GS 550 Płytki zaworowe
Posty: 11
• Strona 1 z 1
GS 550 Płytki zaworowe
Witam.
Zakupiłem niedawno Suzuki GS 550 M Katana z 83' roku celem remontu i przebudowy.
Napotkałem niestety dosyć duży i trudny do zwalczenia problem. Po zmontowaniu większości silnika i ustawieniu rozrządu, zabrałem się za sprawdzanie luzów zaworowych.
Niestety okazały się przekraczać normę z serwisówki nieraz dziesięciokrotnie.
Chciałem zatem zakupić nowe płytki zaworowe o większej grubości, aby ten luz skasować. zmierzyłem wszystkie płytki, dodałem do ich grubości wartość obecnych luzów minus luzy serwisowe i tu pojawił się kłopot:
Okazuje się, że w tym modelu płytki mają średnicę 29,5mm.
Znalazłem jedynie w sieci jeden sklep, który tym handluje (nawiasem mówiąc troche drogo sobie liczą) i tu kolejnu bonus - nie ma płytek o grubości której potrzebuje.
Czy wie ktoś gdzie można zakupić płytki o takiej średnicy, lub czy jest jakaś inna możliwość skasowania luzów?
Zakupiłem niedawno Suzuki GS 550 M Katana z 83' roku celem remontu i przebudowy.
Napotkałem niestety dosyć duży i trudny do zwalczenia problem. Po zmontowaniu większości silnika i ustawieniu rozrządu, zabrałem się za sprawdzanie luzów zaworowych.
Niestety okazały się przekraczać normę z serwisówki nieraz dziesięciokrotnie.
Chciałem zatem zakupić nowe płytki zaworowe o większej grubości, aby ten luz skasować. zmierzyłem wszystkie płytki, dodałem do ich grubości wartość obecnych luzów minus luzy serwisowe i tu pojawił się kłopot:
Okazuje się, że w tym modelu płytki mają średnicę 29,5mm.
Znalazłem jedynie w sieci jeden sklep, który tym handluje (nawiasem mówiąc troche drogo sobie liczą) i tu kolejnu bonus - nie ma płytek o grubości której potrzebuje.
Czy wie ktoś gdzie można zakupić płytki o takiej średnicy, lub czy jest jakaś inna możliwość skasowania luzów?
- kudlaty_888
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 20/7/2011, 18:16
- Lokalizacja: Tarnów
- lysy211980
- Świeżak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 18/3/2012, 13:48
- Lokalizacja: kamien pom.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=suzu ... &_from=R40
Nie piszemy postow jeden pod drugim. Uzywaj opcji "edytuj"
Cycu
Nie piszemy postow jeden pod drugim. Uzywaj opcji "edytuj"
Cycu
- lysy211980
- Świeżak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 18/3/2012, 13:48
- Lokalizacja: kamien pom.
dzięki za pomoc, ale niestety nie mogę znaleźć tam żadnych płytek, które miałyby opisane wartości, tak by je dokładnie dobrać.....
A co myślicie o dorabianiu takich elementów u tokarza? Wiadomym jest iż musi to być twarda stal i najlepiej przehartowana oraz spolerowana na równo, ale czy warto zlecić taką robotę w zakładzie tokarskim?
A co myślicie o dorabianiu takich elementów u tokarza? Wiadomym jest iż musi to być twarda stal i najlepiej przehartowana oraz spolerowana na równo, ale czy warto zlecić taką robotę w zakładzie tokarskim?
- kudlaty_888
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 20/7/2011, 18:16
- Lokalizacja: Tarnów
znajomy też miał problem z doborem, przez jakiś serwis zamawiali. popytaj moze w róznych firmach sprowadzających cześci itp itd. albo ASO suzuki ?
co do dorabiania, ja słyszałem o przerabianiu, konkretnie nie pomoge, wiem że na pewno z grubosci mozna sobie zrobić na swój wymiar. ale cos też chyba słyszałem o średnicy jak jest włąsnie bardzo nietypowa
co do dorabiania, ja słyszałem o przerabianiu, konkretnie nie pomoge, wiem że na pewno z grubosci mozna sobie zrobić na swój wymiar. ale cos też chyba słyszałem o średnicy jak jest włąsnie bardzo nietypowa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- Oblatywacz91
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 16/12/2012, 13:55
Luzy są dużo za duże (największy to 0,35 mm) . Na chwilę obecną udało mi się znaleźć płytki o żądanej średnicy, ale o zbyt dużej grubości (niestety grubości, które potrzebuję są niedostępne i już ich nie będzie :/ ).
Po wizycie w specjalistycznym zakładzie obróbki metali dowiedziałem się, że ściągnięcie z grubości płytki to żaden problem i w mojej sytuacji wydaje się to być najlepszym rozwiązaniem (czyli zamówienie zbyt grubych płytek i zeszlifowanie ich na żądaną wartość). Zobaczymy co z tego wyjdzie
Po wizycie w specjalistycznym zakładzie obróbki metali dowiedziałem się, że ściągnięcie z grubości płytki to żaden problem i w mojej sytuacji wydaje się to być najlepszym rozwiązaniem (czyli zamówienie zbyt grubych płytek i zeszlifowanie ich na żądaną wartość). Zobaczymy co z tego wyjdzie

- kudlaty_888
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 20/7/2011, 18:16
- Lokalizacja: Tarnów
oczywiscie szlifowanie to norma. wiele osób w crossówkach/enduro żeby nie wchodzic w koszta częstych wymian płytek, przy zaciesnianiu zaworów sobie szlifuja bo sporo taniej wychodzi a równei dobrze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Tu niestety koszta są wygórowane, gdyż jest konieczność zamówienia nowych płytek o większej grubości, oraz zlecenie ich szlifowania. ASO chętnie pomoże w zamówieniu nowych płytek, ale to skrobnie ok. 52 zł za płytkę ( a do wymiany jest wszystkie 8 ) :/
- kudlaty_888
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 20/7/2011, 18:16
- Lokalizacja: Tarnów
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości