Quad Chiński 650 - jedna świeca okopcona druga biała
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Quad Chiński 650 - jedna świeca okopcona druga biała
Mam problem z dużym chińskim quadem pojemność 650cm3. Jest to silnik 2 cylindrowy z jednym gaźnikiem. Jedna świeca jest strasznie okopcona. Druga ma prawidłowy kolor. Po założeniu nowych świec juz po kilkunastu minutach pracy świeca jest całkowicie czarna pokryta sadzą.
Jest to problem o tyle poważny że świeca ta ulega uszkodzeniu i musiał bym kilka razy dziennie wymieniać na nową.
Quad na wyłączonym ssaniu nie chce wkręcać sie na obroty i strzela z wydechu. Na ssaniu chodzi lepiej - nie strzela, ale objaw okopcenia świecy jest taki sam na ssaniu i bez ssania. Wymieniałem kable i świece. Ściągaliśmy pokrywe zaworów i pod nią wszystko jest ok. Sprawdzałem kompresje jest 11-12 bar. Brałem pod uwage problem z gaźnikiem, ale przeciez gdy by to była jego wina to objaw był by taki sam na obydwu świecach, czy może sie myle?
Co może być przyczyną?

Jest to problem o tyle poważny że świeca ta ulega uszkodzeniu i musiał bym kilka razy dziennie wymieniać na nową.
Quad na wyłączonym ssaniu nie chce wkręcać sie na obroty i strzela z wydechu. Na ssaniu chodzi lepiej - nie strzela, ale objaw okopcenia świecy jest taki sam na ssaniu i bez ssania. Wymieniałem kable i świece. Ściągaliśmy pokrywe zaworów i pod nią wszystko jest ok. Sprawdzałem kompresje jest 11-12 bar. Brałem pod uwage problem z gaźnikiem, ale przeciez gdy by to była jego wina to objaw był by taki sam na obydwu świecach, czy może sie myle?
Co może być przyczyną?

- woytas01
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 19/7/2010, 15:28
hmm a jak wygląda luz zaworowy ? na obu cylkach te same wartości ? okopcona swieca wynika raczej z zbyt bogatej mieszanki. tylko pytanie co powoduje że w jednym cylku mieszanka jest bogatsza niz w drugim
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Sprawdziłem i dokładnie przeczyściłem kopułke i palec. Niestety bez zmian. Odkryłem jednak nową zależność:
Wykręciłem świece z cylindra w którym według mnie świeca była prawidłowa. Odpaliłem tylko na jednym. Okazało się że cylinder w którym świeca była czarna, okopcona sadzą pracuje w miare normalnie reaguje na gaz i nie gaśnie.
Co mnie zaskoczyło, to to że gdy odpaliłem go na tym drugim cylindrze w którym świeca wydawała się być prawidłowa to silnik ledwo chodził. Na wolnych obrotach w miare ok, ale jak dodawałem gazu to odrazu gasł.
Kolejna próba bez ssania na obydwu cylindrach. Wolne obroty w miar ok ale słychać nierówna prace (Czyli jeden cylinder prawie nie pracuje). Jak dodaje gazu gwałtownie to go zalewa i dusi, strzela z wydechu. Gdy dodaje gaz spokojnie - powoli się wkręci na obroty i jak już złapie wysokie to słychac że pracuje dobrze na obydwu cylindrach.
Na ssaniu natomiast podobnie jak wyżej, z tym że lepiej reaguje na gaz i wcześniej zaczyna pracować podczas dodawania gazu na 2 cylindry.
Wniosek jest taki, że problem jest nie z tym cylindrem na którym świeca jest czarna okopcona, tylko z tym drugim. Co może być więc przyczyną? Kompresje sprawdzałem jeszcze raz i na obydwu cylindrach jest jednak równo 12 bar.
Wykręciłem świece z cylindra w którym według mnie świeca była prawidłowa. Odpaliłem tylko na jednym. Okazało się że cylinder w którym świeca była czarna, okopcona sadzą pracuje w miare normalnie reaguje na gaz i nie gaśnie.
Co mnie zaskoczyło, to to że gdy odpaliłem go na tym drugim cylindrze w którym świeca wydawała się być prawidłowa to silnik ledwo chodził. Na wolnych obrotach w miare ok, ale jak dodawałem gazu to odrazu gasł.
Kolejna próba bez ssania na obydwu cylindrach. Wolne obroty w miar ok ale słychać nierówna prace (Czyli jeden cylinder prawie nie pracuje). Jak dodaje gazu gwałtownie to go zalewa i dusi, strzela z wydechu. Gdy dodaje gaz spokojnie - powoli się wkręci na obroty i jak już złapie wysokie to słychac że pracuje dobrze na obydwu cylindrach.
Na ssaniu natomiast podobnie jak wyżej, z tym że lepiej reaguje na gaz i wcześniej zaczyna pracować podczas dodawania gazu na 2 cylindry.
Wniosek jest taki, że problem jest nie z tym cylindrem na którym świeca jest czarna okopcona, tylko z tym drugim. Co może być więc przyczyną? Kompresje sprawdzałem jeszcze raz i na obydwu cylindrach jest jednak równo 12 bar.
- woytas01
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 19/7/2010, 15:28
hmm dziwny przypadek, ale ewidentnie jest za bogato w jednym a w drugim za ubogo. a jak jest rozwiązana sprawa dolotu. bo piszesz że jest 1 gaźnik, moze gardziel jedna jest zapchana, albo nieszczelna ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
zapchana na pewno nie jest. Dzisiaj to rozbierałem i porobiłem zdjecia. Postaram sie wrzucic je na forum.
Nieszczelny dolot tez nie był raczej, bo próbowałem psikać w gaźnik jak i cały układ dolotowy plakiem i obroty nie wzrastały
Nieszczelny dolot tez nie był raczej, bo próbowałem psikać w gaźnik jak i cały układ dolotowy plakiem i obroty nie wzrastały
- woytas01
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 19/7/2010, 15:28
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość