Zobacz wątek - Wadliwy towar, możliwość zwrotu z powodu rękojmi

Wadliwy towar, możliwość zwrotu z powodu rękojmi

Nie zgadzasz się z którymś z redaktorów?
Chcesz coś dodać, zaproponować?
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab

Wadliwy towar, możliwość zwrotu z powodu rękojmi

Postprzez baraqs » 1/3/2013, 13:34

Data Zamówienia: środa, 13 luty 2013
Zamówiono Disc lock z alarmem Xena XX15

Od razu po otrzymaniu okazało się, że blokada jest w otwartym pudełku, a powinna być hermetycznie zamknięta, podejrzewam więc, że jest to czyjś zwrot, ale nie o to chodzi.
Napisałem do sklepu taki oto mail:

"Witam
Dzisiaj w nocy z 28 lutego na 01 marca zakupiona blokada z alarmem Xena XX15 uruchamiała się bez powodu, co około 30 minut i wyła budząc wszystkich dookoła.
Już na samym początku były z nią problemy, ale sądziłem, że to może ktoś specjalnie porusza motocyklem lub jakiś pies łazi przy skuterze, aż do dzisiejszej nocy, gdy naocznie stwierdziłem, że ani nikogo nie ma przy skuterze, ani nawet nikt obok nie przechodzi, bo jest godzina 04 w nocy, a alarm uruchamia się pomimo ciszy i spokoju, i powiem więcej, skuter jest przykryty pokrowcem, więc nawet jest chroniony od czynników zewnętrznych.
W związku z tym zgodnie z prawem, jako że sprzedany przez was towar jest wadliwy korzystam z prawa rękojmi i chciałbym prosić o umożliwienie jego zwrotu.
Powołuję się tu na obowiązujące prawo do rękojmi za wady: http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3 ... -wady.html

Cytuję: „Art. 576. § 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej wygasają z upływem roku od chwili, kiedy kupujący dowiedział się o istnieniu wady. Jeżeli kupujący dowiedział się o istnieniu wady prawnej dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej, termin ten biegnie od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.”

Z wyrazami szacunku.
Marek Gutowski"

Jako że nie otrzymałem odpowiedzi postanowiłem jeszcze napisać o tym tu na publicznym forum, żeby zobaczyć czy to jest świadome olewanie, czy po prostu macie natłok pracy w zimie. :mrgreen:
Wydałem 270zł na coś, co jest wadliwe, nie spełnia swojego zadania, więc nie jest zgodne z zamówieniem.
Oczywiste więc jest, że domagam się zwrotu pieniędzy bo teraz jest to kosztujący 270zł przycisk do papieru!
baraqs
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 8/12/2008, 23:34
Lokalizacja: Białystok


Postprzez Nepri » 1/3/2013, 14:13

Skoro jest wadliwy to powinien być wymieniony lub zwrot gotówki. Z tego co widzę to zamawiałeś przez internet i masz 14 dni żeby to zgłosić także spokojnie wszystko się wyjaśni :) Pozdro
Avatar użytkownika
Nepri
Świeżak
 
Posty: 191
Dołączył(a): 9/3/2011, 18:30
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez baraqs » 1/3/2013, 14:44

10 dni mam gdyby sprzęt zepsuł się u mnie, ale ten był wadliwy od samego początku, myślę że jest po prostu niedopracowana elektronika, i w tym wypadku obowiązują przepisy z tytułu rękojmi.

http://www.scigacz.pl/Internetowe,zakup ... ,7962.html

Cytuję: "„Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca od jej wykrycia(...)"

Przepis ten daje nam miesięczny termin na poinformowanie o wadach, dlatego warto, żeby znalazł się on wśród umownych postanowień."


Towar otrzymałem 15-tego lutego, zareklamowałem w sklepie mailem 01 marca (dzisiaj) o 04 rano, po tym jak kilkukrotnie musiałem interweniować nocą z powodu samoczynnie włączającego się alarmu.
Na swojej stronie (adres podany powyżej) sklep podaje informację, jakie prawa nam przysługują, lecz jak do tej pory wnioskuję, że właściciel/e sklepu sam/i tych praw nie stosują w praktyce.

Już wiem skąd to milczenie, wysłałem kolejnego maila i otrzymałem automatyczną odpowiedź:

Witamy,

w związku z uczestnictwem Ścigacz.pl w Ogólnopolskiej Wystawy Motocykli i Skuterów, w dniu 01.03.2013r. nasz sklep jest nieczynny. Wszystkie zamówienia i zapytania zostaną zrealizowane w poniedziałek 4.03.2013r. Do zamówień złożonych w piątek 01.03.2013r. doliczymy 5% rabatu. Zapraszamy do zakupów i odwiedzenia naszego stoiska na targach.

Pozdrawiamy,
Sklep Ścigacz.pl
baraqs
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 8/12/2008, 23:34
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Miczab » 1/3/2013, 18:01

Witam,
zgadza się. Jesteśmy aktualnie na targach i mamy ograniczony dostęp do sieci. Po blokadę przyślemy kuriera i w zależności od Twojej decyzji wymienimy lub dokonamy pełnego zwrotu za zamówienie. Blokady XENA nie są zgrzewane przez producenta, opakowanie jest zamykane na wcisk.

Pozdrawiam,
Michał Zabawa
Kierownik Sklep Ścigacz.pl
Miczab - Twój partner w motozakupach ;)
Avatar użytkownika
Miczab
Administrator
 
Posty: 1099
Dołączył(a): 25/2/2009, 11:15
Lokalizacja: Warszawa / Stalowa Wola

Postprzez DonWasyl » 1/3/2013, 18:07

Ja pierniczę, co za napinacz. Nawet 24 godzin nie poczekałeś i już spina. Współczuję trochę ludziom ze ściga.
DonWasyl
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 4/1/2010, 23:18
Lokalizacja: Włodawa

Postprzez baraqs » 1/3/2013, 19:33

@Miczab Dziękuję za informację, którą otrzymałem mailem jak i umieściliście ją wyżej.

@DonWasyl Mam takie prawo, zwłaszcza, jeżeli sklep jest otwarty a klient świadomie zbywany.
Dopiero później po drugim mailu otrzymałem automatyczne powiadomienie, że sklep jest nieczynny, pierwszy mail został wysłany dokładnie o godzinie 05:03 i nie wiedziałem nic o przerwie w pracy sklepu co powinieneś poczytywać raczej jako brak takiej informacji na stronie sklepu, a nie moje napinanie się, bo mam pięcioro dzieci i dla mnie 270zł to nie tyle co splunąć!
Skoro nie wiem że sklep nie pracuje, to skąd mam wiedzieć, że nie jestem zbywany?
Moje zdecydowanie jest podyktowane wcześniejszymi doświadczeniami, nie konkretnie z tym sklepem, ale mimo wszystko miałem kilka razy trudności z odzyskaniem pieniędzy za towar niezgodny z umową.

Jeżeli sklep rzeczywiście rozpatrzy moją reklamację pozytywnie, mam zamiar jak najbardziej przeprosić wszystkich, i mieć o nich jak najbardziej wysokie zdanie.
baraqs
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 8/12/2008, 23:34
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Miczab » 4/3/2013, 23:09

Tak jakby ktoś tu trafił i czytał, a user zapomniał jednak napisać jak sprawa została rozwiązana, pozwolę sobie to zrobić, bo poczułem się jakbyśmy olewali klientów po sprzedaży towaru. Na maila odpowiedziałem jeszcze w trakcie targów, a dzisiaj obsługa wysłała do klienta kuriera po paczkę. W środę będzie u nas i od razu robimy przelew zwrotny. O ile oczywiście blokada nie będzie wyglądała jak przejechana przez ciężarówkę. :-)

Jeśli ktoś nie odpowiada na maile, to są jeszcze telefony. W firmie była koleżanka, która udzieliłaby informacji, że mamy utrudniony kontakt mailowy ze względu na to, że pracujemy na targach.
Miczab - Twój partner w motozakupach ;)
Avatar użytkownika
Miczab
Administrator
 
Posty: 1099
Dołączył(a): 25/2/2009, 11:15
Lokalizacja: Warszawa / Stalowa Wola

Postprzez baraqs » 4/3/2013, 23:20

Nie została jeszcze rozwiązana, na razie jest w trakcie rozwiązywania.
Blokada z alarmem nadal jest w moim posiadaniu, a jak zostanie rozwiązana to zamierzam o tym napisać, ale dopiero po tym jak otrzymam przelew i Panowie powiedzą mi, że wszystko Ok.
baraqs
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 8/12/2008, 23:34
Lokalizacja: Białystok

Postprzez baraqs » 6/3/2013, 12:47

Dzisiaj otrzymałem odpowiedź ze sklepu:
"Witam,
blokada dotarła, reklamacja uznana. Zwrot w kwocie 270 zł przekazany do księgowości. Do końca tygodnia pieniądze będą na koncie.

Pozdrawiam,
Michał Zabawa
Kierownik Sklep Ścigacz.pl"

Na wstępie bardzo proszę o zrozumienie, gdyż zakupiłem blokadę co jak co, ale renomowanej firmy, i to jeden z najwyższych modeli, oczekiwałem więc bezawaryjnej pracy, a nie samoistnego uruchamiania alarmu, zwłaszcza w środku nocy.
Nadal jestem wściekły, ale złość swą kieruję na producenta, że nie dopracował systemu alarmowego i czujników odpowiedzialnych za jej uruchamianie.
Kilka miesięcy ktoś kopnął w mój skuter, pomimo że ten stoi pod oknem, przez co pękł oryginalny kufer Piaggio, który cenowo stoi tyle co Givi, a ta blokada miała mi zapewnić szybką reakcję gdyby coś podobnego zdarzyło się w przyszłości.
Dziś mogę powiedzieć, że niestety nie polecam jej nikomu.

Wracając teraz do najważniejszego, czyli rozpatrzenia reklamacji i kontakcie ze sprzedawcą czyli sklepem scigacz.pl
Zdenerwowany napisałem tutaj kilka przykrych słów za co bardzo serdecznie przepraszam, i wyjaśniam, że nie było moim zamiarem obrażanie nikogo, po prostu jak już pisałem o tym wyżej, w piątek wysłałem do sklepu maila, zaraz po całonocnym bieganiu do owego uruchamiającego się samoistnie alarmu, nie otrzymawszy odpowiedzi błędnie uznałem to za olanie klienta.
Dopiero później wyjaśniło się, że są jakieś zawody w związku z czym sklep będzie nieczynny, i ta informacja niestety dotarła do mnie z opóźnieniem.
Jeszcze raz najserdeczniej przepraszam całą obsługę sklepu.
Cóż mogę dodać prócz tego co oczywiste, że obsługa sklepu jest na najwyższym poziomie, i każdemu, łącznie z ze swoją rodziną polecam tutaj robić zakupy a nie na podrzędnych portalach aukcyjnych.
Na końcu biję się w pierś, i obiecuję następnym razem uzbroić się w cierpliwość, a nie wpadać w paranoję. :)
Z olbrzymią wdzięcznością, i wyrazami szczerego szacunku
Marek Gutowski
baraqs
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 8/12/2008, 23:34
Lokalizacja: Białystok



Powrót do Zawartość sklepu i serwisu Ścigacz.pl



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr