że w twoim przypadku byłyby do ogarnięcia.


Blagam, oszczedz.....

Starski napisał(a):Moim zdaniem do turystyki jednak przyda się trochę więcej niż 60km.. Jeżeli będzie obładowany jechał to może mieć problem przy wyprzedzaniu powyżej 120km/h.


Na innym Forum czytalem o gosciu ktory co roku przez 20 lat jezdzil z zona i tobolami 2500 km do Hiszpani na urlop, fajnie by bylo gdybys sobie z nim porozmawial.


kello napisał(a):Honda CBF 500 -> też podobno dobry na pierwszy motocykl, wytrzymały silnik, sprawdzona konstrukcja, trochę ciężki jak na pierwszy motocykl ?,


Jezeli juz to szukalbym wersji z ABSem.

Jezeli niemasz tyle kasy to rozgladnij sie za CB 500 naprawde fajny sprzecior.


:wink:
Ostatnio edytowano 28/6/2013, 17:04 przez Harakiri 7, łącznie edytowano 1 raz
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 555
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez kello » 28/6/2013, 17:27

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Wybór chyba będzie się dokonywać między VTR250 a CBF500. Na korzyść VTR250 przemawia młodszy rocznik za podobną cenę, mniejsze przebiegi, mniejsze zużycie paliwa no i mniejsze wymiary, co w ciasnym garażu podziemnym też nie jest bez znaczenia, niższa masa pewnie ułatwia naukę pokonywania zakrętów. Za CBF500 przemawia to, że bardziej nadaje się w trasę, po założeniu owiewki i kufrów mógłbym spokojnie załadować pasażera i jechać gdzieś dalej. Mam teraz dylemat, muszę to wszystko przemyśleć. :)
kello
Świeżak
 
Posty: 165
Dołączył(a): 26/6/2013, 14:25

Postprzez R6_Rider » 28/6/2013, 18:19

Myślę, że najlepiej by było gdybyś je pooglądał na żywo, usiadł, przejechał się i wtedy podejmuj decyzję. :) Taka moja rada. ;) Chociaż ja bym jednak brał CBF. :)
R6_Rider
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 10/6/2013, 16:49
Lokalizacja: WWA

Postprzez Starski » 28/6/2013, 19:36

Harakiri 7 napisał(a):Blagam, oszczedz.....

Dobry argument :)!
Powiedz, dlaczego nie nadają się do turystyki te moto które wymieniłem?
Harakiri 7 napisał(a):Na innym Forum czytalem o gosciu ktory co roku przez 20 lat jezdzil z zona i tobolami 2500 km do Hiszpani na urlop, fajnie by bylo gdybys sobie z nim porozmawial.

Ja sam turlam się od czasu do czasu z plecaczkiem w krótkie trasy (około 200km w jedną stronę) i mówię jak ja to czuję.. Zresztą na czym jeździł ten gościu, bo chyba najważniejszy fragment pominąłeś?

Anyway, Autor podjął już decyzję, być może słuszną, czas pokaże.
Moto na A2: GS 500, NX 650, XT 660, YBR 250, Ninja 250R
Avatar użytkownika
Starski
Świeżak
 
Posty: 349
Dołączył(a): 25/1/2013, 14:30

Postprzez kello » 1/7/2013, 09:15

Autor sie zastanowil i stwierdzil, ze czasem bedzie tez jechac w trase i przydalyby sie moze owiewki i zastanawiam sie teraz nad VTR 250 i Ninja 250. Poogladalem CBR 250 i nie podoba mi sie singiel a GS 500 jest za ciezki, chcialbym na pierwszy motocykl cos lekkiego.

Czy VTR 250 nie wymeczy mnie w trasie brakiem owiewki a Ninja 250 nie wymeczy halasem? Jako trase rozumiem odleglosc rzedu 300km na dzien.

Chciałem się jeszcze zapytać czy ma ktoś jakieś doświadczenia/informacje na temat motocykla BMW F650 CS ? Z tego co widzę, jest tak brzydki że aż ładny, ma pas napędowy (wysoki koszt wymiany ale wymienia się chyba 2 x rzadziej niż łańcuch, więc pewnie wyjdzie cenowo podobnie -> pas około 1000-1200zł). Z racji tego chyba, że jest taki brzydki to nikt go nie chce kupić i ceny są niskie, a motocykl jest wyposażony fajnie, bo ABS, podgrzewane manetki, kilka przydatnych schowków. Waga jest niska, motocykl sam też nie jest duży i myślę, że na początek by się nadał. Silnik to 650 Rotaxa.

Dużo informacji na temat tego motocykla nie znalazłem, ale wydaje się być ciekawą propozycją jako uniwersalny motocykl do dojazdów do pracy i wycieczek weekendowych.
kello
Świeżak
 
Posty: 165
Dołączył(a): 26/6/2013, 14:25



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr