Zobacz wątek - ZX6R 07 EU vs ZX6R 08 USA

ZX6R 07 EU vs ZX6R 08 USA

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

ZX6R 07 EU vs ZX6R 08 USA

Postprzez enklavaPL » 23/3/2013, 16:28

Cześć wszystkim,

Właśnie przymierzam się do zamiany swojej maszynki na upragnione od wielu lat ZX6R. Ze względu na "bude" , no i oczywiście cene, szukam ZX6R produkcji 2007-2008. Mam kilka pytań co do samej maszyny, bo po za tym, że kocham jeździć, to strona techniczna motocykli jest dla mnie czarną magią. Ja jeżdżę, serwis robi.

Obecnie na allegro znalazłem interesujące mnie 2 sztuki.

Pierwsza, to żółta ZX6R z 2008r sprowadzona z USA, oraz czarna wersja Europejska z 2007 r.

Egzemplarz sprowadzany zza oceanu jest zarejestrowany od roku w PL, więc spełnia jakieś tam podstawowe wymogi dopuszczenia do ruchu. Gość który ją sprzedaje napisał, że wersja amerykańska jest mocniejsza.

Czy wiecie coś na ten temat ?

Czytając kolejne posty na różnych forach internetowych na temat ZX6R natknąłem się na taką informację, że ZX6R z 07 roku ma "air boxa". Czy wersja z USA 08r też go będzie miała ? czym dokładnie jest ów "air box".

Kolejne moje pytanie dotyczy spalania. Będę głównie poruszał się po Warszawskich, zakorkowanych ulicach przy dojazdach do pracy. Ile zjada te ~ 130 kucy w cyklu miejskim ? Oczywiście wszystko zależy od dynamiki jazdy, no ale nie ukrywam, że ten sezon będzie dla mnie ciężki, bo przesiadam się z ZXR250, różnica w wadze i mocy robi swoje, zapewne będę uczył się jazdy praktycznie od zera, więc zakładam, że kolejne biegi będę dość szybko zapinał, aby ograniczyć moc motocykla.

Co powiecie o awaryjności i kosztach eksploatacji takiego moto ? Bedzie to kilkuletnie maszyna, jedna odpowiednio z przebiegiem 4500 druga z przebiegiem 7500 km. Czy mój budżet domowy mocno ucierpi ?

Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach moto ? Nie mówie ogólnie, ale może są jakieś detale bardzo charakterystyczne dla danego modelu a o których nie każdy wie. Podpowiecie coś na ten temat ?

Czekam na Wasze opinie , porady itp. Każda uwaga będzie cenna, więc piszcie o wszystkim co związane z Kawą, nie tylko kwestie które wymieniłem wyżej.

Jesli o czymś sobie jeszcze przypomnę, to będę pisał.

LWG !
Pzdr
enklavaPL
 


Postprzez Krmtzzz » 23/3/2013, 23:22

Air box jest to miejsce w ktorym znajduje sie filtr powietrza. Nie chce nic mowic, ale mogles to sobie wygooglowac. Airboxa ma kazda 6stka. Jak nie bedziesz palowal to ci te 6-7 spali. Nie jestem w stanie odpowiedziec ile bedziesz musial wlozyc w moto kasy bo nie wiem jaki ma stan. Nie wiem jak wyglada naped, opony, klicki. Licz sie na start z wymiana podstawowych plynow, tj. olej, filtr oleju, sprawdz filtr powietrza, plyn hamulcowy, chlodniczy. Przebiegiem sie nie sugeruj. Na pewno ktos krecil. W tym kraju trafic na motocykl 4-5 letni z wiekszym niz 10k przebiegiem to rzadkosc. Oczywiscie wszystkie 8-9 letnie maja odpowiednio 25k.

Skoro sie nie znasz, to sam bym na twoim miejscu nie jechal ogladac takowego moto. Wez sobie poszukaj osoby ktora ogarnia temat i pojedzie z toba ogladnac moto. Bo wpakowac sie na mine, to nie problem.
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez Black-Ghost » 24/3/2013, 13:04

Krmtzzz dobrze pisze ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Re: ZX6R 07 EU vs ZX6R 08 USA

Postprzez Throttle » 24/3/2013, 14:19

Piszesz że będziesz poruszał się głównie po zakorkowanych Warszawskich ulicach, tutaj trochę mija się z powołaniem jazda na sportowym motocyklu. Pod każdym względem lepsze będzie supermoto. Taniej, wygodniej a fun z jazdy wcale nie mniejszy.
Avatar użytkownika
Throttle
Świeżak
 
Posty: 327
Dołączył(a): 1/3/2012, 12:35

Postprzez Invi » 24/3/2013, 15:23

Nic się nie mija ;P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Gość » 24/3/2013, 18:15

W przypadku ZX6r z Warszawy, to będzie oglądał ją kumpel, co do tej sztuki w Białymstoku to jeszcze nikogo nie pytałem, ze znajomych czy będzie się chciało komuś podjechać te pare kilometrów, wszystko niestety blokuje pogoda. Co do kupna innego moto to na prawdę nikt mnie nie przekona do kupna innego motocykla ;) mi po prostu sportowa pozycja odpowiada. Jazda na motorach typu Suzuki GS 600 czy Cagiva Raptor to dla mnie był koszmar, całkowicie nie odnajdywałem się na tych maszynach, także miałem przyjemność poruszać się Fazerem i również moto nie był dla mnie najwygodniejszy. Kwestia gustu i tyle. Co do przebiegu to myślę, że w przypadku tej "szóstki" która stoi to jest on rzeczywisty. Po pierwsze pojazd jest "zimowany" w serwisie już od września. Różne elementy typu podnóżki, osłonka na secie od hamulca i od strony skrzyni biegów są w stanie bdb. Nie znam się na mechanice, ale takie podstawowe elementy które uległy zużyciu na moim moto który mam od nowości da się porównać ze stanem innego motocykla i maszyna rzeczywiście ma prawie ten sam przebieg co moje moto i pewne elementy wyglądają identycznie. No ale RTG w oczach nie mam, więc pewności nie mam. Wydaje mi się, że Pan +40 który jest właścicielem sprzęciku zmienił zainteresowania.

Wie ktoś czym się różni wersja EU od USA ?
Gość
 



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr