Zobacz wątek - GS 550 Płytki zaworowe
NAS Analytics TAG

GS 550 Płytki zaworowe

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

GS 550 Płytki zaworowe

Postprzez kudlaty_888 » 17/3/2013, 21:30

Witam.

Zakupiłem niedawno Suzuki GS 550 M Katana z 83' roku celem remontu i przebudowy.
Napotkałem niestety dosyć duży i trudny do zwalczenia problem. Po zmontowaniu większości silnika i ustawieniu rozrządu, zabrałem się za sprawdzanie luzów zaworowych.
Niestety okazały się przekraczać normę z serwisówki nieraz dziesięciokrotnie.
Chciałem zatem zakupić nowe płytki zaworowe o większej grubości, aby ten luz skasować. zmierzyłem wszystkie płytki, dodałem do ich grubości wartość obecnych luzów minus luzy serwisowe i tu pojawił się kłopot:
Okazuje się, że w tym modelu płytki mają średnicę 29,5mm.
Znalazłem jedynie w sieci jeden sklep, który tym handluje (nawiasem mówiąc troche drogo sobie liczą) i tu kolejnu bonus - nie ma płytek o grubości której potrzebuje.

Czy wie ktoś gdzie można zakupić płytki o takiej średnicy, lub czy jest jakaś inna możliwość skasowania luzów?
kudlaty_888
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 20/7/2011, 18:16
Lokalizacja: Tarnów


Postprzez Habus » 18/3/2013, 10:34

Sprawdź na ebay.de i innych zagranicznych stronach. Gdy nie mogę dostać czegoś u nas to zazwyczaj znajduję to za Odrą.

Pozdrawiam
Habus
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11/11/2012, 12:41
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Postprzez lysy211980 » 18/3/2013, 10:52

mieszkam w niemczech i moge pomuc
lysy211980
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 18/3/2012, 13:48
Lokalizacja: kamien pom.

Postprzez lysy211980 » 18/3/2013, 10:56

http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=suzu ... &_from=R40



Nie piszemy postow jeden pod drugim. Uzywaj opcji "edytuj"
Cycu
lysy211980
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 18/3/2012, 13:48
Lokalizacja: kamien pom.

Postprzez kudlaty_888 » 18/3/2013, 16:20

dzięki za pomoc, ale niestety nie mogę znaleźć tam żadnych płytek, które miałyby opisane wartości, tak by je dokładnie dobrać.....

A co myślicie o dorabianiu takich elementów u tokarza? Wiadomym jest iż musi to być twarda stal i najlepiej przehartowana oraz spolerowana na równo, ale czy warto zlecić taką robotę w zakładzie tokarskim?
kudlaty_888
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 20/7/2011, 18:16
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez henio12323 » 18/3/2013, 23:02

znajomy też miał problem z doborem, przez jakiś serwis zamawiali. popytaj moze w róznych firmach sprowadzających cześci itp itd. albo ASO suzuki ?

co do dorabiania, ja słyszałem o przerabianiu, konkretnie nie pomoge, wiem że na pewno z grubosci mozna sobie zrobić na swój wymiar. ale cos też chyba słyszałem o średnicy jak jest włąsnie bardzo nietypowa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Oblatywacz91 » 19/3/2013, 10:09

A jakie luzy wychodzą, za duże czy za małe??
Oblatywacz91
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16/12/2012, 13:55

Postprzez kudlaty_888 » 19/3/2013, 16:31

Luzy są dużo za duże (największy to 0,35 mm) . Na chwilę obecną udało mi się znaleźć płytki o żądanej średnicy, ale o zbyt dużej grubości (niestety grubości, które potrzebuję są niedostępne i już ich nie będzie :/ ).
Po wizycie w specjalistycznym zakładzie obróbki metali dowiedziałem się, że ściągnięcie z grubości płytki to żaden problem i w mojej sytuacji wydaje się to być najlepszym rozwiązaniem (czyli zamówienie zbyt grubych płytek i zeszlifowanie ich na żądaną wartość). Zobaczymy co z tego wyjdzie :-)
kudlaty_888
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 20/7/2011, 18:16
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez henio12323 » 19/3/2013, 17:09

oczywiscie szlifowanie to norma. wiele osób w crossówkach/enduro żeby nie wchodzic w koszta częstych wymian płytek, przy zaciesnianiu zaworów sobie szlifuja bo sporo taniej wychodzi a równei dobrze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kudlaty_888 » 19/3/2013, 21:59

Tu niestety koszta są wygórowane, gdyż jest konieczność zamówienia nowych płytek o większej grubości, oraz zlecenie ich szlifowania. ASO chętnie pomoże w zamówieniu nowych płytek, ale to skrobnie ok. 52 zł za płytkę ( a do wymiany jest wszystkie 8 ) :/
kudlaty_888
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 20/7/2011, 18:16
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez cycu_rsko » 19/3/2013, 22:08

Z tym ze szlifowane plytki rozreguluja sie duzo szybciej niz oryginalne.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości




na gr