Sprawdzanie głowicy "domowymi" sposobami
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Sprawdzanie głowicy "domowymi" sposobami
Witam,
Czeka mnie zakup używanej głowicy (Honda CB 400N), silnik chłodzony powietrzem. Czy zalewając komory spalania naftą i pozostawiając na 3-4 godziny moge wyeliminować nieszczelność zaworów i gniazd? Czy mogę tą metodą wyeliminować krzywe zawory? Czy krzywe zawory będą widoczne w takiej ściągniętej głowicy? Czy konieczne jest ich wypinannie i kontrola?
Wiece mam kilka głowic pod ręką i musze wybrać tą najlepszą, znam metode zalewania naftą, ale nie wiem co dokładnie będe mógł dzięki tej metodzie wykluczyć. Najbardziej martwią mnie krzywe zawory. A wypinać zawory z 4 głowic i później składać to troche roboty...
Jak już kupie tą jedną jedyną to i tak zamierzam wymienić przy okazji uszczelniacze i pomierzyć sprężyny i może coś więcej w zalezności co zobacze.
dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
Czeka mnie zakup używanej głowicy (Honda CB 400N), silnik chłodzony powietrzem. Czy zalewając komory spalania naftą i pozostawiając na 3-4 godziny moge wyeliminować nieszczelność zaworów i gniazd? Czy mogę tą metodą wyeliminować krzywe zawory? Czy krzywe zawory będą widoczne w takiej ściągniętej głowicy? Czy konieczne jest ich wypinannie i kontrola?
Wiece mam kilka głowic pod ręką i musze wybrać tą najlepszą, znam metode zalewania naftą, ale nie wiem co dokładnie będe mógł dzięki tej metodzie wykluczyć. Najbardziej martwią mnie krzywe zawory. A wypinać zawory z 4 głowic i później składać to troche roboty...
Jak już kupie tą jedną jedyną to i tak zamierzam wymienić przy okazji uszczelniacze i pomierzyć sprężyny i może coś więcej w zalezności co zobacze.
dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
- hightimes
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 10/10/2009, 21:59
1) komora spalania jest pod głowica... wiec zalanie nie sprawdzi w zaden sposób głowicy, tylko jak juz jakas szczelność tłoków.
2) nie bo krzywy zawór moze byc tak dopasowany że moze nie przepuszczac, pomijajac że metoda jest zła )
3) krzywy zawór - minimalnie krzywy jest nie do sprawdzenia gołym okiem, trzeba rozpinać
4) co do pkt 1 chyba że chodzi ci o obrócenie głowicy i zalanie zaworów naftą wtedy ok. ale lepiej na całą noc zostawic.
no niestety troche zabawy jest z takimi moto
2) nie bo krzywy zawór moze byc tak dopasowany że moze nie przepuszczac, pomijajac że metoda jest zła )
3) krzywy zawór - minimalnie krzywy jest nie do sprawdzenia gołym okiem, trzeba rozpinać
4) co do pkt 1 chyba że chodzi ci o obrócenie głowicy i zalanie zaworów naftą wtedy ok. ale lepiej na całą noc zostawic.
no niestety troche zabawy jest z takimi moto

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
tak tak chodziło mi o obrócenie głowicy "do góry nogami" i zalanie naftą.
no nic kiepska informacja, no to porozmawiajmy o wypinaniu tych zaworów. Wypiąć to nie problem, ale poskładać już będzie gorzej. Bez przyżądu do ściskania sprężyn pewnie nie da rady... ok dzięki pozdrawiam
no nic kiepska informacja, no to porozmawiajmy o wypinaniu tych zaworów. Wypiąć to nie problem, ale poskładać już będzie gorzej. Bez przyżądu do ściskania sprężyn pewnie nie da rady... ok dzięki pozdrawiam
- hightimes
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 10/10/2009, 21:59
noo raczej tak
zalezy od warunków taki przyrząd mozna samemu wykonać. serwisy swykle uzywają cos w rodzaju zacisku podobnego do stolarskiego, tylko zakładjaą tulejki powycinane zeby po wcisnieciu był dostęp do zabezpieczen. ale kolega zrobił np takie cos że przykręcił do stołu dzwignie, i wywiercił otwór na zawór, dzwignia naciskał gdzies na obwód talerzyka, i naciskał dzwignia i miał tez niezły dostęp.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości