Szlam w filtrze paliwa - rdza w baku
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Szlam w filtrze paliwa - rdza w baku
Witam wszystkich.
Po krótce opiszę problem z GSX750F.
Nie dawno przygotowałem moto do sezonu pierwszy raz po starym właścicielu, dużo czynności w tym również filtr paliwa. Poprzedni był zrobiony z ciemnego plastiku i nie bylo widac co w nim jest, w nowym natomiast wszystko widac.
Dzis rozgrzałem moto, wskoczyłem i pojechałem może z 600m, nagle jakby ktoś mu zaczął dawkować wachę w mały ilościach. Zgasł, nie mogłem go odpalić.
Mam kranik 3 pozycyjny - rezerwa, pełny i swobodny przepływ. Zalałem troszke na swobodnym i odpalił na pych, ale za 10 min znów to samo, spalił to co pobrał ja mu dodaję gazu a on sie dusi i skacze w granicach 500 obrotów. Znów zgasł.
Ściągnąłem bak i jak zobaczyłem filtr paliwa to się przeżegnałem. Cały brunatny, ze szlamem w środku - zero przepływu. Wylałem całe paliwo z baku (bolesne) i okazało się, że wacha cała brudna śmierdzi metalem, a wszystko na dole jest zardzewiałe, widocznie poprzedni właściciel trzymał go w naprawdę słabych warunkach.
Pytanie, co zrobić żeby to miało ręce i nogi?
wyczyścić bak wodą, wysuszyć i sprężone powietrze, nowy filtr, wyczyszczenie przewodów i kranika ??
co z gaźnikiem?
pozdrawiam!
Po krótce opiszę problem z GSX750F.
Nie dawno przygotowałem moto do sezonu pierwszy raz po starym właścicielu, dużo czynności w tym również filtr paliwa. Poprzedni był zrobiony z ciemnego plastiku i nie bylo widac co w nim jest, w nowym natomiast wszystko widac.
Dzis rozgrzałem moto, wskoczyłem i pojechałem może z 600m, nagle jakby ktoś mu zaczął dawkować wachę w mały ilościach. Zgasł, nie mogłem go odpalić.
Mam kranik 3 pozycyjny - rezerwa, pełny i swobodny przepływ. Zalałem troszke na swobodnym i odpalił na pych, ale za 10 min znów to samo, spalił to co pobrał ja mu dodaję gazu a on sie dusi i skacze w granicach 500 obrotów. Znów zgasł.
Ściągnąłem bak i jak zobaczyłem filtr paliwa to się przeżegnałem. Cały brunatny, ze szlamem w środku - zero przepływu. Wylałem całe paliwo z baku (bolesne) i okazało się, że wacha cała brudna śmierdzi metalem, a wszystko na dole jest zardzewiałe, widocznie poprzedni właściciel trzymał go w naprawdę słabych warunkach.
Pytanie, co zrobić żeby to miało ręce i nogi?
wyczyścić bak wodą, wysuszyć i sprężone powietrze, nowy filtr, wyczyszczenie przewodów i kranika ??
co z gaźnikiem?
pozdrawiam!
- qufello
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 20/12/2012, 10:03
- Lokalizacja: ZST
jak był filterek to w zasadzie gaźnik nie powinien sie zasyfic - bo filterek wpuszcza mniejsze drobiny niż srednica dysz i kanalików.... ale z drugiej strony drobinka do drobinki i gdzies sie moze odkładać. jak rozbierasz i tak bak, to warto by zrobic serwis gaźników.
wszystko wyczyscic jak trzeba po drodze. co do samego baku... zalezy czy rdza jest powazna czy tylko nalot. a moze to po prostu paliwo złej jakosci z syfami i sie osadziło i wygląda jak rdza. jak jest tragedia to są patenty żeby nasypac czegos do srodka i potrzasać zeby usunęło luźną rdze. ale wątpie żeby aż tak tragicznie było ( to patent rodu starych WSeK i komarków gdzie rdza odłaziła płatami. są też specjalne preparaty do baków. ew jakims silnik odtłuszczaczem/zmywaczem do hamulców czy tego podobne spreje i mozna to przemyc ( uwaga na lakier! )
wszystko wyczyscic jak trzeba po drodze. co do samego baku... zalezy czy rdza jest powazna czy tylko nalot. a moze to po prostu paliwo złej jakosci z syfami i sie osadziło i wygląda jak rdza. jak jest tragedia to są patenty żeby nasypac czegos do srodka i potrzasać zeby usunęło luźną rdze. ale wątpie żeby aż tak tragicznie było ( to patent rodu starych WSeK i komarków gdzie rdza odłaziła płatami. są też specjalne preparaty do baków. ew jakims silnik odtłuszczaczem/zmywaczem do hamulców czy tego podobne spreje i mozna to przemyc ( uwaga na lakier! )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
OK, tak też zrobię - przewody załatwię już nowe wraz z filtrem, bo nie chce się denerwować.
Jeżeli chodzi o paliwo to co zlałem wcześniej było OK, mimo wszystko teraz po zlaniu wersji 2012
, zalałem 5L dodatkowych i stało się to samo. Widziałem dno baku, rudy wszędzie.
Poinformuje na bieżąco - zawsze to jakiś ślad na przyszłość dla innych użytkowników.
Jeżeli chodzi o paliwo to co zlałem wcześniej było OK, mimo wszystko teraz po zlaniu wersji 2012

Poinformuje na bieżąco - zawsze to jakiś ślad na przyszłość dla innych użytkowników.
- qufello
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 20/12/2012, 10:03
- Lokalizacja: ZST
Wróciłem.
Opisze co zrobiono i zadam kilka pytań.
Zalałem bak break cleanerem, elegancko wszystko rozpuściło, później karcherem usunąłem wszystko pod ciśnieniem.
Wróciłem, sprężarką wysuszyłem wszystko w środku, rozłożyłem kranik na części, wyczyściłem z nalotów i rdzy,podłączyłem na nowym filtrze i znów to samo - zaczął po czasie gasnąć.
Podniosłem bak i co się okazało, że nie podaje paliwa na jakimkolwiek ustawieniu kranika, odłączyłem sam filtr, puściłem rurkę do butelki, zassałem lekko powietrze drugą rurką od kranika aby odblokować tłoczek na membranie - kranik działa bez zarzutów, podaje.
Więc podłączyłem przewody na "Sztywno" tzn bez filtra paliwa. Odpaliłem motocykl i wszystko działa bez zarzutów.
Teraz pytanie :
1. czy filtr standardowy 8mm Kager może mieć za grubą powłokę papierową i powodować powyższy problem ?
2. Jeżeli tak to jaki powinien być filtr?
3. jeżeli nie to gdzie zajrzeć i co sprawdzić?
dziękuję z góry
Opisze co zrobiono i zadam kilka pytań.
Zalałem bak break cleanerem, elegancko wszystko rozpuściło, później karcherem usunąłem wszystko pod ciśnieniem.
Wróciłem, sprężarką wysuszyłem wszystko w środku, rozłożyłem kranik na części, wyczyściłem z nalotów i rdzy,podłączyłem na nowym filtrze i znów to samo - zaczął po czasie gasnąć.
Podniosłem bak i co się okazało, że nie podaje paliwa na jakimkolwiek ustawieniu kranika, odłączyłem sam filtr, puściłem rurkę do butelki, zassałem lekko powietrze drugą rurką od kranika aby odblokować tłoczek na membranie - kranik działa bez zarzutów, podaje.
Więc podłączyłem przewody na "Sztywno" tzn bez filtra paliwa. Odpaliłem motocykl i wszystko działa bez zarzutów.
Teraz pytanie :
1. czy filtr standardowy 8mm Kager może mieć za grubą powłokę papierową i powodować powyższy problem ?
2. Jeżeli tak to jaki powinien być filtr?
3. jeżeli nie to gdzie zajrzeć i co sprawdzić?
dziękuję z góry
- qufello
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 20/12/2012, 10:03
- Lokalizacja: ZST
hmm mam troche podobny problem tylko że z normalnym kranikiem ( nie podcisnieniowym ) mam motorower i co dziwne... filterek jest stale pusty paliwa ścieka tylko tyle ile jest potrzebne. nawet jak moto stoi na otwartym kraniku to po prostu nie chce paliwo zleciec. jak popukam w filtr to pomału sie napełnia
w sumie nie mam pojęcia co jest przyczyną... ale przed załozeniem nalewam pół filtra paliwa. a potem juz sie zapełnia. wiec też spróbuj załozyc filtr potem zalac go paliwem i potem dopiero podpiąć.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Tyle, że właśnie wcześniej próbowałem na wolnym dopływie, bo sprawdzałem kranik - zalałem filtr, przełączyłem na "rezerwe" i poprostu wszystko zassane zostało ze środka filtra ale w dalszym ciągu nie dochodziło z baku :/
- qufello
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 20/12/2012, 10:03
- Lokalizacja: ZST
Być może nie chodzi o przepustowość wkładu a przepływ jaki może zaoferować dany filtr. Może głupi przykład ale miałem tak w komarku. Przy jakimś małym filterku niby do komarka nie dostawał paliwa. Założyłem filtr od malucha i wszystko wróciło do normy
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
Wcześniej był o połowę mniejszy, teraz jest większy- Kager
OK, więc co robić? kupić w sumie trzeci filterek ? czy spróbować czegoś jeszcze? bo aż mi się wierzyć nie chce.
Pytałem nawet naszego inżyniera w pracy ale powiedział, że jest to co najmniej niemożliwe bo wacha powinna się chociaż sączyć a nie blokować.
OK, więc co robić? kupić w sumie trzeci filterek ? czy spróbować czegoś jeszcze? bo aż mi się wierzyć nie chce.
Pytałem nawet naszego inżyniera w pracy ale powiedział, że jest to co najmniej niemożliwe bo wacha powinna się chociaż sączyć a nie blokować.
- qufello
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 20/12/2012, 10:03
- Lokalizacja: ZST
qufello napisał(a):ma ktoś jakiś pomysł ? sprawa jest pilna.
Bez samego filtra działa, na filtrze nie chce - przy okazji moze żeby przepalić dolać troszkę denaturatu do baku ? 200ml na 20L ?
Witam
jak nie działa na tym filtrze zmień na inny. Bo widać że jest problem w przepływie jak działa bez filtra.
A w jakim celu denaturat? Masz wodÄ™ w baku?
Pozdrawiam
Wszystko jest trudne... nim, stanie siÄ™ proste
FZS 1000

FZS 1000
-
krzall - Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 19/1/2013, 21:43
Kranik działa dobrze filtr podłączony prawidłowo zgodnie z przepływem, temat na razie zawieszam, okazało się, że gaźnik do czyszczenia i regulacji, najprawdopodobniej zaworki iglicowe i uszczelka do wymiany.
Miałem wcześniej rdze w baku, bak wyczyszczony a żeby zebrać resztkę wody poszła setka denaturatu.
ale teraz jest gorzej, mam drugi raz duzo wachy w oleju i to sie zdarzyło tylko przy uruchamianiu, nie przy wyłączonym silniku - kranik jest OK, wiec w tym wypadku szukam niżej... bolesne
Miałem wcześniej rdze w baku, bak wyczyszczony a żeby zebrać resztkę wody poszła setka denaturatu.
ale teraz jest gorzej, mam drugi raz duzo wachy w oleju i to sie zdarzyło tylko przy uruchamianiu, nie przy wyłączonym silniku - kranik jest OK, wiec w tym wypadku szukam niżej... bolesne
- qufello
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 20/12/2012, 10:03
- Lokalizacja: ZST
OK wszystko się wyjaśniło
cały gaźnik był zabrudzony przez syf z przed czyszczenia gaźnika. Rdza zabrudziła cały pierwszy dolot, zaworek i uszczelkę. Zaczęło się przelewać na włączonym silniku dlatego wszystko leciało do cylindra i miejsca przy filtrze paliwa. Przy okazji pływak miał wygiętą blaszkę i nie domyka zaworka.
Wyczyszczane, wyregulowane, działa.
pozdrawiam
i Dzięki!
cały gaźnik był zabrudzony przez syf z przed czyszczenia gaźnika. Rdza zabrudziła cały pierwszy dolot, zaworek i uszczelkę. Zaczęło się przelewać na włączonym silniku dlatego wszystko leciało do cylindra i miejsca przy filtrze paliwa. Przy okazji pływak miał wygiętą blaszkę i nie domyka zaworka.
Wyczyszczane, wyregulowane, działa.
pozdrawiam
i Dzięki!
- qufello
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 20/12/2012, 10:03
- Lokalizacja: ZST
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości