Zobacz wątek - Jaki motor na pierwsze igraszki ? : )
NAS Analytics TAG

Jaki motor na pierwsze igraszki ? : )

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Jaki motor na pierwsze igraszki ? : )

Postprzez gawron93 » 13/5/2013, 22:12

Witam, trochę naczytałem się forum i tematów odnośnie wyboru pierwszej kochanki :twisted: mam już kilka odrzuconych opcji po przemyśleniu sprawy związanej z nie ogarnięciem motocykla, posiadającego zbyt wielkiej mocy. Jednak chciałbym, aby ktoś podszedł do mojej sprawy indywidualnie w celu pokierowania mnie na odpowiednią drogę : ) Żeby było łatwiej wrzucę trochę informacji o mnie i o moich możliwościach:

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie):

Moje doświadczenie związane z jednośladami zaczęło się dość wcześnie jednak jest ono według mnie niewiele znaczące ponieważ mowa tu o 50ccm chopperku na przełomie podstawówki/gimnazjum. Kolejnym krokiem było podjęcie się czegoś bardziej ekstremalnego a dokładnie zakup full cross'a (KTM sx 125 a następnie przesiadka na yamahę yz 125) w tym udział w kilku zawodach(trwało to około 2 lat i niestety się troszkę uszkodziłem, no ale wiadomo jak to bywa w sportach extremalnych...). To by było na tyle z mojego doświadczenia związanego z jednośladami.

- Wiek, waga, wzrost,

#20 lat
#70 kg
#178 cm

- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?

Motor ma mi służyć do jazdy na codzień(praca, szkoła, miasto, trasy, latanie z kumplami, raczej bez plecaczka, może w wyjątkowych sytuacjach oraz jazda po torze w celu nabierania praktycznych umiejętności :)

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? Ciężko określić, jak będzie czas to będę wsiadał na motocykl.

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? Ubiór to u mnie priorytet(czyt. bezpieczeństwo) i na pewno nie będę żałować na to pieniędzy, na sam motocykl chcę przeznaczyć około 12tyś. zł (+/- 2000zł).

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? Myślę, że w sezonie jestem w stanie wydać na utrzymanie maszyny około 6000 zł

- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp. Oczywiście najbardziej pociągają mnie plastiki i w tym kierunku chciałbym się kierować.

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? Myślałem nad Hondą CBR 600 f4i sport jednak chcę żyć i nabrać większego doświadczenia bez uczenia się na wielkich błędach, a więc w oko mi wpadła Suzuki SV 650 s jak na tą chwilę i na tym moje pomysły się kończą(mam nadzieję, że ktoś ma więcej propozycji). Na pewno chce podszlifować swoje umiejętności po zakupie motocykla na torze z kimś kto wyprze ze mnie nieodpowiednie zachowania.

Liczę na rady i propozycje kolegów z większym doświadczeniem. Pozdrawiam :wink:
Ostatnio edytowano 13/5/2013, 22:36 przez gawron93, łącznie edytowano 2 razy
gawron93
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13/5/2013, 21:26
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie


Postprzez Black-Ghost » 13/5/2013, 22:19

CBR600F4 wybaczy ci więcej błędów niż SV650. Przy rzędowej 4 masz zdecydowanie bardziej płynną charakterystykę silnika. Nie ciągnie tak mocno z dołu jak V2 w SV. Nie patrz tylko na suche dane na papierku ;) Z tych dwojga moim zdaniem bezpieczniej dla ciebie będzie kupić cebre. Choć jedno i drugie to trochę na wyrost przy tym doświadczeniu ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez gawron93 » 13/5/2013, 22:34

W takim razie co według Ciebie będzie bardziej sensownego dla mnie ? ;)

No chyba, że ta cbr'ka rzeczywiście jest do okiełznania przez kogoś kto nie jeździł wcześniej na sportach ?
gawron93
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13/5/2013, 21:26
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Postprzez Black-Ghost » 14/5/2013, 06:22

Pojechać da się wszystkim ale umieć tym jeździć to już inna kwestia. Jeśli się nie przejedziesz nie będziesz wiedzieć czy taka CBR to za dużo czy może krok po kroku będziesz ogarniać sprzęt.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez adamadamus » 14/5/2013, 06:32

Skoro jeździłeś na 125 jednocylindrowych to "dół" ci nie straszny. SV powinieneś ogarnąć (tylko popróbuj na uboczu puszczanie gazu, tzn. niepuszczanie za szybko, zwłaszcza przed zakrętem).

Większym moto nie będziesz krossować tylko śmigać po asfalcie. Ale po prostu siądź na obu i zobacz.
adamadamus
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 14/4/2013, 15:06
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SkoQ » 14/5/2013, 08:11

Jazda w terenie chyba ma niewiele wspólnego z jazdą po asfalcie, widzę sam po sobie jak przesiadłem się ze 110 cross'a którym jeździłem kilka lat na typową szosówkę klasy 500. Całkiem inna jazda, masz odruchy w postaci zmiany biegów ale jazdy jako takiej uczysz się prawie od początku :)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez gawron93 » 14/5/2013, 09:06

Jestem świadom tego właśnie, że cross a sport to dwa różne światy, stąd mój dylemat czy nie brać na początek czegoś słabszego. Miałem przyjemność przejechać się CBRką 600 f pc41 (2012 rok i miałem go zamiar kupic jednak stwierdziłem, że nie ma sensu pakować się w wysoki kredyt na pierwsze moto) i według mnie była ona do ogarnięcia. Teraz pytanie czy f4i sport są bardziej agresywne ? Tak jak mówiłem, mam zamiar zaczerpnąć trochę informacji i praktyki na torze od doświadczonych kolegów więc może warto jednak się zdecydować na tą CBR :)
gawron93
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13/5/2013, 21:26
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Postprzez Sykopson » 14/5/2013, 09:40

SkoQ napisał(a):ale jazdy jako takiej uczysz się prawie od początku

Może się uczysz, nie jeździłem nigdy w terenie, więc nie do końca wiem, ale zdaje mi się że praca gazem jest tam bardzo ważna i taki rider ma ją baardzo dobrze opanowaną, a tutaj też o to chodzi w mocniejszych szosówkach, żeby umieć się obejść z manetą...
Moim zdaniem warto się poważnie zastanowić nad F4i :wink: bo to bardzo ucywilizowany plasticzek i do tego wygodny :) , a zdaje mi się że ogarnięty jesteś i dużo na krossach jeździłeś z tego co mówisz więc jazdę tym prawdopodobnie szybko przyswoisz...
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez SkoQ » 14/5/2013, 10:50

Inna bajka, dlatego napisałem prawie. Bo o ile wiesz jak się obchodzić z moto, posiadasz czucie sprzęgła, hebli manety, o tyle technika jazdy jako taka zaczyna się prawie od nowa, sykopson naprawdę nie wiem czego się czepiasz :)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Sykopson » 14/5/2013, 11:16

Nie czepiam się :D zgadzam się tylko że to inna sprawa, ale to co między innymi może go zgubić na mocnym moto czyli nieodpowiednie obchodzenie się z gazem ma chyba opanowane (w sensie że opanowane ma odpowiednie :D ).
SkoQ, Ty mnie masz za jednego wielkiego czepialskiego :lol:
Sory, może to tak zabrzmiało :wink:

Uważam że autor tematu, powinien zobaczyć i przejechać się na F4i, bo jest to motocykl który może byc dla niego odpowiedni. :)
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez gawron93 » 14/5/2013, 11:48

Tak też zrobię, dzięki za rady :D na pewno się przejadę na f4i i zadecyduje czy jestem jej godzien :) jeszcze jedna kwestia mnie trapi a mianowicie kredyt... No ale zastanowię się przez następny tydzień czy się pakuje w to dziadostwo(bank), czy poczekam do przyszłego sezonu na odłożone pieniądze. Pozdrawiam
CBR 600 f4i Sport
gawron93
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13/5/2013, 21:26
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Postprzez gawron93 » 20/5/2013, 16:03

Żeby nie było, że jestem cham to pochwalę się, że zostałem dzisiaj właścicielem pięknej CBRki 600 f sport z 2002 roku :D . Przez dwa dni przejechałem 1300 km w poszukiwaniu tej jedynej, które po zapewnieniach właścicieli miały być idealne... niestety były wręcz jak zajechane dzi**i a wiadomo, że nikt nie lubi tak zużytych panienek. Okazało się jednak, że perełka czekała na mnie 25 km od mojego domu ! :D
gawron93
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13/5/2013, 21:26
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Postprzez Harakiri 7 » 20/5/2013, 16:09

Jezeli przez 2 lata naprawde bawiles sie w cross z zawodami to spokojnie mozesz zafundowac sobie dowolny sprzet klasy 600.

:wink:
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 555
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez Sykopson » 20/5/2013, 18:13

Gratulacje i oby się sprawowała jak należy. Szerokiej drogi ;)
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez gawron93 » 20/5/2013, 22:20

Dzięki i do zobaczenia na drodze : )
CBR 600 f4i Sport
gawron93
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13/5/2013, 21:26
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr