Zobacz wątek - R1 1999
NAS Analytics TAG

R1 1999

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

R1 1999

Postprzez BraVo8 » 16/4/2013, 11:06

Witam! Jakiś czas temu założyłem temat "R1 czy zx9r" został zamknięty z powodu braku mojej aktywnosci na tamtym temacie z powodu braku czasu niestety:/

Tak wiec kupiłem R1 z 1999 roku, niby 32tys przebiegu nie kopci biegi nie wypadają mocy ma pod dostatkiem na 3 biegu koło jeszcze lewituje.

http://w672.wrzuta.pl/obraz/7OuB9SPmR34/imag0268

Na tym zdjęciu akurat nie ma pługu bo wymieniałem olej. Pług cały biał odcien taki jak na zadupku.

Tutaj też mam kilka pytan:
1. Te malowanie wydaje mi sie ze nie jest oryginalne, jakie jest wasze zdanie? Plastiki nie są spawane bo przeglądałem.
2. Hamulec przedni działa tak jakoś "dziwnie" klamka pracuje tak jakby odcinkami nie moge płynnie dozowac tak jak w mojej XJ600 strasznie mnie to denerwuje bo dusze niby cos hamuje naciskam mocniej a klamka nagle skacze niżej
3. Ile wchodzi płynu w układ chłodzenia aktualnie jest wlany petrygo( petrygo jak dla mne nadaje sie do autobusów i innych mniej wymagających silników ale nie R1)
4. Mam spore wahania temperatury i nie wiem czy to normalne bo gdy jade 130-160km/h to spada aż do 60-70 stopni i nie wiem czy to normalne.

i takie całościowe zdjęcie
http://w672.wrzuta.pl/obraz/76UtmmTnYtA/imag0269
BraVo8
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 20/2/2012, 23:56
Lokalizacja: Nowy Tomysl


Postprzez Black-Ghost » 16/4/2013, 11:13

Nie jest to oryginalne malowanie ;) Co do hamulca może zmień płyn hamulcowy, być może ktoś już go zagotował i stracił co nieco swoich właściwości.

Ja lałem zawsze petrygo do swoich motocykli i żaden nie miał z tym problemu. Co do wahań temperatury też wygląda że wszystko jest okej.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez idzkos » 16/4/2013, 14:12

Płyn do chłodnicy najlepszy będzie prestone ma temp. wrzenia 130 stopni
ETZ 251>Gsxr 600 k1
Avatar użytkownika
idzkos
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22/8/2006, 15:55
Lokalizacja: Sokoły

Re: R1 1999

Postprzez Vergon » 16/4/2013, 15:59

BraVo8 napisał(a):2. Hamulec przedni działa tak jakoś "dziwnie" klamka pracuje tak jakby odcinkami nie moge płynnie dozowac tak jak w mojej XJ600 strasznie mnie to denerwuje bo dusze niby cos hamuje naciskam mocniej a klamka nagle skacze niżej


Pompa hamulcowa do regeneracji, albo tylko do czyszczenia, na niemalże 100%, więc od tego zacznij.
Możesz kupić zestaw naprawczy np. Tourmax'a za ~100zł, są też tańsze.
Najpierw rozbierz, wyczyść, nasmaruj, zalej nowym płynem, złóż i testuj.
Jak nie pomoże to używka (ale nie wiadomo co trafisz) albo zestaw naprawczy.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez BraVo8 » 16/4/2013, 19:19

Tak myslałem ze pompa bo jednak czuc ze tam cos stawia opór. Płyn wleje chyba motula też =130 stopni ale wie kots ile wchodzi w uklad?
BraVo8
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 20/2/2012, 23:56
Lokalizacja: Nowy Tomysl

Postprzez Vergon » 16/4/2013, 19:24

Litr Ci wystarczy.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez oskaarek » 17/4/2013, 14:53

Black-Ghost napisał(a):
Ja lałem zawsze petrygo do swoich motocykli i żaden nie miał z tym problemu. Co do wahań temperatury też wygląda że wszystko jest okej.


Jak można lać płyn samochodowy do motocykli? W moto przecież wiatrak załączą się przy ok 105 stopni, więc takie petrigo zanim wiatrak się załączy to ci się moto zagotuje i wywali płyn zbiorniczkiem a wiatrak się nie wlaczy. Musi być płyn o wyższej temperaturze wrzenia. Taki właśnie 130 stopni
R1 rn12 2004r+ , stunt honda+ AUDI A6 1,8T
oskaarek
Świeżak
 
Posty: 203
Dołączył(a): 25/8/2008, 08:59
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez Black-Ghost » 17/4/2013, 14:56

"Oskaarek" We wszystkich motocyklach które miałem wentylator włącza się przy 94C więc nie gadaj bzdur. Petrygo ma realną temperaturę wrzenia w okolicach 110-115C więc spokojnie można go lać. Płyn o wyższej temp wrzenia ma sens tylko jak łoisz motocyklem po torze ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez january25101984 » 17/4/2013, 15:11

Black-Ghost napisał(a):"Oskaarek" We wszystkich motocyklach które miałem wentylator włącza się przy 94C więc nie gadaj bzdur. Petrygo ma realną temperaturę wrzenia w okolicach 110-115C więc spokojnie można go lać. Płyn o wyższej temp wrzenia ma sens tylko jak łoisz motocyklem po torze ;)
O ile mi wiadomo to na torze wlewa sie wode! Brat był na Slovakia Ring i tam wszyscy latają z wodą w chłodnicy, by w razie klepy nie zryktowac innym zawodnikom śliskiej nawierzchni :lol:
january25101984
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 5/11/2012, 23:13
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez Black-Ghost » 17/4/2013, 15:19

january25101984 napisał(a):
Black-Ghost napisał(a):"Oskaarek" We wszystkich motocyklach które miałem wentylator włącza się przy 94C więc nie gadaj bzdur. Petrygo ma realną temperaturę wrzenia w okolicach 110-115C więc spokojnie można go lać. Płyn o wyższej temp wrzenia ma sens tylko jak łoisz motocyklem po torze ;)
O ile mi wiadomo to na torze wlewa sie wode! Brat był na Slovakia Ring i tam wszyscy latają z wodą w chłodnicy, by w razie klepy nie zryktowac innym zawodnikom śliskiej nawierzchni :lol:


Bardziej chodziło mi o jakieś "Drack Day" i tego typu imprezy gdzie moto cały czas dostaje konkretnie po dupie. Czystej wody na pewno nie leją bo zostawia syf w chłodnicy + Osad z kamienia. Za pewne stosują jakieś koncentraty ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Seba_ER5 » 17/4/2013, 15:45

Wode demineralizowana sie leje na tor.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Black-Ghost » 17/4/2013, 15:50

A do jazdy po drogach Petrygo spokojnie wystarczy. :)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez BraVo8 » 17/4/2013, 19:49

Jednak i tak bede lać motul;) A czy jesli bede chciał założyć amortyzator skrętu to musze kupic dedykowany do rocznika 1999 czy moze byc to z nowszych modeli? I jak go zamocować ?
BraVo8
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 20/2/2012, 23:56
Lokalizacja: Nowy Tomysl

Postprzez Kaai » 17/4/2013, 20:02

a mi wiatrak w f3 wlaczyl sie raz, zrobilem wtedy z 20km ale raczej pałowałem, i co dziwne, włączył się, pochodził 5 sek i wyłączył, a normlanie przy 'trasach' 70km nic
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Re: R1 1999

Postprzez Invi » 17/4/2013, 20:13

Vergon napisał(a):
BraVo8 napisał(a):2. Hamulec przedni działa tak jakoś "dziwnie" klamka pracuje tak jakby odcinkami nie moge płynnie dozowac tak jak w mojej XJ600 strasznie mnie to denerwuje bo dusze niby cos hamuje naciskam mocniej a klamka nagle skacze niżej


Pompa hamulcowa do regeneracji, albo tylko do czyszczenia, na niemalże 100%, więc od tego zacznij.
Możesz kupić zestaw naprawczy np. Tourmax'a za ~100zł, są też tańsze.
Najpierw rozbierz, wyczyść, nasmaruj, zalej nowym płynem, złóż i testuj.
Jak nie pomoże to używka (ale nie wiadomo co trafisz) albo zestaw naprawczy.



A mi się tak robiło jak na próbę założyłem bardzo tanie klocki hamulcowe. Sifftery czy jakoś tak. Po wywaleniu tego g**** problemy ustały.

Black-Ghost napisał(a):Płyn o wyższej temp wrzenia ma sens tylko jak łoisz motocyklem po torze ;)


Płyn o wyższej temperaturze wrzenia w postaci wody destylowaniej :lol: :lol: :lol:

A zwykłe moto na torze się za cholerę nie przegrzeje, chyba że wytniesz część chłodnicy.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Vergon » 17/4/2013, 20:40

Invi mogły opornie chodzić po prowadnicach i dlatego taki efekt.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez zdano133 » 17/4/2013, 22:32

Black-Ghost napisał(a):"Oskaarek" We wszystkich motocyklach które miałem wentylator włącza się przy 94C więc nie gadaj bzdur. Petrygo ma realną temperaturę wrzenia w okolicach 110-115C więc spokojnie można go lać. Płyn o wyższej temp wrzenia ma sens tylko jak łoisz motocyklem po torze ;)


94 to chyba trochę szybko Ci się załącza.. Ja tam jak jest gorąca w mieście mam non stop temp ponad 90* i wentylator milczy. Załącza się właśnie dopiero koło 105*, co jest chyba normalniejsze niż 94, bo 90 to niezła temperatura dla silnika.
Kawasaki ZX600 '04
zdano133
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
Lokalizacja: Sochaczew, Teresin

Postprzez mati22252 » 18/4/2013, 09:51

BG pomyliło się chyba otwarcie termostatu z wiatrakiem. Termostat w moto otwierać powinien się między 90-96*C a wiatrak nawet w 112 stopniach w niektórych moto. W autach gdy termostat otwiera się przy 88 wiatrak załącza się powyżej 90.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez Black-Ghost » 18/4/2013, 18:36

Nic mi się nie pomyliło. Termostat uchyla się przy 78-85 paru stopniach, wentylator włączał się w przy 94-104C w ZX-10R , CBR 900RR. Znajomemu jak w moto pokazało 115C to mu odcieło zapłon.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad ... palinowego
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez BraVo8 » 18/4/2013, 19:25

Klocki koles niby wymieniał przednie w tamtym sezonie... ale przy zakupie zapytałem sie ile dał za klocki ( bo ja do XJ dałem 118 zq SBS-a) a tu jednak sa dwie tarcze czyli ok 200-250zł ale odpowiedz mnie zadziwiła bo powiedział ze ok 100zł...

Pompka lepiej pracuje gdy gwałtownie nacisne hebel bo jak delikatnie to wtedy jest to odczuwalne.

Odpowie ktoś na temat amortyzatora skrętu?
BraVo8
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 20/2/2012, 23:56
Lokalizacja: Nowy Tomysl

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr