Urwana śruba od zębatki
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Urwana śruba od zębatki
Witam podczas ostatniego smarownia łańcucha zauważyłem brak jednej śruby przy zębatce okazało się że ułamał się sam czubek, a reszta została w środku. Co w takiej sytuacji? Przewiercić ją?
- shake27
- Świeżak
- Posty: 315
- Dołączył(a): 30/4/2011, 08:22
Nie wiem jakiej wielkości jest śruba ale jest kilka sposobów:
- możesz próbować złapać żabką itp. i ją odkręcić
- wypiłować środek tak aby śrubokrętem można było ją wykręcić
- dospawać kawałek, aby można ją było złapać dosyć mocno i ją wykręcić
- możesz dospawać kawałek nakrętki i wtedy już wyjdzie
Nie wiem jak tam jest przy tej zębatce, ale takie sposoby stosowałem kiedy się urywały śruby.
- możesz próbować złapać żabką itp. i ją odkręcić
- wypiłować środek tak aby śrubokrętem można było ją wykręcić
- dospawać kawałek, aby można ją było złapać dosyć mocno i ją wykręcić
- możesz dospawać kawałek nakrętki i wtedy już wyjdzie
Nie wiem jak tam jest przy tej zębatce, ale takie sposoby stosowałem kiedy się urywały śruby.
-
fasoliusz - Bywalec
- Posty: 509
- Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
- Lokalizacja: Sochaczew
a jakie to moto ? jak senek mówi tam nie powinno byc gwintu. wszystko skręcasz sruba + nakrętka
a jak jakims cudem masz gwint, to mozna nawiercic i uzyc wykrętaków
a jak jakims cudem masz gwint, to mozna nawiercic i uzyc wykrętaków
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jeżeli dobrze zrozumiałem to urwała się śruba od zębatki zbiorczej i nie chodzi o gwint zębatki (bo to zdawcza) tylko o gwint jednej ze śrub, które trzymają zębatkę razem z piastą (czy jak tam kto to nazywa) w której pracują gumy zabieraka.
I jeżeli się nie mylę to śruby są w piaście a przy ściąganiu zębatki odkręcamy tylko nakrętki.
Ja bym wymienił całą piastę, bo nawet jak rozwiercisz śrubę i nagwintujesz to będziesz musiał wkręcić większą śrubę co znowu będzie skutkowało tym, że nie założysz zębatki bo jej otwór będzie na mniejszą.
A rozwiercanie jednego otworu zębatki pod większą śrubę to już rzeźba.
I jeżeli się nie mylę to śruby są w piaście a przy ściąganiu zębatki odkręcamy tylko nakrętki.
Ja bym wymienił całą piastę, bo nawet jak rozwiercisz śrubę i nagwintujesz to będziesz musiał wkręcić większą śrubę co znowu będzie skutkowało tym, że nie założysz zębatki bo jej otwór będzie na mniejszą.
A rozwiercanie jednego otworu zębatki pod większą śrubę to już rzeźba.
-
Vergon - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Dodaje zdjęcia.
http://fotoo.pl/show.php?img=558717_dsc-0663.jpg.html
http://fotoo.pl/show.php?img=558720_dsc-0664.jpg.html
Od drugiej strony nie da się do niej podejść. Odkręcenie pozostałych śrub zębatki nic nie da.
http://fotoo.pl/show.php?img=558717_dsc-0663.jpg.html
http://fotoo.pl/show.php?img=558720_dsc-0664.jpg.html
Od drugiej strony nie da się do niej podejść. Odkręcenie pozostałych śrub zębatki nic nie da.
- shake27
- Świeżak
- Posty: 315
- Dołączył(a): 30/4/2011, 08:22
bez sensu wymieniac piaste za kilka dobrych stówek jak spokojnie mozna takie cos zregenerować. np rozwiercic i dać helicoil / recoil czyli spręzynki. mozna ponapawać i nawiercic i nagwintować na nowo... mase jest metod kilkanascie razy tanszych niz kupno nowej felgi.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ale po co nową felgę? Chodzi mi o sam zabierak (zabrakło mi wcześniej tego słowa i nazwałem to piastą).
http://allegro.pl/kawasaki-zx6r-00-02r- ... 16842.html
Po grubości łańcucha i opony widzę, że to jakieś małe moto, więc tym bardziej będzie tańsze niż to do zx6.
Poza tym to jest część bardzo trudna do sprzedaży, bo tam się nie ma co psuć poza takimi wyjątkami, więc musi kosztować grosze.
http://allegro.pl/kawasaki-zx6r-00-02r- ... 16842.html
Po grubości łańcucha i opony widzę, że to jakieś małe moto, więc tym bardziej będzie tańsze niż to do zx6.
Poza tym to jest część bardzo trudna do sprzedaży, bo tam się nie ma co psuć poza takimi wyjątkami, więc musi kosztować grosze.
-
Vergon - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Jak jest to 50 to zapewne jak w tzr zębatka jest na sztywno z felgą i nie przelotowo. Pierwszy sposób to wziąć śrubokręt wbić go i możliwe że zostawi rowek i da radę wykręcić. Drugi sposób małe wiertło żeby nawiercić i kupić wykrętak za parę złoty i to wykręcić.
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości