Zobacz wątek - Yamaha r1 2000r gaśnie po nagrzaniu
NAS Analytics TAG

Yamaha r1 2000r gaśnie po nagrzaniu

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Yamaha r1 2000r gaśnie po nagrzaniu

Postprzez fakir87 » 8/6/2013, 14:29

Witam mój motocykl to Yamaha r1 z 2000r.
Motocykl na zimno odpala bez problemu i utrzymuje obroty(trochę falują) przez kilka pierwszych kilometrów wszystko jest ok ale po przejechaniu 10-15 kilometrów motor nie ma wcale wolnych obrotów, gaśnie natychmiast po odpuszczeniu manetki gazu(nawet podczas zmiany biegów a to nawet nie trwa sekundy)i ciężko go odpalić(po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu znacznie łatwiej). Po ponownym odpaleniu chodzi strasznie nierówno i zaczyna strzelać z wydechu. Wymienione zostały świece kupiłem 2-gie gaźniki(myślałem o czujniku uchylenia przepustnicy)zostały zsynchronizowane i wyczyszczone , filtr powietrza i jedyna poprawa to taka, że trochę mniej faluje na obrotach ale nadal gaśnie po nagrzaniu.

Dodam tylko, że gaśnie niezależnie od temperatury na wyświetlaczu nawet jak go odstawie aby temperatura spadła do powiedzmy 40 stopni to po odpaleniu nadal gaśnie natychmiast po puszczeniu gazu prosze o pomoc i z góry dziękuje :wink:
fakir87
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/6/2010, 13:55
Lokalizacja: Kudowa Zdrój


Postprzez toma1 » 8/6/2013, 16:33

Ustaw zawory bo po nagrzaniu silnika byc moze ze sa podparte,i dlatego gasnie.
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15

Postprzez senekkorzenna » 8/6/2013, 18:30

toma1 napisał(a):Ustaw zawory bo po nagrzaniu silnika byc moze ze sa podparte,i dlatego gasnie.


że co : :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

dawno takich bzdur na tym forum nie czytałem :lol: :lol: :lol:
senekkorzenna
 

Postprzez toma1 » 8/6/2013, 19:45

Z czego sie cieszysz, poczytaj nizej ktos pisal juz o tym na forum, kolega mial taki sam objaw w rf900,przyczyna byly wlasnie zawory:

objawy:
- z tego co pamiętam problem z rozruchem cepłego silnika jak zawory są podparte
- nierówna praca silnika
- pykanie w wydech
- niska moc silnika
- za niska v-max
- większe zużycie paliwa.
- przy podpartych mogą gniazda zaworowe się powypalać.
To tak mniej więcej objawy
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15

Postprzez senekkorzenna » 8/6/2013, 21:04

czy ty rozumiesz co to znaczy podparte zawory i jakie są tego konsekwencje? jeżeli dalej będziesz pisał takie bzdury to doczekasz się konsekwencji.
podparty zawór to zawór w który uderza tłok i go krzywi.
Zawór o zbyt małym luzie to zawór nie domykający się czyli nieszczelny i wtedy mogą być problemy z odpalaniem itp.
lepiej zamilcz niż masz pisać coś o czym nie masz pojęcia.
senekkorzenna
 

Postprzez toma1 » 8/6/2013, 21:33

Mialem na mysli ''Podparty zawor tzn brak jest luzu pomiedzy szklanką a wałkiem rozrzadu'' moze zle sie wyrazilem. A ty mnie nie strasz bo nie masz czym.

wyrozumiałość i tolerancja to cecha ludzi mądrych :lol: :lol: :lol:
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15

Postprzez fakir87 » 8/6/2013, 22:40

dzięki za radę zawory zrobię na dniach, ale chodzi mi o to czy tylko przez nie może być tak mała kompresja(6 psi na gar).
fakir87
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/6/2010, 13:55
Lokalizacja: Kudowa Zdrój

Postprzez mati22252 » 9/6/2013, 00:02

Jeżeli zawory się nie zamykają to ucieka przez nie kompresja i jest niższa. Zawory musisz regulować na kilka razy jeżeli luz był zaklepany.
senekkorzenna zawór podparty jest to zawór stale opierający się o popychacz lub wałek rozrządu. zawór który wali w tłok jest to zawór zawieszony lub ze źle ustawionym rozrządem.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez bubell » 9/6/2013, 00:06

Cisnienie niskie bo nie ma kompresji. A gdzie ona sie podziała? Uciekła do skrzynki korbowej, z tamtad odma spowrotem do filara a następnie silnik nie ma czym oddychać dlatego gaśnie. Odłącz przewód gumowy od odmy sprawdź czy dymi i czy nie gaśnie. Na 99 % to rozwiąże Twój problem ale kolejny to taki ze szukaj silnika jeżeli sie nie pomylilem z ta odma. Powodzenia
bubell
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 17/4/2013, 19:14

Postprzez fakir87 » 9/6/2013, 09:10

bubell - dzięki za radę ale już to sprawdzałem i silnik także gaśnie a z odmy delikatnie dymi ale to nic nadzwyczajnego w motorze co ma najechanych 80 000km.
fakir87
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/6/2010, 13:55
Lokalizacja: Kudowa Zdrój

Postprzez toper-utl » 9/6/2013, 12:17

Te roczniki r1 i r6 mialy wade w postaci łuszczacego sie / pekajacego nicasilu na sciankach cylindrow - objawy sa dokladnie takie jak opisales. Osobiscie spotkałem z takim przypadkiem raz, ale jest masa tematow na roznych forach np.. http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... -cylinder/ . Ja bym zaczal od ich sprawdzenia, kamerka endoskopowa i do dzieła, wykluczysz najbardziej prawdopodobna rzecz.
toper-utl
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25

Postprzez fakir87 » 9/6/2013, 18:53

Dzięki za odpowiedz tak właśnie zrobimy jako, że mam regulować zawory to zrzucimy od razu głowice i zobaczymy jak to wygląda.
fakir87
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/6/2010, 13:55
Lokalizacja: Kudowa Zdrój

Postprzez toper-utl » 9/6/2013, 19:14

daj znac czy to bylo to.
toper-utl
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25

Postprzez senekkorzenna » 9/6/2013, 20:52

mati22252 napisał(a):Jeżeli zawory się nie zamykają to ucieka przez nie kompresja i jest niższa. Zawory musisz regulować na kilka razy jeżeli luz był zaklepany.
senekkorzenna zawór podparty jest to zawór stale opierający się o popychacz lub wałek rozrządu. zawór który wali w tłok jest to zawór zawieszony lub ze źle ustawionym rozrządem.


następny mądrala :?
Powodem podparcia zaworu o tłok mogą być skasowane luzy zaworowe,zatarcie zaworu w prowadnicy lub pęknięty popychacz lub szklanka. i z takimi objawami często się spotykam.
Niby jak ma się przestawić rozrząd w silniku motocykla kiedy system jest sterowany łańcuszkiem.
Zapraszam do mnie do warsztatu i parę głowic i tłoków uszkodzonych leży na półce to mi wytłumaczysz .
Zawór podparty to zawór podparty o tłok,zawór dotykający konika czy płytki to zawór ze skasowanym luzem .
senekkorzenna
 

Postprzez toma1 » 10/6/2013, 22:36

"senekkorzenna" nie kozacz bo nie tylko ty pracujesz w warsztacie i nikogo nie musisz uswiadamiac w swoim warsztacie, a jak jestes taki wszechwiedzacy to pomoz koledze rozwiazac problem.
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15

Postprzez fakir87 » 11/6/2013, 16:10

toper-utl twoja wypowiedz dała mi do myślenia i zamiast robić zawory i liczyć na to, że to pomoże kupiłem kamerkę i wyszło tak jak pisałeś - pęknięty nikasil. Miałem to samo w r1 2 lata temu tylko inne były wtedy objawy(silnik wcale nie odpalał zero kompresji)i to mnie zmyliło. Kamerka bezcenna bo zaoszczędziła kupę pracy i przyda się przy kupnie następnego silnika!
Dziękuje za rady.
fakir87
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/6/2010, 13:55
Lokalizacja: Kudowa Zdrój



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr