Zobacz wątek - regulator napiecia? help
NAS Analytics TAG

regulator napiecia? help

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

regulator napiecia? help

Postprzez spik3r » 10/4/2013, 18:51

Witam. Jako ze nie udlugo juz bedzie mozna smigac po naszych drogach, wzialem sie za motocykl:) Akumulator naladowalem do konca, podlaczylem, odpalil bez problemu po zimowej przerwie. Podlaczajac miernik wskazywalo 12,9 , oczywiscie byly to na poczatku wieksze obroty. Gdy motocykl "uspokoil sie" , temperatura sie zwiekszyla, zostalo na okolo 11 V . Znacznie spadlo i nie szlo do gory. Kumpel mowi ze to regulator napiecia, lecz nie chce na darmo tego kupowac i chce tu Was sie poradzic. Czy to to ?
Dodam, ze pisalem nawet tutaj, mialem problem ze gasnie mi motocykl w trakcie jazdy np na wolnych predkosciach , na skrzyzowaniach gdy skrecam itp, teraz pomyslalem ze to mialo z tym powiazanie. Motocykl nie mial ladowania i tyle.

Prosze o porady
spik3r
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 25/9/2012, 16:31


Postprzez henio12323 » 10/4/2013, 19:13

na to wygląda. zdrowy regulator powinien podawać troche ponad 12V. nawet samo 12V to jest mało.... 11V to zdecydowanie za mało
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez cycu_rsko » 10/4/2013, 19:21

Moze byc regulator, ale moze tez byc alternator. Zacznij od sprawdzenia samej instalacji, kostek itp. Dalej zajmij sie sprawdzeniem alternatora.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Raczek_6 » 11/4/2013, 15:26

1. Jaki motocykl (patrz regulamin pisania na forum - pytania dział mechanika) .

Prawidłowe napięcie ładowania to 13,7 do 14,5V przy 5000rpm.
Na obrotach biegu jałowego powinno być wyższe niż napięcie spoczynkowe akumulatora.
W trakcie rozruchu nie powinno spadać poniżej 10,5V.

Bardziej wygląda na zwarcie w uzwojeniu alternatora.

Dobry elektryk motocyklowy pomoże.
Albo jak masz pojęcie to pomierz opór na uzwojeniu, czy ma przebicie na masę oraz napięcia międzyfazowe uzwojenia.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr