Zobacz wątek - Pomoc w wybraniu enduro 125 albo 250

Pomoc w wybraniu enduro 125 albo 250

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Pomoc w wybraniu enduro 125 albo 250

Postprzez cannabis » 26/5/2013, 11:44

Witam zamierzam wymienić moją hondę CRF 80F 2004r (pytanie do was czy ta CRF była enduro? bo jak czytałem dane techniczne to była w dziale offroad/enduro.) na coś większego i o większej pojemności.Chciałbym jakiegoś 4t i tu jest też pytanie myślę tak, że jak brać 4t to 125 się nie opłaca bo będzie mulaste lepiej szukać 250 (czy też tak sądzicie?). Homologacji nie musi być wolę wygląd czysty bez zbędnych dupereli.

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),

3 lata jazdy na CRF 80F

- Wiek, waga, wzrost,

15 lat 64 kg 183 cm

- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?

Motor będzie używany do jazdy głównie w terenie teren las,pola,łąki ale tez cięższy woda błoto i takie tam ;)

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?

Nie wiem

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?

5000-6000zl na motor a jeszcze osobną gotówkę na ubiór. Na ubiór 1000zl i tu proszę o pomoc w wyborze chciałbym o zrobienie pełnego zestawu z ochraniaczami kaskiem buzerem albo zbroją (powiedźcie zalety zbroi i buzera)

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?

Tyle ile potrzeba będzie.

- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.

Enduro i full-crossy(ale niestety te drugie drogie w utrzymanie :/)

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?

Yamaha WR 250 F
ale wolałbym jakąś hondę z CRF'efek ponieważ jeździłem długo tą i jestem zadowolony ale nie wiem czy CRF np. 250 to enduro

[/b]
Avatar użytkownika
cannabis
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22/5/2013, 16:56
Lokalizacja: Milcza


Postprzez henio12323 » 26/5/2013, 18:53

crf 80 to spokojny cross. nie jest wyczynówką.

masz 15 lat i jak sie czujesz na 250 w 4T pomału mozesz próbować. ale fajnie jakbys sie przejechał i ocenił. wybór dobry. klasa hard enduro 250 w 4T bardzo ciekawa klasa, moto fajnie latają. masz do wyboru yamahe WR, ktma EXC 250 ( tego w 4T ) oraz honde CRF 250X - choc ostatnia jest dosyc rzadka. i wolałbym yamahe czy ktma, niz ta crfke. jest tylko jedno ale... nie stać cie w tej cenie na porządną 250tke. taka kosztuje 8 tysięcy najbiedniej żeby było w miare do jazdy. najlepiej ponad 10 dać zeby sensownie jeździła a nie sypała sie co kilka dni. i dalej im nowsza tym lepsza. za 5-6 tysi odpuscił bym sobie tą klase. tym bardziej że piszesz że moto na byc w miare tanie w eksploatacji. a taka WR tania nie jest, wychodzi tylko troche taniej niz wyczynówka full cross. polecał bym yamahe DT 125, honde CRM 125 i podobne. czyli nie wycfzynowe, tylko bardziej spokojne typ dual sport lub soft enduro co kto jaka nazwe woli ;P moto tansze w eksploatacji. po CRF i tak bedzie ładnie rwało. mto ow 2T wiec serwis prosty, i smiesznie tani w porównaniu z WR CRF czy EXC. no i za tą cene cos ciekawego mozna kupowac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25955
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez cannabis » 26/5/2013, 19:47

hmmm.. to jak tak mówisz po dłuższym namyśle może jednak 250 to za dużo. Z chodząc niżej czyli do kategorii 125.
DT rozmyślałem wcześniej czytałem dużo recenzji i mówią że w DT jest słabe zawieszenie i nie do końca wyrabia ale też to jest ciężki motor i tak myślę że mogę zaryzykować wejście w hard enduro bo jak np. naprawy będą wynosić 1000zl czy 1500zl to w ciągu roku spokojnie będę mógł wyłożyć a i kasy na taki motor też bym nie żałował na utrzymanie. Tylko nie wiem co wybierać w tej kategorii. Jakbyś mógł podać jakieś przykłady maszynek. A też główne strony internetowe na jakich będę szukał motoru do ebay niemiecki i amerykański ponieważ w Polsce właśnie średnio znaleść coś dobrego. A jak już wybór padnie na DT to czy da się go trochę odchudzić i zmienić wygląd na bardzie motocrossowy ? A jak wybór padnie na hard enduro czy nie będzie się męczyć w takich terenach jakie podałem (bo jego przystosowanie to bardziej na tor) ?

I jeszcze jedna prośba jak dbasz o swojego KTM żeby jak najdłużej ci służył i ile na niego wydajesz rocznie.
Avatar użytkownika
cannabis
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22/5/2013, 16:56
Lokalizacja: Milcza

Postprzez henio12323 » 26/5/2013, 22:38

DT to fajne moto, z lepszym zawieszeniem ? ktm lc2 ten sam silnik, nieco mocniejszy i lepszy zawias.
hard enduro nie są na tor. tylko na pozostały teren, lasy przeprawy, góry itp. na tor są crossówki bez swiateł. za 5-6 tysiecy ledwo kupisz starego ktma EXC 125. bedzie duzo lepiej jeździł niz DT. ale bedzie dosyc kosztowny. co do zakupu - spoko i w polsce kupisz sprawne moto. w niemczech wcale nie jest taniej. 1000-1500 to takie minimum na utrzymanie hard enduro. o ile kupisz zadbana sztuke to byc moze taka suma pozwoli go utrzymać w jako tako niezłym stanie.

ja na swoje 525 gdzie duzo smigam dosyc wydałem ponad 10 tysi w 3 sezony na samo utrzymanie, i nie oddaje do mechaników wiec wszystko materiały eksploatacyjne.

czyli podsumowujac
chcesz moto mocne, kosztowne, z dobrym zawieszeniem
stare modele ktma EXC 125 i husqvarny WR 125 bedą tu odpowiednie
chcesz moto tansze, w eksploatacji i dobre do nauki - yamaha DT i tym podobne, a podobnych jest sporo. kawasaki kmx, aprilia rx, itp itd. ktm lc2 jak podałem ma lepszy zawias, aprilia tez ma niezły zawias. jest honda CRM która też fajnie daje rade


co do odchudzania z DT niewiele da sie odchudzic. mozna powywalać elektryke, swiatła. z tyłu i przodu mozna dać błotnik od yamahy YZ. duzo nie odchudzisz, ale taka goła wersja juz fajnie pomyka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25955
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez cannabis » 27/5/2013, 18:58

Dobra decyzja zapadła jednak DT'tka tylko teraz jaki byś model doradził i z jakiego rocznika będzie taki w miarę
Avatar użytkownika
cannabis
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22/5/2013, 16:56
Lokalizacja: Milcza

Postprzez henio12323 » 27/5/2013, 19:10

im nowsza tym lepsza. model w zasadzie obojętne. kazda jest podobna. np jedne maja dodatkowo bagaznik stalowy itp... kazdy i tak go od razu wywala. zawieszenie silnik itp w kazdej wersji to samo. oczywiscie mowa o wersjach enduro czyli na kołach 21 z przodu i (chyba) 18 z tyłu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25955
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr