Problemy z odpalaniem na ciepłym silniku - Kawasaki ZX600
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Problemy z odpalaniem na ciepłym silniku - Kawasaki ZX600
Mam następujący problem.
Motocykl jak jest zimny, po staniu w garażu całą noc, naładowanym akumulatorze pali na dotyk nawet bez ssania. Natomiast po przejechaniu pewnego odcinka, już kilku kilometrów gdy złapie temperaturę nie chce odpalić. Kręci, ale nie kręci normalnie, tak jakby dużo słabiej, dźwięk podobny do dźwięku jaki wydaje przy słabnącym akumulatorze. Ale najdziwniejsze jest to, że jak ostygnie to znowu pali na strzała (bez ładowania akumulatora, który wydawał się padnięty).
W czym może być problem, szukać go w rozruszniku, akumulatorze, alternatorze, kablach?
Motocykl to Kawasaki ZX600 z 2004r, na gaźnikach (synchro nie robione, kupiony w zeszłym sezonie, poprzedni właściciel zapewniał, że jest świeżo po synchro, a ja póki co nie robię z powodu braku gotówki, może to być przyczyną, tzn brudne gaźniki?)
Motocykl jak jest zimny, po staniu w garażu całą noc, naładowanym akumulatorze pali na dotyk nawet bez ssania. Natomiast po przejechaniu pewnego odcinka, już kilku kilometrów gdy złapie temperaturę nie chce odpalić. Kręci, ale nie kręci normalnie, tak jakby dużo słabiej, dźwięk podobny do dźwięku jaki wydaje przy słabnącym akumulatorze. Ale najdziwniejsze jest to, że jak ostygnie to znowu pali na strzała (bez ładowania akumulatora, który wydawał się padnięty).
W czym może być problem, szukać go w rozruszniku, akumulatorze, alternatorze, kablach?
Motocykl to Kawasaki ZX600 z 2004r, na gaźnikach (synchro nie robione, kupiony w zeszłym sezonie, poprzedni właściciel zapewniał, że jest świeżo po synchro, a ja póki co nie robię z powodu braku gotówki, może to być przyczyną, tzn brudne gaźniki?)
Kawasaki ZX600 '04
- zdano133
- Świeżak
- Posty: 162
- Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
- Lokalizacja: Sochaczew, Teresin
Jak zimny odpala bez ssania to znaczy że dostaje dawkę paliwa jakby miał załączone ssanie. Być może zacięła się listwa na gaźnika je włączająca lub sama linka. A jak nie to to regulacja gaźników tj. skręcenie im dawki paliwa.
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
Tzn jak odpalę bez ssania to odpali ale za chwilę zgaśnie, jakby nie mógł się podnieść. Natomiast ze ssaniem zaczaja, że ma je załączone po chwili, cyka kilka-kilkanaście sekund na swoich obrotach biegu jałowego i po chwili skokowe wzrastają tak, że najpierw łapie 2, potem 3 i dochodzi do 4 tysi chyba jakoś. Ale wtedy od razu mogę wyłączyć ssanie i cyka równiutko. (bo mówimy o zimnym silniku).
Kawasaki ZX600 '04
- zdano133
- Świeżak
- Posty: 162
- Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
- Lokalizacja: Sochaczew, Teresin
Mam ten sam problem w Aprili RS 50, na zimnym pali od strzala, a jak zlapie troche ciepelka to kreci i kreci ale nie zapali - czasem sie zdarzy ze na cieplym tez zapali od strzala ale to rzadko.
Wymienialem juz swiece i zastanawiam sie czy to nie wina akumulatora poniewaz na starym cylindrze bylo to samutko. Teraz mam nowy 70 i nic sie nie zmienilo dlatego podpinam sie pod tematem.
Usłyszałem tez ze moze to być problem z uszczelniaczami na wale.
Wymienialem juz swiece i zastanawiam sie czy to nie wina akumulatora poniewaz na starym cylindrze bylo to samutko. Teraz mam nowy 70 i nic sie nie zmienilo dlatego podpinam sie pod tematem.
Usłyszałem tez ze moze to być problem z uszczelniaczami na wale.
- boxer95
- Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 12/2/2012, 19:13
jak silnik jest zimny to wałem jest łatwiej zakręcic ,jak silnik jest rozgrzany to olej uszczelnia i kompresja jest wieksza co za tym idzie rozrusznik musi byc zdrowy zeby zakrecic silnikiem , wiec przeglądnij rozrusznik ,przewody i aku
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
10 sezon 32l
2 gleby
- Voxx
- Świeżak
- Posty: 237
- Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
- Lokalizacja: Beskid Zywiecki
U mnie problem chyba rozwiązany, tak mi się wydaje, bo został przegoniony, zagotowany i kilka razy palił ładnie na dotyk. Nie wiem dokładnie dzięki czemu, zrobiłem tylko dwie rzeczy, wyczyściłem klemy akumulatora i drugą, to taki kabel, nie wiem od czego, idzie koło stopki i bardzo słabo się trzymał, po rozłączeniu go motocykl gasł od razu, ktoś wie co to może być, od czego kabelek?
Poruszę tu od razu drugi problem, a właściwie pytanie. Moja Kawa nie ma wskaźnika paliwa, więc trzeba radzić sobie na oko/ucho z oceną ilości paliwa. No więc bujam, w prawo, w lewo, ledwo słychać, na stację, mówię, zaleję do pełna. Jakże wielkie było moje zdziwienie gdy do pełna weszło tylko około 9 litrów benzyny. I teraz pytanie, czemu? Może być tak, że mam drugie 9l w baku i ich nie słyszę prawie? Kurde, nawet nie wiem jak to sprawdzić, bo boję się, żeby mi nie stanął gdzieś w polu..

Poruszę tu od razu drugi problem, a właściwie pytanie. Moja Kawa nie ma wskaźnika paliwa, więc trzeba radzić sobie na oko/ucho z oceną ilości paliwa. No więc bujam, w prawo, w lewo, ledwo słychać, na stację, mówię, zaleję do pełna. Jakże wielkie było moje zdziwienie gdy do pełna weszło tylko około 9 litrów benzyny. I teraz pytanie, czemu? Może być tak, że mam drugie 9l w baku i ich nie słyszę prawie? Kurde, nawet nie wiem jak to sprawdzić, bo boję się, żeby mi nie stanął gdzieś w polu..
Kawasaki ZX600 '04
- zdano133
- Świeżak
- Posty: 162
- Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
- Lokalizacja: Sochaczew, Teresin
sonycbr77 napisał(a):kabelek od stopki to takie zabezpieczenie gdybys chcial jechac z rozlozona stopka po wrzuceniu biegu silnik powinien zgasnac, jesli cos tam nie laczylo to tez moglo byc przyczyna ze nie zapalal bo nie bylo obiegu
Ale to nie ten od stopki, po prostu biegnie w jego pobliżu. Niestety, problem nadal występuje przy temp silnika powyżej 90*. Jak dowiem się co jest przyczyną to dam znać.
Kawasaki ZX600 '04
- zdano133
- Świeżak
- Posty: 162
- Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
- Lokalizacja: Sochaczew, Teresin
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości