Honda CRM 125, nagrzewajÄ…cy sie, blokujÄ…cy przedni hamulec.
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Honda CRM 125, nagrzewajÄ…cy sie, blokujÄ…cy przedni hamulec.
Witam.
Wczoraj zauwazyłem problem z hamulcem. Jadąc po ulicy pare kilometrów, nagle poczułem jakby motorowi brakowało mocy. Po zatrzymaniu się zobaczyłem dym z klocków/tarczy z przodu. Całość była bardzo gorąca. Przednie koło było prawie, że zblokowae. Gdy przestygło dojechałem do domu i efekt był taki sam. Co może to powodować ? Jak dobrze ustawić przedni hamulec? Wcześniej miałem założone koła od SR 125 z duża tarczą i przód hamował na prawde super, nie było żadnych problemów z przegrzewaniem się, natomiast teraz na kostce (mała tarcza) jest dużo gorzej, do tego problemy z przegrzewaniem się.
Pozdrawiam.
PS. Zauważyłem też cieknący olej z jednej lagi. Czy to bardzo zle czy tylko zle ?
Wczoraj zauwazyłem problem z hamulcem. Jadąc po ulicy pare kilometrów, nagle poczułem jakby motorowi brakowało mocy. Po zatrzymaniu się zobaczyłem dym z klocków/tarczy z przodu. Całość była bardzo gorąca. Przednie koło było prawie, że zblokowae. Gdy przestygło dojechałem do domu i efekt był taki sam. Co może to powodować ? Jak dobrze ustawić przedni hamulec? Wcześniej miałem założone koła od SR 125 z duża tarczą i przód hamował na prawde super, nie było żadnych problemów z przegrzewaniem się, natomiast teraz na kostce (mała tarcza) jest dużo gorzej, do tego problemy z przegrzewaniem się.
Pozdrawiam.
PS. Zauważyłem też cieknący olej z jednej lagi. Czy to bardzo zle czy tylko zle ?
- mf24
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21
sprobuj nasmarować tłoczek smarem specjalnym do tego,wymień płym i sprawdź czy gdzieś układ jest nie szczelny
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
pewnie wszystko sie zapiekło. rokzkręc zacisk na częsci pierwsze. on sie składa z częsci z tłoczkami i z prowadnicy. wszystkop chodzi na 2 prowadnichach, wyczysc je. i zaaplikuj specjalny smar kosztuje mała tubka koło 7 zł. jest to smar do zacisków i prowadnic w kazdym motoryzacyjnym dostaniesz. przesmaruj to dobrze. dodatkowo zdejmij klocki, wysun klocki prawie do konca i wyczysc i nasmaruj tym smarem ( nie ukrywam ze najlepiej w ogóle mozna było by cały układ zdemontować, wyczyscic, przerdmuchac w srodku, całkiem tłoczki wyjąc itp itd ) ale doraźnie to spoko wystarczy. i juz nie powinno sie blokować. chyba że cos jest nie osiowo ustawione
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dzieki za podpowiedzi.
Czym klocki wyczyscic ? Np szczotka druciana ?
Od strony bez tłoczka, przy klocku mam dwie sruby 17 od regulacji odległości od tarczy, jest też tam trzecia w srodku trzymająca jakąś blachę rozmiar ~10. Około bo 10 za małą, 11 za duza
od czego ona jest ?
dodatkowo zdejmij klocki, wysun klocki prawie do konca i wyczysc i nasmaruj tym smarem
Czym klocki wyczyscic ? Np szczotka druciana ?
Od strony bez tłoczka, przy klocku mam dwie sruby 17 od regulacji odległości od tarczy, jest też tam trzecia w srodku trzymająca jakąś blachę rozmiar ~10. Około bo 10 za małą, 11 za duza

- mf24
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21
klocki sie czysci czyms delikatnym np szmatka z płynem hamulcowym ( on nie szkodzi a niexle usuwa syf ) na pewno nie szczotką bo porysujesz. a one muszą byc wręcz spolerowane.
nie wiem wrzuc fotke, nikt nie jest jasnowidzem
nie wiem wrzuc fotke, nikt nie jest jasnowidzem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dwie 17 od regulacji ? A czy to nie są śruby odpowiedzialne za mocowanie klocków Lewy-Prawy ? Przeważnie na imbus.
A jak już, to ta środkowa mogłaby być do regulacji.
Co do klocków, to jak na nie się już dostał olej, to podlegają wymianie, na każde klocki, które miały styczność z olejem tracą już swoje właściwości i nie nadają się na hamulce.
A jak już, to ta środkowa mogłaby być do regulacji.
Co do klocków, to jak na nie się już dostał olej, to podlegają wymianie, na każde klocki, które miały styczność z olejem tracą już swoje właściwości i nie nadają się na hamulce.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Powodem nagrzewania pradopodobnie bylo to ze poprzedni wlasciciel troche przykombinowal, czyli podlozyl nakrętki między pompke hamulca a klamke w zwiazku z czym tloczek nie mogl cofnac sie do tylu bo hamulec byl tak jakby caly czas zacisniety. Klocki przeczyscilem plynem hamulcowym tak jak mi doradzono, tloczki nasmarowane smarem, nowy plyn hamulcowy, jednak hamulec nie da rady zblokowac kola nawet na piachu.
Klocki sa troche starte, jest jakies ~3mm powierzchni scieralnej, ale chyba powinno to jakos lepiej hamowac niz obecnie. Jak rozwiazac problem z tym ze klamka nie jest w stanie wcinsac pompki na tyle daleko zeby dac wieksze cisnienie- mocniej pchnÄ…c tloczek ? Moze klamka nie oryginalna ? Pierwszym rozwiazaniem pewnie beda nowe klocki. Ale jakis inny ? Podlozenie czegos miedzy pompke a klamke rzeczywiscie pomaga z tym ze jak sie da za duzo, wtedy jest efekt ciagle wcisnietego hamulca czyli nagrzewanie sie.
Klocki sa troche starte, jest jakies ~3mm powierzchni scieralnej, ale chyba powinno to jakos lepiej hamowac niz obecnie. Jak rozwiazac problem z tym ze klamka nie jest w stanie wcinsac pompki na tyle daleko zeby dac wieksze cisnienie- mocniej pchnÄ…c tloczek ? Moze klamka nie oryginalna ? Pierwszym rozwiazaniem pewnie beda nowe klocki. Ale jakis inny ? Podlozenie czegos miedzy pompke a klamke rzeczywiscie pomaga z tym ze jak sie da za duzo, wtedy jest efekt ciagle wcisnietego hamulca czyli nagrzewanie sie.
- mf24
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21
po 1 to jestes pewien że układ nie jest zapowietrzony ?
po 2 rzeczywiscie klamka może nie byc odpowiednia. popatrz jak wygląda oryginalna a jak twoja. ja mam teraz u siebie też taką klamke która niby ma regulacje ale i tak maksymalnie nie wypycha tłoczka tak jak oryginał. i dosyc blisko manetki jest klamka.
po 2 rzeczywiscie klamka może nie byc odpowiednia. popatrz jak wygląda oryginalna a jak twoja. ja mam teraz u siebie też taką klamke która niby ma regulacje ale i tak maksymalnie nie wypycha tłoczka tak jak oryginał. i dosyc blisko manetki jest klamka.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jeszcze przed zmianą plynu hamulcowego, klamka tez slabo łapała, dopiero pod koniec lekko. Wiec to chyba nie wina zapowietrzenia. Na mojej klamce nie ma w ogole regulacji wcisniecia. Opcja ze klocki prawie na skonczeniu nie wchodzi w gre ? Tzn nie powinno to wplywac na jakosc hamowania az tak bardzo ?
- mf24
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21
Jak będą na wykończeniu to będą łapać przy końcu. Dowiedz się jaką grubość powinny mieć twoje klocki, 3mm to nie jest mało, dla niektórych motocykli to granica bliskiej normy. Klocki do drogich nie należą, bynajmniej do motocykli, wymiana ci nie zaszkodzi, jak i tak już miały kontakt z olejem, winny być wymienione 

-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Tzn ja nie mowie ze mialy kontakt z olejem
Akurat przeciwna laga zaczela "krwawic", ja tylko profilaktycznie przetarlem je plynem hamulcowym tak jak mi doradzono, wiec nie jestem pewien czy mialy kontakt z olejem czy nie
Co proponujecie z ta klamką, skoro nie jest ona w stanie wcisnac tłoczka do konca ?
BTW. Co z tÄ… lagÄ… ? Podobno jakis miesiac temu uszczelki byly wymieniane. Czym moze skutkowac takie ubywanie oleju ? Co z tym zrobic ?


BTW. Co z tÄ… lagÄ… ? Podobno jakis miesiac temu uszczelki byly wymieniane. Czym moze skutkowac takie ubywanie oleju ? Co z tym zrobic ?
- mf24
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21
W lagach mogły też być wymieniane same zbieracze brudu, po takim zabiegu olej jak leciał, tak lecieć będzie.
Przyczyny sÄ… 3 :
-Poszła uszczelka(Nie zbieracz brudu, czyli to z zewnątrz)
-Zbyt dużo oleju
-Bądź porysowana gładź teleskopu
Dziwne, że twoja klamka hamulcowa nie ma regulacji, powinna być tam mała śrubka, sprawdź, bo może została zdemontowana.
Przyczyny sÄ… 3 :
-Poszła uszczelka(Nie zbieracz brudu, czyli to z zewnątrz)
-Zbyt dużo oleju
-Bądź porysowana gładź teleskopu
Dziwne, że twoja klamka hamulcowa nie ma regulacji, powinna być tam mała śrubka, sprawdź, bo może została zdemontowana.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości