Zobacz wątek - Wymiana podstawowych rzeczy przed sezonem

Wymiana podstawowych rzeczy przed sezonem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Wymiana podstawowych rzeczy przed sezonem

Postprzez Kirgeron » 12/3/2013, 12:45

Mam CBR 1000 RR 2010 SC59. Kupiłem go na przebiegu 14 tys. obecnie ma 17 tys. i nie wiem co, kto kiedy zmieniał.

1. W motocyklu mam C-ABS, czytałem gdzieś, że wymiana płynu hamulcowego odbywa się inaczej, niż w motocyklu bez ABS. Czy to prawda? Jak to zrobić poprawnie, żeby cały układ działał bez zarzutów?

2. Wymieniłbym płyn w chłodnicy, ale czy naprawdę trzeba? Znam wielu, którzy płynu nie zmieniali pare lat i jeżdżą. Czy warto zmienić dla świętego spokoju? Czy trzeba na coś uważać, żeby nie zapowietrzyć? Nie znam się dokładnie.

3. Filtr powietrza. Moto ma przebieg 17 tys. W serwisówce widziałem instrukcję, że wystarczy przedmuchać filtr z syfu np. kompresorem i założyć. Czy kupić nowy?

4. Kolejne pytanie odnośnie oleju w lagach. Ktoś mi mówił, że nie warto bawić się w zmianę oleju w lagach i należy zmienić olej dopiero, gdy lagi zaczną cieknąć, czy to prawda?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 435
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01


Postprzez radziorek15 » 12/3/2013, 13:00

2. Lepiej zmienić płyn, ponieważ każdy płyn ma swoje właściwości antykorozyjne oraz określony punkt zamarzania i wrzenia, po pewnym czasie właściwości te mogą ulec osłabieniu.
3. Musisz obejrzeć jak wygląda filtr, jeżeli jest mocno zabrudzony to zmieniasz, jeżeli tylko delikatnie to przedmuchujesz.
4. A olej w silniku też zmieniasz jak silnik cieknie ? Szkoda, że nigdy nie zmieniałeś starego oleju w lagach. Po dłuższym czasie robi się jak błoto i śmierdzi zgniłym jajem. Oczywiście traci swoje właściwości po czasie, jak każdy płyn eksploatacyjny.
er5 + SV650S / svforum.pl(wisznia)
radziorek15
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 16/3/2011, 13:12
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Kirgeron » 12/3/2013, 13:14

Co do pytania 4. A są jakieś objawy, że olej nie był dawno zmieniany w lagach? No bo bezsensu zmieniać jak olej był zmieniany pare miesięcy temu (przez poprzedniego właściciela, a to całkiem możliwe).
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 435
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01

Postprzez stareRadio » 12/3/2013, 16:09

2: jak zmienisz płyn 1x na 2-3 lata nic sie nie stanie , żadnego syfu, zmian w działaniu nie poczujesz
4: olej w lagach zmienisz jak zacznie cieknąć(to napewno), jak zauważysz gorszą pracę zawieszenia ( pytanie czy wyczujesz? ), jeśli zmieniany były kilka m-cy temu masz spokoj na dłuższy czas. Z przyzwoitości 1x na 3 lata ...
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez RUTRA.RD » 15/3/2013, 10:39

wszystkie płyny oprócz oleju bym co 3 lata wymieniał liczac olej w lagach albo co 4 zalezy ile sie jezdzi i jak motor zimuje ale biorac pod uwage to kogo to kur obchodzi ze ja w tl nawet lozyska kolyski w tylnim amorze wymienilem :(
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr