Docieranie skutera
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Docieranie skutera
Siemanko, mam pytanie, jak prawidłowo dotrzeć skuter? Pozdro
- Rzepa
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 4/3/2012, 10:12
Przejdźmy do samego docierania. Trochę poczytasz, Bo skopiowałem to z innego forum, na którym napisałem to kiedyś pewnej osobie.
Przed jazdą skuterem odpalmy go minutę wcześniej.Niech pochodzi na wolnych obrotach.W przypadku 2T zalecane jest, aby jeździć ze zmiennymi obrotami. Prościej mówiąc powahlować trochę manetką. Nie zaleca się,aby skuter jeździł na tych samych obrotach przez dłuższy czas.W 4T kwestie są sporne.Jedni mówią,że nie trzeba jeździć z zmiennymi obrotami inni,że tak.Ja np.jeździłem,skuterowi nie powinno to zaszkodzić.Skutera czy to 2 czy 4T nie powinno się w czasie docierania przegrzewać.Nie można jeździć nim długo bez postojów.Czy skuter jest nagrzany czy nie możemy sprawdzić dotykając przekładni-ja tak robiłem.Gdy była zbyt gorąca był to dla mnie znak,że skuter musi ostygnąć.Tego problemu nie ma w skuterach LC(chłodzonych cieczą) w nich skuter tak szybko się nie nagrzewa,jak to bywa w AC(chłodzone powietrzem). Następną rzeczą jest nie przeciążanie skutera.Starajmy się nie jeździć z pasażerem i unikać podjazdów pod strome górki.To dodatkowo obciąża skuter i ma wpływ na wzmożoną prace silnika.Starajmy się lać do naszych skuterów paliwo dobrej jakości(95U) i olej dobrej jakości(znanej firmy np.Castrol) przeznaczony do 4 lub 2T
W zależności od rodzaju silnika i wykonania cylindra skuter będzie się docierać inaczej.Ja podam tabele docierania chińskiego silnika QMB139 AC z silnikiem 4T i cylindrem żeliwnym*:
0-200km ----------> 25km/h
200-800km -------> 30km/h
800-1200km ------> 40km/h
1200-> -----------> v-max
Pozdrawiam serdecznie

Przed jazdą skuterem odpalmy go minutę wcześniej.Niech pochodzi na wolnych obrotach.W przypadku 2T zalecane jest, aby jeździć ze zmiennymi obrotami. Prościej mówiąc powahlować trochę manetką. Nie zaleca się,aby skuter jeździł na tych samych obrotach przez dłuższy czas.W 4T kwestie są sporne.Jedni mówią,że nie trzeba jeździć z zmiennymi obrotami inni,że tak.Ja np.jeździłem,skuterowi nie powinno to zaszkodzić.Skutera czy to 2 czy 4T nie powinno się w czasie docierania przegrzewać.Nie można jeździć nim długo bez postojów.Czy skuter jest nagrzany czy nie możemy sprawdzić dotykając przekładni-ja tak robiłem.Gdy była zbyt gorąca był to dla mnie znak,że skuter musi ostygnąć.Tego problemu nie ma w skuterach LC(chłodzonych cieczą) w nich skuter tak szybko się nie nagrzewa,jak to bywa w AC(chłodzone powietrzem). Następną rzeczą jest nie przeciążanie skutera.Starajmy się nie jeździć z pasażerem i unikać podjazdów pod strome górki.To dodatkowo obciąża skuter i ma wpływ na wzmożoną prace silnika.Starajmy się lać do naszych skuterów paliwo dobrej jakości(95U) i olej dobrej jakości(znanej firmy np.Castrol) przeznaczony do 4 lub 2T
W zależności od rodzaju silnika i wykonania cylindra skuter będzie się docierać inaczej.Ja podam tabele docierania chińskiego silnika QMB139 AC z silnikiem 4T i cylindrem żeliwnym*:
0-200km ----------> 25km/h
200-800km -------> 30km/h
800-1200km ------> 40km/h
1200-> -----------> v-max
Pozdrawiam serdecznie
- NeOnoX
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 1/6/2013, 10:21
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości