2t - wątpliwości
Posty: 7
• Strona 1 z 1
2t - wątpliwości
Witam
Rozmawiałem wczoraj ze znajomym posiadaczem Yamahy wr 450 a w przeszłości KTM exc 250 w 2t. Powiedział że już w życiu nie kupi 2 suwa. Ze swoją ekipą jeździ na 150-200 km trasy i mówi że na każdy wypad musiał zabierać 8 litrów w plecak a poza tym moto domagało się wymiany tłoka co 5-6 wypadów. Namieszało mi to trochę w głowie ponieważ przystawiałem się do zakupu KTM'a exc 125 lub 250 2t a teraz bardziej rozpatruję 4-suwy czyli 525 lub 450. Powiedział że kupił moto po wymianie rozrządu, tłoka, cylindra, łożysk, korbowodu oraz uszczelek. Dał moto do mechanika na przegląd i wszystko ładnie pracuje a na tych częściach ma zrobione już 380 mth. Co o tym myślicie ?
Rozmawiałem wczoraj ze znajomym posiadaczem Yamahy wr 450 a w przeszłości KTM exc 250 w 2t. Powiedział że już w życiu nie kupi 2 suwa. Ze swoją ekipą jeździ na 150-200 km trasy i mówi że na każdy wypad musiał zabierać 8 litrów w plecak a poza tym moto domagało się wymiany tłoka co 5-6 wypadów. Namieszało mi to trochę w głowie ponieważ przystawiałem się do zakupu KTM'a exc 125 lub 250 2t a teraz bardziej rozpatruję 4-suwy czyli 525 lub 450. Powiedział że kupił moto po wymianie rozrządu, tłoka, cylindra, łożysk, korbowodu oraz uszczelek. Dał moto do mechanika na przegląd i wszystko ładnie pracuje a na tych częściach ma zrobione już 380 mth. Co o tym myślicie ?
- endhee1258
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 26/5/2013, 17:12
- Lokalizacja: Ostrowiec Åšw.
Trochę niemożliwe że co 4-5wypadów nowy tłok na jednym takim wypadzie 150-200km się robi średnio 4-5mth więc wychodzi około 20mth wątpie w to w exc wymienia sie tłok co 70mth chodzi mi o 2t w enduro. Jeśli jest zawodowcem to może mógł doporwadzić moto ze potrzebowało takiej wymiany ale z tego co wynika ze ma380mth w 4t bez remontu nie jest tym zawodowcem czyli amatorem albo cie klamal albo po prostu lal zly olej lub nie czyscil filtra na czas
u mnie co tydzien lataja na cr250 dwoch ziomków i jakoś zrobili remont i już 2 sezon bez ruszania w silnik po prostu malo kto opanuje cwiare w 2t i nie palując tego moto latasz 2sezony spokojnie co prawda w 125 tlok idzie jeden na rok srednio a czasem moze braknać.

- Fantas3k
- Bywalec
- Posty: 777
- Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
- Lokalizacja: Jarocin
- endhee1258
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 26/5/2013, 17:12
- Lokalizacja: Ostrowiec Åšw.
po 1 sciemna, bo 380 mth taki silnik nie da rady przyejechac zeby wszystko bylo ok. ja miałem moto z takim przebiegiem niby wszystko chodziło ale luz tłok-cylinder był tak duzy że raz że przedwczesnie zuzył mi cylinder, dwa że nie byłoby sensu zakładać tego ponownie. a jezdzony wczesniej był widac bardzo amatorsko. co do kosztów 2T i 4T sa podobne, i wyjdzie nawet odwrotnie w 2T przez kilka sezonów wyjdzie kilka % taniej. ja w swoim 525 robie podobne trasy, po 100 km czasem ponad 200. czasem wjade na tor, czasem po asfalcie. no ogólnie sporo latam iw 3 sezony 12 tysiecy wsadziłem juiz w remonty, licze z oponami, połamanymi plastikami, nie licze olejów, smarów itp.
jedyne dlaczego bym wybrał 4T do takiej jazdy ? bo sie 10X przyjemniej jeździ, i póki to nie jest bardzo techniczne enduro, to sie 4T lepiej sprawdza, mniej pali, lepiej oddaje moc do enduro, jest cichszy ( niby to nie ma znaczenia.. ale kilka godzin jechac za jęczącym 2T i odczuwa sie duzo bardziej zmęczenie )
jedyne dlaczego bym wybrał 4T do takiej jazdy ? bo sie 10X przyjemniej jeździ, i póki to nie jest bardzo techniczne enduro, to sie 4T lepiej sprawdza, mniej pali, lepiej oddaje moc do enduro, jest cichszy ( niby to nie ma znaczenia.. ale kilka godzin jechac za jęczącym 2T i odczuwa sie duzo bardziej zmęczenie )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ciekawi mnie jakim cudem 2t spalił 16l? w czasie gdy 4t spalił 6l ? Z moich obserwacji zdrowa 125 (strojona na bogato) spaliła max 5l/h (gdy po torze) Heniek pisze że 4-5 mth czyli wychodzi żę przy zacinaniu 125 spali jakieś 20-25l (ale kto przy takich trasach jeździ na zaciętym?) Wiem że w lesie na 1/2 baku potrafię pojeździć 2-3h (chociaż to bardziej pyrkanie).
Dodatkowo przecież 2t też można tankować na stacji (jedynie trochę oleju do paliwa w plecak)
Dodatkowo przecież 2t też można tankować na stacji (jedynie trochę oleju do paliwa w plecak)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
zależy jaka trasa
sÄ… lasy gdzie prawie nie ma prostych tylko trudny teren gdzie sie ciÄ…gle operuje ostro manetkÄ… i 2T pali jak smok
co do tankowania na stacji - zależy też od terenu. ja latam w miejscach gdzie kilka km jest do jakiejkolwiek osady ludzkiej... a do stacji - kilkanascie dobrych km. czasemi bez sensu modyfikować trase albo się wracać 



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
ale jak by się chciało zrobić jakąś porządną trasę to tak samo jak w 2t w 4t też braknie tej benzyny (moc się z powietrza nie bierze). A jeśli chodzi o operowanie manetką to 250 nie wymaga aż tyle gazu co 125 (miałem 125 a teraz mam 200) i tam gdzie 125 musiała mieć otwarte zawory 200 pyrkam (a ważę 100kg
)

sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości