Zobacz wątek - paragraf o zakrywaniu tablicy rejestracyjnej ??

paragraf o zakrywaniu tablicy rejestracyjnej ??

O wszystkim
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Miczab, leff

paragraf o zakrywaniu tablicy rejestracyjnej ??

Postprzez DaroNTV » 24/6/2013, 15:12

znacie jakiś paragraf o zakrywaniu tablicy rejestracyjnej? posiadam ramkę z roletą. w 3sek roleta się opuszcza i blachy nie widać. jaki mandat mogę za to przyjąć, a jakiego nie ?? chodzi mi tez o to kiedy mogę z policją powymieniać zdania dlaczego proponują tyle a nie tyle... chce wiedziec jakiej karze mogę podlegać :)
Była: Honda NTV 650, Jest: Honda CBR 900RR
Avatar użytkownika
DaroNTV
Świeżak
 
Posty: 134
Dołączył(a): 21/8/2011, 19:54
Lokalizacja: Tuchola


Postprzez Harakiri 7 » 24/6/2013, 16:23

Zadaj sobie pytanie czy " roleta " ma homologacje ?

Niema, wiec montujac ja do pojazdu tracisz homologacje, co za tym idzie ubezpieczenie ktore nie pokrywa szkod. Znaczy pokrywa ale sciaga sobie od Ciebie ( lub probuje z mniejszym lub wiekszym skutkiem ).

A rejestracje musi byc czytelna i widoczna.

:wink:
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 555
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez Walenty » 24/6/2013, 16:40

Prawda, roleta nie ma homologacji, ale czy na pewno nie można jej mieć?
Co ze szpojlerami, trąbkami, gwizdkami na zwierzęta, dodatkowymi odblaskami?
Watch out, we got a badass over here!
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3597
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez Invi » 24/6/2013, 17:24

Harakiri 7 napisał(a):Zadaj sobie pytanie czy " roleta " ma homologacje ?

Niema, wiec montujac ja do pojazdu tracisz homologacje, co za tym idzie ubezpieczenie ktore nie pokrywa szkod. Znaczy pokrywa ale sciaga sobie od Ciebie ( lub probuje z mniejszym lub wiekszym skutkiem ).


Chyba nie masz homologacji na mózg, co z tym idzie nie może on działać, co gorsza twoje ubezpieczenie na życie traci ważność.





Ja tam nie wiem, ale szukałbym tego gdzieś w pobliżu (albo i w tym samym miejscu) przepisu o tym że nie można mieć gotowego do użytku antyradaru.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez alxbox » 24/6/2013, 18:09

Wkleję, bo nie ma sensu się wymądrzać, skoro jest gotowa odpowiedź:

Kodeks drogowy zabrania kierowcy zasłaniania tablic rejestracyjnych. Grozi za to mandat w wysokości 100 zł. Nie dostaje się jednak punktów karnych. Przepisy ustawy z 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005, nr 108, poz. 908 z późn. zm.) nie precyzują jednak postępowania w przypadku brudnych tablic np. zachlapanych przez śnieg i błoto. Nie usprawiedliwia to jednak kierowców i policjanci z drogówki mogą i tak ukarać kierowcę stu złotowym mandatem, tak jak w przypadku zasłaniania numerów rejestracyjnych.

- Zasłanianie tablic rejestracyjnych jest działaniem umyślnym i tu nie ma żadnych wątpliwości co do karania kierowców. Z kolei brudne tablice są przejawem zaniedbania i nie zawsze jest to celowe działanie. Jednak co do zasady policjant może ukarać kierowcę, gdy ma on brudne i nieczytelne tablice rejestracyjne – tłumaczy nadkomisarz Adam Jasiński z Komendy Głównej Policji.

Zgodnie a art. 60 ust. 1 pkt 2 ustawy – Prawo o ruchu drogowym zabrania się zasłaniania tablic rejestracyjnych. Taryfikator mandatowy określa, że kara za to wykroczenie wynosi 100 zł. Przepisy zabraniają także ozdabiania tablic rejestracyjnych oraz umieszczania z przodu i tyłu pojazdu znaków, napisów lub przedmiotów ograniczających czytelność tablic. W takim przypadku mandat wynosi 50 zł.

Część kierowców, jeżdżąc z zabłoconymi tablicami rejestracyjnymi, liczy, że zdjęcie z fotoradaru nie pozwoli ich zidentyfikować. W przypadku kontroli drogowej próbują się tłumaczyć, że tablica jest brudna z uwagi na złe warunki pogodowe. Takie wyjaśnienia mogą jednak nie pomóc. Zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury z 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2997 r., nr 186, poz. 1322 z późn. zm.) obowiązkiem każdego kierowcy jest utrzymywanie m.in. tablic rejestracyjnych w takim stanie, aby były one czytelne.

Kwestia widoczności i czytelności tablic jest określona także w rozporządzeniu ministra infrastruktury z 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r., nr 32, poz. 262 z późn. zm.). Określa ono, że oświetlenie tablicy rejestracyjnej powinno zapewniać możliwość odczytania znaków na tablicy rejestracyjnej w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 20 metrów.

źródło:http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/374389,za_brudne_i_zasloniete_tablice_rejestracyjne_grozi_mandat.html
Avatar użytkownika
alxbox
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 13/12/2011, 07:49
Lokalizacja: Oberschlesien

Postprzez SkoQ » 24/6/2013, 18:10

Homologacja na ramę pod rejestrację ? :D Albo robisz sobie jaja albo jesteś trollem.

Invi nie zgodzę się, roletka nie podchodzi pod antyradar, tylko pod nieczytelność tablic

Zgodnie z ustawą Prawa o Ruchu Drogowym z dnia 20 czerwca 1997 r., art. 66 ust. 4 ptk 4

"Zabrania się wyposażania pojazdu w urządzenia informujące o działaniu sprzętu kontrolno-pomiarowego używanego przez organy kontroli ruchu drogowego lub działanie to zakłócające albo przewożenia w pojeździe takiego urządzenia w stanie wskazującym na gotowość jego użycia".

Dobra a teraz do meritum:


Zgodnie a art. 60 ust. 1 pkt 2 ustawy
,,Prawo o ruchu drogowym zabrania się zasłaniania tablic rejestracyjnych. Taryfikator mandatowy określa, że kara za to wykroczenie wynosi 100 zł. Przepisy zabraniają także ozdabiania tablic rejestracyjnych oraz umieszczania z przodu i tyłu pojazdu znaków, napisów lub przedmiotów ograniczających czytelność tablic. W takim przypadku mandat wynosi 50 zł."
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez DaroNTV » 24/6/2013, 20:05

ok dzieki wielkie, otrzymałem odpowiedzi na wszystkie pytania :)
Była: Honda NTV 650, Jest: Honda CBR 900RR
Avatar użytkownika
DaroNTV
Świeżak
 
Posty: 134
Dołączył(a): 21/8/2011, 19:54
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez Harakiri 7 » 24/6/2013, 20:27

Invi napisał(a):Chyba nie masz homologacji na mózg, co z tym idzie nie może on działać, co gorsza twoje ubezpieczenie na życie traci ważność.


Misiu, to, ze masz 4500 postow na koncie nie swiadczy o tym, ze masz jakiekolwiek wiadomosci.

Pozatym, czytanie ze zrozumieniem sie klania, ubezpieczenie wyplaca, a Ty do konca swoich zas***ych dni splacesz im to co oni wyplacili. Problem zaczyna sie w momencie, gdy trafiasz na kogos bardziej kumatego niz Ty sam. Poczytaj wiec moze o homologacji, oszczedzisz sobie drwin ze swojej niewiedzy.



:wink:
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 555
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez power_bit » 24/6/2013, 20:36

Harakiri co Ty masz z tą homologacją, walisz ciągle jakieś posty z du.py
Harakiri 7 napisał(a):Oczywiscie wiesz, ze przerabajac tlumik pozbywasz sie homologacji pojazdu, co za tym idzie pojazd jest nieubezpieczony a za wszelkie szkody mozesz byc...
:wink:

sory za offtop
Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez Starski » 24/6/2013, 21:30

Dany element pojazdu pozbawiony homologacji musiałby bezpośrednio wpłynąć na zaistnienie zdarzenia drogowego.
Moto na A2: GS 500, NX 650, XT 660, YBR 250, Ninja 250R
Avatar użytkownika
Starski
Świeżak
 
Posty: 349
Dołączył(a): 25/1/2013, 14:30

Postprzez Invi » 24/6/2013, 22:29

Hmm... a naklejki bez homologacji też pozbawiają ubezpieczenie? :P A jak moto jest brudne? Przecież robale wpływają na aerodynamikę, radzisz żebym wywalił breloczek z kluczyka, czy jednak może zostać?

Ej no, ale zasłaniania itp to zasłaniania :P Jeśli jest roletka i jest zamknięta to to przecież nie jest żadne zasłanianie :P


Harakiri 7 napisał(a):Misiu, to, ze masz 4500 postow na koncie


4572 :twisted:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Starski » 24/6/2013, 22:35

Swoją drogą ciekawi mnie interpretacja w przypadku, gdy żeby odczytać blachy to trzeba wsadzić głowę między ogon, a gumę.
Moto na A2: GS 500, NX 650, XT 660, YBR 250, Ninja 250R
Avatar użytkownika
Starski
Świeżak
 
Posty: 349
Dołączył(a): 25/1/2013, 14:30

Postprzez Harakiri 7 » 25/6/2013, 09:54

power_bit napisał(a):Harakiri co Ty masz z tą homologacją, walisz ciągle jakieś posty z du.py


To, ze w/g Ciebie jest z dupy, nieznaczy, ze tak jest. Po prostu malo jeszcze w zyciu przezyles i male masz doswiadczenie.

Nie zycze Ci abys przekonal sie o tym na wlasnej skorze, bo nie bedzie ona warta nawet wyprawki.

Starski napisał(a):Dany element pojazdu pozbawiony homologacji musiałby bezpośrednio wpłynąć na zaistnienie zdarzenia drogowego.


OK - a kto bezdie decydowal o fakcie wpfywu ? Poszkodowany czy ten kto wyrzadzil szkode ?

Zasada jest prstsza niz rogalik, pojazd dostaje homologacje - prawo poruszania sie po drogach publicznych w stanie jaki przewidzial producent i ustawodawca prawa o dopuszczeniu do ruchu.

Handel oferuje gros bajerow ktor w/g kogostam nie wplyna na bezpieczenstwo a mimo tego nie sa dozwolone.

Problemy zaczynaja sie gdy dojdzie do wypadku lub zdarzenia, wtedy kopara co niektorym opada i bakaja, ze nie wiedzieli, co nie chroni przed konsekwencjami.

Polskie realia sa takie jakie sa dopuki nikt sie nie doczepi jest OK, jak sie doczepi o doopa blada.

:wink:
:wink:
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 555
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez Walenty » 25/6/2013, 09:55

Starski napisał(a):Swoją drogą ciekawi mnie interpretacja w przypadku, gdy żeby odczytać blachy to trzeba wsadzić głowę między ogon, a gumę.


Albo żeby odczytać trzeba jechać pod adres zamieszkania delikwenta, tablica znajduje się w lodówce za sałatą :lol:
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3597
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez Harakiri 7 » 25/6/2013, 09:56

power_bit napisał(a):Harakiri co Ty masz z tą homologacją, walisz ciągle jakieś posty z du.py


To, ze w/g Ciebie jest z doopy, nieznaczy, ze tak jest. Po prostu malo jeszcze w zyciu przezyles i male masz doswiadczenie.

Nie zycze Ci abys przekonal sie o tym na wlasnej skorze, bo nie bedzie ona warta nawet wyprawki.

Starski napisał(a):Dany element pojazdu pozbawiony homologacji musiałby bezpośrednio wpłynąć na zaistnienie zdarzenia drogowego.


OK - a kto bezdie decydowal o fakcie wpfywu ? Poszkodowany czy ten kto wyrzadzil szkode ?

Zasada jest prstsza niz rogalik, pojazd dostaje homologacje - prawo poruszania sie po drogach publicznych w stanie jaki przewidzial producent i ustawodawca prawa o dopuszczeniu do ruchu.

Handel oferuje gros bajerow ktory w/g kogostam nie wplyna na bezpieczenstwo a mimo tego nie sa dozwolone.

Problemy zaczynaja sie gdy dojdzie do wypadku lub zdarzenia, wtedy kopara co niektorym opada i bakaja, ze nie wiedzieli, co nie chroni przed konsekwencjami.

Polskie realia sa takie jakie sa dopuki nikt sie nie doczepi, jest OK, jak sie doczepi to doopa blada.

SkoQ napisał(a):Homologacja na ramę pod rejestrację ? :D Albo robisz sobie jaja albo jesteś trollem.


Nie kumam o co sie tak bulwersujesz ? Przeczytaj moze co napisalem o homologacji. Zostala ona przewidziana przez producenta ?

Przez ustawodawce ?

Masz prawo zamontowac ja jako akcesoria ?

Konkretnie - tak czy nie ?

Invi napisał(a):Hmm... a naklejki bez homologacji też pozbawiają ubezpieczenie? :P A jak moto jest brudne? Przecież robale wpływają na aerodynamikę, radzisz żebym wywalił breloczek z kluczyka, czy jednak może zostać?
4572


No tak 4572 i przyklady z doopy ! Doklej sobie wiec pare naklejek, kazda da Ci po conajmniej 5 KM mocy wiecej :mrgreen:


:wink:
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 555
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez Invi » 25/6/2013, 11:04

Lepsza masa przykładów z d*** niż niczym nie poparta retoryka na zasadzie - bo ja mówię że tak jest i koniec.


Harakiri 7 napisał(a):To, ze w/g Ciebie jest z ****, nieznaczy, ze tak jest. Po prostu malo jeszcze w zyciu przezyles i male masz doswiadczenie.


Taki doświadczony, a nie umie nawet porządnie głupiego postu na forum wysłać :mrgreen:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Starski » 25/6/2013, 11:21

Hejt między Młodymi Wilcami.. Do czego to doszło :lol:
Moto na A2: GS 500, NX 650, XT 660, YBR 250, Ninja 250R
Avatar użytkownika
Starski
Świeżak
 
Posty: 349
Dołączył(a): 25/1/2013, 14:30

Postprzez suhy-19 » 25/6/2013, 11:51

Harakiri nie pisz glupot bo mialem kilka dzwonow ale ani razu nie mialem problemow z TU ze wzgledu na brak pierdzielonej homologacji. A uwiez mi ze mam mase takich gadzetow w samochodzie :)
aprilia RSV4
Avatar użytkownika
suhy-19
Moderator
 
Posty: 2660
Dołączył(a): 18/12/2012, 13:35
Lokalizacja: DLW

Postprzez alxbox » 25/6/2013, 14:22

Miejsce i sposób mocowania tablic rejestracyjnych określa dokładnie Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.), a dokładnie - załącznik 5 do tego rozporządzenia.


§ 1.

I Miejsce przewidziane do umieszczenia tylnej tablicy rejestracyjnej powinno stanowić równą, prostokątną powierzchnię o następujących minimalnych wymiarach:

1) dla pojazdów samochodowych mających cztery i więcej kół:
a) szerokość 520 mm i wysokość 120 mm albo
b) szerokość 340 mm i wysokość 240 mm;

2) dla motocykli i czterokołowych pojazdów samochodowych o maksymalnej mocy silnika do 15 kW - szerokość 280 mm i wysokość 210 mm;

3) dla motorowerów i czterokołowych pojazdów samochodowych o masie własnej do 350 kg i maksymalnej mocy netto silnika nieprzekraczającej 4kW:
a) szerokość 100 mm i wysokość 175 mm albo
b) szerokość 145 mm i wysokość 210 mm;

4) dla ciągników rolniczych - szerokość 240 mm i wysokość 165 mm.

II Miejsce to powinno być takie, aby po zamocowaniu tablice spełniały następujące wymagania:

1) położenie tablicy względem osi podłużnej pojazdu:

a) środek tablicy nie może być położony na prawo od wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu,

b) lewa krawędź tablicy nie może być położona na lewo od pionowej płaszczyzny równoległej do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu i przechodzącej przez jego lewy obrys;

2) tablica powinna być prostopadła z dokładnością do 2° do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu;

3) tablica powinna być pionowa z dokładnością do 5°; jeżeli jednak jest to konieczne ze względu na kształt pojazdu, może ona być odchylona od pionu:

a) nie więcej niż o 30°, gdy powierzchnia ze znakami rejestracyjnymi jest skierowana ku górze i pod warunkiem, że górna krawędź tablicy jest nie wyżej niż 1,20 m nad ziemią, a dla ciągnika rolniczego 1,72 m nad ziemią; warunku wysokości nad ziemią nie stosuje się do pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,

b) nie więcej niż o 15°, gdy powierzchnia ze znakami rejestracyjnymi jest skierowana ku dołowi i pod warunkiem, że górna krawędź tablicy jest powyżej 1,20 m nad ziemią, a w przypadku ciągnika rolniczego 1,72 m nad ziemią; warunku wysokości nad ziemią nie stosuje się do pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3;

4) wysokość położenia tablicy nad ziemią:

a) wysokość położenia dolnej krawędzi tablicy nad ziemią nie może być mniejsza niż 0,30 m, a dla ciągnika rolniczego nie może być mniejsza niż 0,73 m oraz 0,20 m dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,

b) wysokość położenia górnej krawędzi tablicy nad ziemią nie może być większa niż 1,20 m, a dla ciągnika rolniczego nie może być większa niż 1,72 m; jeżeli jednak wymóg ten nie może być spełniony w praktyce, wysokość położenia może przekraczać 1,20 m, lecz powinna być tak zbliżona do tego wymagania, jak to jest możliwe ze względu na konstrukcję pojazdu, i nie może w żadnym przypadku przekraczać 2 m, a dla ciągnika rolniczego 2,75 m; w przypadku pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, wysokość ta nie może przekraczać 1,50 m;

5) wymagania widoczności geometrycznej:
Tablica powinna być widoczna z przestrzeni zawartej wewnątrz następujących czterech płaszczyzn:


a) dwóch płaszczyzn pionowych stycznych do bocznych krawędzi tablicy i tworzących kąty 30° na zewnątrz ze środkową wzdłużną płaszczyzną pojazdu,

b) płaszczyzny stycznej do górnej krawędzi tablicy i tworzącej kąt 15° do góry od poziomu oraz 30° dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,

c) płaszczyzny poziomej przechodzącej przez dolną krawędź tablicy (5° do dołu od poziomu dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3); jeżeli jednak wysokość położenia górnej krawędzi tablicy nad ziemią jest większa niż 1,20 m, to ta płaszczyzna powinna tworzyć kąt 15° do dołu od poziomu;

6) wysokości położenia podawane w pkt 3-5 należy określać na pojeździe w stanie nieobciążonym.

§ 2

Kształtu i wymiarów miejsca przewidzianego do umieszczenia przednich tablic rejestracyjnych nie określa się.
Avatar użytkownika
alxbox
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 13/12/2011, 07:49
Lokalizacja: Oberschlesien

Postprzez Vergon » 25/6/2013, 19:19

Widzę, że mamy tu speca ds. homologacji :lol:

viewtopic.php?p=898771&highlight=#898771
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona


Powrót do Hydepark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr