Yamaha r1 2000r gaśnie po nagrzaniu
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Yamaha r1 2000r gaśnie po nagrzaniu
Witam mój motocykl to Yamaha r1 z 2000r.
Motocykl na zimno odpala bez problemu i utrzymuje obroty(trochę falują) przez kilka pierwszych kilometrów wszystko jest ok ale po przejechaniu 10-15 kilometrów motor nie ma wcale wolnych obrotów, gaśnie natychmiast po odpuszczeniu manetki gazu(nawet podczas zmiany biegów a to nawet nie trwa sekundy)i ciężko go odpalić(po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu znacznie łatwiej). Po ponownym odpaleniu chodzi strasznie nierówno i zaczyna strzelać z wydechu. Wymienione zostały świece kupiłem 2-gie gaźniki(myślałem o czujniku uchylenia przepustnicy)zostały zsynchronizowane i wyczyszczone , filtr powietrza i jedyna poprawa to taka, że trochę mniej faluje na obrotach ale nadal gaśnie po nagrzaniu.
Dodam tylko, że gaśnie niezależnie od temperatury na wyświetlaczu nawet jak go odstawie aby temperatura spadła do powiedzmy 40 stopni to po odpaleniu nadal gaśnie natychmiast po puszczeniu gazu prosze o pomoc i z góry dziękuje
Motocykl na zimno odpala bez problemu i utrzymuje obroty(trochę falują) przez kilka pierwszych kilometrów wszystko jest ok ale po przejechaniu 10-15 kilometrów motor nie ma wcale wolnych obrotów, gaśnie natychmiast po odpuszczeniu manetki gazu(nawet podczas zmiany biegów a to nawet nie trwa sekundy)i ciężko go odpalić(po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu znacznie łatwiej). Po ponownym odpaleniu chodzi strasznie nierówno i zaczyna strzelać z wydechu. Wymienione zostały świece kupiłem 2-gie gaźniki(myślałem o czujniku uchylenia przepustnicy)zostały zsynchronizowane i wyczyszczone , filtr powietrza i jedyna poprawa to taka, że trochę mniej faluje na obrotach ale nadal gaśnie po nagrzaniu.
Dodam tylko, że gaśnie niezależnie od temperatury na wyświetlaczu nawet jak go odstawie aby temperatura spadła do powiedzmy 40 stopni to po odpaleniu nadal gaśnie natychmiast po puszczeniu gazu prosze o pomoc i z góry dziękuje

- fakir87
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 5/6/2010, 13:55
- Lokalizacja: Kudowa Zdrój
Z czego sie cieszysz, poczytaj nizej ktos pisal juz o tym na forum, kolega mial taki sam objaw w rf900,przyczyna byly wlasnie zawory:
objawy:
- z tego co pamiętam problem z rozruchem cepłego silnika jak zawory są podparte
- nierówna praca silnika
- pykanie w wydech
- niska moc silnika
- za niska v-max
- większe zużycie paliwa.
- przy podpartych mogą gniazda zaworowe się powypalać.
To tak mniej więcej objawy
objawy:
- z tego co pamiętam problem z rozruchem cepłego silnika jak zawory są podparte
- nierówna praca silnika
- pykanie w wydech
- niska moc silnika
- za niska v-max
- większe zużycie paliwa.
- przy podpartych mogą gniazda zaworowe się powypalać.
To tak mniej więcej objawy
- toma1
- Świeżak
- Posty: 174
- Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15
Jeżeli zawory się nie zamykają to ucieka przez nie kompresja i jest niższa. Zawory musisz regulować na kilka razy jeżeli luz był zaklepany.
senekkorzenna zawór podparty jest to zawór stale opierający się o popychacz lub wałek rozrządu. zawór który wali w tłok jest to zawór zawieszony lub ze źle ustawionym rozrządem.
senekkorzenna zawór podparty jest to zawór stale opierający się o popychacz lub wałek rozrządu. zawór który wali w tłok jest to zawór zawieszony lub ze źle ustawionym rozrządem.
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
Cisnienie niskie bo nie ma kompresji. A gdzie ona sie podziała? Uciekła do skrzynki korbowej, z tamtad odma spowrotem do filara a następnie silnik nie ma czym oddychać dlatego gaśnie. Odłącz przewód gumowy od odmy sprawdź czy dymi i czy nie gaśnie. Na 99 % to rozwiąże Twój problem ale kolejny to taki ze szukaj silnika jeżeli sie nie pomylilem z ta odma. Powodzenia
- bubell
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 17/4/2013, 19:14
Te roczniki r1 i r6 mialy wade w postaci łuszczacego sie / pekajacego nicasilu na sciankach cylindrow - objawy sa dokladnie takie jak opisales. Osobiscie spotkałem z takim przypadkiem raz, ale jest masa tematow na roznych forach np.. http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... -cylinder/ . Ja bym zaczal od ich sprawdzenia, kamerka endoskopowa i do dzieła, wykluczysz najbardziej prawdopodobna rzecz.
- toper-utl
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25
toper-utl twoja wypowiedz dała mi do myślenia i zamiast robić zawory i liczyć na to, że to pomoże kupiłem kamerkę i wyszło tak jak pisałeś - pęknięty nikasil. Miałem to samo w r1 2 lata temu tylko inne były wtedy objawy(silnik wcale nie odpalał zero kompresji)i to mnie zmyliło. Kamerka bezcenna bo zaoszczędziła kupę pracy i przyda się przy kupnie następnego silnika!
Dziękuje za rady.
Dziękuje za rady.
- fakir87
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 5/6/2010, 13:55
- Lokalizacja: Kudowa Zdrój
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości