Zobacz wątek - Sprawdzanie głowicy "domowymi" sposobami

Reklama

NAS Analytics TAG

Sprawdzanie głowicy "domowymi" sposobami

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Sprawdzanie głowicy "domowymi" sposobami

Postprzez hightimes » 19/4/2013, 09:30

Witam,
Czeka mnie zakup używanej głowicy (Honda CB 400N), silnik chłodzony powietrzem. Czy zalewając komory spalania naftą i pozostawiając na 3-4 godziny moge wyeliminować nieszczelność zaworów i gniazd? Czy mogę tą metodą wyeliminować krzywe zawory? Czy krzywe zawory będą widoczne w takiej ściągniętej głowicy? Czy konieczne jest ich wypinannie i kontrola?

Wiece mam kilka głowic pod ręką i musze wybrać tą najlepszą, znam metode zalewania naftą, ale nie wiem co dokładnie będe mógł dzięki tej metodzie wykluczyć. Najbardziej martwią mnie krzywe zawory. A wypinać zawory z 4 głowic i później składać to troche roboty...

Jak już kupie tą jedną jedyną to i tak zamierzam wymienić przy okazji uszczelniacze i pomierzyć sprężyny i może coś więcej w zalezności co zobacze.

dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
hightimes
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10/10/2009, 21:59


Postprzez henio12323 » 19/4/2013, 10:34

1) komora spalania jest pod głowica... wiec zalanie nie sprawdzi w zaden sposób głowicy, tylko jak juz jakas szczelność tłoków.
2) nie bo krzywy zawór moze byc tak dopasowany że moze nie przepuszczac, pomijajac że metoda jest zła )
3) krzywy zawór - minimalnie krzywy jest nie do sprawdzenia gołym okiem, trzeba rozpinać
4) co do pkt 1 chyba że chodzi ci o obrócenie głowicy i zalanie zaworów naftą wtedy ok. ale lepiej na całą noc zostawic.

no niestety troche zabawy jest z takimi moto :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez hightimes » 19/4/2013, 10:47

tak tak chodziło mi o obrócenie głowicy "do góry nogami" i zalanie naftą.

no nic kiepska informacja, no to porozmawiajmy o wypinaniu tych zaworów. Wypiąć to nie problem, ale poskładać już będzie gorzej. Bez przyżądu do ściskania sprężyn pewnie nie da rady... ok dzięki pozdrawiam
hightimes
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10/10/2009, 21:59

Postprzez henio12323 » 19/4/2013, 11:32

noo raczej tak :D zalezy od warunków taki przyrząd mozna samemu wykonać. serwisy swykle uzywają cos w rodzaju zacisku podobnego do stolarskiego, tylko zakładjaą tulejki powycinane zeby po wcisnieciu był dostęp do zabezpieczen. ale kolega zrobił np takie cos że przykręcił do stołu dzwignie, i wywiercił otwór na zawór, dzwignia naciskał gdzies na obwód talerzyka, i naciskał dzwignia i miał tez niezły dostęp.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr