Pierwszy motor dla amatora! Do 6 tyś zł.
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Pierwszy motor dla amatora! Do 6 tyś zł.
Witam wszystkich serdecznie.Mam na imię Damian mam ukończone 18 lat i kategorie A2. Niestety motoru jeszcze nie posiadam i tu właśnie mam problem. Mam niemal zerowe doświadczenie w jeździe motocyklami. Jedyne doświadczenie zdobyłem na jeździe Aprilla SR 70 (4 lata użytkowania) . Po przeczytaniu setek tematów nie znalazłem nic co mogło by pomóc mi w wyborze. Podobno GS500 jest najbardziej przyjaznym motorem dla początkującego i dlatego właśnie tu jestem. Mam 183cm wzrostu i ważę ok.90. Strój mam kompletny więc problemu z tym nie ma. Co do gotówki jaką mogę wydać jest to ok. 6tyś. Motor ma mi służyć głownie w jeździe po mieście ( do szkoły itp.) i weekendami wypady z kumplami za miasto. Głownie podobają mi się nakedy oraz motocykle sportowe i turystyczne. Jakieś opinie co do GS500? Czy to nie za duża pojemność na start? Czekam na opinie Pozdrawiam
- Wizzard90
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 6/6/2013, 00:41
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
A czy nie jestem trochę za duży na tą GS'kę? Nie będę wyglądał na tym motorze zabawnnie? Słyszałem opinie że duże chłopy mogą nie czuć się zbyt komfortowo. Wszyscy w około mówią że 500cc jako pierwszy motor to samobójstwo z czym sie nie do końca zgadzam, wystarczy mieć chodź trochę oleju w główie. Jakie są wasze opinie na ten temat ? Dziękuję Ghost za rade
- Wizzard90
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 6/6/2013, 00:41
Witam, uważam że na pierwszą przygodę z motocyklem powinien Pan zakupić motocykl o pojemności 125 ccm (prędkość ok. 100km, niezła dynamika). Bezpieczeństwo i rozsądek powinien być głównym kryterium wyboru w początkowej fazie tego sportu. Osobiście znam wiele przykładów jednorazowych kierowców którzy ze skutera przesiedli się na motocykle 500 tki.
W cenie około 7000zł na rynku jest ciekawy model firmy Romet - Division 125. Posiada zaczepną stylistykę, fajne malowanie, prędkość maksymalna 110km/h.
Jak na pierwszy zakup jest to bardzo optymalny sprzęt.
W cenie około 7000zł na rynku jest ciekawy model firmy Romet - Division 125. Posiada zaczepną stylistykę, fajne malowanie, prędkość maksymalna 110km/h.
Jak na pierwszy zakup jest to bardzo optymalny sprzęt.
Skutery, quady, motorowery / www.maxmoto.pl
-
maxmoto_pl - Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 6/6/2013, 10:12
- Lokalizacja: Åšwiebodzice
Tak tak, kupi 125, która zaraz mu się znudzi, a do tego chińczyka, który nie daj Boże się zepsuje i będzie w niego wkładał. Do tego sporo straci na kupnie nówki. Wizzard90 bierz śmiało 500cc - wprawisz się w jeździe, a w razie sprzedaży nic nie stracisz, bo to chodliwy sprzęt.
MT-07
-
Marsjanin - Bywalec
- Posty: 797
- Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48
false napisał(a):GS może być za mały. Jestem troche większy i było mi dość niewygodnie. Za to dużo lepiej pod tym względem wygląda XJ600, świetny moto na początek.
kategorie A2
Przymierz się do GS 500, ja mam jakieś 186cm i trochę wygodniej było mi na ER-5, jednak ten nie łapie się pod A2, ale kumpel który jest tego samego wzrostu, ma mega wygodnie na GS-ce, czemu? Bo ma trochę krótsze nogi niż ja. Dlatego najlepszym sposobem będzie przymiarka bo to, że komuś kto ma ten sam wzrost co Ty, było na czymś niewygodnie, nie znaczy że Tobie też musi. Ewentualnie możesz rozejrzeć się za jakąś zdławioną 600-ką, bardzo dużo maszyn z Niemiec czy Szwajcarii ma kaganiec.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Dziękuję wszystkim za rady, porady itp. Co prawda to prawda, będe musiał wybrać się do jakiegoś kolegi lub sprzedającego który ma GS'a bo jak sam nie usiądę to nie będę wiedział nic Jeszcze mam kilka pytań co awaryjności i mniej wiecej kosztów eksploatowania tej maszynki. Czy części są drogie? Trudno dostępne? No i jak ze spalaniem nie chciałbym wchodzić w granice 7-8l bo to już dużo jak na kieszeń 18 latka A co do pomysłu ze skuterem 125 myślę że jest nie trafiony, chodźby z tego powodu że kosztuje dość dużo a wcale nie różni się od mojej SR, Ba nawet śmie twierdzić że w mocy nie dorównuje tuningowanej SR'ce. Poza tym nie chcę się cofać lub zatrzymywać na etapie skuterów nie po to robiłem prawo jazdy kat. A2 żeby jeździć skuterem. Chce się rozwijać w tak pięknym sporcie jakim jest jazda na motocyklu! Jeszcze raz dziękuję za wszystkie rady i zachęcam do dalszej dyskusji Pozdrawiam Damian
- Wizzard90
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 6/6/2013, 00:41
Wizzard90 napisał(a):Jeszcze mam kilka pytań co awaryjności i mniej wiecej kosztów eksploatowania tej maszynki. Czy części są drogie? Trudno dostępne? No i jak ze spalaniem nie chciałbym wchodzić w granice 7-8l bo to już dużo jak na kieszeń 18 latka
Silnik GS-a jest pancerny jak Niemiecki Tygrys, koszty eksploatowania, na pewno serwis 2 cylindrów będzie Cię kosztował odczuwalnie mniej niż czterech wiadomo, olej, hamulce i ogólna konserwacja, nic za darmo, ale GS jest prosty jak budowa cepa i tam nie ma za bardzo się nawet co zepsuć , nawet jakby to części do GS-a jest jak lodu, jest to tak popularny sprzęt, że części możesz szukać i w warzywniaku . Z tymi 8 litrami spalania to trochę popłynąłeś tyle nie palą nawet 4 cylindrowe 600-ki, przy umiejętnej obsłudze manetki gazu , GS, średnio jak na 500-kę przystało w 4,5-5l/100km spokojnie się zamknie.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
false napisał(a):Glenroy, a to niby XJ600 nie można zablokować czy co że się tak oburzyłeś?
Ta, tylko zablokowanie XJ może czasami przekroczyć jej wartość, a zablokowany egzemplarz raczej trudno będzie znaleźć, bo jest to na tyle przyjazna 600-ka, że raczej nikt nie widział potrzeby jej blokowania, bo niby po co blokować 600-kę, która ma osiągi porównywalne do 500-ek?
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Glenroy napisał(a):false napisał(a):Glenroy, a to niby XJ600 nie można zablokować czy co że się tak oburzyłeś?
Ta, tylko zablokowanie XJ może czasami przekroczyć jej wartość, a zablokowany egzemplarz raczej trudno będzie znaleźć, bo jest to na tyle przyjazna 600-ka, że raczej nikt nie widział potrzeby jej blokowania, bo niby po co blokować 600-kę, która ma osiągi porównywalne do 500-ek?
Zdławienie Xj600 to nie więcej jak 500zł, co przy możliwości kupna niezłego egzemplarza za 4-5tys nie jest dużym wydatkiem. A poza tym XJotek było dużo zdławianych fabrycznie na niemiecki rynek, więc wbrew pozorom jest ich trochę. Dla mnie to moto jest pod każdym względem lepsze od GS500, no może poza masą.
- false
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 18/3/2012, 09:51
- Lokalizacja: Rzeszów
false napisał(a):Zdławienie Xj600 to nie więcej jak 500zł, co przy możliwości kupna niezłego egzemplarza za 4-5tys nie jest dużym wydatkiem. A poza tym XJotek było dużo zdławianych fabrycznie na niemiecki rynek, więc wbrew pozorom jest ich trochę. Dla mnie to moto jest pod każdym względem lepsze od GS500, no może poza masą.
Możliwe, nie będę tutaj nic negował, nie interesowałem się nigdy za mocno XJ-kami, ale przeglądając oferty nie rzucały mi się jakoś zdławione jednostki, skoro mówisz, że ktoś podejmował się takiego zabiegu, zwracam honor . 500zł to nie jest może jakaś fortuna, ale dolicz do tego całą tą papierkową robotę i biurwokrację a odechciewa się wszystkiego .
Co do samej masy, to też temat rzeka, praktycznie wszystkie popularne sprzęty ważą mniej więcej podobnie, wszystko zależy od środka ciężkości i od preferencji właściciela .
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Dobra, ale nadal rozmawiamy o moto dla kategorii A2, a jak już mówiłem XJ-ka pod tak ową nie podchodzi . Chyba, że jak mówił false, znajdzie zdławioną wersję, tylko po co? Zakładam, że ze zdławioną do 25kW XJ-ką, można by spod świateł brać się rowerem
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości