Zobacz wątek - Honda CRM 125, nagrzewający sie, blokujący przedni hamulec.

Honda CRM 125, nagrzewający sie, blokujący przedni hamulec.

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Honda CRM 125, nagrzewający sie, blokujący przedni hamulec.

Postprzez mf24 » 16/5/2013, 12:57

Witam.
Wczoraj zauwazyłem problem z hamulcem. Jadąc po ulicy pare kilometrów, nagle poczułem jakby motorowi brakowało mocy. Po zatrzymaniu się zobaczyłem dym z klocków/tarczy z przodu. Całość była bardzo gorąca. Przednie koło było prawie, że zblokowae. Gdy przestygło dojechałem do domu i efekt był taki sam. Co może to powodować ? Jak dobrze ustawić przedni hamulec? Wcześniej miałem założone koła od SR 125 z duża tarczą i przód hamował na prawde super, nie było żadnych problemów z przegrzewaniem się, natomiast teraz na kostce (mała tarcza) jest dużo gorzej, do tego problemy z przegrzewaniem się.

Pozdrawiam.

PS. Zauważyłem też cieknący olej z jednej lagi. Czy to bardzo zle czy tylko zle ?
mf24
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21


Postprzez kris514 » 16/5/2013, 14:19

sprobuj nasmarować tłoczek smarem specjalnym do tego,wymień płym i sprawdź czy gdzieś układ jest nie szczelny
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez mf24 » 16/5/2013, 15:59

Jak się nazywa taki smar ? Po prostu "do tłoczka" ? Dodam, że cześć która jest po przeciwnej stronie tłoczka, nie rusza się mimo odkręcenia śrub zabezpieczających..
mf24
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21

Postprzez henio12323 » 16/5/2013, 18:24

pewnie wszystko sie zapiekło. rokzkręc zacisk na częsci pierwsze. on sie składa z częsci z tłoczkami i z prowadnicy. wszystkop chodzi na 2 prowadnichach, wyczysc je. i zaaplikuj specjalny smar kosztuje mała tubka koło 7 zł. jest to smar do zacisków i prowadnic w kazdym motoryzacyjnym dostaniesz. przesmaruj to dobrze. dodatkowo zdejmij klocki, wysun klocki prawie do konca i wyczysc i nasmaruj tym smarem ( nie ukrywam ze najlepiej w ogóle mozna było by cały układ zdemontować, wyczyscic, przerdmuchac w srodku, całkiem tłoczki wyjąc itp itd ) ale doraźnie to spoko wystarczy. i juz nie powinno sie blokować. chyba że cos jest nie osiowo ustawione
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mf24 » 17/5/2013, 08:12

Dzieki za podpowiedzi.
dodatkowo zdejmij klocki, wysun klocki prawie do konca i wyczysc i nasmaruj tym smarem


Czym klocki wyczyscic ? Np szczotka druciana ?

Od strony bez tłoczka, przy klocku mam dwie sruby 17 od regulacji odległości od tarczy, jest też tam trzecia w srodku trzymająca jakąś blachę rozmiar ~10. Około bo 10 za małą, 11 za duza :P od czego ona jest ?
mf24
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21

Postprzez henio12323 » 17/5/2013, 08:19

klocki sie czysci czyms delikatnym np szmatka z płynem hamulcowym ( on nie szkodzi a niexle usuwa syf ) na pewno nie szczotką bo porysujesz. a one muszą byc wręcz spolerowane.

nie wiem wrzuc fotke, nikt nie jest jasnowidzem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Street4Fun » 18/5/2013, 13:31

Dwie 17 od regulacji ? A czy to nie są śruby odpowiedzialne za mocowanie klocków Lewy-Prawy ? Przeważnie na imbus.
A jak już, to ta środkowa mogłaby być do regulacji.
Co do klocków, to jak na nie się już dostał olej, to podlegają wymianie, na każde klocki, które miały styczność z olejem tracą już swoje właściwości i nie nadają się na hamulce.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez mf24 » 19/5/2013, 21:55

Powodem nagrzewania pradopodobnie bylo to ze poprzedni wlasciciel troche przykombinowal, czyli podlozyl nakrętki między pompke hamulca a klamke w zwiazku z czym tloczek nie mogl cofnac sie do tylu bo hamulec byl tak jakby caly czas zacisniety. Klocki przeczyscilem plynem hamulcowym tak jak mi doradzono, tloczki nasmarowane smarem, nowy plyn hamulcowy, jednak hamulec nie da rady zblokowac kola nawet na piachu.

Klocki sa troche starte, jest jakies ~3mm powierzchni scieralnej, ale chyba powinno to jakos lepiej hamowac niz obecnie. Jak rozwiazac problem z tym ze klamka nie jest w stanie wcinsac pompki na tyle daleko zeby dac wieksze cisnienie- mocniej pchnąc tloczek ? Moze klamka nie oryginalna ? Pierwszym rozwiazaniem pewnie beda nowe klocki. Ale jakis inny ? Podlozenie czegos miedzy pompke a klamke rzeczywiscie pomaga z tym ze jak sie da za duzo, wtedy jest efekt ciagle wcisnietego hamulca czyli nagrzewanie sie.
mf24
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21

Postprzez henio12323 » 19/5/2013, 22:13

po 1 to jestes pewien że układ nie jest zapowietrzony ?
po 2 rzeczywiscie klamka może nie byc odpowiednia. popatrz jak wygląda oryginalna a jak twoja. ja mam teraz u siebie też taką klamke która niby ma regulacje ale i tak maksymalnie nie wypycha tłoczka tak jak oryginał. i dosyc blisko manetki jest klamka.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mf24 » 20/5/2013, 18:32

Jeszcze przed zmianą plynu hamulcowego, klamka tez slabo łapała, dopiero pod koniec lekko. Wiec to chyba nie wina zapowietrzenia. Na mojej klamce nie ma w ogole regulacji wcisniecia. Opcja ze klocki prawie na skonczeniu nie wchodzi w gre ? Tzn nie powinno to wplywac na jakosc hamowania az tak bardzo ?
mf24
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21

Postprzez Street4Fun » 20/5/2013, 18:42

Jak będą na wykończeniu to będą łapać przy końcu. Dowiedz się jaką grubość powinny mieć twoje klocki, 3mm to nie jest mało, dla niektórych motocykli to granica bliskiej normy. Klocki do drogich nie należą, bynajmniej do motocykli, wymiana ci nie zaszkodzi, jak i tak już miały kontakt z olejem, winny być wymienione :)
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez mf24 » 21/5/2013, 23:33

Tzn ja nie mowie ze mialy kontakt z olejem :) Akurat przeciwna laga zaczela "krwawic", ja tylko profilaktycznie przetarlem je plynem hamulcowym tak jak mi doradzono, wiec nie jestem pewien czy mialy kontakt z olejem czy nie :) Co proponujecie z ta klamką, skoro nie jest ona w stanie wcisnac tłoczka do konca ?
BTW. Co z tą lagą ? Podobno jakis miesiac temu uszczelki byly wymieniane. Czym moze skutkowac takie ubywanie oleju ? Co z tym zrobic ?
mf24
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21

Postprzez Street4Fun » 22/5/2013, 14:23

W lagach mogły też być wymieniane same zbieracze brudu, po takim zabiegu olej jak leciał, tak lecieć będzie.
Przyczyny są 3 :
-Poszła uszczelka(Nie zbieracz brudu, czyli to z zewnątrz)
-Zbyt dużo oleju
-Bądź porysowana gładź teleskopu

Dziwne, że twoja klamka hamulcowa nie ma regulacji, powinna być tam mała śrubka, sprawdź, bo może została zdemontowana.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez mf24 » 22/5/2013, 18:06

No wlasnie mi tez sie to dziwne wydaje :P Chociaz w skuterze tez nie mam a blokuje kolo na asfalcie.
mf24
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr