Czy dwusuw ma termostat??
Posty: 39
• Strona 2 z 2 • 1, 2
simonw napisał(a):Zaufaj mi ze 2T na prawde szybko idzie zgrzać. Technicznie jest to silnik o wiele sprawniejszy niz konstrukcje 4T, pracuje szybciej, oddaje wiecej,rozgrzewa sie w mgnieniu oka
Coś Ci się pojebało chyba. To silniki 4T są sprawniejsze niż 2T, dlatego, silniki 2T znajdziesz głównie w małych pojemnościowo motocyklach, pilarkach, kosach spalinowych. Gdyby 2T był sprawniejszy to prawdopodobnie to jego by wsadzano do większości pojazdów. Sprawniejszy od silnika 4T jest już tylko silnik wankla, stosowany chyba w niektórych Mazdach. Niestety z jego trwałością jest nie mały problem.
No ale wracając do problemu. Wejdź na jakąś stronę ze świecami i tam są podane wszystkie parametry świecy i przy okazji informacja dla jakiego motocykla jest dany model świecy.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Manhatan napisał(a):simonw napisał(a):Zaufaj mi ze 2T na prawde szybko idzie zgrzać. Technicznie jest to silnik o wiele sprawniejszy niz konstrukcje 4T, pracuje szybciej, oddaje wiecej,rozgrzewa sie w mgnieniu oka
Coś Ci się pojebało chyba. To silniki 4T są sprawniejsze niż 2T, dlatego, silniki 2T znajdziesz głównie w małych pojemnościowo motocyklach, pilarkach, kosach spalinowych. Gdyby 2T był sprawniejszy to prawdopodobnie to jego by wsadzano do większości pojazdów. Sprawniejszy od silnika 4T jest już tylko silnik wankla, stosowany chyba w niektórych Mazdach. Niestety z jego trwałością jest nie mały problem.
Dobra, może trochę OT ale zanim kogoś zaczniesz wyzywać od pojeb...ców to weź książkę do fizyki z 8 klasy i poczytaj o "sprawności" silników spalinowych.... Myslisz kolego, że dlaczego Honda wywala wagony pieniędzy nad zastosowaniem PGMFi w małych 4sówach??? (większość nowych skuterów Hondy do 125ccm jest wyposażona we wtrysk paliwa) Po to aby zaraz je przełożyć do 2sówów... Ehhhh... kocham poziom edukacji motocyklowej.
- musieli
- Świeżak
- Posty: 211
- Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
- Lokalizacja: Wa-wa zone
supra1991 napisał(a):To szukalem juz ale tego modelu gilery nie ma:/ jak by ktos znalazl byl bym wdzieczny za link do strony:) pozdro
Chłopie, weź moto pod pachę i podleć z nim do serwisu a nie dziwne rozprawki na temat co to może być... Może być świeca, może być cewka, może być gaźnik... a może poprostu silnik masz zajechany i jak się nagrzeje to powoli "staje dęba"...
- musieli
- Świeżak
- Posty: 211
- Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
- Lokalizacja: Wa-wa zone
Hmm... czyżby reinkarnacja Krystjana Ochędalskiego w nowym wcieleniu???
To może być zbyt skomplikowany problem aby go rozwiązać Twoimi rękami przy pomocy porad z netu. Dla mnie to zawracanie dupy w wykonaniu małolata z banią w nosie i miodem w uszach. I cwaniaczek pisze się jak powyżej, szczeniaku.
To może być zbyt skomplikowany problem aby go rozwiązać Twoimi rękami przy pomocy porad z netu. Dla mnie to zawracanie dupy w wykonaniu małolata z banią w nosie i miodem w uszach. I cwaniaczek pisze się jak powyżej, szczeniaku.
- musieli
- Świeżak
- Posty: 211
- Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
- Lokalizacja: Wa-wa zone
musieli napisał(a):Dobra, może trochę OT ale zanim kogoś zaczniesz wyzywać od pojeb...ców to weź książkę do fizyki z 8 klasy i poczytaj o "sprawności" silników spalinowych.... Myslisz kolego, że dlaczego Honda wywala wagony pieniędzy nad zastosowaniem PGMFi w małych 4sówach??? (większość nowych skuterów Hondy do 125ccm jest wyposażona we wtrysk paliwa) Po to aby zaraz je przełożyć do 2sówów... Ehhhh... kocham poziom edukacji motocyklowej.
A tobie kilka lekcji czytania ze zrozumieniem... Gdzie napisałem, że jest po****? Wskaż mi dokładnie, że nazwałem go pojebanym, a wypłacę Ci równowartość nagrody nobla (jak to mawia mój nauczyciel od Fizyki)
Pozatym przecież napisałem, że sprawność silnika 4T jest większa od sprawności 2T więc o co Ci znowu chodzi? Teraz praktycznie wszystkie motocykle produkowane są na wtryskach paliwa, więc to nie jest żadna nowina. Honda sama zapowiedziała już, że rezygnuje z produkcji silników 2T i zajmuje się wyłącznie produkcją i udoskonalaniem 4T. Możliwe, że chce przecierać nowe szlaki, przez co może zyskać większą liczbę potencjalnych nabywców. Może dzięki nowym technologiom to Honda stanie na szczycie producentów motocykli. Stąd to wywalanie pieniędzy na PGMFi i inwestowanie jedynie w silniki 4T. Nikt tego nie robi dla zabawy, tylko dla pieniędzy...
Aha, zanim zaczniesz wyzywać kogoś od szczeniaków to popatrz na siebie...

"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Manhatan napisał(a):Coś Ci się pojebało chyba.
Mówisz i masz.
Manhatan napisał(a): To silniki 4T są sprawniejsze niż 2T
Może chodzi Ci o to, że są powszechniejsze??? Sprawność silnika spalinowego to miara zdolności do przekształcania jednej enregii w drugą. Generalnie dwusuwy osiągają dużo wyższą moc jednostkową - co wynika z jednego taktu pracy na jeden obrót wału korbowego (w czterosuwie jeden takt pracy przypada na dwa obroty wału). Więc mówiąc językiem trochę naukowym - 2suw ma większą sprawność niż 4suw.
Pomijam kwestię, że tak czy inaczej silniki spalinowe (czy to 2 czy 4suwy) osiągają sprawność na poziomie średnio 30% (poza Vanklem, który ma trochę powyżej 50%). Więc naturalnym jest dążenie do napędu elektrycznego ze względu na jego sprawność, która sięga w dzisiejszych czasach 95-98%.
PEACE
- musieli
- Świeżak
- Posty: 211
- Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
- Lokalizacja: Wa-wa zone
No to w takim razie nauczyciel na Fizyce nam tłumaczył odwrotnie
Byłem przekonany na 100%, że jest odwrotnie, bo to była jedna z nielicznych lekcji na jakiej słuchałem
A jeśli chodzi o to
to nie znaczy, że on jest po****, tylko, że coś mu się pomyliło
Ale to chyba teraz bardziej chodzi o mnie, więc zwracam honor 


A jeśli chodzi o to
Coś Ci się pojebało chyba.
to nie znaczy, że on jest po****, tylko, że coś mu się pomyliło


"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Ok, peace
dziekuje za taka szybka reakcje - oczywiscie 2T ma wyzsza sprawnosc i dla tego kiedys probowano toto udoskonalic, obecnie najlepszym silnikiem bylby silnik rotacyjny Wankla, jednak zuzycie elementow (krawedzi) wirnika sprawia ze mimo fantastycznych parametrow jeszcze troszke brakuje
Tak jak bylo napisane - 2T - wysoka sprawnosc, wieksza moc z tej samej pojemnosci, wyzsza temperatura pracy, wieksze cisnienie (sprezanie), szybsze zuzywanie czesci, apetyt na paliwo
podobnie 4T - mniejsza sprawnosc, mniejsza moc (z takiej samej pojemnosci jak 2T), nizsza temperatura, mniejsze zuzycie czesci, zupelnie inne smarowanie, nizsze cisnienie w cylindrze, mniejszy apetyt na paliwo.
Do tego prostsza konstrukcja ukladu wydechowego w 4T i rowna, spokojna praca. 2T sie wyrywa i rzuca, szczegolnie jak nie jest dobrze wywazone cos
Jesli idzie o auta w 2T to oczywiscie hamowanie silnikiem odpada z powodu duzego kola zamachowego...
To chyba koniec wykladu na temat - do tego widze i milo jestem zaskoczony ze znany jest silnik wankla
dobrze to swiadczy jednak o Was. A elektryka, coz... miod.
Elektryczny bierze ile potrzebuje, po prostu. Jakby powstaly nowe typy ogniw potrafiace szybko sie doladowac, miec o wiele wieksze pojemnosci i nie ulegac tak szybkiemu zyzyciu, czemu nie - scig na prad, a w domu albo przed wyscigim na torze, podpinasz ladowarke w ogon ;P

dziekuje za taka szybka reakcje - oczywiscie 2T ma wyzsza sprawnosc i dla tego kiedys probowano toto udoskonalic, obecnie najlepszym silnikiem bylby silnik rotacyjny Wankla, jednak zuzycie elementow (krawedzi) wirnika sprawia ze mimo fantastycznych parametrow jeszcze troszke brakuje

Tak jak bylo napisane - 2T - wysoka sprawnosc, wieksza moc z tej samej pojemnosci, wyzsza temperatura pracy, wieksze cisnienie (sprezanie), szybsze zuzywanie czesci, apetyt na paliwo
podobnie 4T - mniejsza sprawnosc, mniejsza moc (z takiej samej pojemnosci jak 2T), nizsza temperatura, mniejsze zuzycie czesci, zupelnie inne smarowanie, nizsze cisnienie w cylindrze, mniejszy apetyt na paliwo.
Do tego prostsza konstrukcja ukladu wydechowego w 4T i rowna, spokojna praca. 2T sie wyrywa i rzuca, szczegolnie jak nie jest dobrze wywazone cos

Jesli idzie o auta w 2T to oczywiscie hamowanie silnikiem odpada z powodu duzego kola zamachowego...
To chyba koniec wykladu na temat - do tego widze i milo jestem zaskoczony ze znany jest silnik wankla

Elektryczny bierze ile potrzebuje, po prostu. Jakby powstaly nowe typy ogniw potrafiace szybko sie doladowac, miec o wiele wieksze pojemnosci i nie ulegac tak szybkiemu zyzyciu, czemu nie - scig na prad, a w domu albo przed wyscigim na torze, podpinasz ladowarke w ogon ;P
-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Witam nie wiem moze żle pisze ale moze to byc wina tłoka to jest tzw zjawisko "puchnięcia" miałem cos takiego w Jawie 250 to jest wtedy opcja aby zmienic tłok albo zrobić szlif cylindra radziłbym również sprawdzić pierścionki moze sa za ciasne moze to jest powód... pozrawiam
- Sojer
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 18/2/2007, 13:28
- Lokalizacja: TyChY
Ale w 2T na prawde na drugim obiegu i TAK sie zagrzeje i tak - szybko dosyc dodajmy 

Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Dokladnie 2-3 minutki na N-ce i chwila jazdy albo szkola Dr.Manhattana
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
kto wie, kto wie 

Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 39
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości