Zobacz wątek - Zmiana zębtaki

Zmiana zębtaki

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Zmiana zębtaki

Postprzez Czarny lolek » 18/4/2013, 11:46

Witam mam Kawasaki er6-f z 2006 ze stadarowym przełożeniem z przodu 15 zębów a z tyłu 46 zębów i chcialbym zmienic przednią zebatkę na 17 zębów a tylną zostawic taka jaka jest.
Czy bedzie to dobre dla motocykla i czy ktoś juz takie cos zrobił jesli tak to czy lepiej sie jeździ i czy uzyskał większa predkośc maksymalna?? Chcialbym to zrobic poniewaz czasami szukam 7 biegu podczas jazdy.
Czarny lolek
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/4/2013, 11:33
Lokalizacja: Polska


Postprzez Seba_ER5 » 18/4/2013, 12:41

Tu to chyba tylko zmiana motocykla pomoże.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Czarny lolek » 19/4/2013, 14:43

Nie no pytam poważnie?
Czarny lolek
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/4/2013, 11:33
Lokalizacja: Polska

Postprzez Seba_ER5 » 19/4/2013, 17:17

A ja Ci odpisuje poważnie. Zwiększysz prędkość to będziesz narzekać ze za wolno przyspiesza. Było kupić wersje bez owiewki byś miał lepsze doznania. Zamiast dawać ostre dzidy na prostej znajdź sobie krętą drogę i ucz się skręcać.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Re: Zmiana zębtaki

Postprzez Harakiri 7 » 20/4/2013, 21:56

Czarny lolek napisał(a):... Kawasaki er6-f z przełożeniem z przodu 15 zębów a z tyłu 46 zębów, zmienic przednią zebatkę na 17 zębów a tylną zostawic taka jaka jest.
.


Moto bedzie szarpac na nizszych oobrotach, trzeba bedzie bardziej wkrecac na obroty, sprzeglo dostanie po doopie, spalanie wzrosnie, przyspieszenie zmaleje, v- max wcale sie nie poprawi, moze nawet zmalec.

Ty naprawde myslisz, ze fabryke poprawisz ? :mrgreen:

Chcesz smigac szybciej, to tak jak mowi Seba, inne moto, tyle, ze jek niemasz techniki to Cie 250 kti i 125 - ki na winklach poobjezdzaja.



:wink:
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 555
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez power_bit » 20/4/2013, 22:33

Chyba nie mieszkasz w PL, tu nie można jechać więcej niż 120-140km/h (serio)
Nie zmieniaj przełożeń, bo słabe już przyspieszenie i moment dostaną jeszcze bardziej w dupę.
Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez senekkorzenna » 21/4/2013, 08:34

Dość często stosuję opcję zmiany zębatki zdawczej na 17 i daje to pozytywny efekt,pojazd staje się bardziej elastyczny tak że jazda w korkach nie wymaga mieszania biegami.
W trasie bez plecaczka i dużego obciążenia pojazd też zachowuje się poprawnie.
Ja polecam jeżeli nie myśli się o gumie czy uślizgach .
senekkorzenna
 

Postprzez Harakiri 7 » 21/4/2013, 08:41

senekkorzenna napisał(a):Dość często stosuję opcję zmiany zębatki zdawczej na 17 i daje to pozytywny efekt,pojazd staje się bardziej elastyczny tak że jazda w korkach nie wymaga mieszania biegami.


W jakim motocyklu ?
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 555
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez senekkorzenna » 21/4/2013, 14:42

Romet Z150-249 Division,GPZ 500,CB500.Savage to te które zapamiętałem.
senekkorzenna
 

Postprzez jarekkzzz » 21/4/2013, 14:59

Zmiana zębatki to jest bardzo dobry pomysł jeżeli komuś nie zależy na różnicy dziesiętnych części sekundy do setki. Wzrośnie minimalnie prędkość minimalnie czego na pewno nie zauważysz, ale wzrośnie na pewno prędkość przelotowa, co jest korzystne jeżeli jeździsz też na dłuższych dystansach.
jarekkzzz
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20/8/2012, 08:21

Postprzez Czarny lolek » 21/4/2013, 15:53

Oki to jakie przerubki byscie w tym motorze proponowali bo tak sobie myslialem zeby wymienic oryginalne: tlumik na jakis sportowy filtr powietrza tez na sportowy świece na irydowe. Pytanie czy moto zyska cos na przyspieszeniu i predkosci maksymalnej? Czy tylko będzie wydawac z siebie grubszy agresywniejszy grom z powodu wymienionych powyzej rzeczy na sportowe???
Czarny lolek
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/4/2013, 11:33
Lokalizacja: Polska

Postprzez Czarny lolek » 21/4/2013, 16:00

Pozatym skoro sa zębatki do zakupu na aukcjach do er 6-f przednie od 13,14,15,16,17 równiez z tylna zebatka jest to samo można kupic nawet 39 zebów chyba bodajrze do 52 zebow to znaczy że mozna tym moto po eksperymentowac i zobaczyc jak sie smiga na innych
Czarny lolek
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/4/2013, 11:33
Lokalizacja: Polska



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr