Cbr 125 czy Aprilla RS 80 / 125 .
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Cbr 125 czy Aprilla RS 80 / 125 .
Witam wszystkich. Chciałbym zapytać jaki motor byście wybrali. Otóż zastanawiam sie nad kupnem hondy cbr 125 bądź aprilki rs 80 / 125 . Niestety mogę maxymalnie wydać jedynie 3 tysiące złotóweczek z przyczyn osobistych . Ciężko mi będzie znaleźć taką honde do takiej kwoty, a z drugiej strony apki spalają troszeczkę wiecej benzyny z tego co słyszałem i są niiiiby bardziej wadliwe. Co o tym sądzicie ? Od razu mówię ze jestem początkujący i moja wiedza o moto jest mała. Proszę o rozsądne komentarze. Głupich odpowiedzi nawet nie będę czytał. 

- Axetive
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 15/6/2013, 17:06
- Lokalizacja: Słobódka
To zależy ile możesz później wydać kasy bez limitu rs z ograniczonymi funduszami coś innego np cbr.
Ja zostałem wsadzony na minę rs125 i duuużo kasy poszło teraz fajnie śmiga ale gość po prostu mnie zwałował.
Choć prawda jest taka że wszystko zależy czy trafisz na zdrową sztukę
Ja zostałem wsadzony na minę rs125 i duuużo kasy poszło teraz fajnie śmiga ale gość po prostu mnie zwałował.
Choć prawda jest taka że wszystko zależy czy trafisz na zdrową sztukę

-
fliper210 - Świeżak
- Posty: 139
- Dołączył(a): 17/6/2012, 19:21
- Lokalizacja: KRK
No to tak: Apka to 2T a cbr 4T. Jezeli mowa o 125cc to apka ma ok 30-35KM A cbr 15KM. Spalanie apki oscyluje w 6-7l a honda do 3.5-4max. Mocniejsza napewno apka ale na nią trzeba juz prawko min. A2, chyba że wersja zablokowana wtedy moze byc A1. Podsumowując jak chcesz miec motocykl do spokojnej jazdy, który jest tani w eksploatacji bierz cbr'ke, jak chcesz miec juz troche wiecej mocy wez rs'ke.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Derbi gpr 50 -> ?
- Jankes33
- Świeżak
- Posty: 218
- Dołączył(a): 11/5/2012, 23:12
- Lokalizacja: Gdańsk
Apka ma bodajże 26-7 koni a nie żadne 35. Do apki musisz mieć dużo pieniążków na sezon, a to na paliwo, a to na cylinder i wszystkie inne części. Więc przemyśl to.
- dkaczmarek7
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 17/3/2011, 21:06
- Lokalizacja: Sieradz
wasil1993p napisał(a):dane techniczne podane przez Aprilię (dzwoniłem kiedyś do nich specjalnie po to żeby się dowiedzieć)
odblokowane:
Aprilia RS 125 MP lata produkcji 1996-2005 - moc 36 koni mechanicznych (2T)
Aprilia RS 125 GS lata produkcji 1997-1999 - moc 40 koni (2T) (seryjnie odblokowania, nie było wersji zablokowanej, produkowana tylko we Włoszech)-ja taką mam ;] na sprzedaż
Aprilia RS 125 lata prod. 2007-2010 - moc 28 koni (2T)
ma wyjść nowy model 2011-12 o silniku 4t i mocy około 15-18 koni
wersja zablokowanie był różne w zależności o kraju na który była eksportowana (z wyjątkiem GS).
w Polsce blokowana była na około 9-11 kW czyli około 15 koni
Myślę że wyjaśniłem to raz na zawsze. Informacje potwierdzone przez salon/serwis Aprilia w Warszawie(chyba) - dzwoniłem
Masz tu dokładnie ile jaka apka ma koni.
Derbi gpr 50 -> ?
- Jankes33
- Świeżak
- Posty: 218
- Dołączył(a): 11/5/2012, 23:12
- Lokalizacja: Gdańsk
Witaj
U mnie kolega miał apke 125 ccm.
Szła jak głupia, na początku jeździł nią non stop, robił 100-200 kilometrów dziennie, jednak po tygodniu to się skończyło i dojeżdżał tylko tam gdzie na prawde musiał. Paliła mu 9 litrów (nie oszczędzał jej) i przez to zbankrutował.
Miał ostatnio kolizje gdzie poszły mu wszystkie plastiki ( czacha, boczne, za dupek itp.), koszt plastików jest ogromny, około 300 zł za boczne.
Natomiast CBR pali bardzo mało, ale za to jest wolniejsza. Plastiki boczne do CBR to wydatek do 100 zł. Także nie jedna osoba z mojej okolicy nimi jeździ i nawet jeden sie przesiadł z Hondy NSR (prawie to samo co RS) na CBR'ke ponieważ jest tania w utrzymaniu.
Z tego co widzę to za bogaty nie Jesteś.
Podsumowując jeśli chcesz mieć motocykl weekendowy, ale za to szybki to kup RS (ale 125).
Jeśli chcesz mieć motocykl na co dzień to kup sobie CBR.
Jeśli masz prawko A1 to nawet za RS 50/80 się nie rozglądaj bo ma ona osiągi gorsze od CBR 125.
Tylko pamiętaj, że RS'ka odblokowaną nie będziesz mógł się poruszać, bo za mocna na A1.
U mnie kolega miał apke 125 ccm.
Szła jak głupia, na początku jeździł nią non stop, robił 100-200 kilometrów dziennie, jednak po tygodniu to się skończyło i dojeżdżał tylko tam gdzie na prawde musiał. Paliła mu 9 litrów (nie oszczędzał jej) i przez to zbankrutował.
Miał ostatnio kolizje gdzie poszły mu wszystkie plastiki ( czacha, boczne, za dupek itp.), koszt plastików jest ogromny, około 300 zł za boczne.
Natomiast CBR pali bardzo mało, ale za to jest wolniejsza. Plastiki boczne do CBR to wydatek do 100 zł. Także nie jedna osoba z mojej okolicy nimi jeździ i nawet jeden sie przesiadł z Hondy NSR (prawie to samo co RS) na CBR'ke ponieważ jest tania w utrzymaniu.
Z tego co widzę to za bogaty nie Jesteś.
Podsumowując jeśli chcesz mieć motocykl weekendowy, ale za to szybki to kup RS (ale 125).
Jeśli chcesz mieć motocykl na co dzień to kup sobie CBR.
Jeśli masz prawko A1 to nawet za RS 50/80 się nie rozglądaj bo ma ona osiągi gorsze od CBR 125.
Tylko pamiętaj, że RS'ka odblokowaną nie będziesz mógł się poruszać, bo za mocna na A1.
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
-
fasoliusz - Bywalec
- Posty: 509
- Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
- Lokalizacja: Sochaczew
Z tego co czytałem i z tego co mi koledzy mówili to przy szybkiej jeździe RS potrafi spalić 10+ ale wątpię w to trochę patrząc na wasze odpowiedzi. Prawko A1 już kończę , we wtorek mam egzamin i mam zamiar w tym tygodniu jechać po jakiś motor tylko nie wiem jaki i na jaki mnie będzie stać. Ogólnie będę musiał nim dojeżdżać do pracy, jest to jakieś 10km w jedna stronę czyli myślę, że nawet jakbym miał RS to nie spalała by aż tak wiele, a na benzynę miałbym za tygodniowe wypłaty. Tylko boję się, że jak kupie takową to zacznie mi się sypać, bo często jest tak że sprzedający nie mówi wszystkich wad dotyczących motoru np. co trzeba wymienić, co jest nie w pełni sprawne.. itp. a wtedy będzie trzeba się przy niej grzebać.
Powiem w skrócie mam 2.700-800 złotych do wydania na moto. Niestety mało i wątpię ze kupię jakąś cbr dlatego chyba zdecyduje się na coś w 2T .
Powiem w skrócie mam 2.700-800 złotych do wydania na moto. Niestety mało i wątpię ze kupię jakąś cbr dlatego chyba zdecyduje się na coś w 2T .
- Axetive
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 15/6/2013, 17:06
- Lokalizacja: Słobódka
Koledzy Ci prawdę mówili 125 ccm w 2t przy odcinie na każdym biegu i do tego ciągłe piłowanie spali 10+.
Ja bym radził się zastanowić nad 2t, jednak to Twoja decyzja.
Ja bym radził się zastanowić nad 2t, jednak to Twoja decyzja.
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
-
fasoliusz - Bywalec
- Posty: 509
- Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
- Lokalizacja: Sochaczew
mi rs 125 spala 6L jazda 100-160 km/h no i trzeba też liczyć olej
EDIT:
to nie wiem jak wy jeździcie
jeśli masz moto w dobrym stanie to spalanie też mniejsze możliwe że się pomyliłem ale 7 to raczej max muszę policzyć jeszcze raz
EDIT:
to nie wiem jak wy jeździcie

jeśli masz moto w dobrym stanie to spalanie też mniejsze możliwe że się pomyliłem ale 7 to raczej max muszę policzyć jeszcze raz
Ostatnio edytowano 17/6/2013, 15:16 przez fliper210, łącznie edytowano 2 razy
-
fliper210 - Świeżak
- Posty: 139
- Dołączył(a): 17/6/2012, 19:21
- Lokalizacja: KRK
fliper
RS 125 ma v-max 160 to przy jeździe z taką prędkością nie spali 6l, to jest pewne, chyba że nie rozmawiamy o tym samym motocyklu.
NSR'ka pali około 6-7 litrów przy takiej spokojnej jeździe.
RS 125 ma v-max 160 to przy jeździe z taką prędkością nie spali 6l, to jest pewne, chyba że nie rozmawiamy o tym samym motocyklu.
NSR'ka pali około 6-7 litrów przy takiej spokojnej jeździe.
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
-
fasoliusz - Bywalec
- Posty: 509
- Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
- Lokalizacja: Sochaczew
Dziękuje wszystkim za przydatne odpowiedzi
zdecydowałem się na kupno jednej ze starszych NSR-ek
koszt nie przekracza 2500 tys. z czego jestem zadowolony + honda jest w dobrym stanie, nie katowana, po wymianie kilku części
jeszcze raz wielkie dzięki za to, że wgl ktoś odpowiedział
myślę, że już niedługo sobie po nią pojadę i zacznę powoli śmigać
do zobaczenia w kolejnych postach 






- Axetive
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 15/6/2013, 17:06
- Lokalizacja: Słobódka
fliper
Zalej kiedyś 5litrów i nie oszczędzaj jej przez 50kilosów to zobaczysz, że zaraz nie będziesz miał.
Tylko nie mówię tu o ciągłej jeździe autostradą, tylko troche miasto troche trasa.
Zalej kiedyś 5litrów i nie oszczędzaj jej przez 50kilosów to zobaczysz, że zaraz nie będziesz miał.
Tylko nie mówię tu o ciągłej jeździe autostradą, tylko troche miasto troche trasa.
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
-
fasoliusz - Bywalec
- Posty: 509
- Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
- Lokalizacja: Sochaczew
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości