Zobacz wątek - Jakie enduro po DT125 ?

Jakie enduro po DT125 ?

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Jakie enduro po DT125 ?

Postprzez Fantas3k » 14/4/2013, 12:20

Witam a więc mam zastanawiam się nad kolejnym moto po mojej dt która aktualnie pójdzie do remontu nie sprzedaje bo się rozjeb... tylko moc mi nie starcza i teraz moje pytanie do was enduro do 7k z wagą do 130kg i moca minimum 40km przy czym tanie w utrzymaniu wiem duzo wymagam. W DT wkładałem około 1,5k na sezon dbałem o nią a więc w następne moto mogę wkładać podobnie bez benzyny i olei.

Wiek -17lat
Wzrost,waga - 187/74kg
Doświadczenie - pól roku na derbi sendzie i sezon na DT 125

Latam bez prawka bo czekam na a2 nie opłaca mi się zdawać a1 a więc dobrze jakby moto sie łapało w a2 zamierzam zakup na czerwiec po sprzedaniu dt.
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin


Postprzez Marcin1324 » 14/4/2013, 17:15

honda xr 600 ponoć stare ale jare mój kuzyn ma honde xl 600 silnik niezawodny i ma około 50 km, xr jest lżejsza i ma twardsze zawieszenie. Jest jeszcze suzuki drz 400.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez Fantas3k » 14/4/2013, 18:11

Za stare moto według mnie brat ma tt600 belgarda i nie dobrze mi się nią jezdzi z lekka. A co powiecie o KTM LC4 400 ? ma 43km 130kg wagi ale nie wiem jak tam wyglada sprawa z remontami i z czesciami co powiecie na temat tego moto ?
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez Marcin1324 » 14/4/2013, 19:00

Tak jak każdy lc4 toporny, wytrzymały, bezawaryjny no remonty raczej jak coś walnie albo jak zacznie olej brać.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez henio12323 » 14/4/2013, 19:32

no akurat lc4 bedzie mniej toporna niż XL czy XR wieksza. ktm jest tani w eksploatacji o ile nie trafi sie gruz ew honda XR 400, DRZ 400 fajne moto też
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Fantas3k » 14/4/2013, 19:34

Orientuje się ktoś może jak tam sprawa z częsciami/spalaniem/ zawieszeniem to jest dla mnie tez warta spalanie mysle ze wiecej niz moja dt nie pociagnie bo nawet po 8 lykala waga to okolo 130kg wiec zle nie jest moc 42km chyba jak narazie starcza do endurowania jest to dobra maszyna ? bo marwi mnie z lekka jej wiek i kopka po lewej stronie
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez henio12323 » 14/4/2013, 19:56

spalanie rózne 4T palą mniej niz 2T. od 4 do 10 litrów. zwykle koło 6 łykają. częsci - są spoko dostępne. w ktmie o tyle dobrze ze z lc4 400 są czesci od wiekszych, a niektóre nawet od EXC podejdą wiec z uzywkami spoko. a jak z częstotliwoscią wymian to jak pisałem zalezy na co sie trafi. zadbany moze duzooo polatać. zawiesze jak zawieszenie typowe soft enduro ale na pewno stosunkowo lepsze niz w DT
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Fantas3k » 14/4/2013, 20:14

Na drz raczej mnie nie stać a xr 400 to jest jak na lekarstwo szukam jakiegos kompromisu :P a od xr 600 to juz chyba jest lepsza tt600 belgarda bo na ups i gazowce piec to chyba to samo z tego co wiem ale ja jestem dosc drobny i zle mi sie lata takim moto za wolno mi sie wkreca i ogolnie kaszanka z lekka zmodyfikowana dt moja jest o wiele lepsza jak nia latam niz te 600. nic chyba pozostaje mi dozbierac 10k i kupic drz i poczekac jakis czas niz byc niezadowolonym pozniej :P
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez Marcin1324 » 14/4/2013, 22:25

a i ktm lc4 400 nie ma zamienników korby, za 10k kupisz exc 200 tyle tylko że droższy w utrzymaniu.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez henio12323 » 14/4/2013, 22:35

co z tego że nie ma ? :P jak juz ktos robi remont za kilka tysięcy to cyz korbe kupi za 500 zł z zamienników (jakby był ) czy kilka stówek drozej oryginal to i tak kropla jest w kosztach :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Marcin1324 » 15/4/2013, 15:48

Tak tylko powiedziałem jako ciekawostke, no tylko te kilka stówek można by było wydać na np. napęd.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez Fantas3k » 15/4/2013, 17:59

A co powiecie np o ktm exc 450 albo wr 450 ? za 8k już się coś kupi z tego co widzę a remonty nie są raczej za częste jak sie wymienia olej i wszystko tak wiem może mnie zabić to moto ale olej w głowie mam. Z tego co widziałem to supermotofolls dopiero po 3 latach latania robili remont w swoich wr i wychodzily im tam koszta 2tys ponad czyli nie za duzo. Albo jakiegoś fulla 450 w 4t mozna taniej kupic i od razu sobie odremontowac
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez henio12323 » 15/4/2013, 18:02

to juz są wyczynówki i kosztują duzo wiecej... dla porównania miedzy taką DRZ w cywilnej wersji a np exc to exc wyjdzie ze 2-3 X drożej. wiecej pala. olej sie zmienia czesciej. jak cie stac nikt nie zabroni :D chociaz za 8 kafli też igły nie kupisz.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Fantas3k » 15/4/2013, 18:17

Wiem wiem ale jak jestem amatorem to ja na tym sprzecie nie nabije za duzo mth bo nie wykorzystam mocy w 100% a z racji mojego wieku i parametrów fizycznych to bedzie jeszcze trudniej po prostu w dt juz nie mam mocy cisne ja juz na maxa w kazdym moto przychodzi moment kiedy juz nie masz mocy a po dt bym chcial kupic cos na 2sezony i minimum 45km aby polatac na luzie z ekipa z mojej okolicy. Jak gadałem z nimi to mowia ze w takiej 450 to robia remont raz na 3 lata gdzies ale nie wiem co o tym myslec juz wszystko wiem co o olejach i innych ale amator amatorowki nierowny wiec roznie to bywa :P a co sadzisz henio o wr 426 oplaca sie to brac ogolnie nie jest awaryjne za bardzo ze z byle dupy cos sie rozsypie jak w bdb np skrzynia albo cos ?
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez henio12323 » 15/4/2013, 22:04

to nic... czy silnik pracuje tak czy inaczej to sie zuzywa. jak pracuje na niskich obrotach to ma gorsze smarowanie, a przy wyzszych biegach i niskich prędkosciach dodatkowo są wywierane duze siły na tłok który się "dociska" do cylindra, czy obciązenia dla korby. 2 sprawa to taka że wyczynówki jeżdza troche inaczej i nie da sie nimi jechac wolno. czy amator czy zawodnik to na prostej bedziesz odkręcał tak samo. to że robią co 3 lata to albo rzadko latają... albo mają duzo szczescia. pozatym zalezy jaka bo nie wierze że taka stara yamaha 450 wytrzyma 3 lata bez remontu... chyba ze stoi 3 lata w garazu. 426 to padliny. jak pisałem za tą kase trudno o zdrowe 4T dobij do 10tyśków żeby nie kupic trupa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Fantas3k » 16/4/2013, 15:06

Dużo osob wychwala te 426 ale nie wiem co o tym myslec :P w sumie lepiej wole uzbierac juz wiecej i miec spokoj na dluzsza mete niz sie pozniej męczyć i wkurw*ac :) jeszcze ogarne to wszystko bo w gre wchodzi jak narazie exc400/450 lub tez wr450 albo drz 400 jedno z tych moto. Mysle ze jakies male doswiadczenie mam bo na dt zrobilem w lesie z 5k km i to w samym lesie wiec jakos bedzie ;) chyba mnie nie pozamiata i nie bede od razu na drzewie bo pierdolniecie to one maja wiem :D
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez Marcin1324 » 16/4/2013, 15:17

Mój znajomy miał yzf 426 i nie narzekał, może miał dobrą sztukę. ja mam takie pytanie nie na temat, jak suzuki zrobiło że silnik drz 400 ma prawie takom samą moc co exc 400 a jest dużo wytrzymalszy?
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez henio12323 » 16/4/2013, 17:04

a tym że moc to nie wszystko. bo jest jeszcze oddanie tej mocy i moment obrotowy. 2 sprawa weź silnik z DRZ i z KTMa z ktma jest sporo lżejszy bardziej zwarty jest po prostu bardziej sportowy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Marcin1324 » 16/4/2013, 17:49

Aha dzięki henio bo to pytanie nie dało mi spać w nocy :D
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez matheush » 16/4/2013, 19:12

odbiegając nieco od tematu... waga DO 130kg i moc min 40 km to minimum 0,22kW/kg czyli teoretycznie nie łapie się na A2... w praktyce byc moze inaczej, zalezy jak do tego podejsc :)
XF650
Avatar użytkownika
matheush
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 26/7/2008, 17:00
Lokalizacja: Pomorskie



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr