Zobacz wątek - Naked 600cm

Naked 600cm

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Naked 600cm

Postprzez Damian_Poznan » 21/5/2013, 20:19

Cześć,

- doświadczenie mam praktycznie żadne (sezon na MZ251),
- Wiek 25, waga 72, wzrost 178,
- Do jakich celów chcesz używać motocykla: 50/50 miasto i trasa, z plecakiem,
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie: trudno określić,
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? : około 30tys. na początek conamniej kurtka,
- Jakie motocykle Ci się podobają: nakedy,
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? : Yamaha XJ, KAWASAKI ER6-n

Myślę nad kupnem nowego motocykla. Byłem już w salonie i sprzedawca polecał mi Z800 (nie wydaje mi się to dobrym pomysłem żeby kupić taką maszynę na pierwszy motocykl). Nie jestem znawcą motocykli i dlatego proszę Was o radę. Póki co moją uwagę zwróciła Yamaha XJ i Kawasaki ER6-n (wizualnie bardziej podoba mi się KAWASAKI, z tego co czytałem jest też bardziej dynamiczne). Co myślicie o tych motocyklach? Możecie polecić innego marki w klasie 600? 800 oraz motocykle 100km raczej odpadają. Jeździłem HORNETEM kolegi i raczej jest za mocny jak na pierwszy motocykl.

Z góry dzięki,
Pozdrawiam.
Damian_Poznan
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21/5/2013, 20:07


Postprzez madcap » 21/5/2013, 20:49

poprzestań na xj-ce
er-ka jest miła dla oka ale w trasy to się ona nie nadaje, po 150 km będziesz prosił kazdy mocherowy beret o użyczenie podłokietników parapetowych celem położenia ich na kanapie.
po wtóre nośność.

poza tym zaczynając przygodę jesli zdecydujesz się na nowe moto, to dodatkowo od razu doposaż je w crashpady.
nadto o jeździe z pasażerem póki sam się nie nauczysz podstaw możesz zapomnieć,dla waszego wspólnego bezpieczeństwa .
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Damian_Poznan » 21/5/2013, 20:57

Zapomniałem dopytać. Warto dopłacić do ABS? Jak to jest z motocyklem w praktyce? Jeśli faktycznie wpływa to na bezpieczeństwo to nie ma dyskusji.

Na XJ trzeba czekać przynajmniej 3 miechy. Dokładnie to ja myślałem o XJ w wersji SV, ale nie do końca wiem czym się różnią poza malowaniem i w salonie nie potrafili mi określić ceny tego motocykla.
Damian_Poznan
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21/5/2013, 20:07

Postprzez mati22252 » 21/5/2013, 21:12

Różnią się tyłem inny ogon i sv ma dzieloną kanapę bardzie sportowa niby.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez madcap » 21/5/2013, 21:15

widzę z nicka, że poznań.
próbowałeś dzwonić do innych salonów? ten kraj nie kończy się tylko na jednym miescie (piszę to w kontekście tego, ze chcesz kupić nowe o2o).

co do ABS-u. nie zaszkodzi.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Damian_Poznan » 21/5/2013, 21:21

Oczywiście, że nie kończy się na jednym mieście, ale ta kolejka wynika podobno z tego że na XJ obecnie jeżdżą w WORDach. A do innych salonów nie dzwoniłem. Chciałbym najpierw dowiedzieć się dokładnie czego szukać.
Damian_Poznan
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21/5/2013, 20:07

Postprzez wojtoon » 21/5/2013, 21:41

Z doświadczenia powiem, co marka to inny ABS. Bez reklam, ale są takie motocykle którym ABS wydłuża drogę hamowania zamiast skracać. Złego słowa nie powiem na BMW. Honda z tym C-ABSem to ciekawa historia - zależy w czym zamontowany. Im dalej w Japonię tym sprawa bardziej się komplikuje. Najważniejsze, to trzeba się do ustrojstwa przyzwyczaić. Ja wolę jednak standard, a nie klepanie klamką na lewo i prawo. Taka subiektywna opinia.


A gdybym miał kaskę na nowe moto i miałbym wybór między xj i kawą, to raczej była by to er6. Ja dosyć często zmieniam sprzęt, a eFki są rozchwytywane mimo cen. Ktoś powie że do turystyki może to za mało, ale (wybacz że to powiem) king kongiem to ty nie jesteś, a nawet z plecakiem żadna oktawia 1.6 w gazie ci nie podskoczy.

A nie myślałeś nad bandziorem może? Jeździłem ostatnio 2012ką i wydaje mi się że troszkę ją wykastrowali w porównaniu z moją byłą 2007ką. To nie jest moto które cię sponiewiera, ale dostatecznie przygotuje na okoliczność zabawy z większymi jeździdłami.
z750
wojtoon
Świeżak
 
Posty: 102
Dołączył(a): 2/9/2012, 12:38

Postprzez Foley » 21/5/2013, 21:52

wojtoon napisał(a):Z doświadczenia powiem, co marka to inny ABS. Bez reklam, ale są takie motocykle którym ABS wydłuża drogę hamowania zamiast skracać.

