Czy warto założyć w ścigaczu filtr stożkowy
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Czy warto założyć w ścigaczu filtr stożkowy
Czy warto założyć w ścigaczu filtr stożkowy
- bartek1x
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 10/6/2007, 21:21
mam w fz stozki i chce wrocic do air boxu wyglada fajnie ale nie da sie wyregulowc gaznikow
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
-
rosa - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1190
- Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
- Lokalizacja: Sopot
- kulfon na kawasaki
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 2/10/2006, 18:34
Warto, o ile chcesz poprawić osiągi motocykla. Jednak nie szedł bym w kierunku stożków a w kierunku wysokoprzepustowej wkładki, np K&N robi takowe lub dedykowane układy "stożkowych" filtrów dla danej aplikacji. Po takiej wymianie powinno się przeregulować gaźniki. A no i moto będzie więcej paliło.
- musieli
- Świeżak
- Posty: 211
- Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
- Lokalizacja: Wa-wa zone
Jak napisali w pewnej mądrej książce - w silnikach benzynowych następuje spalanie stechiometryczne (przynajmniej do tego się dąży). Stąd stosunek paliwa do powietrza w mieszance powinien być stały.
Rowanie jest proste:
wiecej powietrza -> wiecej paliwa -> wieksze spalanie -> o ile wszystko gra ze sobą większa moc
Pozdrawiam
Rowanie jest proste:
wiecej powietrza -> wiecej paliwa -> wieksze spalanie -> o ile wszystko gra ze sobą większa moc

Pozdrawiam
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Stozkowy ? To zalezy,generalnie w moto sportowych nowszych generacji,tz koniec lat 80-ych,stozkowy filtr jest bez sensu i powoduje utrate osiagow .Moze byc lepiej w waskim zakresie obrotow,ale silnik padnie na pysk gdzie indziej.
Generalnie o ile to jest cbr,fzr/yzf, r1/r6 ,zx,gzxr,itd zalozenie filtra stozkowego swiadczy o totalnym uposledzeniu mechanicznym jego wlasciciela.
To jak "oddycha" silnik jest bardzo skomplikowane,,,,,,,,,,,czy ktos widzial Moto Gp lub Superbike bez puszki powietrznej ?,,,,,,,,raczej nie.
Zainteresowanych odsylam do dobrej ksiazki tunningowej.
O jakie moto chodzi ?
Generalnie o ile to jest cbr,fzr/yzf, r1/r6 ,zx,gzxr,itd zalozenie filtra stozkowego swiadczy o totalnym uposledzeniu mechanicznym jego wlasciciela.
To jak "oddycha" silnik jest bardzo skomplikowane,,,,,,,,,,,czy ktos widzial Moto Gp lub Superbike bez puszki powietrznej ?,,,,,,,,raczej nie.
Zainteresowanych odsylam do dobrej ksiazki tunningowej.
O jakie moto chodzi ?
- tomekd
- Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
- Lokalizacja: chicago
tomekd widze że coś kojarzysz temat.
Jest taka sprawa: FZR wloty normalnie lecą od czachy przez rame i pod obudowe baku. pod obudową jest ten cały airbox. miejsce gdzie dochodzą wloty jest na puszcze ślepe (nie ma wlotu) zassanie powietrza jest na samej górze i to nie od przodu tylko zwrócone do tyłu dokładnie na wlew paliwa. rozumiem że skośno okie napewno obliczały doloty do wydechów i w Yamaha nie powstał airbox z przypadku. ale czy tak ma to wyglądać?
Jest taka sprawa: FZR wloty normalnie lecą od czachy przez rame i pod obudowe baku. pod obudową jest ten cały airbox. miejsce gdzie dochodzą wloty jest na puszcze ślepe (nie ma wlotu) zassanie powietrza jest na samej górze i to nie od przodu tylko zwrócone do tyłu dokładnie na wlew paliwa. rozumiem że skośno okie napewno obliczały doloty do wydechów i w Yamaha nie powstał airbox z przypadku. ale czy tak ma to wyglądać?
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
dcsport.pl (otwórz link)
-
Ryjek - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
- Lokalizacja: Kraków
Ryjek napisał(a):tomekd widze że coś kojarzysz temat.
Jest taka sprawa: FZR wloty normalnie lecą od czachy przez rame i pod obudowe baku. pod obudową jest ten cały airbox. miejsce gdzie dochodzą wloty jest na puszcze ślepe (nie ma wlotu) zassanie powietrza jest na samej górze i to nie od przodu tylko zwrócone do tyłu dokładnie na wlew paliwa. rozumiem że skośno okie napewno obliczały doloty do wydechów i w Yamaha nie powstał airbox z przypadku. ale czy tak ma to wyglądać?
Ta wloty nie dochodza do puszki,tylko koncza sie na ramie ?? Tak ?? Za bardzo nie pamietam,zadaniem tych "wezy" jest doprowadzenie zimnego powietrza w okolice puszki,nie koniecznie bezposrednio do puszki.Tzw Cold Air.
Pierwszy model yamahy z doladowaniem atmosferycznym to byl chyba 99 R6,,,,,,,,,,
- tomekd
- Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
- Lokalizacja: chicago
-
Ryjek - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
- Lokalizacja: Kraków
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość