problem z odpalaniem
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
problem z odpalaniem
Witam. Mam pewien problem , wczoraj jezdzilem moim moto, zostawilem w garazu na no, nastepnego dnia gdy prubowalem odpalic slyszalem najpierw pojedyncze stuki potem gdy przytrzymalem start silnika czla serie "trrrrrrrrrrrrrrr". Ten dzwiek wydawal sie z , jak sadze przekaznika. Pomyslalem ze na stykach utworzyl sie nagar i to nie pozwala plynac napieciu, oczyscilem styki przy tym przekazniku , ale to nic nie dalo. potem pomyslalem ze jest slaby akumulator bo ledwo co swiecily swiatla, podlaczylme prostownik i swiecily noramlnie , ale silnik nie odpalal, a stycznik trykal 1.5 szybciej. Jezdrze BMW f 650 st 96, do przekaznika dochodzi dosc gruby przewod od akumulatora ktury znajduje sie 2 cm od niego, od przekaznika rowniez gruby przewod przymocowany do silnika, i od prz. jeszcze jakies 2 cienkie niewiem gdzie .Dzieki za pomoc, pozdrawiam. Aha i jeszcze jedno po co sa ciezarki na kierownicy:D ???
BMW F650ST
- Dawido88
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 2/3/2013, 17:34
Prostownik nie sluzy do odpalania z niego(nie zdziwilbym sie jakbys go spalil) te 2 cienkie przewody sa od sterowania przekaznikiem(zeby klapal), a z twoich opowiesci wnioskuje ze masz slaby aku i sprobuj z samochodowego.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Ale jakim cudem? Przecierz napiecie jest takie same a rozni sie jedynie natezenie pradu, a urzadzenia elektryczne same pobieraja czesc natezenia ktora jest im potrzebne, predzej mozna by spalic modul jak by sie do odpalonego motoru podlaczylo prostownik(za duze napiecie). Nie wiem jak w tym motorze ale wiem ze w wiekszosci modul nie ma styku z akumulatorem
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
ja mialem to samo w suzuki gsxf 750 pare dni temu naladowalem baterie i dalej to samo pojechalem zbadac baterie i sie okazalo zepsuta kupilem nowa i lata jak mlody wiedz jak masz mozliwosc to sprawdz baterie moge jeszcze dodac ze stara bateria byla kupiona we wrzesniu zeszlego roku a wiedz prawie nie uzywana bo cala zime moto stalo
- lysy211980
- Świeżak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 18/3/2012, 13:48
- Lokalizacja: kamien pom.
łysy i to było powodem do uszkodzenia baterii. Ja mam jeszcze oryginalna baterię od chińskiego skutera (3lata) i po naładowaniu dalej pali z rozrusznika a sekret jest w tym że regularnie ładuję akumulator przez okres zimowy (co miesiąc pod 12 h), z kolei miałem też chiński akumulator w crossie to wytrzymał do 1 zimy (nie ładowałem go), żeby wykonać prosty test baterii należy sprawdzić napięcie na nim po np. 1 dniu odpoczynku (naładowany będzie miał jakieś 12,8v) Jeszcze mozliwy do użytku 12,6v a rozładowany (złom) coś koło 11-11,5v.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
dodam jeszcze ze odpalalem od auta i odpalal normalnie i nic sie nie stalo ale ja mam stare moto nie zawansowane elektoronicznie nie wiem co sie bedzie dzialo po podlonczeniu do duzego aku w innych modelach.
ps.u mnie prostownik po nocy ladowania pokazywal ze aku naladowane na ful a po sprawdzeniu testerem wyszlo ze 59% naladowane i defeckt jednej z cel
ps.u mnie prostownik po nocy ladowania pokazywal ze aku naladowane na ful a po sprawdzeniu testerem wyszlo ze 59% naladowane i defeckt jednej z cel
- lysy211980
- Świeżak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 18/3/2012, 13:48
- Lokalizacja: kamien pom.
Ja tam mam prostownik wykonany przez mojego ojca (płynna regulacja prądu ladowania) i takiemu bardziej ufam niż naładowanemu elektroniką. Mówię sekret tkwi w regularnym ładowaniu (wtedy długo wytrzyma)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
- lysy211980
- Świeżak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 18/3/2012, 13:48
- Lokalizacja: kamien pom.
oraz waga i gabaryty inne (jak akumulator samochodowy) 

sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
panowie ale aku jast ok bo jeszcze na gwarancji i dzien wczesniej odpalal, wczoraj go jeszcze ladowalem 5h byl cieply, jest odpowiednia ilosc elektrolitu, powiem wam jak jest ze swiatlami, jak wlanczam to na poczatku ledwie co swiecą a potem normalnie, ten przekaznik juz nie tyka jak przedtem, jak wlaczam zaplon to wszystko przygasa(kontrolki swiatla) po 6 s wszystko swieci
BMW F650ST
- Dawido88
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 2/3/2013, 17:34
Dawido88 napisał(a):panowie ale aku jast ok bo jeszcze na gwarancji i dzien wczesniej odpalal, wczoraj go jeszcze ladowalem 5h byl cieply, jest odpowiednia ilosc elektrolitu, powiem wam jak jest ze swiatlami, jak wlanczam to na poczatku ledwie co swiecą a potem normalnie, ten przekaznik juz nie tyka jak przedtem, jak wlaczam zaplon to wszystko przygasa(kontrolki swiatla) po 6 s wszystko swieci
Witam
jak "nie tyka" to znaczy kręci i zapala czy nie kręci i nie zapala? Napisz co jest bo jakoś nie chwytam

Sprawdź przewody do rozrusznika, sprawdź rozrusznik. Stawiam na automat. Oczywiście jak przewody nie upalone lub odkręcone

Pozdrawiam
Wszystko jest trudne... nim, stanie się proste
FZS 1000

FZS 1000
-
krzall - Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 19/1/2013, 21:43
Dawido88 napisał(a):nie kreci i nie zapala
Witam
czyli jak masz naładowany aku to po kolei - wyłącznik na kierownicy, przewody, rozrusznik i chyba stycznik stopki

Poruszaj też kluczykiem w stacyjce, przewodami od stacyjki...
Jak to ogarniesz daj znać

Pozdrawiam
Wszystko jest trudne... nim, stanie się proste
FZS 1000

FZS 1000
-
krzall - Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 19/1/2013, 21:43
witam zrobilem co kazales, ale niewiem co mam z tym rozrusznikiem zrobic, niema w stopce krancowki bo juz nie raz tak odpalalem na stopce, a jak by byla to nie bylo by slychac trykania przekaznika, przewody ok, stacyjka ok, wlacznik tez, no i tak jak pisalem przestal moto dzialac z dnia na dzien, nawet z prostownika, rozrusznikiem nie kreci, a i to co pisalem ostatnio z swiatlami i ze nie tryka to z powodu slabego akumulatora
pozdro
pozdro
BMW F650ST
- Dawido88
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 2/3/2013, 17:34
Witam
jesli wszystko po drodze działa to wyjmij rozrusznik i podłącz na krótko do aku i zobacz czy kręci. Jeśli nie to masz odpowiedź. Jeśli kręci to sprawdź prąd przewodach do rozrusznika - nie ma prawa go być
. Wtedy szukaj gdzie jest przyczyna. Pamietaj o wyłączniku na kierownicy - ten z czerwonym przyciskiem
i włączniku startera to ten co uruchamia. Sprawdź przewody stacyjki. Jeśli to wszystko działa to musi kręcić
. Chyba że masz jakiś alarm z odcięciem
Daj znać jak to ogarniesz
Pozdrawiam
jesli wszystko po drodze działa to wyjmij rozrusznik i podłącz na krótko do aku i zobacz czy kręci. Jeśli nie to masz odpowiedź. Jeśli kręci to sprawdź prąd przewodach do rozrusznika - nie ma prawa go być




Daj znać jak to ogarniesz
Pozdrawiam
Wszystko jest trudne... nim, stanie się proste
FZS 1000

FZS 1000
-
krzall - Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 19/1/2013, 21:43
A sprawdzałeś przekaźnik od rozrusznika, bo to co piszesz odpowiada właśnie przekaźnikowi. Jak wcześniej miałem gsxf to stało się tak samo, wymieniłem i po problemie
- Oblatywacz91
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 16/12/2012, 13:55
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości