Cagiva Mito - kilka pytań początkującego
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Cagiva Mito - kilka pytań początkującego
Witam, niedawno kupiłem Cagive Mito 125 z 2007r. i mam kilka pytań (wiem, że dla większości bedą to pytania retoryczne ale muszę je zadać, kto pyta nie błądzi ) :
1) Do czego służy pokrętło z lewej strony baku, z napisem fuel, on i off, wiem ze dotyczy to paliwa (fuel) i opcji włącz(on) i wyłacz(off) ale nie wiem jakie jest tego przeznaczenie?
2) Gdzie znajduję sie wlew i miernik poziomu oleju w silniku, i tu jeszcze pytanie czy Waszym zdaniem lepiej robić mieszankę samemu, czy zaufać automatycznemu dozownikowi oleju?
3) Bardzo ciężko jest wbić luz, najczęściej musze wyłaczyć silnik i dopiero wtedy gładko wskakuje na luz ( nie wiem czy tak powinno się robić), czym może być spowodowane to, że tak ciężko go wbić, zaznaczam, że to nie jest kwesta mojej wprawy, czy wyczucia, bo jeździłem na innych moto i luz wchodził normalnie, prędzej czy później.
4) Świeci sie tylko jedno przednie światło mijania (lewe), drugie włącza sie jak zapale światło drogowe, pytanie czy w cagivach jest to normalne czy światła mijania(krótkie), powinny się świecić oba ?
Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam
1) Do czego służy pokrętło z lewej strony baku, z napisem fuel, on i off, wiem ze dotyczy to paliwa (fuel) i opcji włącz(on) i wyłacz(off) ale nie wiem jakie jest tego przeznaczenie?
2) Gdzie znajduję sie wlew i miernik poziomu oleju w silniku, i tu jeszcze pytanie czy Waszym zdaniem lepiej robić mieszankę samemu, czy zaufać automatycznemu dozownikowi oleju?
3) Bardzo ciężko jest wbić luz, najczęściej musze wyłaczyć silnik i dopiero wtedy gładko wskakuje na luz ( nie wiem czy tak powinno się robić), czym może być spowodowane to, że tak ciężko go wbić, zaznaczam, że to nie jest kwesta mojej wprawy, czy wyczucia, bo jeździłem na innych moto i luz wchodził normalnie, prędzej czy później.
4) Świeci sie tylko jedno przednie światło mijania (lewe), drugie włącza sie jak zapale światło drogowe, pytanie czy w cagivach jest to normalne czy światła mijania(krótkie), powinny się świecić oba ?
Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam

- Camito5
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 19/4/2013, 13:00
1) zamykasz dopływ paliwa do gaźnika np gdy wyciągasz bak, albo gaźnik etc...
2) jako ze to 2sów nie ma oleju w silniku tylko w mieszance, chyba ze masz na mysli olej w przekladni w takim razie wlew i miarka jest pod prawa dolna owiewka.
3) mam tak samo, nie wiem dlaczego nie zdazylem sie temu jeszcze przyjrzeć
4)tak to normalne
Pozdrawiam
2) jako ze to 2sów nie ma oleju w silniku tylko w mieszance, chyba ze masz na mysli olej w przekladni w takim razie wlew i miarka jest pod prawa dolna owiewka.
3) mam tak samo, nie wiem dlaczego nie zdazylem sie temu jeszcze przyjrzeć
4)tak to normalne
Pozdrawiam
- Eiten
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 25/6/2013, 07:49
- Lokalizacja: Wrocław
1 ,2 i 4 kolega w sumie wyjaśnił
co do 3 to są 4 możliwosci, 1) olej, źle dobrany, zuzyty itp moze spowodować że tak sie bedzie działo, 2) sprzegło zuzyte lub źle wyregulowane 3) to ma praktycznie wyczynowy silnik, a w takich często skrzynia jest tak zrobiona że luz wrzuca sie ciezko, dlatego żeby przy "sportowej' jeździe przypadkiem nie wrzucic luzu miedzy 1 a 2. z kolei w bardziej codziennych moto luz mozna duzo łatwiej złapać. 4) zawsze mozna zrobić mały "tuning" jeżeli sprzęgło i ole jest ok. i tuning tyczyłby sie punktu 3 czyli drobna modyfikacja elementu mechanizmu skrzyni biegów. jest tam taka gwiazdka, pod sprzegłem czyli nie tak trudno sie dostać ( kilkanascie minut rozbierania pewnie ) wystarczyło by troszke podfrezować wcięcie luzu i się na pewno poprawi. temat przerabiałem tylko w drugą strone, w niektórych moto luz nagminnie za często sie wbija
co do 3 to są 4 możliwosci, 1) olej, źle dobrany, zuzyty itp moze spowodować że tak sie bedzie działo, 2) sprzegło zuzyte lub źle wyregulowane 3) to ma praktycznie wyczynowy silnik, a w takich często skrzynia jest tak zrobiona że luz wrzuca sie ciezko, dlatego żeby przy "sportowej' jeździe przypadkiem nie wrzucic luzu miedzy 1 a 2. z kolei w bardziej codziennych moto luz mozna duzo łatwiej złapać. 4) zawsze mozna zrobić mały "tuning" jeżeli sprzęgło i ole jest ok. i tuning tyczyłby sie punktu 3 czyli drobna modyfikacja elementu mechanizmu skrzyni biegów. jest tam taka gwiazdka, pod sprzegłem czyli nie tak trudno sie dostać ( kilkanascie minut rozbierania pewnie ) wystarczyło by troszke podfrezować wcięcie luzu i się na pewno poprawi. temat przerabiałem tylko w drugą strone, w niektórych moto luz nagminnie za często sie wbija

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości