Zobacz wątek - Kawasaki ZX6R2005 gaśnie

Kawasaki ZX6R2005 gaśnie

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Kawasaki ZX6R2005 gaśnie

Postprzez Szewiec » 22/4/2013, 20:17

Witam posiadam Kawasaki ZX6R z 2005 roku, ostatnio miewam z nią problemy a więc gdy jade szybko i temp silnika nie przekracza 84 stopni to jest wszystko ok, lecz gdy zacznie wchodzic na 85 st zaczyna poszarpywac a gdy dojdzie do 87-88 st nie reaguje na manetke a po wciśnięciu sprzęgła gaśnie i pali się kontrolka od oleju. Zdarzyło się raz że wyskoczyła kontrolka F1 myślałem że może wtrysk siadł ale nie zapalała się więcej.
Zastanawia mnie fakt że gdy się poprostu "zapieprza" to jest ok a jak wolno to padaka.
Powiedzcie mi koledzy czy np przy niesprawnym termostacie mogło by się tak dziac że powinien byc duży obieg wody a go nie ma i elektronika odcina wszystko?
Czy ten model motocykla ma pamiec błedów i czy błędy np o termostacie wyjdą na diagnostyce komp?
Prosze o jakieś wskazówki

Pozdrawiam
ZX6R 2005r ;* Moje Maleństwo
Szewiec
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21/10/2012, 14:01
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez piotrp » 22/4/2013, 20:31

Zapewne kolego zaworki do regulacji :D
piotrp
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Szewiec » 22/4/2013, 20:42

No motocykl jak na ten rocznik ma nabite około 30k przebiegu, a dlaczego pomyślałeś o zaworach? Tyle że jeżeli motocykl ostygnie chwile to można ruszac dalej więc nei tak bardzo wydaje się mi żeby to były zawory
ZX6R 2005r ;* Moje Maleństwo
Szewiec
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21/10/2012, 14:01
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez piotrp » 23/4/2013, 07:14

Nie szukaj dziury w całym tylko sprawdzaj kolego luzy zaworowe ;) (doświadczenie)
piotrp
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
Lokalizacja: Kraków

Postprzez rosiboj » 23/4/2013, 08:55

Flat ego zaworki no jak metal sie nagrzewa to sie rozpreza czytaj w moim kawasaki zawory zaczynaja sie otwierac coraz mniej i silnik nie ma czym oddychac i sir dusi. Gdy silnik ostygnie, luzy wracaja do dolnego zakresu tolerancji i wszysyko znowy dziala. Z opisu o gasnacym silniku i kontrolce oleju strzelam , ze to twoj pierwszy motocykl. Oddaj do kogos kto sie na tym zna i ci zrobi yo i pewnir jeszcze znajdzie inne usterki bp jal na matke przenajswietsza mozna tak zapuscic maszyne!!!
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2210
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez Szewiec » 23/4/2013, 13:34

Zgadza sie to pierwszy mój motocykl tego typu. Regulacja zaworów to nie problem tylko potrzebuje znac jakie luzy mają miec zawór dolotowy i wydechowy. Po tym zabiegu pojade jeszcze na kompa sprawdzic czy coś więcej nie wyniknie. Koledzy będe wdzięczny za podanie katalogowych luzyw dla ZX6R 2005r
ZX6R 2005r ;* Moje Maleństwo
Szewiec
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21/10/2012, 14:01
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez piotrp » 23/4/2013, 20:26

Komp ci tu nic nie pokarze, serwis zaworów i bedzie miodzio:p
piotrp
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Szewiec » 23/4/2013, 21:01

No na dniach będe regulowac tylko wartości tych luzów zaworowych potrzebuje a do tego modelu nie moge znaleźc
ZX6R 2005r ;* Moje Maleństwo
Szewiec
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21/10/2012, 14:01
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Seba_ER5 » 23/4/2013, 22:10

p.s. i temperaturka w czsaie jazdy jakies 10-15 stopni za wysoka :).
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez mati22252 » 24/4/2013, 10:00

Jak za wysoka? Chyba coś ci się pomyliło temp pracy silnika powinna być w okolicy 90-95* C a nie 70
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez Seba_ER5 » 24/4/2013, 11:50

W czasie jazdy temperatura 60-75 no 80 stopni w zależności od temperatury powietrza 90-105 to postój. Jeżeli masz taką temperaturę w czasie jazdy to termostat Ci się nie otwiera. Ogólnie temperatura w moto waha się w zależności od tego czy jedziesz czy stoisz. Zakładam, że zawory do regulacji. Wylotowe głównie.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez sonycbr77 » 24/4/2013, 17:27

80 stopni w czasie jazdy to takie naprawde minimum, 60-70 to zdecydowanie za malo, w tej sytuacji termostat sie nie zamyka
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez Seba_ER5 » 24/4/2013, 18:35

Super walisz 120 i masz 90 stopni non stop to coś masz nie tak motocyklem. Ja ma w granicty 70-80 i to jest temp pracy jesienią mniej pod 70. Zeby miec 90-100 to bym musial tylko po miescie jezdzic i na swiatlach stawac.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Szewiec » 24/4/2013, 19:38

Jak latam po trasie to temp w okolicy 72 st jak w miasto to koło 90 a na światłach do 102 to raczej normalne. Dzwoniłem do mechanika i stwierdził że nie są to raczej zawory tylko jakiś czujnik padł, dziś wyjechałem by sprawdzic i okazało się że moto chodzi dobrze, niegaśnie ani się nie dławi. Podejrzewam że coś się zawiesza. Jak by były zawory to raczej za każdym razem by motocykl świrował po za tym chyba by nie gasł tylko stracił by kompresje ale w małym stopniu reagował by na manetke. Na zimnym silniku słychac lekkie klekotanie ale nie jest to napieprzanie młotkiem w garnek ;d
ZX6R 2005r ;* Moje Maleństwo
Szewiec
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21/10/2012, 14:01
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Seba_ER5 » 24/4/2013, 20:06

Sprawdz czy nie masz syfu na czujniku stopki, ale to raczej nie to.
Dobrze wyregulowane luzy zaworowe maja cykać. Sprawdź klemy na aku.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Szewiec » 24/4/2013, 20:15

No na zimnym jest lekkie cykanie ale po rozgrzaniu silnika znikają. Tak jak mówie dzieje się tak nie za każdym razem po rozgrzaniu silnika powyżej 87st więc coś ewidentnie z temperatura chyba że zbierznośc sytuacji
ZX6R 2005r ;* Moje Maleństwo
Szewiec
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21/10/2012, 14:01
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez mirekm71 » 24/4/2013, 20:52

Po podlaczeniu do kompa moze cos wyjsc. Niewykluczone, ze uszkodzony czujnik temp powoduje zle ustawienie dawki paliwa. Czy az takie dolegliwosci to nie wiem ale np otwarcie ssania na goracym silniku powoduje jego zgaszenie. Mozesz tez pozdejmowac wtyczki z czujnikow i popsikac kontaktem.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Szewiec » 24/4/2013, 22:05

no też właśnie o tym myślałem. Ale duża dawka paliwa to by się krztusił a tu gaśnie no chyba że go zalewa ale po starcie nie kopci
A tak mnie naszło teraz jakie są objawy niesprawnego EXUPu?
ZX6R 2005r ;* Moje Maleństwo
Szewiec
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21/10/2012, 14:01
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Szewiec » 29/4/2013, 21:23

http://zx6r.com/guides/12417-how-pull-fi-codes.html

Czy te rozwiązanie bedzie pasowac do mojego motocykla?

zapoznaj sie z regulaminem, nie piszemy postu pod postem - leff
ZX6R 2005r ;* Moje Maleństwo
Szewiec
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21/10/2012, 14:01
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Seba_ER5 » 29/4/2013, 22:08

2003 nie ma exupa ale moze bedzie pasowac...
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr