Akumulator i regulator do wymiany ?
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Akumulator i regulator do wymiany ?
Panowie, sytuacja z pomiarami:
- kilka h po jeździe - 12,45
- po włączeniu stacyjki (+światła) - 12,3
- przy startowaniu - 9,7 !!!!
- na jałowym (+światła) - 12,10 - to mnie też trochę dziwi
- od 2k obrotów - ok. 14
I teraz pytania:
1. Ten spadek napięcia przy startowaniu to chyba ostateczne potwierdzenie że aku jest do wymiany ?
2. 12,10 na jałowym oznacza, że alternator nic nie daje ... czyżby problem z regulatorem, czy też alternator powinien ładować tylko przy 'jeździe' ?
Czy to oznacza tylko, że aku mi umarł, czy też że mam problem z układem ładowania ?
- kilka h po jeździe - 12,45
- po włączeniu stacyjki (+światła) - 12,3
- przy startowaniu - 9,7 !!!!
- na jałowym (+światła) - 12,10 - to mnie też trochę dziwi
- od 2k obrotów - ok. 14
I teraz pytania:
1. Ten spadek napięcia przy startowaniu to chyba ostateczne potwierdzenie że aku jest do wymiany ?
2. 12,10 na jałowym oznacza, że alternator nic nie daje ... czyżby problem z regulatorem, czy też alternator powinien ładować tylko przy 'jeździe' ?
Czy to oznacza tylko, że aku mi umarł, czy też że mam problem z układem ładowania ?
- skizr7
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 26/11/2012, 09:55
- Lokalizacja: Wawa, Bstok
No właśnie chcę się upewnić, bo znalazłem kilka artykułów mówiących że jeśli napięcie w aku spadnie poniżej 10V pod nawet dużym obciążeniem tzn. że nic dobrego z niego już nie będzie. Może i się ładuje, ale nie będzie trzymał napięć (a już kilka razy mi nie odpalił i stąd moje pomiary).
- skizr7
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 26/11/2012, 09:55
- Lokalizacja: Wawa, Bstok
przy starcie czyli rozrusznik napiecie ma prawo spasc do tych 9,7 gorzej ze na wolnych obrotach masz 12 ,1 to jest brak ładowania , hmm jesli aku jest lipny moze powodowac na wolnych taką sytuacje i od tego trzeba zacząc , pożycz pewne aku i podłącz , jesli bedzie ładowanie czyli ponad 14 v to aku do wymiany a jesli 12 , 1 to albo regler albo alt ale miernik w reke i trzeba pomierzyć
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
10 sezon 32l
2 gleby
- Voxx
- Świeżak
- Posty: 237
- Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
- Lokalizacja: Beskid Zywiecki
Dzieki za porady, garsc nowych pomiarow:
- o 22giej napięcie 12,56V, o 8mej rano 12,50V,
- przy rozgrzanym silniku na jałowym biegu jest między 12,5-12,6V,
- czasami po 8h w ciepły dzień na słońcu, po przejechaniu najpierw 10km, nie mogę go odpalić ... kręci ale baaardzo słabiutko, po nastu sekundach w końcu z wolna odpala (póki co).
Niestety nie jestem w stanie ogarnąć drugiego działającego aku, muszę tego zdiagnozować i wymienić ...
- o 22giej napięcie 12,56V, o 8mej rano 12,50V,
- przy rozgrzanym silniku na jałowym biegu jest między 12,5-12,6V,
- czasami po 8h w ciepły dzień na słońcu, po przejechaniu najpierw 10km, nie mogę go odpalić ... kręci ale baaardzo słabiutko, po nastu sekundach w końcu z wolna odpala (póki co).
Niestety nie jestem w stanie ogarnąć drugiego działającego aku, muszę tego zdiagnozować i wymienić ...
- skizr7
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 26/11/2012, 09:55
- Lokalizacja: Wawa, Bstok
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości