Zobacz wątek - Akumulator i regulator do wymiany ?
NAS Analytics TAG

Akumulator i regulator do wymiany ?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Akumulator i regulator do wymiany ?

Postprzez skizr7 » 12/5/2013, 15:55

Panowie, sytuacja z pomiarami:
- kilka h po jeździe - 12,45
- po włączeniu stacyjki (+światła) - 12,3
- przy startowaniu - 9,7 !!!!
- na jałowym (+światła) - 12,10 - to mnie też trochę dziwi
- od 2k obrotów - ok. 14

I teraz pytania:
1. Ten spadek napięcia przy startowaniu to chyba ostateczne potwierdzenie że aku jest do wymiany ?
2. 12,10 na jałowym oznacza, że alternator nic nie daje ... czyżby problem z regulatorem, czy też alternator powinien ładować tylko przy 'jeździe' ?

Czy to oznacza tylko, że aku mi umarł, czy też że mam problem z układem ładowania ?
skizr7
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 26/11/2012, 09:55
Lokalizacja: Wawa, Bstok


Postprzez mati22252 » 12/5/2013, 16:06

Ładowanie mierzy się przy 25% obrotów max. Przy odpalaniu i zapewne z włączonymi światłami zawsze tak spadnie.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań


Postprzez skizr7 » 12/5/2013, 16:16

No właśnie chcę się upewnić, bo znalazłem kilka artykułów mówiących że jeśli napięcie w aku spadnie poniżej 10V pod nawet dużym obciążeniem tzn. że nic dobrego z niego już nie będzie. Może i się ładuje, ale nie będzie trzymał napięć (a już kilka razy mi nie odpalił i stąd moje pomiary).
skizr7
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 26/11/2012, 09:55
Lokalizacja: Wawa, Bstok

Postprzez mati22252 » 12/5/2013, 17:54

Jak możesz to zostaw naładowane aku do tych 12,3 12-5 V na 48h i zobacz ile spadło bo po tak krótkim czasie spadek powinien mieścić się w kilku setnych V
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez Voxx » 12/5/2013, 21:10

przy starcie czyli rozrusznik napiecie ma prawo spasc do tych 9,7 gorzej ze na wolnych obrotach masz 12 ,1 to jest brak ładowania , hmm jesli aku jest lipny moze powodowac na wolnych taką sytuacje i od tego trzeba zacząc , pożycz pewne aku i podłącz , jesli bedzie ładowanie czyli ponad 14 v to aku do wymiany a jesli 12 , 1 to albo regler albo alt ale miernik w reke i trzeba pomierzyć
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki

Postprzez skizr7 » 14/5/2013, 07:33

Dzieki za porady, garsc nowych pomiarow:
- o 22giej napięcie 12,56V, o 8mej rano 12,50V,
- przy rozgrzanym silniku na jałowym biegu jest między 12,5-12,6V,
- czasami po 8h w ciepły dzień na słońcu, po przejechaniu najpierw 10km, nie mogę go odpalić ... kręci ale baaardzo słabiutko, po nastu sekundach w końcu z wolna odpala (póki co).

Niestety nie jestem w stanie ogarnąć drugiego działającego aku, muszę tego zdiagnozować i wymienić ...
skizr7
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 26/11/2012, 09:55
Lokalizacja: Wawa, Bstok

Postprzez zdano133 » 14/5/2013, 09:57

Stawiam na akumulator. Moja Kawa zimna paliła na dotyk, rozgrzana ledwie kręciła, ładowanie przy odpalaniu spadało na łeb na szyję. Nowy akumulator rozwiązał problem
Kawasaki ZX600 '04
zdano133
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
Lokalizacja: Sochaczew, Teresin



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości




na gr