Rajdowy styl jazdy ?
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Rajdowy styl jazdy ?
Cześć,
Mam do Was pytanie odnośnie takiego stylu jazdy jak na zdjęciu poniżej :
Widać tu charakterystyczne odchylenie pozycji kierowcy w kierunku przeciwnym do skrętu czyli na odwrót niż ma to miejsce przy jeździe na nake'ach czy ścigu. Moje pytanie brzmi następująco : Jakie korzyści niesie ze sobą taka pozycja gdyż po przesiadce z crossówki na motor szosowy ciągle łapię się na jeździe z łokciami w górze przy jeździe po ciasnych i wolnych zakrętach (mam wrażenie, że pochylając się razem z motorem ten się poprostu wywali) czyli mniej więcej podobnie jak ten kierowca super moto. Na jednej ze stron znalazłem rozpisane style jazdy i rzekomo ten nosi miano "rajdowego", ale oile znane są mi prawa fizyki to właśnie wkładanie ciała "w zakręt" pomaga przeciwdziałać sile odśrodkowej. Nigdy wcześniej się nad tym nie zastanawiałem dlatego proszę zorientowanych w temacie o wypowiedź.
Pozdrawiam.
Mam do Was pytanie odnośnie takiego stylu jazdy jak na zdjęciu poniżej :
Widać tu charakterystyczne odchylenie pozycji kierowcy w kierunku przeciwnym do skrętu czyli na odwrót niż ma to miejsce przy jeździe na nake'ach czy ścigu. Moje pytanie brzmi następująco : Jakie korzyści niesie ze sobą taka pozycja gdyż po przesiadce z crossówki na motor szosowy ciągle łapię się na jeździe z łokciami w górze przy jeździe po ciasnych i wolnych zakrętach (mam wrażenie, że pochylając się razem z motorem ten się poprostu wywali) czyli mniej więcej podobnie jak ten kierowca super moto. Na jednej ze stron znalazłem rozpisane style jazdy i rzekomo ten nosi miano "rajdowego", ale oile znane są mi prawa fizyki to właśnie wkładanie ciała "w zakręt" pomaga przeciwdziałać sile odśrodkowej. Nigdy wcześniej się nad tym nie zastanawiałem dlatego proszę zorientowanych w temacie o wypowiedź.
Pozdrawiam.
- AKG
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 22/5/2013, 23:27
- Karol20
- Bywalec
- Posty: 595
- Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16
Tak, cytowałem fragment artykułu ze strony którą podałeś, ale nijak nie odpowiada to na moje pytanie. Nadal nie wiem dlaczego jedni jeżdżą z łokciami w górze i odchylonym ciałem w przeciwną stronę do zakrętu jak na motorze crossowym, a inni z kolanem przy ziemi i zwisający do wewnętrznej strony zakrętu jak na ścigu. Nie chodzi mi tutaj tylko o jazdę na supermoto, ale właśnie też na większych motorach jak ta beemka ze zdjęcia w artykule, nie wygląda, żeby przemieszczał się tam z małą prędkością w ciasnym zakręcie jakie więc zastosowanie ma taka sylwetka, która tylko ułatwia sile odśrodkowej wyrzucenie motoru na zewnątrz ?
- AKG
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 22/5/2013, 23:27
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości