Zobacz wątek - Kawasaki KX 125 2004 - problem z odpaleniem
NAS Analytics TAG

Kawasaki KX 125 2004 - problem z odpaleniem

i inne małe pojemności
_________

Kawasaki KX 125 2004 - problem z odpaleniem

Postprzez Kawasaki_kx_125 » 15/6/2013, 17:51

Witam wszystkich.

Mam problem z odpaleniem Kawasaki KX 125. Dwa tygodnie temu wymieniony został tłok. Motocykl odebrałem z pełnym zbiornikiem paliwa. Jeździłem dokładnie 3 razy delikatnie docierając tłok. Wszystko działało normalnie. Gość, który wymieniał tłoczek kazał lać mieszankę 5%. Wyliczyłem zatem, że jest to 1:20. Wydawało mi się to dziwne (zawsze lałem 1:40), ale posłuchałem i zalałem cały zbiornik. Przejechałem może z 5km po utwardzonej drodze i nagle zaczął się dławić, tracić moc, dymić na niebiesko i zdechł. Próbowałem odpalać - bezskutecznie... Po ok 15 min. odpalił za 3 kopem. Pochodził dławiąc się z 10 sekund i padł.

W garażu spuściłem ze zbiornika, filtra i gaźnika (tylko przechylając motor aż wypłynie rurkami) to paliwo i zalałem całość nową mieszanką 1:40. Po 5 kopach silnik zagadał i pracował normalnie na niskich i wysokich obrotach przez ok 30 sekund i zgasł... Potem znowu nie chciał odpalić. Po 10 minutach ponownie spróbowałem i na chwilkę zamruczał... Teraz nie odpala wcale i nie mam pojęcia co zrobić. Bardzo proszę o pomoc kogoś kto zna się w temacie.

Pozdrawiam,
Sebastian
Kawasaki_kx_125
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15/6/2013, 17:23


Postprzez michalex123 » 16/6/2013, 21:51

Myślę, że 1:20 to za mala mieszanka motor po remoncie powinien miec troszkę więcej oleju niż normalnie. Moim zdaniem lekko przytarł się tłok i pierscienie się pozapiekały w tłoku musisz rozbierać wtedy bedziesz pewny.
Michal
michalex123
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 20/5/2013, 18:33

Postprzez henio12323 » 16/6/2013, 22:28

co ty gadasz... 1:20 to maksymalna dawka oleju do takich sprzętów. 1:40 sie leje normalnie też nie mniej. zalezy co radzi serwisówka, i pod własne preferencje ( ja lałem zawsze koło 1:25 i było ok )

u Ciebie na 99% padła świeca, przy duzej ilosci oleju, swieca lubi sie uszkodzic po prostu. moze miec iskre, moze nawet czasem odpalic ale nie bedzie pracowała idealnie. wymien swiece powinno pomóc. i dolataj ten bak a następny zrób normalna mieszanke i bedzie ok. ( przy 2T swiece zawsze warto mieć ze soba na zaspas :P)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez michalex123 » 16/6/2013, 22:39

Moze masz racje ale ja miałem bardzo podobny przypadek i mi pozapiekały sie pierscienie
P.S po remoncie robiłem zawsze mieszanke 1:40 i było ok swiecy nie zalewalo, oczywiscie przy rem. wymienialem swiece.
Michal
michalex123
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 20/5/2013, 18:33

Postprzez Kawasaki_kx_125 » 17/6/2013, 19:40

Dzięki henio, założyłem nową świecę i odpalił normalnie :D Śmiga elegancko! Wcześniej sprawdzałem starą i miała iskrę, ale widocznie coś z nią było nie tak.
A powiedzcie mi jeszcze jak powinno się poprawnie docierać nowy tłok w takim motocyklu?
Kawasaki_kx_125
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15/6/2013, 17:23

Postprzez henio12323 » 17/6/2013, 21:35

michalex - za duza ilosc oleju też negatywnie wpływa na wszystko, jest za duzo nagaru. moto traci moc itp itd. a to że tobie zapiekły sie pierscienie to nie znaczy ze to musiała byc kwestia oleju. jest cos takiego jak spasowanie, docieranie itp :)


jak docierać ? zalezy czy na nicasilu czy na żeliwie. jak nicasil to praktycznie docierania nie ma. jeden bak wylatać spokojniej. dobrze rozgrzewać maszyne, i starac sie nie przegrzac, czyli nie latać w upał 20 kółek po torze. tylko na spokojnie. po 1 baku spokojnej, dwa kolejne równez powinno sie docierać. ale juz ostrzej. tez rozgrzewając moto dobrze ale nie pozwalajac sie przegrzac. po 3 bakach juz mozna powiedziec że dotarty i sie normalnie eksploatuje.

jak żeliwo sprawa wyglada troche inaczej bo trzeba brac pod uwage pogode, spasowanie itp itd. w wyczynówkach czasami wystarczy troche bardziej pokręcic na wyzszych obrotach i wszystko puchnie i sie przyciera. wiec trzeba ostrozniej sie obchodzic i dłuzej docierać. lejac też nieco wiecej oleju niz podczas normalnej eksploatacji
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości




na gr