ABS nigdy nie powstał w celu skracania drogi hamowania, ma jedynie umożliwiać hamowanie w zakrętach.

wojtoon napisał(a):
Tak wiem, jest taka odpowiedź w testach na prawko - ostatnio je z ciekawości przejrzałem.


Powiem ci jedno - nie powtarzaj tego głośno bo robisz z siebie (delikatnie mówiąc) łosia.


Co to znaczy Umożliwić hamowanie w zakrętach? Nie ogarniam. Normalnie nie można hamować w zakrętach? Widzisz, człowiek uczy się całe życie. Ja myślałem że Anti-Lock Braking System służy do tego co zawarto w nazwie.

Ale wiem, każdemu się może po.....przyprawiać i załóżmy że pomyliło ci się z ESP.
Bo przecież takie ESP korzysta z czujników ABSu. I służy pomaganiu w utrzymaniu idiotów na drodze. W zakręcie. I już mamy wyjaśnioną zagadkę.


Nie, ja myślałem, że Electronic Stability Program odpowiada za utrzymanie stabilności i zapobieganie wejściu w podsterowność. Poza tym czytanie ze zrozumieniem, bo nigdzie nie napisałem, że bez ABSu nie da się hamować w zakręcie poprzez delikatne wciskanie hamulców, napisałem jedynie, w jakim celu powstał. Wykłócasz się, że nie służy do hamowania w zakrętach a do nieblokowania kół - no właśnie, przez to, że koła Ci się nie blokują możesz skręcać przy wciśniętym na maxa hamulcu. Wiesz dokładnie o czym mówię i próbujesz robić z siebie filozofa, którym zdecydowanie nie jesteś.
Ostatnio edytowano 22/5/2013, 14:01 przez Foley, łącznie edytowano 1 raz
Foley
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 26/6/2009, 11:00

Postprzez jaroaro » 21/5/2013, 21:55

A nie przypadkiem od zablokowania przedniego koła? Jednak ważne jest to aby nie wydłużał drogi hamowania na suchej nawierzchni bo taki ABS można sobie wsadzić tam gdzie słonce nie zagląda
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez jasnoksieznik » 21/5/2013, 21:55

Na stroju nie oszczedzaj. Kurtka, przyzwoity kask, rekawiczki (!), jakies spodnie z ochraniaczami. Jesli nie nosisz butow za kostke, to i jakies buty.

Do pracy jezdze w cywilnych butach i cholernie jest nieprzyjemnie, zwlaszcza gdy zacznie padac.

Zerknij do mojego tematu, ze dwie strony wczesniej - ten sam problem, podobny budzet - viewtopic.php?t=86779 - u mnie to co prawda drugie moto, ale moze Ci moj punkt widzenia nie zaszkodzi ;)
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Harakiri 7 » 21/5/2013, 22:32

Rowniez polece Ci

XJ6 z ABS'em. Dla swiezaka jest on bowiem w tym modelu bardziej niz wystarczajacy, warto doplacic aby go miec, przy wtornej sprzedazy to odczujesz.

Polecilbym abys na pierwsze dwa sezony zdlawil maszyne, potem mozesz oddlawic i nastepne dwa sezony.

pozdrawiam.

:wink:
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 555
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez Black-Ghost » 22/5/2013, 08:54

A może BMW F800R/S/GT?
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez wojtoon » 22/5/2013, 09:11

Foley napisał(a):ABS nigdy nie powstał w celu skracania drogi hamowania, ma jedynie umożliwiać hamowanie w zakrętach.


Tak wiem, jest taka odpowiedź w testach na prawko - ostatnio je z ciekawości przejrzałem.


Powiem ci jedno - nie powtarzaj tego głośno bo robisz z siebie (delikatnie mówiąc) łosia.


Co to znaczy Umożliwić hamowanie w zakrętach? Nie ogarniam. Normalnie nie można hamować w zakrętach? Widzisz, człowiek uczy się całe życie. Ja myślałem że Anti-Lock Braking System służy do tego co zawarto w nazwie.

Ale wiem, każdemu się może po.....przyprawiać i załóżmy że pomyliło ci się z ESP.
Bo przecież takie ESP korzysta z czujników ABSu. I służy pomaganiu w utrzymaniu idiotów na drodze. W zakręcie. I już mamy wyjaśnioną zagadkę.
z750
wojtoon
Świeżak
 
Posty: 102
Dołączył(a): 2/9/2012, 12:38

Postprzez jasnoksieznik » 22/5/2013, 10:57

Wojtoon - to tlumacza na kazdym dobrym kursie doszkalajacym - w przypadku osobowki, jesli zablokujesz kola, nie mozesz skrecac i albo wylecisz z zakretu, albo nie ominiesz przeszkody.

Jesli nie chcesz zablokowac kol, musisz hamowac z wyczuciem. Teoretycznie mozna zahamowac szybciej, niz z ABSem, ale np ja wiem, ze bym nie dal rady - za slaby w te klocki jestem. Dlatego tez ciesze sie, ze w przypadku hamowania awaryjnego moge wcisnac hamulce i skoncentrowac sie na ominieciu przeszkody, zamiast probowac byc lepszym od niezlej elektroniki.

Ale o wyzszosci ABSu nad jego brakiem (lub na odwrot) mozna dlugo dyskutowac...
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez SkoQ » 22/5/2013, 11:41

Ale rozmawiamy o osobówkach czy o moto bo się zgubiłem ?
W przypadku osobówki jak na moment zablokujesz nawet przy skręcie przednią oś to nic się wielkiego nie wydarzy, w moto zablokowanie przedniego koła w jeździe na wprost to w najlepszym przypadku stoppie, w najgorszym kiera się skręci i gleba, a jak masz fart to z fajerwerkami. W zakręcie blokada koła to raczej pewna gleba, chyba że masz kółka boczne :D
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Harakiri 7 » 22/5/2013, 11:45

wojtoon napisał(a):Powiem ci jedno - nie powtarzaj tego głośno bo robisz z siebie (delikatnie mówiąc) łosia.

Normalnie nie można hamować w zakrętach? Widzisz, człowiek uczy się całe życie.

... służy pomaganiu w utrzymaniu idiotów na drodze.


Wojtoon, nie tak do konca. ABS, ABS'owi nie rowny. Zalezy jak dobry inz. zaprogramowal maping, oraz jakich komponentow uzyl producent ( nie mylic z ksiegowym ). Na papierze, zawsze bez ABS'u bedzie hamowal lepij, tyle, ze niestety nie poapier siedzi za kiera a czlowiek ktory ma wieksze lub mniejsze umiejetnosci oraz forme w danym dniu.

Sa sprzety ktore hamuja wiec lepiej z ABS'em.

Dla Ciebie moze nie ma roznicy, czy hamujesz w zakrecie czy na prostej, tyle, ze Ty wiesz o co chodzi, swiezak niestety nie, wiec konczy sie w wiekszosci przypadkow albo szlifem albo pojsciem w zielone.

Niemow prosze idiotow, do zdarzaja sie sytuacje w ktorych Rossi ora pobocze a co dopiero mlody padawan.

jasnoksieznik napisał(a):Ale o wyzszosci ABSu nad jego brakiem (lub na odwrot) mozna dlugo dyskutowac...


Nie, tu tej dyskusji wogole niema, bo wyzszosc ABS'u zostala juz dawno udowodniona, tyle, ze nie do wszystkich to jeszcze dotarlo, niestety.

:wink:
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 555
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez SkoQ » 22/5/2013, 11:53

harakiri, każdy wierzy w swoje, zależy kto jest jakim kierowcą. Zawodnicy nie używają ABS'u bo przeszkadza, mają na tyle wyczute hamulce, że hamują na granicy blokowania koła.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez leff » 22/5/2013, 12:19

wojtoon napisał(a):
Foley napisał(a):ABS nigdy nie powstał w celu skracania drogi hamowania, ma jedynie umożliwiać hamowanie w zakrętach.


Tak wiem, jest taka odpowiedź w testach na prawko - ostatnio je z ciekawości przejrzałem.


Powiem ci jedno - nie powtarzaj tego głośno bo robisz z siebie (delikatnie mówiąc) łosia.


Co to znaczy Umożliwić hamowanie w zakrętach? Nie ogarniam. Normalnie nie można hamować w zakrętach? Widzisz, człowiek uczy się całe życie. Ja myślałem że Anti-Lock Braking System służy do tego co zawarto w nazwie.

Ale wiem, każdemu się może po.....przyprawiać i załóżmy że pomyliło ci się z ESP.
Bo przecież takie ESP korzysta z czujników ABSu. I służy pomaganiu w utrzymaniu idiotów na drodze. W zakręcie. I już mamy wyjaśnioną zagadkę.


mam zacytowac Ciebie zebys nie robil z siebie losia?

ABS w moto ma zapobiec blokadzie przedniego kola i w efekcie figurze, w samochodach poprzez zapobieganie blokady przednich kol umozliwia rowniez losiom kierowalnosc samochodu pomimo wbitego hebla ....

ABS de facto w wielu przypadkach wydluza droge hamowania
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Harakiri 7 » 22/5/2013, 12:26

SkoQ napisał(a):...zależy kto jest jakim kierowcą.

Zawodnicy nie używają ABS'u bo przeszkadza, mają na tyle wyczute hamulce, że hamują na granicy blokowania koła.


Tyle, ze zdarza sie i najlepszym, wiec jakos to o mni8e nie przemawia.

Wytlumacz mi wiec daczego bodajze 2 - 3 lata tamu wygrala w SBK Honda wlasnie z ABS'em ? Moze zawodnikowi nie powiedziano, ze ma go na wyposazeniu ?

To na forum juz wszyscy sa zawodnikami ? Kurde, znowu cos mnie ominelo :mrgreen: Mysle, ze przecietniakowi zawsze sie przyda i nie zaszkodzi.



:wink:
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 555
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez leff » 22/5/2013, 12:28

duzym argumentem przeciwko ABS-owi w sporcie byla masa systemu ... teraz to wszystko jest znacznie lzejsze ale kiedys wazylo od groma
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr