Zobacz wątek - Szlam w filtrze paliwa - rdza w baku

Szlam w filtrze paliwa - rdza w baku

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Szlam w filtrze paliwa - rdza w baku

Postprzez qufello » 8/4/2013, 21:21

Witam wszystkich.

Po krótce opiszę problem z GSX750F.
Nie dawno przygotowałem moto do sezonu pierwszy raz po starym właścicielu, dużo czynności w tym również filtr paliwa. Poprzedni był zrobiony z ciemnego plastiku i nie bylo widac co w nim jest, w nowym natomiast wszystko widac.

Dzis rozgrzałem moto, wskoczyłem i pojechałem może z 600m, nagle jakby ktoś mu zaczął dawkować wachę w mały ilościach. Zgasł, nie mogłem go odpalić.
Mam kranik 3 pozycyjny - rezerwa, pełny i swobodny przepływ. Zalałem troszke na swobodnym i odpalił na pych, ale za 10 min znów to samo, spalił to co pobrał ja mu dodaję gazu a on sie dusi i skacze w granicach 500 obrotów. Znów zgasł.

Ściągnąłem bak i jak zobaczyłem filtr paliwa to się przeżegnałem. Cały brunatny, ze szlamem w środku - zero przepływu. Wylałem całe paliwo z baku (bolesne) i okazało się, że wacha cała brudna śmierdzi metalem, a wszystko na dole jest zardzewiałe, widocznie poprzedni właściciel trzymał go w naprawdę słabych warunkach.

Pytanie, co zrobić żeby to miało ręce i nogi?
wyczyścić bak wodą, wysuszyć i sprężone powietrze, nowy filtr, wyczyszczenie przewodów i kranika ??

co z gaźnikiem?

pozdrawiam!
qufello
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20/12/2012, 10:03
Lokalizacja: ZST


Postprzez henio12323 » 8/4/2013, 21:58

jak był filterek to w zasadzie gaźnik nie powinien sie zasyfic - bo filterek wpuszcza mniejsze drobiny niż srednica dysz i kanalików.... ale z drugiej strony drobinka do drobinki i gdzies sie moze odkładać. jak rozbierasz i tak bak, to warto by zrobic serwis gaźników.

wszystko wyczyscic jak trzeba po drodze. co do samego baku... zalezy czy rdza jest powazna czy tylko nalot. a moze to po prostu paliwo złej jakosci z syfami i sie osadziło i wygląda jak rdza. jak jest tragedia to są patenty żeby nasypac czegos do srodka i potrzasać zeby usunęło luźną rdze. ale wątpie żeby aż tak tragicznie było ( to patent rodu starych WSeK i komarków gdzie rdza odłaziła płatami. są też specjalne preparaty do baków. ew jakims silnik odtłuszczaczem/zmywaczem do hamulców czy tego podobne spreje i mozna to przemyc ( uwaga na lakier! )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25957
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez qufello » 9/4/2013, 06:02

OK, tak też zrobię - przewody załatwię już nowe wraz z filtrem, bo nie chce się denerwować.

Jeżeli chodzi o paliwo to co zlałem wcześniej było OK, mimo wszystko teraz po zlaniu wersji 2012 :) , zalałem 5L dodatkowych i stało się to samo. Widziałem dno baku, rudy wszędzie.

Poinformuje na bieżąco - zawsze to jakiś ślad na przyszłość dla innych użytkowników.
qufello
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20/12/2012, 10:03
Lokalizacja: ZST

Postprzez qufello » 11/4/2013, 20:14

Wróciłem.
Opisze co zrobiono i zadam kilka pytań.

Zalałem bak break cleanerem, elegancko wszystko rozpuściło, później karcherem usunąłem wszystko pod ciśnieniem.
Wróciłem, sprężarką wysuszyłem wszystko w środku, rozłożyłem kranik na części, wyczyściłem z nalotów i rdzy,podłączyłem na nowym filtrze i znów to samo - zaczął po czasie gasnąć.

Podniosłem bak i co się okazało, że nie podaje paliwa na jakimkolwiek ustawieniu kranika, odłączyłem sam filtr, puściłem rurkę do butelki, zassałem lekko powietrze drugą rurką od kranika aby odblokować tłoczek na membranie - kranik działa bez zarzutów, podaje.
Więc podłączyłem przewody na "Sztywno" tzn bez filtra paliwa. Odpaliłem motocykl i wszystko działa bez zarzutów.

Teraz pytanie :
1. czy filtr standardowy 8mm Kager może mieć za grubą powłokę papierową i powodować powyższy problem ?
2. Jeżeli tak to jaki powinien być filtr?
3. jeżeli nie to gdzie zajrzeć i co sprawdzić?

dziękuję z góry
qufello
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20/12/2012, 10:03
Lokalizacja: ZST

Postprzez henio12323 » 11/4/2013, 20:20

hmm mam troche podobny problem tylko że z normalnym kranikiem ( nie podcisnieniowym ) mam motorower i co dziwne... filterek jest stale pusty paliwa ścieka tylko tyle ile jest potrzebne. nawet jak moto stoi na otwartym kraniku to po prostu nie chce paliwo zleciec. jak popukam w filtr to pomału sie napełnia :D w sumie nie mam pojęcia co jest przyczyną... ale przed załozeniem nalewam pół filtra paliwa. a potem juz sie zapełnia. wiec też spróbuj załozyc filtr potem zalac go paliwem i potem dopiero podpiąć.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25957
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez qufello » 11/4/2013, 21:45

Tyle, że właśnie wcześniej próbowałem na wolnym dopływie, bo sprawdzałem kranik - zalałem filtr, przełączyłem na "rezerwe" i poprostu wszystko zassane zostało ze środka filtra ale w dalszym ciągu nie dochodziło z baku :/
qufello
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20/12/2012, 10:03
Lokalizacja: ZST

Postprzez mati22252 » 11/4/2013, 22:35

Być może nie chodzi o przepustowość wkładu a przepływ jaki może zaoferować dany filtr. Może głupi przykład ale miałem tak w komarku. Przy jakimś małym filterku niby do komarka nie dostawał paliwa. Założyłem filtr od malucha i wszystko wróciło do normy
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez qufello » 12/4/2013, 09:25

Wcześniej był o połowę mniejszy, teraz jest większy- Kager

OK, więc co robić? kupić w sumie trzeci filterek ? czy spróbować czegoś jeszcze? bo aż mi się wierzyć nie chce.

Pytałem nawet naszego inżyniera w pracy ale powiedział, że jest to co najmniej niemożliwe bo wacha powinna się chociaż sączyć a nie blokować.
qufello
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20/12/2012, 10:03
Lokalizacja: ZST

Postprzez qufello » 13/4/2013, 14:49

ma ktoś jakiś pomysł ? sprawa jest pilna.

Bez samego filtra działa, na filtrze nie chce - przy okazji moze żeby przepalić dolać troszkę denaturatu do baku ? 200ml na 20L ?

edytuj posty

senekkorzenna
qufello
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20/12/2012, 10:03
Lokalizacja: ZST

Postprzez krzall » 13/4/2013, 20:37

qufello napisał(a):ma ktoś jakiś pomysł ? sprawa jest pilna.

Bez samego filtra działa, na filtrze nie chce - przy okazji moze żeby przepalić dolać troszkę denaturatu do baku ? 200ml na 20L ?

Witam
jak nie działa na tym filtrze zmień na inny. Bo widać że jest problem w przepływie jak działa bez filtra.
A w jakim celu denaturat? Masz wodę w baku?
Pozdrawiam
Wszystko jest trudne... nim, stanie się proste ;)
FZS 1000
Avatar użytkownika
krzall
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 19/1/2013, 21:43

Postprzez senekkorzenna » 14/4/2013, 09:11

a podłączyłeś prawidłowo filtr paliwa zgodnie ze strzałką ?
senekkorzenna
 

Postprzez qufello » 15/4/2013, 12:27

Kranik działa dobrze filtr podłączony prawidłowo zgodnie z przepływem, temat na razie zawieszam, okazało się, że gaźnik do czyszczenia i regulacji, najprawdopodobniej zaworki iglicowe i uszczelka do wymiany.

Miałem wcześniej rdze w baku, bak wyczyszczony a żeby zebrać resztkę wody poszła setka denaturatu.

ale teraz jest gorzej, mam drugi raz duzo wachy w oleju i to sie zdarzyło tylko przy uruchamianiu, nie przy wyłączonym silniku - kranik jest OK, wiec w tym wypadku szukam niżej... bolesne
qufello
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20/12/2012, 10:03
Lokalizacja: ZST

Postprzez qufello » 19/4/2013, 13:06

OK wszystko się wyjaśniło

cały gaźnik był zabrudzony przez syf z przed czyszczenia gaźnika. Rdza zabrudziła cały pierwszy dolot, zaworek i uszczelkę. Zaczęło się przelewać na włączonym silniku dlatego wszystko leciało do cylindra i miejsca przy filtrze paliwa. Przy okazji pływak miał wygiętą blaszkę i nie domyka zaworka.

Wyczyszczane, wyregulowane, działa.

pozdrawiam
i Dzięki!
qufello
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20/12/2012, 10:03
Lokalizacja: ZST

Postprzez Stany89 » 23/4/2013, 19:01

witam jaki filtr paliwa wato kupić?
Avatar użytkownika
Stany89
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 25/12/2012, 16:07



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr