Turystyk do 6000 zł
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Turystyk do 6000 zł
Witam. Niedawno zdałem prawo jazdy A2 i szukam motocykla na dłuższe wyprawy (~200-2000km). Głównie chodzi mi o jedno - wygoda- tym się kieruję przy wyborze. Nie zaszkodzi tez jak będzie miał przyzwoite osiągi i poradzi sobie w terenie (przynajmniej lekkim). Wiem że za ta cenę nie mogę się spodziewać nie wiadomo czego... Z góry dzięki za odpowiedzi
- Jakie masz doświadczenie ~5000km Simson S50 Enduro, 3500km Romet Soft Chopper 125
- Wiek, waga, wzrost 18 lat, 80 kg, 187 cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla - Dojazd do szkoły i pracy 20%, po mieście 10%,
weekendowe wypady gdzieÅ› dalej (~70-200km) 30%, dalsze trasy (~200-1000km) 40%
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? 10 000km i w górę :p
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? -Ciuchy mam, na motocykl z 6000zł, lecz jeśli jakiś egzemplarz naprawdę byłby dla mnie w pełni satysfakcjonujący, mogę poszerzyć budżet o jakieś 500-1500 zł
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? różnie, myslę że ok. 3000zł. Liczę się z tym że przy większym przebiegu sporo wydam na paliwo
- Jakie motocykle Ci się podobają - Turystyki, Nakedy, Choppery i niektóre enduro
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? BMW GS650, lecz niestety wykracza trochę poza mój budżet, Honda CB500 (ostateczność), Honda VT500C, Honda NX650R Dominator

- Jakie masz doświadczenie ~5000km Simson S50 Enduro, 3500km Romet Soft Chopper 125
- Wiek, waga, wzrost 18 lat, 80 kg, 187 cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla - Dojazd do szkoły i pracy 20%, po mieście 10%,
weekendowe wypady gdzieÅ› dalej (~70-200km) 30%, dalsze trasy (~200-1000km) 40%
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? 10 000km i w górę :p
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? -Ciuchy mam, na motocykl z 6000zł, lecz jeśli jakiś egzemplarz naprawdę byłby dla mnie w pełni satysfakcjonujący, mogę poszerzyć budżet o jakieś 500-1500 zł
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? różnie, myslę że ok. 3000zł. Liczę się z tym że przy większym przebiegu sporo wydam na paliwo
- Jakie motocykle Ci się podobają - Turystyki, Nakedy, Choppery i niektóre enduro
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? BMW GS650, lecz niestety wykracza trochę poza mój budżet, Honda CB500 (ostateczność), Honda VT500C, Honda NX650R Dominator
- Kuskus
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 3/6/2013, 11:03
kurcze troszkę źle mierzysz wg mnie. Widzę z opisu że nie chcesz ściga, także Ci go nie będę proponował. Aczkolwiek taka honda cbr f3 w tym przedziale była by najlepszym rozwiązaniem, a jest to w zasadzie turystyk niż ścigacz. Pamiętaj że najlepiej\najpewniej jeździ się na takich moto, najlepiej się je wyczuwa i najszybciej uczy. Choppera odpuść, to nie skręca i nie hamuje.
3000 na rok to dość dużo jeśli chodzi o części. Spokojnie byś nie jegnego litra utrzymał. Jak kupisz zadbane moto to w ciągu roku obejdzie się na regulacji, oleju, filtrów, ewentualnie opona i raz na 2-3 sezony napęd.
Możesz jeszcze dorwać Jajko czyli suzuki gsxf 600. Mocy ma niedużo także nie powinieneś się bać. Brat na tej maszynie zaczynał i sobie zawsze chwalił.
Przypomniała mi się jeszcze Fazerka, poczciwa maszyna, wygodna pozycja, owiewka.
Możesz zacząć też od jakiejś 500-tki, zawsze to rozsądniej. Ale skoro masz latać na trasie odpuść Naked'y, one są stworzone do miasta. Możesz dorwać tanio GPZ500, akurat przez sezon sie nauczysz jeździć i po roku przesiadka na 600tke a tutaj masz duży wybór.
Aha, dodam jeszcze że do kwoty 6000 zł to ja bym po prostu brał to co jest w najlepszym stanie technicznym. A czy to CBR F3, czy GSXF 600, czy GPZ-tka bez różnicy.
3000 na rok to dość dużo jeśli chodzi o części. Spokojnie byś nie jegnego litra utrzymał. Jak kupisz zadbane moto to w ciągu roku obejdzie się na regulacji, oleju, filtrów, ewentualnie opona i raz na 2-3 sezony napęd.
Możesz jeszcze dorwać Jajko czyli suzuki gsxf 600. Mocy ma niedużo także nie powinieneś się bać. Brat na tej maszynie zaczynał i sobie zawsze chwalił.
Przypomniała mi się jeszcze Fazerka, poczciwa maszyna, wygodna pozycja, owiewka.
Możesz zacząć też od jakiejś 500-tki, zawsze to rozsądniej. Ale skoro masz latać na trasie odpuść Naked'y, one są stworzone do miasta. Możesz dorwać tanio GPZ500, akurat przez sezon sie nauczysz jeździć i po roku przesiadka na 600tke a tutaj masz duży wybór.
Aha, dodam jeszcze że do kwoty 6000 zł to ja bym po prostu brał to co jest w najlepszym stanie technicznym. A czy to CBR F3, czy GSXF 600, czy GPZ-tka bez różnicy.
Kawasaki zx6r ninja RulezZZZ
-
pdasiek - Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 6/6/2012, 13:14
- Lokalizacja: Kielce
Za trochę ponad 6k możesz poszukać Kawasaki KLE500 z późniejszych roczników produkcji (nawet 2005r widziałem za 7,5k). Świetne moto w turystykę i jak napisałeś, lekki teren. Mało pali, nie psuje się, a jak już coś to części dużo, bo silnik ten sam co w gpz500 i er5. Nawet chyba łapie się na A2 bez blokowania.
- false
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 18/3/2012, 09:51
- Lokalizacja: Rzeszów
Rozważałem tez Kawę KLE i myśle że to dobre rozwiązanie
A co sÄ…dzicie o KTM Duke 390?
+http://otomoto.pl/honda-cmx-450c-rebel-M3603344.html ? Wiem że choppery średnio skręcają i hamują, ale strasznie podoba mi się ten rodzaj nadwozia, widlaste silniki itd... Rebelka za niecałe 5tys. to chyba dobra okazja

+http://otomoto.pl/honda-cmx-450c-rebel-M3603344.html ? Wiem że choppery średnio skręcają i hamują, ale strasznie podoba mi się ten rodzaj nadwozia, widlaste silniki itd... Rebelka za niecałe 5tys. to chyba dobra okazja
Ostatnio edytowano 4/6/2013, 10:25 przez Kuskus, łącznie edytowano 1 raz
- Kuskus
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 3/6/2013, 11:03
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Jest perełka
Już widzę te szkoły jazdy uczące młodych motonogistów na zzr1400...
No ale co ja tam wiem o jeździe motocyklem.
A wracajÄ…c do tematu.
Dobrze zrozumiałem? Autor chce maszynkę za 6 kawałków bo nie ma więcej, ale na wypady (cytuję) 2000km się znajdzie mamona... Troszku nierealne wg mnie.
Za 6 tysi można co najwyżej dobrego GSa albo nieco słabszą ER5kę dorwać i to będą wygodne motocykle, które jednocześnie nie zabiją kierowcy którego najmocniejsza maszyna w karierze nie rozwijała 100km/h.
Tyle w temacie. Ktoś musi zejść na ziemię...
pdasiek napisał(a):kurcze troszkę źle mierzysz wg mnie. Aczkolwiek taka honda cbr f3 w tym przedziale była by najlepszym rozwiązaniem. Pamiętaj że najlepiej\najpewniej jeździ się na takich moto, najlepiej się je wyczuwa i najszybciej uczy.
Już widzę te szkoły jazdy uczące młodych motonogistów na zzr1400...
No ale co ja tam wiem o jeździe motocyklem.
A wracajÄ…c do tematu.
Dobrze zrozumiałem? Autor chce maszynkę za 6 kawałków bo nie ma więcej, ale na wypady (cytuję) 2000km się znajdzie mamona... Troszku nierealne wg mnie.
Za 6 tysi można co najwyżej dobrego GSa albo nieco słabszą ER5kę dorwać i to będą wygodne motocykle, które jednocześnie nie zabiją kierowcy którego najmocniejsza maszyna w karierze nie rozwijała 100km/h.
Tyle w temacie. Ktoś musi zejść na ziemię...
z750
- wojtoon
- Świeżak
- Posty: 102
- Dołączył(a): 2/9/2012, 12:38
Te 10k km w sezonie, to z grubsza liczac 500litrow etyliny. Czyli jakies trzy tysiace pieniazkow.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Honda XL600V - w tej cenie będzie trudno, serwis potrafi zwalić z nóg, więc odradzam dobite sztuki
Kawasaki KLE500 - mały zbiornik (15L), tani serwis, zapier...la, w hux części, problem z akcesoriami typu stelaże, ale z tym można sobie poradzić. Dla mnie największy minus, to obroty silnika (kręci się do ponad 11tys.), dla niektórych to duży plus.
BMW F650GS - bardzo ucywilizowany singiel, spokojnie wytrzymuje przebiegi ponad 150tys.km bez remontu, mistrz oszczędności. Z minusów, to koło 19' z przodu
Yamaha XTZ660 Tenere - świetny silnik, ale 50-60tys.km i trzeba robić remont góry (800-2000zł). Dobrze sprawdza się w turystyce poza asfaltowej (duży prześwit)
Yamaha XT600Z Tenere - świetny silnik, mega prosty, powietrzak, ale 50tys.km i remont, tańszy niż w XTZ. Ostatnie modele to już dziadki '90/91, więc w przeszłości mogły wiele przejść, więc podczas remontu może wyjść wiele kwiatków. Raczej dla pasjonatów, znawców tematu, ja takiego kupiłem bardzo świadomie. Z plusów koła 21/18, duży skok zawiasu, duży zbiornik 23l, mało pali (zasięg ponad 500km).
Suzuki FX650 Freewind - podobnie jak F650, ale silnik już dość narwisty, taki sam jest w DR650SE
z cięższych masz jeszcze DR800BIG, XTZ750 Super Tenere, XRV750 AfricaTwin. Tak na prawdę trudno coś doradzić, bo chyba za mało zjeździłeś i pierwsza wyprawa może poprzewracać Twój światopogląd. Ja zacząłem od KLE 500 (z przypadku), chciałem zmienić na Suzuki DL650, ale pierwsza wyprawa do RO (otwórz link) i wiedziałem już, że chcę bardziej OFF nić ON. Dlatego skończyło się na XT600Z (otwórz link), którym się pokulam kolejne kilka lat. Myślę, że KLE500 i XTZ750 są takim fajnym półśrodkiem, bo z jednej strony na asfalcie radzi sobie za dużo mocniejszymi streetami, a z drugiej pozwala zjechać na polne drogi.
Kawasaki KLE500 - mały zbiornik (15L), tani serwis, zapier...la, w hux części, problem z akcesoriami typu stelaże, ale z tym można sobie poradzić. Dla mnie największy minus, to obroty silnika (kręci się do ponad 11tys.), dla niektórych to duży plus.
BMW F650GS - bardzo ucywilizowany singiel, spokojnie wytrzymuje przebiegi ponad 150tys.km bez remontu, mistrz oszczędności. Z minusów, to koło 19' z przodu
Yamaha XTZ660 Tenere - świetny silnik, ale 50-60tys.km i trzeba robić remont góry (800-2000zł). Dobrze sprawdza się w turystyce poza asfaltowej (duży prześwit)
Yamaha XT600Z Tenere - świetny silnik, mega prosty, powietrzak, ale 50tys.km i remont, tańszy niż w XTZ. Ostatnie modele to już dziadki '90/91, więc w przeszłości mogły wiele przejść, więc podczas remontu może wyjść wiele kwiatków. Raczej dla pasjonatów, znawców tematu, ja takiego kupiłem bardzo świadomie. Z plusów koła 21/18, duży skok zawiasu, duży zbiornik 23l, mało pali (zasięg ponad 500km).
Suzuki FX650 Freewind - podobnie jak F650, ale silnik już dość narwisty, taki sam jest w DR650SE
z cięższych masz jeszcze DR800BIG, XTZ750 Super Tenere, XRV750 AfricaTwin. Tak na prawdę trudno coś doradzić, bo chyba za mało zjeździłeś i pierwsza wyprawa może poprzewracać Twój światopogląd. Ja zacząłem od KLE 500 (z przypadku), chciałem zmienić na Suzuki DL650, ale pierwsza wyprawa do RO (otwórz link) i wiedziałem już, że chcę bardziej OFF nić ON. Dlatego skończyło się na XT600Z (otwórz link), którym się pokulam kolejne kilka lat. Myślę, że KLE500 i XTZ750 są takim fajnym półśrodkiem, bo z jednej strony na asfalcie radzi sobie za dużo mocniejszymi streetami, a z drugiej pozwala zjechać na polne drogi.
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości