Zobacz wątek - Tani w eksploatacji do 9.000zł

Tani w eksploatacji do 9.000zł

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Tani w eksploatacji do 9.000zł

Postprzez adam5051 » 16/6/2013, 12:17

Cześć.
Postanowiłem sprzedać swoją er-5 i zastanawiam się, jaki moto kupić dalej.
Jakie masz doświadczenie:
- 5kkm skuter
- 5kkm Kawa er-5
Wiek, waga, wzrost
21 lat, 64kg, 166cm
Do jakich celów chcesz używać motocykla
Głównie jazda na co dzień, dla rozrywki, czasem dojazd 100km.
Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
~3.000km
Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Ciuchy mam, na moto coś w granicach 9tys.
Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Tyle ile będzie trzeba - dam rade. Ale właśnie szukam czegoś, co będzie tanie w utrzymaniu.

Szukam czegoś, co będzie paliło w miarę niewiele, przy pojemności ~600ccm, będzie w miarę mało awaryjne, a także dopasowane komfortowo do mojego niskiego wzrostu (er-5 była w sam raz).
W tej chwili myślę głównie nad Suzuki sv650s. Wystarczająca moc, niskie spalanie (wtrysk, 2 cylindry, co wydaje mi się wielkim plusem), tani w eksploatacji, posiada owiewkę, której mi brakowało w er-5 (tak, wiem, że można dokupić, ale nie podobają mi się nakedy z owiewką), a także z tego co wiem, to jest w miarę dopasowany do mojego niskiego wzrostu.

Chciałbym prosić o porady, jaki moto mógłby jeszcze spełniać moje oczekiwania.
adam5051
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 8/6/2010, 18:27


Postprzez SkoQ » 16/6/2013, 12:52

SV'ki szybciej zużywają napęd :P według cycle ergo, będziesz robił baletnicę na SV'ce ale nie wiem ile w tym prawdy :)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez misiek1506 » 16/6/2013, 16:29

Bardziej kierowałbym się w stronę fzs 600, niższy i pali mało ; )
XJ 600N
misiek1506
Świeżak
 
Posty: 150
Dołączył(a): 16/9/2012, 20:52
Lokalizacja: Krzydlina Wielka

Postprzez Sykopson » 16/6/2013, 19:40

Może zastanów się nad Bandziorem 600. Wygodny i baaardzo popularny, w teorii też dość oszczędny, myślę że z R4 trudno będzie znaleźć coś oszczędniejszego albo wyraźnie oszczędniejszego. XJ600 ewentualnie, również pancerne, możliwe że bardziej niż Bandit, prawdopodobnie pali nieco mniej lecz nie dużo mniej, problem w tym że nieco mułowate (w sensie że nie ma sensu się przesiadać z Er5 na XJ600 wg. mnie :wink: ).

Co do SVki SkoQ ma rację, napęd i oponka tylna idą szybciej niż w R4, ale myślę że moto oszczędza tyle na paliwie, świecach, regulacjach itd. (w końcu 2x mniej cylków), że i tak będzie dość oszczędne, a jak będziesz się z nią umiejętnie obchodził, a nie jak z przeciętną szlifierką to nawet to zżeranie napędu i opony będziesz w stanie mocno zminimalizować (kwestia operowania międzygazem, sprzęgłem itp.). Jeśli chodzi o wysokość motocykla, to najlepiej jednak się przymierzyć, tyle tych moto że powinieneś kogoś znać kto Ci się pozwoli przysiąść. Jak wysokość będzie za duża ale do ogarnięcia to kwestia wycięcia trochę siedziska u tapicera...
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez misiek1506 » 17/6/2013, 13:02

SV wcale nie pali 2x mniej, 6L trzeba liczyć
XJ 600N
misiek1506
Świeżak
 
Posty: 150
Dołączył(a): 16/9/2012, 20:52
Lokalizacja: Krzydlina Wielka

Postprzez SkoQ » 17/6/2013, 14:54

misiek a tak konkretnie to do kogo pijesz ? bo nikt nie mówił że pali połowę mniej ;)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez misiek1506 » 17/6/2013, 15:49

Ogólnie chcę pokazać że 2 cyl nie pali mniej od 4 ; ) Bo niektórzy widzę myślą że im mniej tym mniej, a to wcale nie jest prawda ; P Np. Moja XJ pali 0.5 litra mniej od Gs-a 500 a ma 100cc i 2 cylindry więcej ; )
XJ 600N
misiek1506
Świeżak
 
Posty: 150
Dołączył(a): 16/9/2012, 20:52
Lokalizacja: Krzydlina Wielka

Postprzez Sykopson » 17/6/2013, 17:28

Panie kolego misiek, uświadomię Cię więc jeśli chodzi o eksploatację, zaznaczyłem że SV ma 2x mniej cylindrów z paru powodów ale akurat nawet nie myślałem w tym przypadku o spalaniu!

Jeśli dla Ciebie eksploatacja to tylko spalanie, ok. Oczywiście pali mniej trochę niż przeciętne R4 ale ze względu na charakterystykę a nie ilość cylków. Generalnie miałem na myśli co innego, więc wyliczę że 2 razy mniej cylindrów oznacza:
-2 razy mniej świec
-2 razy mniej kabli zapłonowych
-2 razy mniej gaźników do regulacji i czyszczenia (w przypadku gaźnikowca, ale oczywiście mając 9k autor tematu może sobie pozwolić i powinien się rozglądać za wtryskową SVką)
-2 razy mniej zaworów
-2 razy mniej cewek
-2 razy mniej innych rzeczy o których pewnie zapomniałem zapomniałem...

Czaisz bazę?! :D

misiek1506 napisał(a):Bo niektórzy widzę myślą że im mniej tym mniej, a to wcale nie jest prawda


Mam nadzieję że moja wyliczanka pokazała wystarczająco że to prawda pod pewnym punktem patrzenia ;) Pozdrawiam
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez misiek1506 » 17/6/2013, 18:55

Co Ty chcesz świece wymieniać co 5 tyś że tak Cię to martwi? Robisz raz i spokój na długo, z resztą tak samo. A spalanie czuć cały czas jak bije po kieszeni. Ty w swoim Bandicie zmieniasz świece co sezon? Wątpię, Ja taki motor pogoniłbym po jednym sezonie jeśli wymieniać trzeba by było większość zapłonu, a spalanie jakby Ci zeszło o litr zapewne byś się cieszył bo 2 tyś km i masz nowe świece za free.

Poza tym SV jest dla Niego za wysoka, wersja S jest mało wygodna, za te pieniądze warto popatrzyć za czymś innym, ale to tylko moje zdanie, zrobi co zechce ; )
XJ 600N
misiek1506
Świeżak
 
Posty: 150
Dołączył(a): 16/9/2012, 20:52
Lokalizacja: Krzydlina Wielka

Postprzez Glenroy » 17/6/2013, 19:51

misiek1506 napisał(a):Co Ty chcesz świece wymieniać co 5 tyś że tak Cię to martwi? Robisz raz i spokój na długo, z resztą tak samo. A spalanie czuć cały czas jak bije po kieszeni. Ty w swoim Bandicie zmieniasz świece co sezon? Wątpię, Ja taki motor pogoniłbym po jednym sezonie jeśli wymieniać trzeba by było większość zapłonu, a spalanie jakby Ci zeszło o litr zapewne byś się cieszył bo 2 tyś km i masz nowe świece za free.


Tu chodzi o ogólne koszta eksploatacji, zrozum że 2x więcej cylindrów to 2x więcej problemów, proste, to tak samo jakbyś porównał teraz samochód z R4 i R6, logiczne, że R6 będzie droższe w utrzymaniu, taka natura, nic nie zrobisz ;). Tak samo porównując takiego GS500 z XJ600 czy nawet Bandytą 400, suma kosztów utrzymania wyjdzie wyższa w 4-cylindrowcach i tego nie zmienisz.

misiek1506 napisał(a):Poza tym SV jest dla Niego za wysoka, wersja S jest mało wygodna, za te pieniądze warto popatrzyć za czymś innym, ale to tylko moje zdanie, zrobi co zechce ; )


Zależy co kto lubi, mi tam na "S" było wygodnie :)
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Sykopson » 17/6/2013, 21:59

Umanił sobie i nie wtłoczysz. Dobra, mimo wszystko SV pali mniej. A 6 litrów to ja nie wiem gdzie trzeba liczyć. Wyregulowana zdrowa SVka, jeśli jest rozgrzana rzadko w ogóle przekracza 6l na 100. 6l to z tego co wiem wynik przy dość ostrym traktowaniu w mieście...

Nieważne, autor zna nasze opinie. :)
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez zciwo » 27/6/2013, 10:37

Ja jeszcze zaproponowałbym Hondę Hornet. Nie jest wysoka, a ma już niezłą moc no i większą kulturę pracy (jak to u 4 cylindrowców)
Zapraszam na forum | www.gpz500.cba.pl
Avatar użytkownika
zciwo
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 10/6/2012, 16:07

Postprzez niemogeznalezcniku » 30/6/2013, 19:28

mam sewgo bandziora 600S na sprzedaż z 2002r. jak byś był zainteresowany to napisz. Wymieniam na SV 1000S
:D Bandit 600S :D
niemogeznalezcniku
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 25/6/2011, 19:10
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez skidmarks » 1/7/2013, 16:26

SV 650 jak ma 166cm da rade albo facet albo ksieżniczka jak nie może utrzymać na palcach stopy moto. Poza tym fajny moto, super gang silnika. Nie zjada naped 2x szybciej. To 3 tys opona zużyta? Rośmieszacie mnie :lol:


Co wy ludzie macie na tą SV-kę 650 ze to pojazd diabłów?? Wiecznie tu czytam że to zło, że cie w winklu chce wywalić. Hamuje silnikiem, a moc oddaje od zera.
:lol: :lol:

Użytkowałem TL1000S wersja przed poprawkami. No to był "Owdawiacz" a nie SV650 - fajna i wcale nie niebezpieczna :)
Gladiusy i SV+ki to chleb powszedni na kursach nauki jazdy
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr